Pusztafalu Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2017(IV.28.) önkormányzati rendelete
az anyakönyvi események engedélyezésének helyi szabályairól és az anyakönyvi eseményekhez fűződő többletszolgáltatásokért fizetendő díjakról
Hatályos: 2017. 05. 02- 2021. 05. 03Pusztafalu Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2017(IV.28.) önkormányzati rendelete
az anyakönyvi események engedélyezésének helyi szabályairól és az anyakönyvi eseményekhez fűződő többletszolgáltatásokért fizetendő díjakról
Pusztafalu Község Önkormányzata Képviselő–testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §- ban kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya Pusztafalu Község Önkormányzata (a továbbiakban önkormányzat) közigazgatási területén a házasságkötésre (a továbbiakban anyakönyvi esemény) terjed ki.
Értelmező rendelkezések
2. § E rendelet alkalmazásában:
a) hivatali helyiség: az önkormányzat által biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas helyiség (3995 Pusztafalu, fő út 68. szám alatti hivatal épületében)
b) anyakönyvi esemény: házasságkötés
c) hivatali munkaidő: a Mikóházai Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend
d) rendkívüli körülmény: különösen, ha valamelyik házasuló orvos által igazoltan súlyos mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető hivatali helyiségében való megjelenés, vagy megjelenése egyáltalán nem lehetséges
Hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés létesítése
3. § (1) Anyakönyvi esemény – az anyakönyvi eljárásról szóló törvényben meghatározott munkaszüneti nap kivételével – hivatali munkaidőn kívül pénteken 13.30 órától 16.00 óráig, szombaton 11 órától 19 óráig terjedő időszakban tartható.
(2) Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi eseményt a felek írásbeli kérelme alapján a jegyző akkor engedélyezi, ha a felek az anyakönyvi eljárásról szóló törvényben meghatározott követelményeket teljesítik.
(3) A (2) bekezdésben foglaltakon túl a hivatali helyiségen kívüli helyszín akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltóságteljes lebonyolítására, a személyes adatok és az anyakönyvi alapiratok megfelelő védelme biztosított és a lebonyolításhoz szükséges technikai eszközök rendelkezésre állnak.
(4) Szabadtéren az anyakönyvi esemény kizárólag május 1. és október 15. között engedélyezhető.
(5) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításához a házasulóknak kell biztosítani a (2) - (4) bekezdés szerinti helyszínt, ezen belül a megfelelő létszámú ülőhelyet és a szükséges technikai feltételeket.
(6) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti a már előjegyzésbe vett, hivatali helyiségben megtartandó anyakönyvi esemény lebonyolítását.
4. §
Az egyes anyakönyvi események lebonyolítása esetén
az önkormányzat részére fizetendő díj mértéke
A díj összege magába foglalja a szervezési költséget, az anyakönyvvezető rendelkezésre állását.
5. §
Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
Hatályba léptető és záró rendelkezések
6. § (1) Ez a rendelet 2017. május 02. napján lép hatályba.
(2) A rendelet rendelkezéseit a hatályba lépést követően bejelentett házassági szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.