Martonyi Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2017. (III. 17.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezéséről
Hatályos: 2017. 03. 18- 2017. 05. 24Martonyi Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2017. (III.17.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezéséről
2017-03-18-tól 2021-03-24-ig
Martonyi Község Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1.§ A rendelet hatálya Martonyi Község Önkormányzatának közigazgatási területén történő házasságkötésekre terjed ki.
2.§ Az önkormányzat a házasságkötésre alkalmas hivatali helyiséget a Martonyi Kultúrteremben (3755 Martonyi, Fő út 54. sz. alatt) biztosítja.
2. A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
3.§ A hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés engedélyezését, a hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezését a házasságkötési szándék bejelentésekor kell kérni, melyről a jegyző az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény szabályai szerint, az anyakönyvezető javaslatának figyelembevételével dönt.
4.§ Anyakönyvi eseményt lebonyolítani hivatali munkaidőn túl, pénteken 13.30 órától - 16.00 óráig, szombaton 11.00 órától -18.00 óráig terjedő időintervallumban lehet.
5.§ A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés elsősorban hivatali munkaidőn kívül, szombati napokon 11.00 órától -18.00 óráig terjedő időintervallumban tartható, különösen indokolt esetben egyéb napokon is engedélyezhető.
3. Az anyakönyvi esemény lebonyolítása esetén az önkormányzat részére fizetendő díj
6.§ (1) A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény esetén a többletszolgáltatásért az önkormányzat díjat nem számít fel.
(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény esetén a többletszolgáltatásért az önkormányzat díjat nem számít fel.
4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
7. § (1) Hivatali munkaidőn kívüli, de hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt, amennyiben a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő kiadását nem kéri, anyakönyvi eseményenként 7.000 Ft díjazás illeti meg.
(2) Hivatali munkaidőn kívüli, a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt, amennyiben a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő kiadását nem kéri, anyakönyvi eseményenként 10.000.-Ft díjazás illeti meg.
5. Záró rendelkezés
8.§ Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
Martonyi, 2017. március 16.
dr. Molnár Sándorné sk. Vécsei István sk.
jegyző polgármester
Kihirdetési záradék:
A rendelet 2017. év március 17. napján Martonyi Községi Önkormányzat hirdető tábláján kihirdetésre került.
dr. Molnár Sándorné sk.
jegyző