Pusztafalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete

a 2024. évi pénzügyi terv végrehajtásáról

Hatályos: 2025. 05. 22

Pusztafalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2025. (V. 19.) önkormányzati rendelete

a 2024. évi pénzügyi terv végrehajtásáról

2025.05.22.

[1] A rendelet megalkotásának célja az önkormányzat jogszerű gazdálkodásának biztosítása, valamint az éves költségvetés végrehajtása során a gazdaságosság, a hatékonyság, és az eredményesség követelményeinek érvényesítése.

[2] Pusztafalu Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a rendelet megalkotásával átfogó képet ad az Önkormányzat vagyonáról, 2024. évi költségvetése alapján végrehajtott gazdálkodásáról.

[3] Pusztafalu Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) Az önkormányzat képviselő-testülete a 2024. évi költségvetés végrehajtásáról szóló zárszámadást:

a) 538 125 216 Ft költségvetési és finanszírozási bevétellel

b) 278 123 409 Ft költségvetési és finanszírozási kiadással

c) 260 001 807 Ft költségvetési és finanszírozási maradvánnyal hagyja jóvá.

(2) Az önkormányzati szinten mérlegszerűen bemutatott kiadásokat, bevételeket, valamint azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a képviselő-testület az 1. melléklet szerint fogadja el.

(3) A működési bevételek és kiadások, valamint a felhalmozási bevételek és kiadások mérlegét a 2. melléklet tartalmazza.

2. § (1) Az önkormányzat beruházási kiadásait a 3. melléklet szerint hagyja jóvá.

(2) Az önkormányzat felújítási kiadásait a 4. melléklet szerint hagyja jóvá.

(3) Az EU-s támogatással megvalósuló programok és projektek, valamint az önkormányzaton kívül megvalósult projektekhez való hozzájárulás pénzügyi elszámolását az 5. melléklet szerint fogadja el.

(4) Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatainak teljesítését a 6. melléklet tartalmazza.

(5) A képviselő-testület a költségvetési szervek maradványát és annak felhasználását a 7. melléklet szerint hagyja jóvá, illetve engedélyezi.

(6) A képviselő-testület az önkormányzat általános működési és ágazati állami támogatását jogcímenként a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

(7) A zárszámadáshoz tartozó tájékoztató táblákat a 9. melléklet tartalmazza.

3. § (1) A képviselő-testület utasítja az önkormányzat jegyzőjét, hogy a költségvetési maradványt érintő fizetési kötelezettségek teljesítését biztosítsa, illetve kísérje figyelemmel.

(2) Az önkormányzat jegyzője és a költségvetési szervek vezetői a költségvetési maradványnak a 2025. évi előirányzatokon történő átvezetéséről gondoskodni kötelesek.

4. § A képviselő-testület utasítja az önkormányzat jegyzőjét, hogy a költségvetési beszámoló elfogadásáról a költségvetési maradvány jóváhagyott összegéről, elvonásáról a költségvetési szervek vezetőit a rendelet kihirdetését követő 15 napon belül írásban értesítse.

5. § Ez a rendelet 2025. május 21-én lép hatályba.

6. §1

7. §2

1

A 6. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

2

A 7. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.