Abaújlak Község Önkormányzat képviselő-testületének 9/2016. (XI.23.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátások helyi szabályairól
Hatályos: 2019. 12. 13- 2020. 12. 01Abaújlak Község Önkormányzat képviselő-testületének 9/2016. (XI.23.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátások helyi szabályairól
2019-12-13-tól 2020-12-01-ig
(egységes szerkezetben a 11/2017.(XI.20.), az 6/2018.(VIII.15.), a 7/2019.(VIII.16.) valamint a 11/2019.(XII.13.) önkormányzati rendelettel)
Abaújlak Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésben, 10. § (1) bekezdésben, 25.§ (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésben, 45. § (1) bekezdésben, 48. §-ában, 60. §-ában, 62. § (2) bekezdésben, 92. § (1) bekezdésben és a 132. § (4) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8.a. pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. §
E rendelet hatálya kiterjed Abaújlak Község közigazgatási területén lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező személyekre.
Eljárási rendelkezések
2. §
(1) A szociális rászorultságtól függő ellátások iránti kérelmeket a Selyebi Közös Önkormányzati Hivatalhoz az erre a célra rendszeresített igénylőlapon kell benyújtani. Az ügyintézés elektronikus úton nem gyakorolható.
(2)A kérelmező köteles jövedelemnyilatkozatot csatolni, továbbá a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmekről típusának megfelelő igazolást mellékelni azon ellátási formákhoz, melyek nyújtása a jövedelemtől függenek.
(3) A megállapított támogatások kifizetéséről, átutalásáról és a természetbeni juttatások kiadásáról a Selyebi Közös Önkormányzati Hivatal Gazdálkodási előadója gondoskodik.
Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése
3. §
(1) A jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátást az Szt. 17. §-ában megjelölt szerint kell megtéríteni.
(2) Ha polgármester a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítést rendeli el, a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét az ellátásban részesült személy kérelemére – amennyiben a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át, és az ellátást nem rosszhiszeműen vette fel – méltányosságból:
a) elengedheti,
b) csökkentheti,
c) részletekben fizettetheti meg.
A pénzbeli és természetbeni ellátások formái
4. §
(1) Az önkormányzat a jogosult részére jövedelme kiegészítéseként, pótlásaként a (2) bekezdésben meghatározott pénzbeli illetve természetbeni szociális ellátásokat nyújtja.
(2) A szociális ellátások formái:
a) Települési támogatás:
-lakhatási támogatás
- Rendkívüli települési támogatást
- Köztemetés
- Nyugdíjasok, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülők támogatása
- Iskolakezdési támogatás
- Önkormányzatnál foglalkoztatottak támogatása
- Autóbusz bérlettámogatás
[1]h) lakossági támogatás
(3) A képviselő-testület a (2) bekezdés meghatározott szociális ellátások megállapítását a polgármester hatáskörébe utalja.
[2](4) A rendelet 8.§-11.§-a szerinti szociális ellátások nyújtásának a feltétele, hogy a támogatásban részesülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 400 %-át, egyedül élő esetében a 500 %-át.
[3](5) A rendelet 8.§-11.§-a szerinti szociális ellátásokat írásban kell kérelmezni jelen rendelet 6. számú melléklete szerinti kérelemnyomtatvány és a mellékletek benyújtásával.
Lakhatási támogatás
5. §
(1) A települési lakhatási támogatás a településen életvitelszerűen élő azon lakosok lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez- különösen a villanyáram-, vízfogyasztásköltségeihez nyújtott támogatás, akiknek az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 170%-át,
egyedül élő estén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%.-át.
(2) A települési lakhatási támogatás természetben nyújtandó támogatás, melynek összege 7.000 Ft/hó. A támogatás egy évre állapítható meg.
(3) Villanyáram- illetve vízfogyasztás költségeihez nyújtott támogatás esetén amennyiben a szolgáltatónál évvégén túlfizetés keletkezik, úgy a lakás fenntartásával kapcsolatos egyéb kiadás viseléséhez (pl. tűzifa) is nyújtható a támogatás a túlfizetés összege erejéig.
