Kánó Község Képviselő-testületének 6/2019(VII.25..) önkormányzati rendelete

AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

Hatályos: 2019. 07. 25- 2020. 02. 24

Kánó Község Képviselő-testületének 6/2019(VII.25..) önkormányzati rendelete

AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

2019.07.25.

Kánó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. § Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Kánó Községi Önkormányzat

2. § Az Önkormányzat székhelye: 3735 Kánó, Széchenyi utca 7.

3. § (1) Az Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a Képviselő-testület rendeletben állapítja meg.

(2) A helyi kitüntetések és díjak adományozásának rendjét a Képviselő-testület rendeletben szabályozza.

4. § Az Önkormányzat illetékessége Jósvafő község közigazgatási területére terjed ki.

5. § Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet: Kánó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete.

II. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETE ÉS MŰKÖDÉSE

1. A Képviselő-testület működése

6. § A települési képviselők száma a polgármesterrel együtt 5 fő.

A települési képviselők tagjainak felsorolását az 1. számú függelék tartalmazza,

7. § (1) A Képviselő-testület évente legalább hat alkalommal tart ülést.

(2) Rendkívüli ülést kell tartani a Mötv. 44. §-ában meghatározott esetekben.

(3) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó, sürgős döntést igénylő ügyben.

8. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze. A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, a polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze a Képviselő-testület ülését.

(2) Az ülés meghívója tartalmazza az ülés helyét, napját és kezdési időpontját, a napirendi javaslatot.

(3) A polgármester írásos meghívóval hívja össze a Képviselő-testület ülését. A meghívókat és az ülések napirendjéhez kapcsolódó írásos előterjesztéseket a képviselőknek az ülést megelőzően legalább öt nappal meg kell kapniuk. Rendkívüli ülés esetén a testület telefonon vagy személyesen szóban is összehívható.

(4) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról a lakosságot a polgármester a meghívók közlésével egyidőben tájékoztatja az önkormányzat hirdetőtábláján.

(5) A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni:

a) a Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője,

b) a napirend által érintett szervezet vezetője,

c) a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselője,

d) akinek meghívását a polgármester szükségesnek tartja

9. § A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meghívottak:

a) a Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője,

b) a napirend által érintett szervezet vezetője,

c) a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselője,

d) akinek meghívását a polgármester szükségesnek tartja

2. Az ülés vezetése

10. § A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester, amennyiben ő is akadályoztatva van, a legidősebb települési képviselő hívja össze és vezeti az ülést. A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a Képviselő-testület ülését a legidősebb települési képviselő hívja össze és vezeti.

11. § (1) Az elnök ülésvezetési feladatai:

a) az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése,

b) a határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, a Képviselő-testület üléséről távolmaradó képviselők előzetes bejelentéséről tájékoztatás,

c) napirendi javaslat előterjesztése,

d) az ülés vezetése, a szó megadása, az ülés rendjének biztosítása

e) rendzavarás esetén az ülés félbeszakítása

f) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására, napirendek összevont tárgyalására,

g) a vita összefoglalása

h) szavazás elrendelése, a szavazás számszerű eredményének megállapítása.

(2) Az elnök figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ, méltatlan magatartást tanúsít. Ismételt rendzavarás esetén a szót megvonhatja.

12. § (1) A polgármester és a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont tárgyalásának elnapolását, illetve a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatását.

(2) Az ülés napirendjéről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

13. § Ügyrendi javaslat az ülés során bármikor tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.

14. § (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.

(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.

(3) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.

15. § (1) A nyilvános ülésen a képviselő-testület tagjain kívüli meghívott személyek és a hallgatóság a kijelölt helyen foglalhatnak helyet.

(2) A képviselő-testületi ülés vezetője az ülésen tanácskozási joggal nem rendelkező résztvevőknek legfeljebb öt perc időtartamú hozzászólási jogot adhat.

3. A szavazás rendje

16. § (1) A Képviselő-testület a napirendi pont vitáját követően a döntést igénylő kérdésben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.

(2) Az ülés elnöke az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő-testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.

(3) Ha a Képviselő-testület két vagy több előterjesztést együtt vitatott meg a határozati javaslatokról akkor is külön-külön kell szavazást elrendelni.

(4) A szavazás előtt a jegyzőnek joga van törvényességi észrevételt tenni.

17. § (1) A Képviselő-testület a döntéseit kézfelemeléssel hozza.

(2) A Képviselő-testület a döntéseit egyszerű többséggel hozza. Az egyszerű többséggel elfogadható javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselő-testületi tagok több mint felének „igen” szavazata szükséges.

(3) A minősített többséggel elfogadható javaslat elfogadásához a megválasztott képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges.

18. § (1) A Képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben amikor jogszabály azt kötelező jelleggel előírja.

