Galvács község képviselő testületének 6/2017 (V.30.) önkormányzati rendelete

a falugondnoki szolgálatról

Hatályos: 2017. 05. 31

Galvács Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 60. § (4) bekezdésében, 92.§ (2) bekezdésében valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000. (I.7.) SzCsM rendelet 39.§ (1)-(3) bekezdéseiben kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a falugondnoki szolgálatról a következőket rendeli el:


1. A rendelet célja, hatálya


1.§ Galvács Község Önkormányzata a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Sztv.) 60.§ (1) bekezdésében foglaltak elősegítése érdekében falugondnoki szolgálatot működtet.


2.§ A rendelet hatálya Galvács község közigazgatási területén életvitelszerűen tartózkodó személyekre terjed ki.


2.A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó feladatok


3.§ (1) A falugondnoki szolgálat ellátja

  1. a közvetlen, személyes szolgáltatások körében a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000. (I.7.) SzCsM rendelet (a továbbiakban: SzCsM r.) 39.§ (1) bekezdésében meghatározott alapfeladatokat,
  2. a közvetlen, személyes szolgáltatások körében a SzCsM r. 39.§ (2) bekezdésében meghatározott lakossági szolgáltatásokat,
  3. az önkormányzati feladatellátás segítése körében a SzCsM r. 39.§ (3) bekezdésében meghatározott közvetett szolgáltatások körét.


(2) A falugondnoki szolgálat által ellátandó feladatok részletezését a falugondnoki szolgálat szakmai programja, valamint a falugondnok munkaköri leírása tartalmazza.


4.§ (1) A falugondnok elsősorban az alapellátáshoz kapcsolódó szolgáltatási feladatot köteles ellátnia. A többi kötelező feladatát úgy kell ellátnia, hogy az alapellátáshoz kapcsolódó feladatellátással ne ütközzön.


(2) Az egyéb nem kötelező szolgáltatási feladatokat csak akkor láthatja el, ha az a kötelező feladatok ellátását nem veszélyezteti.


5.§ A kötelezően ellátandó feladatok rangsorolását a falugondnok végzi a polgármester iránymutatása szerint, míg a többi feladat esetében, amennyiben rangsorolni kell, a polgármester dönt.




3. A falugondnoki szolgálat ellátása


6.§ A falugondnoki szolgálat keretében ellátandó feladatokat a falugondnok a szolgálat rendelkezésére álló gépjármű segítségével látja el.


7.§ (1) A falugondnok a szakmai programban és a munkaköri leírásban foglaltak szerint, valamint a polgármester utasításának betartásával látja el a falugondnoki szolgálat körébe tartozó feladatokat.


(2) A falugondnok vezetni köteles a SzCsM r. 8. melléklete szerinti tevékenységi naplót. A tevékenységnaplót a szolgáltatást igénybevevőnek nem kell aláírnia.


(3) A falugondnok az elvégzett munkáról a tárgyévet követő minden év március 31-ig beszámol a képviselő-testületnek.


8.§ (1) A pályázati eljárás lefolytatása útján kiválasztott falugondnokot a képviselő-testület nevezi ki és menti fel.


(2) A falugondnok tekintetében a munkáltatói jogokat a képviselőtestület, az egyéb munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.


9.§ A falugondnokot szabadsága, betegsége, egyéb távolléte esetén helyettesíteni kell. A helyettesítés rendjét a polgármester határozza meg.


4. A falugondnoki szolgáltatás igénybevételi rendje


10.§ (1) A falugondnoki szolgáltatás igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselőjének erre irányuló kérelmére történik.


(2) A kérelem előterjeszthető a falugondnoknál munkanapokon munkaidőben írásban, kivételes indok esetén azon túl, illetve szóban, legalább 1 munkanappal az ellátás igénybevétele előtt.


(3) A kérelemben meg kell jelölni az okot és a célt, aminek érdekében a falugondnoki szolgáltatást igénybe kívánják venni.


11.§ A kérelem elutasítása esetén a falugondnok haladéktalanul, de legkésőbb 1 munkanapon belül írásban értesíti a döntésről az ellátást igénylőt. Amennyiben az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője a falugondnok döntését vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a Galvács Község Önkormányzat Képviselő-testületéhez fordulhat panasszal.


12.§ A falugondnoki szolgálatot igénybevevő, az ellátással kapcsolatban személyesen vagy írásban a polgármesternél panasszal élhet. A panaszt a polgármester 15 napon belül kivizsgálja és annak eredményéről azonnal értesíti az ellátást igénybevevőt, és tájékoztatja a képviselő testületet.


13.§ A falugondnoki szolgáltatás iránti igény hatálytalanná válik:

  1. kérelmező halálával,
  2.  kérelmező lemondásával,
  3.  kérelmező személy a szolgáltatásra továbbiakban nem szorul rá.


 

Záró rendelkezések


14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


15.§ Hatályát veszti Galvács Község Önkormányzat képviselő-testületének a falugondnoki szolgálatról szóló 9/2012.(XII.5) rendelet.





Slezsák József     sk.                                                                      dr. Istenes Ibolya  sk.

polgármester                                                                                    jegyző