Abaújlak Község Önkormányzat képviselő-testületének 9/2016. (XI.23.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátások helyi szabályairól
Hatályos: 2020. 12. 02- 2021. 09. 14Abaújlak Község Önkormányzat képviselő-testületének 9/2016. (XI.23.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátások helyi szabályairól
(egységes szerkezetben a 11/2017.(XI.20.), a 6/2018.(VIII.16.), a 7/2019.(VIII.16.) és a 11/2019. (XII.13.) önkormányzati rendelettel)
Abaújlak Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésben, 10. § (1) bekezdésben, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésben, 45. § (1) bekezdésben, 48. §-ában, 60. §-ában, 62. § (2) bekezdésben, 92. § (1) bekezdésben és a 132. § (4) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8.a. pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. § E rendelet hatálya kiterjed Abaújlak Község közigazgatási területén lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező személyekre.
Eljárási rendelkezések
2. § (1) A szociális rászorultságtól függő ellátások iránti kérelmeket a Selyebi Közös Önkormányzati Hivatalhoz az erre a célra rendszeresített igénylőlapon kell benyújtani. Az ügyintézés elektronikus úton nem gyakorolható.
(2) A kérelmező köteles jövedelemnyilatkozatot csatolni, továbbá a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmekről típusának megfelelő igazolást mellékelni azon ellátási formákhoz, melyek nyújtása a jövedelemtől függenek.
(3) A megállapított támogatások kifizetéséről, átutalásáról és a természetbeni juttatások kiadásáról a Selyebi Közös Önkormányzati Hivatal Gazdálkodási előadója gondoskodik.
Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése
3. § (1) A jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátást az Szt. 17. §-ában megjelölt szerint kell megtéríteni.
(2) Ha polgármester a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítést rendeli el, a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét az ellátásban részesült személy kérelemére – amennyiben a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át, és az ellátást nem rosszhiszeműen vette fel – méltányosságból:
- a) elengedheti,
- b) csökkentheti,
- c) részletekben fizettetheti meg.
A pénzbeli és természetbeni ellátások formái
4. § (1) Az önkormányzat a jogosult részére jövedelme kiegészítéseként, pótlásaként a (2) bekezdésben meghatározott pénzbeli illetve természetbeni szociális ellátásokat nyújtja.
(2) A szociális ellátások formái:
- a) Települési támogatás:
-lakhatási támogatás
b) Rendkívüli települési támogatást
c) Köztemetés
d) Nyugdíjasok, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülők támogatása
e) Iskolakezdési támogatás
f) Önkormányzatnál foglalkoztatottak támogatása
g) Autóbusz bérlettámogatás
[1]h) lakossági támogatás
(3) A képviselő-testület a (2) bekezdés meghatározott szociális ellátások megállapítását a polgármester hatáskörébe utalja.
(4) [2]A rendelet 8. §- 11. §-a szerinti szociális ellátások nyújtásának a feltétele, hogy a támogatásban részesülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 700 %-át, egyedül élő esetében a 900 %-át.
(5) [3]A rendelet 8. §- 11. §-a szerinti szociális ellátásokat írásban kell kérelmezni jelen rendelet 6. számú melléklete szerinti kérelemnyomtatvány és a mellékletek benyújtásával.
Lakhatási támogatás
5. § (1) A települési lakhatási támogatás a településen életvitelszerűen élő azon lakosok lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez- különösen a villanyáram-, vízfogyasztás költségeihez- nyújtott támogatás, akiknek az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 170%-át, egyedül élő estén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%.-át.
(2) A települési lakhatási támogatás természetben nyújtandó támogatás, melynek összege 7.000 Ft/hó. A támogatás egy évre állapítható meg.
(3) Villanyáram- illetve vízfogyasztás költségeihez nyújtott támogatás esetén amennyiben a szolgáltatónál évvégén túlfizetés keletkezik, úgy a lakás fenntartásával kapcsolatos egyéb kiadás viseléséhez (pl. tűzifa) is nyújtható a támogatás a túlfizetés összege erejéig.
(4) A támogatás ingatlan használathoz kapcsolódik, nem személyhez kötött ellátási forma, ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és a háztartások számától.