(4) A támogatás ingatlan használathoz kapcsolódik, nem személyhez kötött ellátási forma, ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és a háztartások számától.
- A támogatás igénybevétele kérelemre indul, jelen rendelet 1. sz. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.
- A kérelemhez mellékelni kell jövedelemigazolást, valamint a kérelem benyújtását megelőző havi számlát, amennyiben a kérelmező a lakhatási támogatást villanyáram-, illetve vízfogyasztás költségeihez nyújtott támogatásként kívánja igénybe venni.
Rendkívüli települési támogatás
6. §
(1) Rendkívüli települési támogatásban részesíthető az a nagykorú személy, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.
(2) A rendkívüli települési támogatás készpénzben vagy természetben biztosítható.
(3) Rendkívüli települési támogatásban részesíthető az, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, így
a) aki elemi kárt szenvedett, betöréssel, lopással jelentős kárt okoztak neki, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset, fagykár) miatt jelentős kár keletkezett. A támogatást jövedelemvizsgálat nélkül kell megállapítani;
- aki betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt állt, vagy ilyen személyt ápoló közeli hozzátartozó, vagy akinek betegsége miatt nem várt gyógyszerköltsége keletkezik és a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át;
- aki a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások miatt anyagi segítségre szorul és családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át.
- A rendkívüli települési támogatás mértéke 20.000 Ft-ig terjedhet.
- A rendkívüli települési támogatás igénybevétele kérelemre indul, jelen rendelet 2. sz. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.
- A (3) bekezdés a) pontja szerinti esetben a kérelemhez mellékelni kell a katasztrófavédelem, vagy a rendőrség jegyzőkönyvét, vagy egyéb hatóság igazolását a káresemény megtörténtéről, valamint jövedelemigazolást. A (3) bekezdés b) pontja szerinti esetben a kérelemhez mellékelni kell az orvosi, illetve a kórházi igazolást, a gyógyszerköltség összegéről szóló igazolást, orvosi vényt, valamint jövedelemigazolást.A (3) bekezdés c) pontja szerinti esetben a gyámhatóság határozatát.
- Rendkívüli települési támogatás egy családon belül csak egy személynek állapítható meg.
Köztemetés
7.§.
(1) Az önkormányzat köztemetésben részesíti az Szt. 48.§.-ban meghatározott személyt.
(2)A köztemetés összege nem haladhatja meg a helyben szokásos legkisebb temetési költség összegét.
(3) A helyben szokásos legkisebb temetési költség összege 120.000.- Ft.
(4) Az eljárás mind hivatalból mind kérelemre - a 3. számú melléklet szerinti formanyomtatvány benyújtásával- indulhat.
(5) A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát.
Nyugdíjasok, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülők támogatása
8.§
(1) Az önkormányzataz éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, minden nyugdíjkorhatárt betöltött személy, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülő személy részére támogatást nyújthat.
(2) A támogatás évi egy alkalommal nyújtható, élelmiszercsomag formájában.
[4](3) -
(4) A jogosultak körét a nyugdíjkorhatárt betöltött személyek esetében a helyi népesség-nyilvántartás adatai alapján, a nyugdíjszerű ellátásban részesülő személyek esetében az ellátásban való részesülésről szóló igazolás benyújtását követően lehet megállapítani.
Iskolakezdési támogatás
9.§
(1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig a településen állandó lakóhellyel rendelkező szülők iskolás és óvodás gyermekeit iskolakezdési támogatásban részesítheti.
(2) Az iskolakezdési támogatás mértéke legfeljebb 20.000.- Ft gyermekenként.
(3) A támogatás nyújtásának feltétele az iskolalátogatási igazolás bemutatása.
