Garadna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2017.(V.22.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezési eljárásairól és szolgáltatási díjairól
Hatályos: 2017. 05. 22Garadna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2017.(V.22.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezési eljárásairól és szolgáltatási díjairól
Garadna Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § A rendelet hatálya Garadna Község közigazgatási területén történő házasságkötési eljárás során az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre, valamint a rendelettel érintett közszolgálati jogviszonyban álló anyakönyvvezetőkre terjed ki.
2. § E rendelet alkalmazásában:
(1) Hivatali helyiség:
a) Garadna Község Önkormányzatának tanácskozó terme – 3873 Garadna Fő út 22.
b) Művelődési ház – 3873 Garadna Fő u. 56. sz. –
c) Garadna Fő út 4. sz. alatti önkormányzati tulajdonú ingatlan diszterme
(2) Hivatali munkaidő: Novajidrányi Közös Önkormányzati Garadna Fő u Hivatalának ügyrendjében
A házasságkötés lebonyolítása
Alapszolgáltatás
3. § (1) Garadna Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi események megrendezésével kapcsolatos alapszolgáltatásokat térítésmentesen biztosítja a hivatali helyiségében.
(2) A térítésmentes alapszolgáltatás:
Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés
4. § (1) A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezése iránti kérelmet írásban, a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg kell az anyakönyvvezetőnél benyújtani.
(2) A kérelemnek tartalmaznia kell a felek nyilatkozatát arról, hogy az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 18. § (3) bekezdésében foglalt feltételeket biztosítják. A feltételek meglétét az anyakönyvvezető az engedély megadása előtt a helyszínen ellenőrizheti.
(3) A külső helyszínen történő házasságkötés akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető meggyőződött arról, hogy a házasságkötés méltó, ünnepélyes körülmények között történik, valamint ha az anyakönyv védelme biztosított.
(4) Szabad téren tervezett esküvő esetén fedett helyiségnek is rendelkezésre kell állnia.
(5) Egyházi szertartások helyszínén házasságkötési eljárás nem tartható. Vendéglátóhelyen egyedi elbírálás alapján, a vendégtértől elkülönülő helyszínen, megfelelő bútorzat, világítás biztosítása esetén a jegyző engedélyezheti a házasság megkötését.
(6) A külső helyszínen tartandó házasságkötéshez szükséges hangosítást, zeneszolgáltatást, világítást, az anyakönyv aláírásához megfelelő asztalt, székeket, a házasulók biztosítják. Az anyakönyvvezető és az anyakönyv helyszínre történő szállításáról és a hivatalba történő visszaszállításáról is a házasulók gondoskodnak.
A házasságkötés szolgáltatási díjai
A szolgáltatási díjak mértéke
5. § (1) Az alapszolgáltatás – munkaidőben hivatali a helyiségben - valamint az anyakönyvi eseményt kérelmező felek bármelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetén a külső helyszínen bonyolított esemény díjmentes.
(2) A hivatali helyiségben hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény
A szolgáltatási díjak megfizetésének módja
6. § (1) A szolgáltatásokért a megrendelők által fizetendő díjat a Novajidrányi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: hivatal) házipénztárába, vagy költségvetési elszámolási számlájára kell befizetni, legkésőbb az eseményt megelőző munkanapon.
(2) Amennyiben az esemény elmarad, és azt előtte 3 nappal korábban bejelentik, a már befizetett szolgáltatási díjat a hivatal visszafizeti.
Az anyakönyvvezető díjazása
7. § (1) Az anyakönyvi eseményen közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő egésze, vagy része helyett eseményenként
a) a hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő közreműködés esetén eseményenként 5.000,- Ft díjazás
b) a hivatali helyiségen kívül, hivatali munkaidőn kívül történő közreműködés esetén eseményenként 10.000,-Ft díjazás illeti meg.
(2) A hivatali munkaidőn kívüli, hivatali helyiségben valamint a hivatali helyiségen kívüli, hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő kisegítő személyzet eseményenként 2.000 Ft díjazásban részesül.
Záró rendelkezés
8. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit csak a hatályba lépést követően bejelentett házasságkötési szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.