(5) A támogatás igénybevétele kérelemre indul, jelen rendelet 1. sz. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.
(6) A kérelemhez mellékelni kell jövedelemigazolást, valamint a kérelem benyújtását megelőző havi számlát, amennyiben a kérelmező a lakhatási támogatást villanyáram-, illetve vízfogyasztás költségeihez nyújtott támogatásként kívánja igénybe venni.
Rendkívüli települési támogatás
6. § (1) Rendkívüli települési támogatásban részesíthető az a nagykorú személy, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.
(2) A rendkívüli települési támogatás készpénzben vagy természetben biztosítható.
(3) Rendkívüli települési támogatásban részesíthető az, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, így
- a) aki elemi kárt szenvedett, betöréssel, lopással jelentős kárt okoztak neki, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset, fagykár) miatt jelentős kár keletkezett. A támogatást jövedelemvizsgálat nélkül kell megállapítani;
- b) aki betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt állt, vagy ilyen személyt ápoló közeli hozzátartozó, vagy akinek betegsége miatt nem várt gyógyszerköltsége keletkezik és a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át;
- c) aki a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások miatt anyagi segítségre szorul és családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át.
(4) A rendkívüli települési támogatás mértéke 20.000 Ft-ig terjedhet.
(5) A rendkívüli települési támogatás igénybevétele kérelemre indul, jelen rendelet 2. sz. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.
(6) A (3) bekezdés a) pontja szerinti esetben a kérelemhez mellékelni kell a katasztrófavédelem, vagy a rendőrség jegyzőkönyvét, vagy egyéb hatóság igazolását a káresemény megtörténtéről, valamint jövedelemigazolást. A (3) bekezdés b) pontja szerinti esetben a kérelemhez mellékelni kell az orvosi, illetve a kórházi igazolást, a gyógyszerköltség összegéről szóló igazolást, orvosi vényt, valamint jövedelemigazolást. A (3) bekezdés c) pontja szerinti esetben a gyámhatóság határozatát.
(7) Rendkívüli települési támogatás egy családon belül csak egy személynek állapítható meg.
Köztemetés
7. § (1) Az önkormányzat köztemetésben részesíti az Szt. 48. §.-ban meghatározott személyt.
(2) A köztemetés összege nem haladhatja meg a helyben szokásos legkisebb temetési költség összegét.
(3) A helyben szokásos legkisebb temetési költség összege 120.000.- Ft.
(4) Az eljárás mind hivatalból mind kérelemre - a 3. számú melléklet szerinti formanyomtatvány benyújtásával- indulhat.
(5) A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát.
Nyugdíjasok, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülők támogatása
8. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, minden nyugdíjkorhatárt betöltött személy, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülő személy részére támogatást nyújthat.
(2) A támogatás évi egy alkalommal nyújtható, élelmiszercsomag formájában.
(3) [4] -
(4) A jogosultak körét a nyugdíjkorhatárt betöltött személyek esetében a helyi népesség-nyilvántartás adatai alapján, a nyugdíjszerű ellátásban részesülő személyek esetében az ellátásban való részesülésről szóló igazolás benyújtását követően lehet megállapítani.
Iskolakezdési támogatás
9. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig a településen állandó lakóhellyel rendelkező szülők iskolás és óvodás gyermekeit iskolakezdési támogatásban részesítheti.
(2) Az iskolakezdési támogatás mértéke legfeljebb 20.000.- Ft gyermekenként.
(3) A támogatás nyújtásának feltétele az iskolalátogatási igazolás bemutatása.
(4) [5] -
Önkormányzatnál foglalkoztatottak támogatása
10. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig támogatást nyújthat az önkormányzatnál foglalkoztatási jogviszonyban álló személyek részére.
(2) A támogatás formái:
- a) [6]készpénz,
- b) élelmiszercsomag.
(3) [7]A támogatás évente egyszer kerülhet megállapításra, mértéke egységesen legfeljebb 30.000.- Ft.