[5](4) -
Önkormányzatnál foglalkoztatottak támogatása
10.§
- Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig támogatást nyújthat az önkormányzatnál foglalkoztatási jogviszonyban álló személyek részére.
[6](2) A támogatás formái:
- [7]készpénz
- élelmiszercsomag.
- (3) A támogatás évente egyszer kerülhet megállapításra, mértéke egységesen legfeljebb 30.000.- Ft.
.
Lakossági támogatás
[8]10/A.§
- Az önkormányzat a lakosság részére támogatást nyújthat, mely támogatás formái:
a) az önkormányzat mezőgazdasági területein megtermelt zöldségek szétosztása,
b) mikuláscsomag a 3-14 éves korú gyermekek részére.
[9](2) -
Autóbusz bérlettámogatás
11.§
[10](1) Az önkormányzat megtéríti a Homrogdi Görög Katolikus Általános Iskolába és Óvodába való utazás költségeit az Abaújlak településen állandó lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen élő gyermekek és az őket kísérő szülő, vagy más, a gyermekeket kísérő személy részére.
(2) Amennyiben a gyermeket a szülő kíséri, úgy a bérlettámogatást a családban csak egy szülő veheti igénybe.
[11](3) -
Személyes gondoskodást nyújtó ellátások
12. §
Az önkormányzat a szociálisan rászorultak részére a személyes gondoskodást nyújtó ellátások keretén belül az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:
a) étkeztetés,
b) házi segítségnyújtás,
- családsegítés,
- falugondnoki szolgálat.
Étkeztetés
13. §
- Az önkormányzat által biztosított étkeztetés formái:
- szociális étkeztetés,
- szünidei gyermekétkeztetés.
- A szociális étkezés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.
[12](3) A szociális étkeztetés térítési díja a rendelet 4. számú melléklete.
[13](4) A szociális étkeztetés térítési díjához az önkormányzat kedvezményt nyújt, melynek mértékét a rendelet 4. számú melléklete tartalmazza.
(5) A szociális étkeztetés szempontjából szociálisan rászorult személynek kell tekinteni, azt aki
a) a 62. életévét betöltötte, vagy
b) megromlott egészségi állapota, fogyatékossága vagy
c) hajléktalansága
miatt nem képes az (2) bekezdés szerinti étkezésről más módon gondoskodni.
[14](6) A szociális étkeztetés megállapítása kérelemre indul, jelen rendelet 5. sz. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.
(7) A kérelemhez az (5) bekezdés c) pontja szerinti eset kivételével csatolni kell jövedelemigazolást, valamint az (5) bekezdés b) pontja esetén orvosi igazolást.
(8) A szünidei gyermekétkeztetést az önkormányzat a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról rendelkező 1997. évi XXXI. törvény 19. §-a alapján biztosítja, kérelem benyújtása nem szükséges.
Házi segítségnyújtás
14. §
Az önkormányzat a házi segítségnyújtást az Szt. 63. §-a alapján a Szikszói Többcélú Kistérségi Társulás keretein belül igény szerint térítésmentesen biztosítja.
Családsegítés
15. §
(1) Az önkormányzat a családsegítés körébe tartozó feladatait társulásban látja el, önálló családsegítő szolgálat működtetésével, melynek neve: a Szikszói Gyermekjóléti Szociális Alapszolgáltatási Körzet.
(2) A családsegítő szolgálat az egyén és család számára nyújtott szolgáltatása térítésmentes.
(3) A családsegítő szolgálat ellátja a szociális törvényben rögzített feladatokat.
Falugondnoki szolgálat
16.§
Az önkormányzat a falugondnoki szolgáltatást az Szt. 60.§-a, valamint a falugondnoki szolgálatról szólóönkormányzati rendelete alapján térítésmentesen biztosítja.
Záró rendelkezések
17. §
- Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
- Hatályát veszti a 1/2015. (II.26.) önkormányzati rendelet valamint ennek módosítása.
