Irota Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2020. (XI.26.) önkormányzati rendelete
A szervezeti és működési szabályzatról
Hatályos: 2024. 03. 28- 2024. 10. 14Irota Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2020. (XI.26.) önkormányzati rendelete
A szervezeti és működési szabályzatról 1
Irota Község Önkormányzatának Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 478/2020. (XI.3.) Korm. rendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre figyelemmel, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a Képviselő-testület feladat- és hatáskörét gyakorolva,az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye
1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése:
A képviselő-testület átruházott hatáskörei
2. §
Az ülés összehívása, vezetése, tanácskozási rendje.
A tanácskozás rendjének fenntartása
3. §2 (1) A képviselő - testület évenként hat ülést tart.
(2) Az ülés helye: 3786.Irota Petőfi Sándor út 66.
(3) A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.
(4) A képviselő-testület rendkívüli ülését össze kell hívni a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 44. §-ában meghatározott esetekben.
(5) A polgármester a (4) bekezdésben foglalt eseten kívül rendkívüli ülést hívhat össze szükség szerint a feladatok jellegétől és nagyságától függően.
(6) A rendkívüli ülésre szóló meghívót az ülés kezdő időpontját megelőző legalább huszonnégy órával ki kell kézbesíteni.
(7) Az írásbeli meghívót és előterjesztéseket az érdekeltek részére az ülést megelőzően legalább 5 nappal korábban kell kiküldeni.
(8) A meghívó tartalmazza:
a) az ülés helyét, kezdési időpontját,
b) a javasolt napirendeket, előterjesztők nevét.
4. § (1) Az önkormányzati ülések időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot közhírré tétel útján, az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel, az ülést megelőzően legalább 5 nappal korábban kell értesíteni.
(2) A nyilvános testületi ülésen résztvevő állampolgárok hozzászólási időtartama testületi döntés alapján korlátozható.
5. § Az önkormányzati ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a Ruszin Nemzetiségi Önkormányzat elnökét
b) a munkatervben szereplő napirendekhez tartozó előadókat, meghívottakat.
6. § A képviselő - testület a polgármester előterjesztése alapján dönt:
a) a napirendről,
b) a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés elfogadásáról,
c) az előző ülést követő fontosabb eseményekről, intézkedésekről adott tájékoztatók, beszámolók elfogadásáról.
7. § (1) A polgármester az elfogadott napirendeknek megfelelően az egyes előterjesztések felett külön - külön vitát nyit.
(2) Az írásbeli előterjesztést az előadó a vita megnyitása előtt szóban tömören kiegészítheti úgy, hogy ne ismételje az előterjesztésben foglaltakat.
(3) Az előadóhoz a képviselők és tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre a vita előtt válaszolnia kell
8. § (1) A vita során a polgármester határozza meg a hozzászólások sorrendjét.
(2) A vita lezárására vagy a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. Az indítvány felett a testület vita nélkül határoz.
(3) A vita lezárása után a napirendi pont előadója szükség esetén reagálhat a hozzászólásokra.
(4) A döntéshozatal előtt a jegyző felszólalási jogot kaphat, amennyiben a döntést illetően észrevételt kíván tenni.
(5) A polgármesteri összefoglalónak a vita lényegét tömören összegeznie kell, melyben érdemben térjen ki az előterjesztéstől eltérő véleményekre, a döntést érintő valamennyi felvetésre.
9. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata.
(2) Ez irányú jogosítványai:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása,
b) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő - testülethez méltatlan magatartást tanúsít,
c) figyelmezteti azt az ülésen jelenlévő állampolgárt, aki a tanácskozást magatartásával zavarja, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezheti,
d) ha a rendzavarás a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester javaslatára a képviselő - testület az ülést határozott időre félbeszakíthatja. Ebben az esetben az ülés csak újabb polgármesteri összehívásra folytatódhat.
A képviselő-testület,
az önkormányzati képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok
10. § (1) [2] Irota község Önkormányzat képviselő - testületének tagjai: 2 fő települési képviselő és a polgármester. A Képviselő-testület tagjainak névsorát e rendelet 1. függeléke tartalmazza.
