Gelej Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelete

GELEJ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

Hatályos: 2019. 11. 29- 2023. 04. 13

Gelej Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2019. (XI. 28.) önkormányzati rendelete

GELEJ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

2019.11.29.

Gelej Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Az Önkormányzat megnevezése, székhelye és jelképei

1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Gelej Község Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat.

(2) Az Önkormányzat székhelye: 3444 Gelej, Petőfi utca 22.

(3) Az önkormányzat illetékességi területe megegyezik a település közigazgatási területével

(3) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.gelej.hu

2. § (1) Az Önkormányzat jelképei: címer, zászló, pecsét.

(2) Az Önkormányzat címere: Álló, háromszögletű, zöld színű katonai pajzs, amelynek mezejében két arany pálmalevéllel kísért, arany szablyát tartó, arany páncélos férfikar lebeg. A pajzson szembe néző arany lánccal díszített rostélyos sisak, háromlombú arany sisakkoronával, a foszlányok mindkét oldalon vörös és ezüst. A pajzs alatt egy arany szalag lebeg “Gelej” felirattal.

(3) Az Önkormányzat zászlója: téglalap alakú, fehér alapszínű, körbe nemzetiszínű farkasfogakkal díszített. A községi címere a zászló közepén található.

(4) Az Önkormányzat pecsétje: kör alakú, Gelej Község Önkormányzat felirattal, középen Magyarország címerével.

(5) A község jelképeinek felhasználását a polgármester engedélyezheti.

II. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE

3. §

.

(1) Az önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) meghatározott feladatokat, saját hatáskörében dönti el a feladatok ellátási módját.

4. § (1) A képviselő testület önként vállalt feladatai:

a) civil szerveződések támogatása,
b) közösségi események és sport támogatása,
c) községi hagyományőrző - és tömegrendezvények fenntartása, támogatása,
d) községi újság időszakos megjelentetése,
e) nem kötelező pénzbeli szociális ellátások biztosítása,
f) otthonteremtési támogatás,
g) első lakáshoz jutók helyi támogatása,
h) orvosi és védőnői ellátás támogatása (rezsi kifizetése)
j) helyi kiadványok támogatása,
( 2) Az önként vállalt feladat megvalósítása nem veszélyeztetheti a törvényben meghatározott kötelező feladat- és hatáskörök ellátását.
(3) A képviselő testület az általa önként vállalt feladatok ellátására az éves költségvetésben biztosít fedezetet.

A képviselő-testület átruházott hatáskörei

5. § (1) A képviselő-testület az alábbi hatáskörök gyakorlását a polgármesterre ruházza át:

a) Rendkívüli települési támogatások köréből a szociális rendelet 8. § (2) a) , b), és d) pontja

b) A személyes gondoskodás körébe tartozó szociális ellátás (szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás) megállapítása

c) Az önkormányzat, mint Heves Megyei Vízmű Zrt. részvényes nevében a részvényesi és ezzel együtt a döntési jogokat gyakorolja a részvényesi határozathozatal során.

d) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát a tárgyévi költségvetési rendeletben foglalt összeghatárig a polgármesterre átruházza.

e) dönt a közterület-használati engedély iránti kérelmek tárgyában

f) dönt a településképi véleményezési eljárásban

g) dönt a Bursa Hungarica ösztöndíj pályázatra beadott kérelmekről

A képviselő-testület ülései

6. §

.

(1) A képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő.
(2) A képviselő-testület tagjainak névsorát az 1.függelék tartalmazza.
(3) A határozatképességhez szükséges létszám 3 fő.
(4) A határozatképesség hiánya miatt elmaradt ülést 8 napon belül újra össze kell hívni az eredeti napirendi pontokkal.
(5) A képviselő-testület elnöke a polgármester, aki gondoskodik a képviselő-testület ülésének összehívásáról és vezetéséről. A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, egyidejű akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke látja el az elnöki teendőket.

7. § (1) A képviselő-testület alakuló ülést, rendes ülést, szükség szerint rendkívüli ülést és közmeghallgatást tart.

(2) A képviselő-testület munkáját éves munkaterv alapján végzi.

(3) A munkatervet – a polgármester előterjesztése nyomán - a képviselő-testület az előző év december hónapjában fogadja el. A munkatervtől indokolt esetben el lehet térni.

(4) Az ülés meghívóját a testületi ülés előtt legalább öt nappal korábban kapják kézhez a képviselők, amennyiben írásos anyag is készült, azzal együtt.

(5) A Képviselő-testület ülésének helyéről, idejéről, napirendjéről a lakosságot a testületi ülés előtt 3 nappal a meghívónak az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztésével tájékoztatja a jegyző.

(6) Halasztást nem tűrő esetben a polgármester rendkívüli ülést hívhat össze.

(7) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az előterjesztések formájáról – a jogszabályokban előírtak kivételével – döntsön.

Az önkormányzati képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok, az ülés rendjének fenntartása és az annak érdekében hozható intézkedések

8. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása polgármester, illetve távolétében az ülést vezető feladata.

Ennek érdekében:
a) a nyilvános képviselő-testületi ülésen az érdemi munka folyamatosságának biztosítása érdekében a lakosság hozzászólását, a hozzászólások idejét esetileg szabályozhatja,
b) rendbontás esetén a terem elhagyására kötelezheti a nem testületi tag rendbontót.
(2) A képviselői személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a meghozott önkormányzati határozat végrehajtását fel kell függeszteni, és az ügyet az
érintettség ismeretében újra kell tárgyalni oly módon, hogy a mulasztó képviselő az ügyben
szükségessé vált új döntéshozatalban nem vehet részt.
(3) A képviselő köteles a képviselő-testületi ülésen:
a) olyan magatartást tanúsítani, amellyel megőrizhető az ülés méltósága, tekintélye.

A nyilvánosság biztosítása

9. § (1) A képviselő-testület ülései – a zárt ülés kivételével – nyilvánosak.

(2) A választópolgárok a nyilvános képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveit hivatali munkaidőben, valamint az önkormányzat honlapján tekinthetik meg.

(3) A képviselő-testület zárt ülései jegyzőkönyvében szereplő, külön törvény szerinti közérdekű adatokat és közérdekből nyilvános adatokat az azok megismerésének rendjére kiadott belső szabályzat szerint lehet megtekinteni azzal, hogy kiadmányozó alatt a polgármestert kell érteni.

(4) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el és a szükséges előzetes egyeztetéseket elvégzi.

(5) A Képviselő- testület ülése nyilvános. A képviselő-testület esetenként – vita nélkül –egyszerű szótöbbséggel dönt arról, hogy az ülésen megjelent állampolgároknak hozzászólási jogot ad-e, amelynek időtartama maximum 3 perc lehet.

(6) Zárt ülésen a Képviselő-testület tagjai, a jegyző, továbbá meghívása esetén az érintett és szakértő, valamint a jegyzőkönyvvezető vesz részt.

Döntéshozatali eljárás és a szavazás módja

10. § (1) A képviselő-testület döntése:

a) önkormányzati rendelet,

b) önkormányzati határozat.

(2) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.

(3) Titkos szavazást kell tartani a Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben, ha a Képviselő-testület minősített többséggel titkos szavazást határoz el. A titkos szavazást a 3 tagú Ügyrendi Bizottság bonyolítja le.

Rendeletalkotás, határozathozatal

11. § (1) A rendelet alkotását, módosítását, hatályon kívül helyezését kezdeményezheti:

- a polgármester,
- az alpolgármester,
- a képviselő,
- a képviselő-testület,
- a bizottság
- a jegyző.
(2) A rendeletet Gelej Községi Önkormányzat hirdetőtábláján kell kihirdetni.
(3) A rendeletet az önkormányzat honlapján is közzé kell tenni.
(4) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az Önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésen köteles ezt jelezni a Képviselő-testület felé.

A képviselő-testület üléseinek jegyzőkönyvezése

12. § (1) A képviselő-testületi ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A jegyzőkönyvet a jegyző készíti és kezeli, melyet évente be kell köttetni.

(3) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túl

a) a távol-maradt képviselők nevét,

b) napirendi pontokat,

c) szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát,

d) az elhangzott bejelentéseket, kérdéseket, az adott válaszokat,

e) a képviselő kérésére véleményének rövid rögzítését,

f) a határozat szószerinti szövegét, a végrehajtásért felelős nevét a végrehajtás határidejét,

g) név szerinti szavazás esetén a szavazatot nevenként.

(4) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.

(5) A jegyzőkönyvhöz csatolni szükséges a meghívót, a jelenléti ívet, az előterjesztéseket, az elfogadott rendeleteket és a képviselő írásbeli hozzászólását, ha volt ilyen.

(6) A jegyző a jegyzőkönyv eredeti példányát minden évben a szükséges mellékletekkel együtt bekötteti és elhelyezi az önkormányzat irattárában, valamint felelős az önkormányzat hivatalos honlapján való megjelenésért.

(7) A választópolgárok jegyzőkönyvbe való betekintésének jogát az Mötv. 52. § (3) bekezdése szabályozza.

Összeférhetetlenség

13. § Az összeférhetetlenséggel s méltatlansággal kapcsolatos feladatokat ellátó bizottság: Gelej Község képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága.

A települési képviselő vagyonnyilatkozata

14. § Az önkormányzati képviselő vagyonnyilatkozatát az Ügyrendi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi. A települési képviselő vagyonnyilatkozatát a jegyzőnek adja át.

III.

Az önkormányzat intézményei, szervei, jogállásuk, feladataik

A polgármester

15. § A polgármester Gelej Községi Önkormányzatának vezetője. A polgármester megbízatását főállásban látja el.

A polgármester feladatai

16. § (1) A polgármester – törvényben meghatározottakon túli - feladata különösen:

a.) a község fejlődésének elősegítése,
b.) a helyi közszolgáltatások fejlesztésének elősegítése,
c.) a község vagyonának megőrzése és gyarapítása,
d.) a községgazdálkodás,
e.) a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülésének a biztosítása,
f.) a képviselő-testület működési feltételeinek a megteremtése, munkájának megszervezése, összehangolása,
g.) a képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtása, a végrehajtás megszervezése és ellenőrzése,
h.) a lakosság összeszerveződő közösségeinek a támogatása, az együttműködés kialakítása,
i.) a nyilvánosság megteremtése, a helyi fórumok szervezése,
j.) az önkormányzati saját intézmények működésének ellenőrzése, segítése.
(2) A polgármester képviselő-testület működésével összefüggő feladata különösen a képviselők munkájának segítése.
(3) A polgármester állandó- és eseti bizottságok működésével összefüggő jogkörei:
a.) indítványozhatja a bizottság összehívását,
b.) gondoskodik a bizottságok tevékenysége előkészítése és összehangolása érdekében a megfelelő tájékoztatásukról,
c.) ellenőrzi a bizottságok határozatainak, javaslatainak intézését, a bizottságokkal kapcsolatos hivatali tevékenységet.
(4) Az önkormányzati hivatallal összefüggő főbb jogosítványai:
a.) a képviselő-testület döntései szerint és saját jogkörében eljárva, jogszabályban és a közös önkormányzati hivatal létrehozására irányuló megállapodásban rögzítettek szerint irányítja a hivatalt.
(5) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, rendkívüli testületi ülést összehívására sem lehetőséget biztosító körülmény fennállása esetén, dönthet olyan pályázatok benyújtásáról – továbbá aláírhatja a benyújtáshoz szükséges dokumentumokat -, amelyekhez önkormányzati saját forrást nem kell biztosítani.
(6) A polgármester – a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – az alábbi halaszthatatlan ügyekben dönt:
a) 1.000.000 forintot meg nem haladó kötelezettségvállalás
b) vis major ügyek.

Az alpolgármester

17. § (1) A Képviselő-testület saját tagjai közül polgármester javaslatára titkos szavazással, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) A alpolgármester tiszteletdíját, költségtérítését a képviselő-testület a jogszabály keretei között határozza meg.

A képviselő-testület bizottsága

18. § (1) A Képviselő-testület állandó bizottságként létre hozza Gelej Község Önkormányzat Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottságát.

(2) Az Ügyrendi Bizottság 3 fő önkormányzati képviselői taggal működik, melyből 1 fő elnök és 2 fő tag.

(3) Az Ügyrendi Bizottság feladata

a) ellátja a vagyonnyilatkozat kezelésével összefüggő feladatokat

b) a polgármester és az alpolgármester együttes 30 napon túli akadályoztatása esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke látja el a polgármester helyettesítését.

c) ellátja a jogszabályi kötelezettségből adódó feladatait.

d) ellátja a titkos szavazás lebonyolítását

(4) A bizottság tagjainak nevét és lakcímét a 2. függelék tartalmazza.

Az önkormányzat gazdálkodása

19. § (1) Az önkormányzat éves költségvetés alapján gazdálkodik.

(2) Az önkormányzat törzsvagyonának forgalomképtelen, illetőleg korlátozottan forgalomképes körét, valamint a vagyontárgyakról való rendelkezés feltételeit a képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.

(3) A helyi adók megállapításának szabályait a képviselő-testület önálló rendeletben állapítja meg.

Az önkormányzat hivatala

20. § (1) A képviselő-testület az Mötv. alapján Közös Önkormányzati Hivatalt hozott létre Tiszatarján Község Önkormányzata, Gelej Község Önkormányzata, Igrici Község Önkormányzata és Tiszadorogma Község Önkormányzata részvétével.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott hivatal neve: Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal.

(3) A település vonatkozásában illetékes kirendeltség megnevezése:

Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal Geleji Kirendeltsége (3444 Gelej, Petőfi u. 22.)

Az önkormányzat intézményei

21. § (1) Az önkormányzat „Geleji Tündérkert Óvoda” néven valamint „Geleji Élelmezési és Gondozási Központ” néven intézményeket hozott létre.

(2) Az intézmények jogállását, feladatait az intézmények alapító okirata tartalmazza.

A jegyző

22. § (1) A jegyző vezeti a Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatalt.

(2) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ennek keretében:

a.) előkészíti a képviselő-testület, valamint a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket;
b.) ellátja a képviselő-testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat;
c.) a képviselő-testületi ülésen az előterjesztés vitájában, a szavazás előtt bármely javaslatot érintően törvényességi észrevételt tehet;
(3) A jegyző akadályoztatása esetén a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő a hivatalban alkalmazásban álló, legmagasabb fizetési osztályba besorolt igazgatási ügyintéző látja el.

IV. Az önkormányzat társulásai

Társulások

23. § (1) A képviselő-testület a Mötv. előírásainak megfelelően egy vagy több önkormányzati feladat- és hatáskör, valamint a polgármester és a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörének hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkező társulást hozhat létre, ahhoz csatlakozhat.

(2) A társulások jegyzékét a 4. függelék tartalmazza.

(3) A képviselő-testület társulásokra átruházott hatásköreit az 1. melléklet tartalmazza

V. Lakossági fórumok, közmeghallgatás

Falugyűlés

24. § (1) A polgármester vagy a képviselő-testület előre meghatározott közérdekű kérdésben, illetőleg a jelentősebb községi döntések előkészítésére az állampolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, véleményének kikérése céljából lakossági fórumot, falugyűlést hívhat össze.

(2) A falugyűlés egyaránt összehívható a község egészét vagy annak nagyobb, illetőleg egy részét érintő tárgykörökben.

(3) A falugyűlés elé kerülő ügyeket a képviselő-testület előzetesen megtárgyalja és véleményt nyilvánít.

Közmeghallgatás

25. § (1) A képviselő-testület évente szükség szerint, de legalább egy alkalommal 8 nappal előre meghirdetett, közmeghallgatást tart.