Pollák István sk. dr. Nevelős Zita sk.
polgármester jegyző
A rendelet 2016. november 23. napján kihirdetésre került.
dr. Nevelős Zita sk.
jegyző
Egységes szerkezetbe foglalva 2019. december 14. napján.
dr. Nevelős Zita
jegyző
- melléklet a 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelethez
KÉRELEM
Települési lakhatási támogatás megállapításához
Kérelmező adatai:
Kérelmező neve:________________________________
Születési neve: _____________________________________
Születési hely:______________________idő: ________ év___________hónap________nap.
Anyja születési neve:______________________________
Kérelmező családi állapota: □egyedülálló
□ nem egyedülálló
Kérelmező állampolgársága: ___________________
Kérelmező Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ szám): _________________________
Lakóhely:___________________________________________________________________
Tartózkodási helye ________________________________________________________
Telefon (nem kötelező megadni):_____________________
Kérelmező családjában élő közeli hozzátartozók adatai
Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:
Neve, Születési neve: | Születési hely, idő: | Anyja születési neve: | Állampolgársága | Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám): | |
Házastárs/élettárs | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek |
A kérelmező lakáskörülményei
A lakás alapterülete: ………… m²
A lakáshasználati jogcím: tulajdonos, haszonélvező, főbérlő, albérlő, bérlőtárs, eltartó, szívességi használó, ágybérlő, élettárs, családtag
A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfortnélküli
Az alábbilakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez kérem a támogatás megállapítását (a megfelelő rész jelölendő):
a) villanyáram-fogyasztás
b) vízfogyasztás
A kérelemhez az alábbi dokumentumok, igazolások csatolása szükséges:
- Jövedelemigazolás,
- előző havi számla a szolgáltatótól.
Jövedelmi adatok:
A jövedelem típusai | Kérelmező jövedelme | ||||
Közeli hozzátartozók jövedelme | |||||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz | |||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem | |||||
3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem | |||||
4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások | |||||
5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.) | |||||
6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs) | |||||
7. Föld bérbeadásából származó jövedelem | |||||
8. Egyéb (pl. ösztöndíj,) | |||||
9. Összes bruttó jövedelem | |||||
10. A család havi nettó jövedelme | |||||
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.
Dátum:..................................,
……………………………………… ……………………………………
az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó
törvényes képviselőjének aláírása aláírása
- melléklet a 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelethez
RENDKÍVÜLI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS IRÁNTI KÉRELEM
Kérelmező adatai:
Kérelmező neve:________________________________
Születési neve: _____________________________________
Születési hely:______________________idő: ________ év___________hónap________nap.
Anyja születési neve:______________________________
Kérelmező családi állapota: □egyedülálló
□ nem egyedülálló
Kérelmező állampolgársága: ___________________
Kérelmező Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ szám): _________________________
Lakóhely:___________________________________________________________________
Tartózkodási helye ________________________________________________________
Telefon (nem kötelező megadni):_____________________
Kérelmező családjában élő közeli hozzátartozók adatai
Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:
Neve, Születési neve: | Születési hely, idő: | Anyja születési neve: | Állampolgársága | Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám): | |
Házastárs/élettárs | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek |
A kérelmező lakáskörülményei
A lakás alapterülete: ………… m²
A lakáshasználati jogcím: tulajdonos, haszonélvező, főbérlő, albérlő, bérlőtárs, eltartó, szívességi használó, ágybérlő, élettárs, családtag
A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfortnélküli
Az alábbi jogcímen kérem a támogatás megállapítását ( a megfelelő rész jelölendő) :
a) elemi kárt szenvedett, lakásába történő betörés, lopás miatt jelentős kárt szenvedett, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset, fagykár) miatt jelentős kár keletkezett;
b)betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt áll vagy állt, vagy ilyen személyt ápoló közeli hozzátartozó;
c)gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások miatt anyagi segítségre szorul;
A kérelem rövid szöveges indoklása:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
A kérelemhez az alábbi dokumentumok, igazolások csatolása szükséges:
- A IV. pont a) esetben az elemi kárról igazolás (pl. katasztrófavédelem jegyzőkönyve), betörés, lopás esetén a rendőrség jegyzőkönyve.