(2) A Képviselő-testület titkos szavazással dönthet az Mötv. 46. § (2) bekezdése szerinti tárgykörökben, amennyiben azt legalább 3 képviselő kezdeményezi.

(3) A titkos szavazást az Ügyrendi Bizottság bonyolítja le. Tájékoztatást ad a szavazás lebonyolításáról, a szavazást követően megszámlálja a szavazatokat és a szavazás eredményéről tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(4) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és szavazóurna igénybevételével történik.

(5) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:

a) a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,

b) a képviselő-testület jelen lévő tagjainak nevét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket.

(6) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet csatolni kell a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz.

19. § (1) A Képviselő-testület legalább 2 fő képviselő indítványára név szerinti szavazást tart.

(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa képviselők nevét, akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és az eredményről az ülés elnökét tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülés elnöke állapítja meg.

(3) A név szerinti szavazás tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.

(4) A név szerinti szavazásra vonatkozóan az Mötv. 48. § (3) bekezdésében foglaltak irányadóak.

20. § (1) Ha a képviselő, a Képviselő-testület döntéshozatala során nem tesz eleget a Mötv. 49. § (2) bekezdésében szabályozott, személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének, a bejelentés elmulasztásától számított 3 hónapig az őt megillető tiszteletdíj 75%-ára jogosult.

(2) Ha a polgármester, az alpolgármester a Képviselő-testület döntéshozatala során nem tesz eleget a Mötv. 49. § (2) bekezdésében szabályozott, személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének, a képviselői tiszteltdíj (1) bekezdés szerinti csökkentésének megfelelő összegű rendbírság megfizetésére köteles, az ülést követő 8 napon belül.

4. Együttes ülés

21. § (1) Az Aggteleki Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó önkormányzatok képviselő-testületei a közös önkormányzati hivatal működését érintő, a közös önkormányzati hivatal létrehozására irányuló megállapodásban meghatározott kérdésekről együttes ülésükön döntenek.

(2) Az együttes ülés összehívására, vezetésre, a tanácskozási rendjére, a döntéshozatalra vonatkozóan a rendeletben megállapított szabályokat kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:

a.) Az együttes ülés összehívásáról a Közös Önkormányzati Hivatal székhelye szerinti önkormányzat polgármestere (a továbbiakban: székhely önkormányzat polgármestere) gondoskodik. Az ülést köteles összehívni bármelyik nem székhely település polgármesterének indítványára.
b.) Az ülés helye a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések önkormányzatai által, az erre a célra biztosított, megfelelő helyiség.
c.) Az ülést a székhely önkormányzat polgármestere vezeti, akadályoztatása vagy a tisztség betöltetlensége esetén az ülésnek helyet adó önkormányzat polgármestere. Ha az ülés helyszínét a székhely önkormányzat biztosítja, a székhely önkormányzat polgármesterének akadályoztatása vagy a tisztség betöltetlensége esetén, az ülést a székhely önkormányzat alpolgármestere vezeti. A székhely önkormányzat alpolgármesterének akadályoztatása, vagy a tisztség betöltetlensége esetén, az ülést a nem székhely önkormányzatok polgármesterei közül vezeti a korelnök polgármester.
d.) Az együttes ülés jegyzőkönyve az azon résztvevő képviselő-testületek számától eggyel több példányban készül.
e.) A Képviselő-testület a működése során keletkezett valamennyi közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerését az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben meghatározottak szerint biztosítja, a tájékoztatási és közzétételi kötelezettség teljesítéséről az önkormányzat honlapján a törvényben meghatározott módon gondoskodik.

5. A Képviselő-testület döntései

Önkormányzati rendelet

22. § (1) A jegyző az önkormányzati rendeleteket az Önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel hirdeti ki.

(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja. A rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni.

23. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a települési képviselő

b) a bizottság,

c) a polgármester,

d) az alpolgármester,

e) a jegyző,

f) az önkormányzat által fenntartott intézmény vezetője,

g) a település önszerveződő közössége

(2) A rendelet alkotásának kezdeményezését a polgármester a Képviselő-testület elé terjeszti. A képviselő-testület dönt a rendeletalkotás szükségességéről. A rendelet-tervezet előkészítéséhez a Képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.

(3) A rendelet-tervezet kodifikációját a jegyző végzi.

(4) A rendelet-tervezetet a polgármester vagy a jegyző terjeszti a Képviselő-testület elé.

Önkormányzati határozatok

(normatív vagy egyedi)

24. § (1) A Képviselő-testület normatív határozatait az Önkormányzat hirdetőtábláján kifüggesztéssel kell közzé tenni. A kifüggesztésről a jegyző gondoskodik.

(2) A határozatokról a jegyző nyilvántartást vezet.

(3) A normatív határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő három napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.

(4) A normatív határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a végrehajtásukért felelős személy készíti elő és terjeszti a Képviselő-testület elé.