(2) A közmeghallgatáson résztvevők felszólalhatnak, észrevételeket tehetnek és kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a képviselőkhöz, a képviselő-testület bizottságához. A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(3) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, nem dönthető el, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a kérdéssel érintett 15 napon belül megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatni kell.

Záró rendelkezések

26. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Gelej Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (III.22.) önkormányzati rendelet.

Demeterné Nyeste Erzsébet Burainé Hajdu Éva
polgármester jegyző
Kihirdetésre került:
2019. november 28.
Burainé Hajdu Éva
jegyző

1. melléklet a Gelej Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelethez

A Képviselő-testület által a Dél-Borsodi Sürgősségi Betegellátási Társulásra átruházott
hatáskörök

1. A Társulás az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 152. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott egészségügyi alapellátás körében gondoskodik hétközi illetve hétvégi orvosi ügyeleti rendszer összehangolásáról, közös működtetéséről Mezőcsát város városközponttal a hatályos ágazati jogszabályok figyelembe vételével.

A Képviselő-testület által a Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásra átruházott feladat-és hatáskörök

1. A Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontja alapján meghatározott hulladékgazdálkodási feladatok ellátása

A Képviselő-testület által a Mezőcsát és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati

Társulásra átruházott hatáskörök

1Az egészségügyi alapellátásáról szóló 2015. évi CXXIII. törvény 5. § (1) c) pontja szerinti fogorvosi ügyeleti feladatok ellátása a 45/2017 (VII.12) határozat alapján

A Képviselő-testület által a Mezőcsáti Kistérség Többcélú Társulásra átruházott

hatáskörök

a.) A társulás által fenntartott intézmény útján ellátott, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (továbbiakban: Sztv.) meghatározott feladatok:

aa) 64. §.ában meghatározott családsegítés,

ab.) 65/F. § - ában meghatározott nappali ellátás.

b.) A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXI. törvény 39. § 40 § és 40/A §-aiban meghatározott gyermekjóléti szolgáltatási feladatok.

1.függelék a Gelej Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelethez

GELEJ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK TAGJAI

Polgármester

Név:

Lakcím:

Demeterné Nyeste Erzsébet

Gelej, Bem J. u. 2.

Alpolgármester

Név:

Lakcím:

Cseh Viktor

Gelej, Rákóczi u. 18.

Képviselő-testületi tagok

Név:

Lakcím:

Jantek Sándor

Gelej, Széchenyi u. 26.

Jerseyné Bana Andrea Ágnes

Gelej, Táncsics u. 1.

Vályi Nagy Sándor

Gelej, Kossuth L. u. 23.

2.függelék a Gelej Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelethez

GELEJ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK ÜGYRENDI BIZOTTSÁGÁNAK TAGJAI

Elnök:

Név: Lakcím:

Vályi Nagy Sándor Gelej, Kossuth L. u. 23.

Tagok:

Név: Lakcím:

Jantek Sándor Gelej, Széchenyi u. 26.

Jerseyné Bana Andrea Ágnes Gelej, Táncsics u. 1.


















































3.függelék a Gelej Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelet hez


Kormányzati funkciók szerinti alaptevékenység


091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program- Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
064010 Közvilágítás
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
096015 Gyermekétkeztetés
107051 Szociális étkeztetés
107052 Házi segítségnyújtás
091220 Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok
086020 Helyi, térségi, közösségi tér biztosítása
082092 Közművelődési tevékenységek és támogatásuk
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
042130 Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
066010 Zöldterület kezelés
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás


4.függelék a Gelej Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019. (XI.28.) önkormányzati rendelethez

Társulások jegyzéke

1. Mezőcsát és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati Társulás

A társulás székhelye: 3450 Mezőcsát, Hősök tere 24.

2. Mezőcsáti Kistérség Többcélú Társulása

A társulás székhelye: 3450 Mezőcsát, Hősök tere 24.

3. Dél-borsodi Sürgősségi Betegellátási Társulás

A társulás székhelye: 3450 Mezőcsát, Hősök tere 33/A

4. Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás

A társulás székhelye: 3525 Miskolc, Városház tér 8.