- A IV. pont b) esetben orvosi, kórházi igazolás.
- AIV.pont c) esetben a gyámhatóság határozata.
- Jövedelemigazolás
Jövedelmi adatok:
A jövedelem típusai | Kérelmező jövedelme | ||||
Közeli hozzátartozók jövedelme | |||||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz | |||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem | |||||
3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem | |||||
4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások | |||||
5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.) | |||||
6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs) | |||||
7. Föld bérbeadásából származó jövedelem | |||||
8. Egyéb (pl. ösztöndíj,) | |||||
9. Összes bruttó jövedelem | |||||
10. A család havi nettó jövedelme | |||||
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.
Dátum:.................................., ………. év …………………. hó ……….nap
……………………………………… ……………………………………
az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó
törvényes képviselőjének aláírása aláírása
- melléklet a 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelethez
KÖZTEMETÉS IRÁNTI KÉRELEM
I.KÉRELMEZŐ ADATAI:
Név:……………………………………………………………………………………………………….
Születési név:……………………………………………………………………………………………..
Anyja neve: ………………………………………………………………………………………………
Szül.-i idő, hely: ………………………………………………………………………………………….
Állandó lakcím:………………………………………………………………………………………….
Személyi igazolvány száma:……………………………………………………………………………..
II.ELHUNYT ADATAI:
Név:……………………………………………………………………………………………...
Halálozásának helye és ideje:……………………………………………………………………
Volt állandó lakóhelye:………………………………………………………………………….
III.KÉRELMEZŐVEL AZONOS LAKCÍMEN ÉLŐ HÁZASTÁRS/ÉLETTÁRS, GYERMEKEK ADATAI:
Neve, Születési neve: | Születési hely, idő: | Anyja születési neve: | Állampolgársága | Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám): | |
Házastárs/élettárs | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek |
Temetéssel járó költségek:……………………………………………………………………
A kérelem indokolása:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az általam szolgáltatott adatok a valóságnak megfelelnek.
Hozzájárulok ahhoz, hogy személyes adataimat, valamint a kérelemben szereplő személyek személyes adatait a jogosultság megállapítása és teljesítése céljából kezeljék.
Melléklet:- halotti anyakönyvi kivonat
Kelt:………………..év…………hó…….nap.
……………………………………………..
kérelmező aláírása
- melléklet a 9/2016. (XI.23.) önkormányzati rendelethez
A szociális étkeztetés térítési díjának meghatározása
A szociális ebéd ára: bruttó 560.-Ft./adag
Jövedelemhatár: | Intézményi térítési díj | Kedvezmény | Térítési díj |
(egy főre jutó) | Ft./nap (bruttó) | Ft./nap (bruttó) | Ft./nap (bruttó) |
80.000.- Ft-ig | 560.- | 260.- | 300.- |
80.001.-Ft-tól | 560.- | 60.- | 500.- |
- melléklet a 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelethez
A személyes gondoskodást nyújtó szociális étkeztetés
igénybevétele iránti
KÉRELEM
Az ellátást igénybevevő adatai:
Név: ……………………………………………………………………………………
Születési név: ………………………………………………………………………….
Anyja neve: …………………………………………………………………….………
Születési helye, ideje: ………………………………………………………….………
Személyi igazolvány száma: ………………………….. TAJ: ……………….……….
Lakóhelye: …………………………………………………………………..…………
Tartózkodási helye: …………………………………………………………..………..
Telefonszáma: …………………………………………………………………………
2. Legközelebbi hozzátartozójának (törvényes képviselőjének)
neve: ………………………………………………………………………..
lakóhelye: ……………………………………………………………………
telefonszáma: ………………………………………………………………..
3. A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás - étkeztetés igénybevételére vonatkozó adatok:
milyen időponttól kéri a szolgáltatás biztosítását: ………………………………..
4. Jövedelmi adatok:
A jövedelem típusai | Kérelmező jövedelme | Közeli hozzátartozók jövedelme | Összesen | |||||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz | ||||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem | ||||||||
3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem | ||||||||
4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások | ||||||||
5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.) | ||||||||
6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs) | ||||||||
7. Föld bérbeadásából származó jövedelem | ||||||||
8. Egyéb (pl. ösztöndíj,) | ||||||||
9. Összes bruttó jövedelem | ||||||||
10. A család havi nettó jövedelme | ||||||||
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó
5. Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei APEH útján ellenőrizheti.
Dátum:.................................., ………. év …………………. hó ……….nap
……………………………………… ……………………………………
az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó
törvényes képviselőjének aláírása aláírása
- melléklet a 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelethez[15]
KÉRELEM
szociális támogatás nyújtása iránt
- Adatok:
Név: ……………………………………………………………………
Születési hely, idő: ……………………………………………………
Abaújlak, ………………………………………………. utca ………… szám alatti lakos,
Családi állapota: □egyedülálló
□ nem egyedülálló
kérem, hogy részemre az Abaújlak Község Önkormányzat képviselő – testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendeletének 8.§-11.§-a alapján szíveskedjen szociális támogatást nyújtani.
- A szociális támogatás típusa:
(A megfelelő X-el jelölendő)
□ Nyugdíjasok, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülők támogatása
□ Iskolakezdési támogatás
- Önkormányzatnál foglalkoztatottak támogatása
□ Lakossági támogatás
□ Autóbusz bérlettámogatás
- Nyilatkozat jövedelemről
Nyilatkozom, hogy a jövedelmem az Abaújlak Község Önkormányzat képviselő – testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelete 4.§ (4) bekezdésben meghatározott egy főre eső jövedelemhatárt nem éri el.
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Abaújlak, …..………………….
…………………………………………..
kérelmező
A kérelemmel egyidejűleg az alábbi dokumentumok benyújtása szükséges:
- Nyugdíj, nyugdíjszerű ellátás igazolása
- Iskolalátogatási igazolás (iskolakezdési támogatás, autóbusz bérlet támogatás esetén)
Beiktatta a 11/2017.(XI.20.) önkormányzati rendelet 1.§-a.
Beiktatta a 7/2019.(VIII.16.) önkormányzati rendelet 1.§-a.
Beiktatta a 11/2019.(XIII.13.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos 2020. január 1-től.
Hatályon kívül helyezve a 11/2019.(XII.13.) önkormányzati rendelet 2.§-a alapján. Hatálytalan 2020.01.01-től.
Hatályon kívül helyezve a 11/2019.(XII.13.) önkormányzati rendelet 2.§-a alapján. Hatálytalan 2020.01.01-től.
Módosította a 11/2017 (X.20) önkormányzati rendelet 2 § (1) bekezdése
Módosította a 11/2019.(XII.13.) önkormányzati rendelet 3.§. (1) bekezdése. Hatályos 2019.12.14-től.
Beiktatta a 11/2017 (X.20) önkormányzati rendelet 3 §-a
Hatályon kívül helyezve a 11/2019.(XII.13.) önkormányzati rendelet 2.§-a alapján. Hatálytalan 2020.01.01-től.
Módosította a 11/2017 (X.20) önkormányzati rendelet 4 §-a
Hatályon kívül helyezve a 11/2019.(XII.13.) önkormányzati rendelet 2.§-a alapján. Hatálytalan 2020.01.01-től.
Módosította a 11/2017 (X.20) önkormányzati rendelet 5 § (1) bekezdése.
Módosította a 11/2017 (X.20) önkormányzati rendelet 5 § (2) bekezdése
Beiktatta a 11/2019.(XII.13.) önkormányzati rendelet 4 §-a. Hatályos 2020.01.01-től.