6. A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

25. § (1) A Képviselő-testület nyílt és zárt üléséről ülésenként jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Mötv. 52. §-ában meghatározott tartalmi elemeket.

(3) A jegyzőkönyvben a hozzászólások lényegét, valamint az ülés levezetője által szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát rögzíteni kell.

(4) A szavazás számszerű eredményét úgy kell rögzíteni, hogy megállapítható legyen, hányan, illetve - név szerinti szavazás esetén - kik szavaztak igennel vagy nemmel, illetőleg tartózkodtak a szavazástól.

(5) A határozatot és a rövidebb rendeletet a jegyzőkönyv szövegébe kell beépíteni. Terjedelmesebb határozat, rendelet esetében a jegyzőkönyvben szerepeltetni kell, hogy a döntés a jegyzőkönyv mellékleteként került elfogadásra. A döntés szövegét ez esetben a jegyzőkönyvhöz mellékletként kell csatolni.

(6) Zárt ülés jegyzőkönyve esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben vannak jelen.

(7) A jegyzőkönyvet két példányban kell elkészíteni.

a) egy példányt a jegyző kezel,

b) egy példány a képviselő-testületi példány, ami a polgármester részére kerül átadásra

26. § Az Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia.

III. Fejezet

A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐ

27. § A képviselő jogait és kötelezettségeit az Mötv, valamint e rendelet határozza meg.

A települési képviselő köteles
a, kapcsolatot tartani választóival, tájékoztatni őket a Képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,
b, előre bejelenteni a polgármesternek, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,
c, képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a Képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,
d, az üléseken pontosan megjelenni,
e, a testületi ülések anyagait az üléseket megelőzően megismerni,
f, a jelen szervezeti és működési szabályzatban a képviselők vonatkozásában meghatározott jogokat szabályszerűen gyakorolni.
g, a képviselő – a választópolgárokkal való közvetlen és rendszeres kapcsolat tartása végett – fogadóórát tarthat,
h, a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magántitkot megőrizni.
IV. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEI

1. A polgármester és az alpolgármester

28. § Az Önkormányzatnál a polgármesteri tisztség társadalmi megbízatású.

29. § A polgármester munkájának segítésére a Képviselő-testület egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ. Az alpolgármester feladatait a polgármester szóbeli és írásbeli irányításával látja el.

30. § A polgármester jogait és kötelezettségeit az Mötv. 67. §-a szabályozza.

31. § A polgármester ismételt tárgyalásra vonatkozó jogait az Mötv. 68. § (1) bekezdése tartalmazza.

32. § A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerült, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:

a.) önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázatok benyújtása esetén, ha a pályázati határidő a következő ülésig lejár, és a rendkívüli ülés összehívása nem megoldható,
b.) az önkormányzat költségvetési rendelete alapján meghatározott eredeti előirányzati főösszeg 5 %-át elérő kiadás megtakarítást, vagy bevételszerzést eredményező új kötelezettségvállalás esetén,
c.) az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítása miatt intézkedést kell hozni.

2. A Képviselő-testület bizottságai

33. § (1) A Képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, ellenőrzésére, valamint az átruházott hatáskörben való döntéshozatalra állandó és ideiglenes bizottságokat hozhat létre.

(2) A Képviselő-testület állandó bizottsága és létszáma:

Ügyrendi Bizottság : 3 fő
Az Ügyrendi Bizottság tagjainak felsorolását a 2. számú függelék tartalmazza, melynek naprakész vezetéséről a jegyző gondoskodik.
(3) Az Ügyrendi Bizottság feladata:
a.) A képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatok ellátása,
b.) A képviselők vagy polgármester összeférhetetlenségével kapcsolatos kezdeményezés kivizsgálása,
c.) A Szervezeti és Működési Szabályzat célszerűségének, helyi igényeknek, adottságoknak való megfelelőségének nyomon követése,
d.) A Képviselő-testület ülésein a titkos szavazások lebonyolítása,
e.) Ellátja a képviselő-testület által esetenként meghatározott feladatokat.

34. § A bizottságokra vonatkozó szabályokat a Mötv.57-61. §-a határozza meg.

35. § A bizottságok ügyviteli feladatainak ellátásáról az Aggteleki Közös Önkormányzati Hivatal gondoskodik.

3. A Közös Önkormányzati Hivatal

36. § (1) A helyi igazgatási feladatokat az Aggteleki Közös Önkormányzati Hivatal (Hivatal) látja el.

(2) A Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése határozza meg A Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

(3) A Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét, valamint ügyfélfogadási rendjét tartalmazó Szervezeti és Működési Szabályzatot - az Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével - a képviselő-testület határozattal fogadja el.

(4) A Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának folyamatos (jogszabályokhoz igazodó) aktualizálása a jegyző feladata.

