Fulókércs Község Önkormányzat Képviselő-testülete 1/2020. (III. 9.) önkormányzati rendelete

Fulókércs Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2020. ( III. 9.) önkormányzati rendelete Az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről

Hatályos: 2020. 03. 09- 2020. 03. 09

Fulókércs Község ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

1/2020. ( III. 9.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE

AZ ÖNKORMÁNYZAT 2020. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL



Fulókércs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a  következőket rendeli el:


1. § A rendelet hatálya


A rendelet személyi hatálya Fulókércs Község Önkormányzatára (a továbbiakban: Önkormányzat), Fulókércs Község Képviselő-testületére (a továbbiakban: Képviselő-testület)  Bizottságára, és az Önkormányzat költségvetési szervére (a továbbiakban: intézmény) terjed ki.


2. § A költségvetés bevételei és kiadásai


  1. A Képviselő-testület az Önkormányzat és az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek együttes 2020. évi költségvetését:


368 493 038 Ft

Költségvetési bevétellel

407 335 848 Ft

Költségvetési kiadással

  •   38 842 810 Ft

Költségvetési egyenleggel,

  •    38 842810  Ft

működési hiánnyal,

                               0 Ft

             42 243 2670 Ft

  •        3 400 457 Ft

410 736 305 Ft


felhalmozási hiánnyal,

finanszírozási bevétellel

finanszírozási kiadással

Bevételi, kiadási főösszeggel


       állapítja meg.                              

(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1.1. melléklete alapján határozza meg a Képviselő-testület.

(3)   A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 1.2., 1.3., 1.4. mellékletek szerint állapítja meg.


(4) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. mellékletek részletezik.  

(5)   A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.


  1. § A 2020. évi költségvetés részletezése


(1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.

(2)   Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.

(3)   Az Önkormányzat 2020. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.     

(4)   Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.

(5)   Az Önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.

(6)   Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket a 8. tábla szerint hagyja jóvá.


(7)   A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati továbbá költségvetési szervezetenkénti megoszlását, az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervezetenként, feladatonként, azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban határozza meg az alábbiak szerint:

        9.1. melléklet Fulókércs Község Önkormányzata,

        9.2. melléklet -

        9.3. melléklet Fulókércsi Étkeztetés Nappali Ellátás Szociális Alapszolgáltató

       

(8)   Az Önkormányzat az egyéb működési célú kiadások között 14 731 237,-Ft általános tartalékot állapít meg.    



  1. § A költségvetés végrehajtásának szabályai


(1)   Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2)   Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester a felelős.

(3)   A gazdálkodás során a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) előírásai alapján az Önkormányzat és intézménye elsősorban a kötelező alapellátás feladatait biztosítják, további terhelhetőség figyelembevétele mellett finanszírozzák az önként vállalt, nem kötelező feladatait.

(4) A költségvetési hiány csökkentése érdekében év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(5)  Az Önkormányzat és intézménye esetében normatív jutalmak a személyi juttatás kiadási előirányzatai terhére a költségvetési évben együttesen a törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatának 100%-áig, vállalható kötelezettség.

(6)   Az Önkormányzat és az irányítása alá tartozó költségvetési szerv állományába tartozó személy részére megbízási díj, vagy más szerződés alapján díjazás a munkaköri leírása szerint számára előírható feladatra nem fizethető. Más esetben díjfizetésre a feladatra vonatkozóan előzetesen írásban kötött szerződés az Ávr. és a belső szabályzat szabályai szerint igazolt teljesítése után kerülhet sor. A szerződésben ki kell kötni, hogy a díj kizárólag abban az esetben illeti meg a költségvetési szerv állományába tartozó személyt, ha a szerződésben rögzített feladat mellett a munkakörébe tartozó feladatainak is maradéktalanul eleget tett.

(7)   Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10 %-át az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.

(8)   A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében, havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig a Jegyző részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.

(9)   Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

(10) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

(11) A Képviselő-testület e rendeletben jóváhagyott előirányzatok és létszámkeretek módosításának, átcsoportosításának jogát minden esetben fenntartja magának.


(12) A költségvetési előirányzatok feletti rendelkezési jogosultság tekintetében, az önkormányzati előirányzatok kivételével, a költségvetési szerv vezetője rendelkezik.


  1. § Az előirányzatok módosítása

(1)  Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításáról a Képviselő-testület dönt.

(2) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatain belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

(3) A Képviselő-testület az előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként (a döntése szerinti időpontokban), de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(4)   Amennyiben az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.

(5)   A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat-túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.




  1. § A gazdálkodás szabályai

(1)   A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmény vezetője előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2)   A költségvetési szervek az alapfeladataik ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a hatályos munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkeznek.

(3)   Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembevételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(4)   A Hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.


(5)   A költségvetési szervek a saját működési bevételeik eredeti, illetve módosított előirányzatát meghaladó többletbevételeikből az éves személyi juttatások és az azzal összefüggő munkaadót terhelő járulékok előirányzatát nem növelhetik.


(6)   A költségvetési szervek az államháztartáson kívülről átvett pénzeszközök, valamint a támogatásértékű bevételek eredeti, illetve módosított előirányzatát meghaladó többletbevételeket - a jegyző egyidejű tájékoztatása mellett - intézményi hatáskörben felhasználhatják.


(7)   Az egyéb szociálpolitikai feladatokat - települési támogatás - a Polgármesterre ruházza át.


 (8)  A Képviselő-testület a polgármester részére 100 000,-Ft polgármesteri keretet biztosít. A polgármesteri keretet az év során a polgármester nem használhatja fel lakossági önerő befizetés kiváltására és intézmény működtetésére. A polgármesteri keret felhasználásáról a Képviselő-testületet a soron következő testületi ülésen tájékoztatni kell.


  1. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

(1)   Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az Önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető a felelős.


(2) Az Önkormányzat az Encsi Többcélú Kistérségi Társulás belső ellenőre útján gondoskodik a belső ellenőrzési feladatok ellátásáról. Az ellenőrzéseket végző belső ellenőr az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvényben meghatározott engedéllyel rendelkezik.


  1. A költségvetési szervek megfelelő működtetéséről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.





  1. § Záró és vegyes rendelkezések


(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2020. január 1-jétől kell alkalmazni.


(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Fulókércs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2019. (II. 28.) rendelete.



Kádasné Radvi Katlain s. k.                                       Mata Imre s. k.

                        jegyző                                                                   polgármester