Sajóivánka Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2019. (VII.31.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 08. 01- 2019. 07. 31

Sajóivánka község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:


1. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (II.28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2.§ bekezdése helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

2. §(1)Az önkormányzat jelképe: a címer és a zászló amelyekről, valamint használatuk rendjéről a képviselő-testület külön rendeletben rendelkezik.

(2) Az önkormányzat képviselő-testülete a helyi kitüntetések és címek alapításáról és adományozásáról külön rendeletben rendelkezik.

(2) A Rendelet 5.§ (11) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

5.§ (11) Az önkormányzat képviselő-testületének hatáskörébe tartozó ügyekben a települési nemzetiségi önkormányzat elnöke, a nemzetiségi közügyek intézése érdekében a polgármesternél kezdeményezheti a képviselő-testület eljárását, ilyen ügyekről tájékoztatást kérhet, továbbá a képviselő-testület részére javaslatot tehet.

(3) A Rendelet 14.§ (4) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

14.§ (4) A napirendi pontok tárgyalása után a polgármester és szükség esetén a jegyző a polgármesteri jelentés keretein belül beszámol:

  1. a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról;
  2. az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, valamint a jelentősebb eseményekről;
  3. az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.

(4) A Rendelet 28.§ (1) bekezdésében, a felsorolás előtti első mondat helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

28.§ (1)A képviselő-testületnél a feladatkörében eljárva a helyi önkormányzat törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, illetve törvényben kapott falhatalmazás alapján, rendeletalkotást kezdeményezhet:

(5) A Rendelet 33.§-a helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

33.§ A képviselők tiszteletdíjáról a képviselő-testület külön rendeletben rendelkezik.

(6) A Rendelet 37.§ (3) bekezdés a.) pontja helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

37.§ (3)a.) Az Ügyrendi Bizottság tagjainak száma 3 fő. Az Ügyrendi Biztosság külső taggal nem rendelkezik.

(7) A Rendelet 47.§ (4) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

47.§ (4) A jegyző és az aljegyző egyidejű akadályoztatása, valamint a jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége esetén, a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő, a hivatalban alkalmazásban álló, legmagasabb fizetési osztályba besorolt ügyintéző látja el a jegyzői feladatokat.

2.§A Rendelet 14.§ (4a) bekezdéssel egészüli ki:

14.§ (4a)A (4) bekezdésben szabályozott beszámolónál a tárgy- és tényszerűségre, rövidségre kell törekedni. A beszámolóval kapcsolatban a képviselők kérdéseket tehetnek fel, észrevételeiket fogalmazhatják meg, de ebben az esetben is törekedni kell az időbeli rövidségre.

3 (1) A rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Rendelet 39.§ (6) bekezdése és a 47.§ (5) bekezdése.



Seszták Ottó                                                                                                                                     Dr. Herczeg Tibor

polgármester                                                                                                                                            jegyző

                                                                                                                                                           címzetes főjegyző



INDOKOLÁS


a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (II.28.) önkormányzati rendeletmódosításáról szóló rendelethez


Általános indokolás


Magyarország Alaptörvénye (a továbbiakban: Alaptörvény) T) cikk (3) bekezdése kimondja, hogy jogszabály nem lehet ellentétes az Alaptörvénnyel. A hivatkozott cikk (2) bekezdése értelmében az önkormányzati rendelet jogszabálynak minősül. Az Alaptörvény 32. cikk (3) bekezdése szerint az önkormányzati rendelet más jogszabállyal nem lehet ellentétes.


RÉSZLETES INDOKOLÁS


  1. §-hoz

A magasabb szintű jogszabályi előírásoknak való megfelelés érdekében tartalmaz módosuló rendelkezéseket a szaksz.


  1. §-hoz

A magasabb szintű jogszabályi előírásoknak való megfelelés érdekében tartalmaz kiegészítő rendelkezéseket a szaksz.

  1. §-hoz

E szakasz a hatályba léptető és hatályon kívül helyező rendelkezéseket tartalmaz.