4. A jegyző

37. § (1) A jegyző jogállására és kinevezésére az Mötv. 81. § (1) bek., 82. § (2) bek. és 83. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.

(2) A jegyző ellátja az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsorolt feladatokat.

38. § A települési képviselő a polgármesteri hivataltól a jegyző útján igényelheti a képviselői munkához szükséges tájékoztatást és ügyviteli közreműködést.

39. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő a hivatalban alkalmazásban álló, legmagasabb fizetési osztályba besorolt igazgatási ügyintéző látja el.

5. Társulások

40. § (1) A Képviselő-testület a Mötv. előírásainak megfelelően egy vagy több önkormányzati feladat- és hatáskör, valamint a polgármester és a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörének hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkező társulást hozhat létre, ahhoz csatlakozhat.

41. § (1) Az Önkormányzat az alábbi jogi személyiséggel rendelkező társulásoknak a tagja:

a.) Putnok és Térsége Önkormányzati Társulás,
b.) Sajó- Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás
(2) Az (1) bekezdés a.) pontjában meghatározott társulás átruházott feladat- és hatásköre:
a.) családsegítéssel, gyermekjóléti feladatok ellátásával kapcsolatos feladatok ellátása
b.) belső ellenőrzési feladatok ellátása.
(3) Az (1) bekezdés b.) pontjában meghatározott társulás átruházott feladat- és hatásköre:
hulladékgazdálkodási közszolgáltatással kapcsolatos feladatok ellátása.
(4) A helyi igazgatási feladatokat az Aggteleki Közös Önkormányzati Hivatal látja el.
V. Fejezet

KÖZMEGHALLGATÁS, FALUGYŰLÉS

1. Közmeghallgatás

42. § (1) Közmeghallgatást kell tartani az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint.

(2) A közmeghallgatáson köteles részt venni a Képviselő-testület tagja, a jegyző.

(3) A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét.

(4) A közmeghallgatást a polgármester hirdeti meg és vezeti le. Akadályoztatása, távolléte esetén a képviselő-testületi ülés összehívására és vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(5) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgyalásra kerülő tárgykörről a lakosságot 5 nappal a közmeghallgatás előtt meghívóval tájékoztatni kell az Önkormányzat hirdetőtábláján..

(6) A közmeghallgatáson az ülés vezetője először ismerteti a napirendi pontokat.

(7) A közmeghallgatáson jelenlévők kézfelemeléssel jelzik a hozzászólási szándékukat.

(8) A közmeghallgatáson résztvevők felszólalhatnak, észrevételeket tehetnek és kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a képviselőkhöz. A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(9) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, nem dönthető el, abban az esetbe n a kérdéssel érintett 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a Képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.

(10) A kivizsgált közérdekű javaslatot a polgármester köteles a soron következő képviselő-testületi ülés elé terjeszteni. A javaslatról a Képviselő-testület szavaz. A Képviselő-testület döntéséről a javaslattevőt 8 napon belül tájékoztatni kell.

(11) A közmeghallgatás során a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni a Mötv-ben és jelen rendeletben meghatározott eltérésekkel.

(12) A közmeghallgatásról a jegyző a Képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.

2. Falugyűlés

43. § (1) A Képviselő-testület a lakosság közvetlen tájékoztatására és a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonásának céljából eseti jelleggel falugyűlést tart.

(2) A falugyűlés meghirdetésére és levezetésére a közmeghallgatás szabályait kell alkalmazni.

(3) A falugyűlés időpontját a Képviselő-testület határozza meg.

(4) A falugyűlésnek a fontosabb döntések előkészítésével kapcsolatban született állásfoglalásáról és az ott felmerült kisebbségi véleményekről tájékoztatni kell a Képviselő-testületet.

(5) A falugyűlésről a jegyző a Képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.

VI. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSA

44. § (1) Az Önkormányzat gazdálkodására az Mötv. 111-118. §-aiban foglaltakat kell alkalmazni.

(2) Az Mötv. 115 § (1) bekezdése alapján az Önkormányzat gazdálkodásának szabályszerűségéért a polgármester, míg annak biztonságáért a Képviselő-testület a felelős.

45. § (1) A Képviselő-testület a megbízatásának időtartamára gazdasági programot fogad el, amelyben meghatározza főbb fejlesztési, beruházási, felújítási terveit, a gazdálkodás fő irányait és céljait.

(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a Képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.

VII. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

46. § A Szervezeti és Működési Szabályzat függelékei:

1.sz. függelék A Képviselő-testület tagjainak felsorolása.
2.sz. függelék A bizottságok felsorolása, névsora.

47. § A jegyző feladata, hogy gondoskodjon a Szervezeti és Működési Szabályzat függelékeinek folyamatos vezetéséről, kiegészítéséről.

48. § (1) A rendelet 2019. augusztus 01. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló