Kánó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2025. (XI. 12.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024.(XI.27.) önkormányzati rendelete módosításáról
Hatályos: 2025. 11. 13- 2025. 11. 14Kánó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2025. (XI. 12.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024.(XI.27.) önkormányzati rendelete módosításáról
[1] Kánó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelete megalkotásának célja a hatékony szervezeti működés meghatározása és az átláthatóság biztosítása.
[2] Kánó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő.”
(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 4. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A képviselő-testület átruházott hatásköreit az 1. melléklet tartalmazza.”
2. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 10. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A rendkívüli ülést a polgármester hívja össze. A rendkívüli ülés összehívásának indokát a meghívóban fel kell tüntetni. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben el lehet tekinteni az írásbeliségtől is, a sürgősség okát azonban mindenféleképpen közölni kell.”
3. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testületi előterjesztéseket a napirend tárgya szerinti előadók készítik el, akik a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a képviselő-testület bizottsága, a tanácskozási joggal kötelezően meghívottak, illetve a Hivatal adott tárgykörben érintett köztisztviselői, valamint a közös fenntartású intézmények, társulások munkaszervezeteinek ügyintézői.”
4. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 18. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) Törvényességi észrevétel esetén a jegyző a vitában soron kívül felszólal több alkalommal is.”
5. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 28. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Rendeletalkotás kezdeményezésére jogosult:
a) a polgármester
b) a képviselő;
c) a képviselő-testület bizottsága,
d) a jegyző,
e) a településen működő civil szervezet képviselője.”
(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 28. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A rendelet kihirdetéséről és nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
a) A rendelet kihirdetése a községháza hirdetőtábláján kifüggesztéssel történik.
b) Közzé kell tenni az önkormányzat hivatalos honlapján.
c) A rendelet közzétételének egyéb lehetséges formái:
ca) plakátokon;
cb) szórólapok formájában;”
6. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 37. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Mivel az önkormányzat lakosságszáma 2000 fő alatti, a képviselő-testület pénzügyi bizottságot nem hoz létre.”
(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 37. § (5) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:
(Az Ügyrendi Bizottság feladata:)
7. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 47. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ennek keretében:)
8. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 49. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület a Mötv. előírásainak megfelelően egy vagy több önkormányzati feladat- és hatáskör, valamint a polgármester és a jegyző államigazgatási feladat- és hatáskörének hatékonyabb, célszerűbb ellátására jogi személyiséggel rendelkező társulást hozhat létre, ahhoz csatlakozhat. A társulások jegyzékét a 2. melléklet tartalmazza.”
9. § A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 51. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Az önkormányzat egységes kormányzati funkció rendjét a 3. melléklet tartalmazza.”
10. § (1) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
11. § Hatályát veszti a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2024. (XI. 27.) önkormányzati rendelet
a) 49. § (2) bekezdése,
b) 4. melléklete.
12. § Ez a rendelet 2025. november 13-án lép hatályba.
1. melléklet a 7/2025. (XI. 12.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 7/2025. (XI. 12.) önkormányzati rendelethez
3. melléklet a 7/2025. (XI. 12.) önkormányzati rendelethez