(2) A képviselő köteles
a) tevékenyen részt venni a képviselő - testület munkájában,
b) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
11. § (1) A képviselőt megillető tiszteletdíj és egyéb juttatások rendjét önálló rendelet szabályozza.
(2) A képviselő-testület tagját a tiszteletdíj nem illeti meg, ha feladatai ellátásában egy hónapon túl akadályoztatva van.
(3) A tiszteletdíjat egy hónapra meg kell vonni a képviselőtől, ha a képviselő-testület munkáját önhibájából elhanyagolja, két egymást követő testületi ülésen előzetes bejelentés nélkül nem vesz részt.
(4) A tiszteletdíj megvonására vonatkozó előterjesztést a polgármester döntésre a képviselő-testület elé terjeszti.
A nyilvánosság biztosítása
12. § A képviselő-testület működésének nyilvánosságát hivatalos honlap működtetése útján biztosítja.
A képviselő-testületi ülés előkészítése
13. § (1) A képviselő - testület éves munkaterv alapján végzi tevékenységét.
(2) Az éves munkatervet a polgármester iránymutatása alapján a jegyző állítja össze és azt a polgármester terjeszti a testület elé.
(3) A testület munkatervének összhangjáról a polgármester gondoskodik.
(4) A polgármester a munkaterv összeállításához javaslatot kérhet
a) a települési képviselőktől,
b) közszolgáltatást nyújtó szervezetek vezetőitől,
c) a helyi civil szervezetektől.
(5) A munkaterv tartalmazza:
a) az ülések tervezett időpontját,
b) az ülések várható napirendjét
c) a napirend előkészítésében részt vevő szerveket, személyeket,
d) a napirendek előadóit,
e) a közmeghallgatás időpontját,
f) a napirendi pontok előkészítésével, az ülések lebonyolításával kapcsolatos szervezési feladatokat.
(6) A munkatervet meg kell küldeni:
a) a települési képviselőnek,
b) a munkatervben érintett előadóknak.
Az előterjesztések tartalmi, formai követelményei
14. § (1) Előterjesztést kell készíteni azon napirendek esetében, amelyhez a képviselő – testület döntése szükséges.
(2) A képviselő - testülethez előterjesztést nyújthat be:
a) a települési képviselő
b) a polgármester
(3) Kizárólag írásban készülhet előterjesztés az alábbi ügyekben:
a) önkormányzati rendeletalkotás,
b) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése,
c) helyi népszavazás kiírása,
d) munkaprogram, munkaterv,
e) a képviselő - testület által meghatározott értékhatár feletti hitelfelvétel, kötvénykibocsátás, alapítványrendelés,
f) társulások létrehozása, csatlakozás társulásokhoz, társulásból való kilépés,
g) PTK-ból eredő jogügyletek,
h) önkormányzati vállalkozásokkal kapcsolatos ügyek,
i) valamennyi határozati javaslat,
j) lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámoló.
15. § (1) Az előterjesztésnek általában két részből kell állnia.
(2) Az első részben
a) a tárgyat pontosan meg kell határozni,
b) meg kell jelölni, hogy a képviselő - testület korábban foglalkozott - e a témával, ha igen milyen határozatot hozott,
c) értékelni kell, hogy a korábbi határozat hogyan került végrehajtásra, milyen intézkedések történtek a végrehajtása érdekében,
d) az előterjesztésből ki kell tűnnie az előkészítő, összehangoló munkának, az esetleges eltérő véleményeknek,
e) fel kell tüntetni mindazokat a körülményeket, amelyek indokolják a döntés szükségességét,
f) az előterjesztés készítői érdemben terjesztik a testület elé az előkészület alakalmával felmerült nézeteket, a mellettük és ellenük szóló érvekkel együtt, hogy a testület ezek ismeretében hozhassa meg döntését.
(3) Az előterjesztés második része a határozati javaslat
a) a határozati javaslat csak egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből állhat, indokolást nem tartalmazhat,
b) ne ismételje meg más szervek jogszabályi előírásait,
c) tartalmazza a végrehajtásért felelős személy nevét, a végrehajtás határidejét,
d) a végrehajtás határidejére vonatkozóan folyamatos vagy naptár szerinti megjelölést használhat, de folyamatos határidő esetén is meg kell jelölni az időközönkénti beszámolási kötelezettség időpontjait.
16. § Az írásos előterjesztéseket az ülést megelőzően legalább 8 nappal korábban kell polgármester részére megküldeni.
A döntéshozatali eljárás, a szavazás módja
17. § (1) A képviselő - testület döntéseit nyílt szavazással - kézfelemeléssel - hozza.
(2) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben szabályozott titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon külön helyiség és urna igénybevételével történik.
(3) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját,
b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket,
d) a szavazás eredményét.
(4) Név szerinti szavazás esetén a képviselők névsor szerint „igen” „nem” „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.
A rendeletalkotás
18. § (1) Rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) a polgármester
b) a képviselő
c) a jegyző
(2) A rendeletalkotással kapcsolatos kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.
(3) A polgármester - a hivatal bevonásával megvizsgálja kezdeményezést, majd a tervezetet a képviselő - testület elé terjeszti.
(4) A szakmai előkészítés minden esetben a jegyző feladata.
(5) A tervezetek érdemi vitája előtt, amennyiben szükséges a testület közmeghallgatást is tarthat.
19. § (1) Az önkormányzati rendeletet az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztés útján ki kell hirdetni.
(2) A jegyző feladata folyamatosan figyelemmel kísérni az önkormányzati rendeletek időszerűségét és javaslatot tenni az elavult rendeletek hatályon kívül helyezésére, és szükség esetén javasolni új rendelet megalkotását.
20. § (1) Az önkormányzati rendeletek végrehajtásáról a polgármester tájékoztatást ad a képviselő - testületnek.
(2) A képviselő - testület egyes rendeletek hatályosulását bizottsága útján ellenőrizheti.
A határozathozatal
21. § (1) Döntések előtt ellenőrizni kell a határozatképesség meglétét.
(2) Határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő - testületi ülést 14 napon belül ugyanazon napirendek megtartásával össze kell hívni.
(3) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra, úgy hogy előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslat felett kell dönteni.
22. § Minősített többség szükséges a helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott eseteken kívül:
a) képviselő - testület hatáskörének átruházásához,
b) sürgősségi indítvány elfogadásához,
c) társasági jog hatálya alá tartozó vállalkozások társasági szerződésébe foglalt rendelkezések meghatározásához.
A képviselő - testület jegyzőkönyve
23. § (1) A jegyzőkönyv tartalmazza a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakon kívül:
a) az ülésről távolmaradt képviselők nevét, távolmaradásuk okát
b) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat.
(2) A jegyzőkönyv mellékletei:
a) a meghívó,
b) a jelenléti ív
24. § A rendeletek, határozatok nyilvántartásának vezetéséről a jegyző gondoskodik.
Lakossági fórumok, közmeghallgatás
25. §
26. § (1) Képviselő - testület a lakossággal való közvetlen kapcsolattartás érdekében évente egy alkalommal közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás időpontját a testület határozza meg.
(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről a lakosságot a helyben szokásos módon legalább 5 nappal korábban tájékoztatni kell.
(4) Közmeghallgatást a képviselő - testület külön is elrendelhet egy-egy nagyobb horderejű, a
A polgármester, alpolgármester és jegyző
A polgármester
27. § (1) A polgármester tisztségét főállásban tölti be.
(2) A polgármester helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott feladatin túl ellátja a következő feladatokat:
a) Biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széles körű nyilvánosságát.
b) Feladata a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése.
c) Segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját.
d) Együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel.
28. § (1) A főállású polgármester munkaideje heti 40 óra.
(2) A polgármester kötelező fogadó órája heti 2 óra, szerdai napokon 09.00 órától 11.00 óráig.
Az alpolgármester
29. § (1) A képviselő-testület saját tagjai közül egy alpolgármestert választ.
(2) [5] Az alpolgármester társadalmi megbízatásban tölti be tisztségét.
A jegyző
30. § (1) A jegyző a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott feladatain túl
a) rendszeresen tájékoztatást ad a képviselő - testületnek, bizottságnak, a polgármesternek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,
b) a polgármester irányításával előkészíti a képviselő – testület és a bizottsága elé kerülő előterjesztéseket,
c) tájékoztatja a képviselő - testületet a hivatal munkájáról és az ügyintézésről,
d) szervezi a jogi felvilágosító munkát,
e) gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről,
f) igény szerint segíti a települési önszerveződő közösségek tájékoztatását,
g) gondoskodik az SZMSZ függelékeinek folyamatos előkészítéséről, vezetéséről, kiegészítéséről.
(2) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésen köteles ezt jelezni a képviselő-testület felé.
(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az aljegyző látja el.
A Borsodsziráki Közös Önkormányzati Hivatal
31. § (1) A képviselő - testület Borsodsziráki Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hoz létre.
(2) A Közös Önkormányzati hivatal belső szervezeti felépítését, feladatkörét, ügyfélfogadási rendjét a hivatal Szervezeti és Működési szabályzata tartalmazza.
(3) A Közös Önkormányzati Hivatal létszámát, a hivatal működéséhez szükséges előirányzatokat, működési fenntartási költségeket, felhasználható bérkeretet a Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló megállapodás alapján, az önkormányzat költségvetési rendelete tartalmazza.
A nemzetiségi önkormányzat működése
32. § (1) A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njtv.) 80. § alapján a települési roma nemzetiségi önkormányzat részére a testületi működés feltételeként – önkormányzati tulajdonú – helyiséget biztosít a 3786. Irota, Petőfi út 66.szám alatti épületben.
(2) A helyiség használatának rendjéről és feltételeiről, a feladatok végrehajtásáról a nemzetiségi önkormányzattal külön megállapodást köt.
33. § (1) A költségvetés és zárszámadás előkészítésének, végrehajtásának szabályozását a helyi önkormányzat és a települési nemzetiségi önkormányzat együttműködési megállapodásában rögzíti.
(2) A közös önkormányzati hivatal ellátja a települési nemzetiségi önkormányzat működésével
összefüggő ügyviteli, valamint gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos
feladatokat.
(3) A települési nemzetiségi önkormányzat üléseiről készült – közös önkormányzati hivatalban lévő -jegyzőkönyvek és mellékletei beköttetéséről évente a jegyző gondoskodik.
34. §
Az önkormányzat feladat- és hatáskörei
35. § Az Önkormányzat a kötelezően előírt feladatait az alábbi módon látja el:
a) Óvodai nevelést Lak községi és Tomor községi kötelező felvételt biztosító napközi otthonos óvodában (iskolai elő készítéssel) együtt. Az óvoda épületében történik az iskoláskorúak étkeztetése is.
b) Általános iskolai oktatást 1- 8 osztályú iskolában 8 tanulócsoporttal, Lak községben.
c) Háziorvosi szolgálat működtetését vállalkozó háziorvos végzi körzeti ellátási kötelezettséggel, Lak településen, a működési költségekhez való hozzájárulással, a gyermek-és felnőtt körzet együttesen.
36. § A képviselő-testület az önkormányzat kormányzati funkcióit a rendelet 4 . függeléke szerint állapítja meg.
37. § (1) Az önként vállalt feladatokat az éves költségvetésben, fedezet biztosításával dönti el.
(2) Nem kötelező feladatellátás keretében támogatja a helyi civil szervezetek és az egyház tevékenységét.
Az önkormányzat társulásai
38. § (1) A képviselő-testület a következő társulásokban vesz részt:
a) Edelényi Kistérség Többcélú Kistérségi Társulása.
b) Észak-Magyarországi Regionális Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás
(2) A társulások létrehozását, működési rendjét a létrehozásukról szóló együttműködési megállapodás tartalmazza.
Az önkormányzat költségvetése, vagyona
39. § A költségvetési rendelet megalkotása - a költségvetési törvény által előírt részletezésben az államháztartásról szóló törvény rendelkezéseit betartva – egy fordulóban történik.
40. § A képviselő - testület vagyonát és a vagyonával való rendelkezés szabályait önkormányzati rendeletben állapítja meg.
Az ellenőrzés
41. § Az önkormányzat és költségvetési szerveinek ellenőrzését belső ellenőr útján látja el, egyéni vállalkozó által, külön szerződésben meghatározottak szerint.
Záró rendelkezések
42. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Irota község Önkormányzata képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015.(IV.28.) önkormányzati rendelete.
1. melléklet3
1. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:
1.1.4 A szociális igazgatásról és a szociális, gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól szóló 7/2021.(IX10.) önkormányzati rendeletében meghatározott ellátások tekintetében az alábbi hatáskörök gyakorlása:
1.1.1. a 6.§- ban meghatározott rendkívüli élethelyzetre való tekintettel kérelmezett települési támogatás elbírálását,
1.1.2. a 7.§-ban meghatározott eltemettetés költségeihez történő hozzájárulás elbírálását,
1.1.3. a 8.§-ban meghatározott iskolakezdési támogatás elbírálását,
1.2. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 42/A. § -ában meghatározott közútkezelői hozzájárulás megadása hatáskörének gyakorlását.
2. A képviselő-testület által az Észak-magyarországi Regionális Hulladékkezelési Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök:
a hulladékgazdálkodási feladatainak ellátása érdekében létrehozott társulására, az a hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására vonatkozó közszolgáltatási szerződés megkötését.
3. A képviselő-testület által az Edelényi Kistérség Többcélú Társulására átruházott hatáskörök:
3.1. Egészségügyi alapellátás, az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások:
3.1.1. A Társulás az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 152. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott egészségügyi alapellátás körében gondoskodik hétközi illetve hétvégi orvosi ügyeleti rendszer összehangolásáról, közös működtetéséről Szendrő város városközponttal a hatályos ágazati jogszabályok figyelembe vételével, jelen megállapodásban részletezett szabályok szerint.
3.1.1.1. Az orvosi ügyelet feladat-ellátásra társuló települések jegyzékét a Szendrő városközpontú ügyelet illetékességi területe szerinti bontásban a megállapodás 2. melléklete tartalmazza.
3.1.1.2. A feladatellátásra társuló önkormányzatok tudomásul veszik, hogy a feladatellátáshoz kapcsolódó OEP támogatás igénylésére az egészségügyi szolgáltató közvetlenül jogosult.
3.1.1.3. A feladatellátásra társuló önkormányzatok a 3.1.1.2. pont szerinti OEP támogatáson felüli díjat az 5.6. pont szerint kötelesek megfizetni a Társulás részre. A Társulás a díjat az egészségügyi szolgáltató részére jelen megállapodásban foglaltak, és a szolgáltatóval kötött megállapodás szerint utalja át a szolgáltató részére.
3.1.1.4. Amennyiben valamely társult település a díjat határidőre nem fizeti meg, az 5. pontban rögzítettek szerint kell eljárni.
3.1.2. Térségi adatbázis, információs rendszer működtetése.
3.1.3. Pályázat figyelés, pályázat előkészítés, pályázati forrásgyűjtés.
3.1.4. A védőnői szolgálatok, iskola egészségügyi feladatellátás működésének összehangolása.
3.1.5. Kistérségi szűrővizsgálatok szervezése.
3.2. A területfejlesztési feladatok körében:
3.2.1. vizsgálja és értékeli a térség társadalmi, gazdasági és környezeti helyzetét, adottságait;
3.2.2. kidolgozza és elfogadja a Társulás területfejlesztési koncepcióját, illetve ennek figyelembevételével készített területfejlesztési programját, ellenőrzi azok megvalósítását;
3.2.3. koordinálja a térségben működő társulások és más - a területfejlesztésben érdekelt – szervezetek együttműködését, együttműködik az állami és civil szervezetekkel;
3.2.4. folyamatosan kapcsolatot tart megyei önkormányzattal, a térségben működő közigazgatási szervezetekkel, intézményekkel, a fejlesztési szükségletek és a bevonható helyi források feltárása érdekében;
3.2.5. forráskoordinációt végez, pályázatokat készít tervei megvalósítására, adatokat, információkat szolgáltat a területi információs rendszernek,
3.2.6. pályázatot nyújthat be a térség fejlesztéséhez kapcsolódó források igényléséhez.
3.3. A térség közigazgatási ügyintézésének korszerűsítése
3.4. Család-, gyermek- és ifjúságvédelem a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 15. § (2) bekezdése b) pontja keretében; ifjúsági feladatok térségi szintű koordinálása, szervezése, ezen belül különösen:
3.4.1. figyelemmel kíséri és segíti a térségben élő ifjúsági közösségek tevékenységét;
3.4.2 elősegíti a településeken működő, az ifjúságot érintő önkormányzati, civil és informális szervezetek koordinációját;
3.4.3 elősegíti a térségben lévő ifjúsági közösségek közötti együttműködést, és
3.4.2. ifjúsági programokat szervez.
3.5. Települési és térségi esélyegyenlőségi tervek elkészítése, esélyegyenlőségi program megvalósítása, esélyegyenlőség megvalósulásának elősegítése.
3.6. Bűnmegelőzési együttműködés
3.7. Turizmusfejlesztés, idegenforgalom, ezen belül különösen:
3.7.1. közreműködik a térség idegenforgalmi értékeinek feltárásában
3.7.2. közreműködik a térség és a mikrotérségek turizmusfejlesztési koncepciójának kidolgozásában,
3.7.3. közreműködik a térség turizmust megtartó, elősegítő programok kidolgozásában, megvalósításában,
3.7.4.Térség településeinek, a kistérség idegenforgalmi értékeinek közös megjelentetése.
3.8. Térségi közművelődési tevékenységek koordinálása, térségi identitás erősítése, kulturális örökség őrzése
3.8.1. Amatőr alkotó művészeti tevékenységek, közösségek menedzselése.
3.8.2. Gyermek és ifjúsági alkotótábor, művésztelep működtetése.
3.8.3. Térségi információs rendszer működtetése.
3.8.4. Térségi kulturális kapcsolatok szervezése, gondozása.
3.8.5. Művészeti bemutatók, amatőr alkotó művészek kiállításának szervezése.
3.9. Helyi környezet- és természetvédelem, ivóvízellátás, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás valamint bel- és csapadékvíz-elvezetés feladatainak összehangolása.
3.10. Térségi foglalkoztatás-politikai célok összehangolása
3.11. Sport feladatok
3.11.1. Térségi szintű utánpótlás-nevelés, tehetséggondozás.
3.11.2. Térségi sportversenyek szervezése, rendezése.
3.11.3. Sport rendezvénynaptár készítése, összehangolása.
3.11.4. Térségi versenyrendszer működtetéséhez segítségnyújtás.
3.11.5. Pályázatfigyelés, közös pályázat, pályázati források gyűjtése.
3.12. Nemzetközi és térségi külföldi kapcsolatok terén:
3.12.1. Határon átnyúló kapcsolatok, határmenti együttműködések.
3.12.2. Külföldi térségi kapcsolatok kialakítása, működtetése.
3.13. Településfejlesztési, településrendezési feladatok koordinálása
3.14. Nemzetiségi ügyek támogatása.
3.15. Közterület rendjének fenntartása
3.15.1. A Társulás a közterületi felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény alapján gondoskodik a társulás illetékességi területén lévő - de a feladatellátásra társult önkormányzat illetékességi területéhez tartozó - közterület felügyeletéről, a hatályos ágazati jogszabályok figyelembe vételével, jelen és külön megállapodásban részletezett szabályok szerint.
3.15.1.1. A közterület felügyelet-ellátásra társuló települések jegyzékét a megállapodás 5. melléklete tartalmazza.
3.15.1.2. A feladatellátásra társuló önkormányzatok a közterületi felügyelet adott önkormányzatra esedékes összes díjat az 5.14. pont szerint köteles megfizetni a Társulás részre.
3.15.1.3. Amennyiben valamely társult település a díjat határidőre nem fizeti meg, az 5. pontban rögzítettek szerint kell eljárni.
3.15.2. Pályázat figyelés, pályázat előkészítés, pályázati forrásgyűjtés.
1. függelék
2. függelék
1. 10/2020. (VIII.27.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
A szociális célú tűzifa juttatás helyi szabályairól
2. 1/2020. (II.5.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
Az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Módosítás:
9/2020. (VIII.27.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről szóló 1/2020.(II.05.) rendelet módosításáról
3. 7/2019. (V.8.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
Irota Község településképének védelméről
4. 3/2019. (IV.30.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a közösségi együttélés alapvető szabályairól és azok megsértésének jogkövetkezményeiről
Módosítás:
8/2020. (VII.13.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
12/2020(X.28.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
5. 8/2018. (IX.12.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a helyi közművelődési feladatok ellátásáról
6. 3/2018. (II.14.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
egyes önkormányzati rendeletek hatályon kívül helyezéséről
7. 16/2017. (XII.19.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról
8. 14/2017. (XI.29.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
A köztisztviselők juttatásainak egyes kérdéseiről
9. 9/2017. (VIII.9.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a helyi népszavazás kezdeményezéséhez szükséges választópolgárok számáról
10. 7/2017. (V.23.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
A szociális igazgatásról és a szociális, gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól
Módosítás:
15/2017. (XI.29.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
11/2019. (VIII.21.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
11/2020.(X.28.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
11. 6/2017. (V.23.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól
12. 2/2017. (II.10.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről és átadásáról
13. 10/2016. (XI.9.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
Az egészségügyi alapellátások körzeteinek kialakításáról
14. 9/2016. (IX.23.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a temetkezés helyi rendjéről
15. 8/2015. (V.6.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
A falugondnoki szolgálatról
16. 7/2015. (IV.28.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a település közművelődési feladatairól és feltételeiről
17. 6/2015. (IV.28.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
A közterületnév megállapításának, valamint a házak számozásának szabályairól
19. 9/2014. (IV.29.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a készpénzben teljesíthető kiadások eseteiről és értékhatáráról
20. 3/2014. (II.5.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó helyi közszolgáltatásról
21. 4/2013.(IX.18.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
Filmalkotás forgatása céljából történő közterület-használatról
22. 2/2013.(III.20.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
Irota község vagyonáról
Módosítás:
3. függelék 5
|
Kormányzati funkció |
Megnevezés |
|
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
|
6 |
|
|
041232 |
Start- munka program- Téli közfoglalkoztatás |
|
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
|
042220 |
Erdőgazdálkodás |
|
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
|
051030 |
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
|
052020 |
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
|
062020 |
Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
|
063020 |
Víztermelés, -kezelés, -ellátás |
|
064010 |
Közvilágítás |
|
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
|
074040 |
Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás |
|
082092 |
Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
|
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
|
104041 |
Területi gyermekvédelmi szakszolgáltatás |
|
107051 |
Szociális étkeztetés szociális konyhán |
|
107052 |
Házi segítségnyújtás |
|
107055 |
Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
Az önkormányzati rendeletet az Irota Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 14.) önkormányzati rendelete 48. §-a hatályon kívül helyezte 2024. október 15. napjával.
A 3. § az Irota Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet az Irota Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021. (IX. 10.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 1.1. pontja az Irota Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (III. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 3. függelék az Irota Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (X. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 3. függelékében foglalt táblázat 3. sorát az Irota Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2023. (IV. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-a hatályon kívül helyezte.