[8]Lakossági támogatás
10/A. § (1) Az önkormányzat a lakosság részére támogatást nyújthat, mely támogatás formái:
- a) az önkormányzat mezőgazdasági területein megtermelt zöldségek szétosztása,
- b) mikuláscsomag a 3-14 éves korú gyermekek részére.
(2) [9] -
Autóbusz bérlettámogatás
11. § (1) [10]Az önkormányzat megtéríti a Homrogdi Görög Katolikus Általános Iskolába és Óvodába való utazás költségeit az Abaújlak településen állandó lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen élő gyermekek és az őket kísérő szülő, vagy más, a gyermekeket kísérő személy részére.
(2) Amennyiben a gyermeket a szülő kíséri, úgy a bérlettámogatást a családban csak egy szülő veheti igénybe.
(3) [11] -
Személyes gondoskodást nyújtó ellátások
12. § Az önkormányzat a szociálisan rászorultak részére a személyes gondoskodást nyújtó ellátások keretén belül az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:
- a) étkeztetés,
- b) házi segítségnyújtás,
- c) családsegítés,
- d) falugondnoki szolgálat.
Étkeztetés
13. § (1) Az önkormányzat által biztosított étkeztetés formái:
- a) szociális étkeztetés,
- b) szünidei gyermekétkeztetés.
(2) A szociális étkezés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.
(3) [12]A szociális étkeztetés térítési díja a rendelet 4. számú melléklete.
(4) [13]A szociális étkeztetés térítési díjához az önkormányzat kedvezményt nyújt, melynek mértékét a rendelet 4. számú melléklete tartalmazza.
(5) A szociális étkeztetés szempontjából szociálisan rászorult személynek kell tekinteni, azt aki
- a) a 62. életévét betöltötte, vagy
- b) megromlott egészségi állapota, fogyatékossága vagy
- c) hajléktalansága
miatt nem képes az (2) bekezdés szerinti étkezésről más módon gondoskodni.
(6) [14]A szociális étkeztetés megállapítása kérelemre indul, jelen rendelet 5. sz. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.
(7) A kérelemhez az (5) bekezdés c) pontja szerinti eset kivételével csatolni kell jövedelemigazolást, valamint az (5) bekezdés b) pontja esetén orvosi igazolást.
(8) A szünidei gyermekétkeztetést az önkormányzat a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról rendelkező 1997. évi XXXI. törvény 19. §-a alapján biztosítja, kérelem benyújtása nem szükséges.
Házi segítségnyújtás
14. § Az önkormányzat a házi segítségnyújtást az Szt. 63. §-a alapján a Szikszói Többcélú Kistérségi Társulás keretein belül igény szerint térítésmentesen biztosítja.
Családsegítés
15. § (1) Az önkormányzat a családsegítés körébe tartozó feladatait társulásban látja el, önálló családsegítő szolgálat működtetésével, melynek neve: a Szikszói Gyermekjóléti Szociális Alapszolgáltatási Körzet.
(2) A családsegítő szolgálat az egyén és család számára nyújtott szolgáltatása térítésmentes.
(3) A családsegítő szolgálat ellátja a szociális törvényben rögzített feladatokat.
Falugondnoki szolgálat
16. § Az önkormányzat a falugondnoki szolgáltatást az Szt. 60. §-a, valamint a falugondnoki szolgálatról szóló önkormányzati rendelete alapján térítésmentesen biztosítja.
Záró rendelkezések
17. § (1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a 1/2015. (II.26.) önkormányzati rendelet valamint ennek módosítása.
A rendelet 2016. november 23. napján kihirdetésre került.
dr. Nevelős Zita
jegyző
Egységes szerkezetbe foglalva 2020. december 1. napján.
Likai-Tóth Adél
jegyző
1. melléklet a 9 /2016.(XI.23.) önkormányzati rendelethez
KÉRELEM
Települési lakhatási támogatás megállapításához
Kérelmező adatai:
Kérelmező neve:________________________________
Születési neve: _____________________________________
Születési hely:______________________idő: ________ év___________hónap________nap.
Anyja születési neve:______________________________
Kérelmező családi állapota: □egyedülálló
□ nem egyedülálló
Kérelmező állampolgársága: ___________________
Kérelmező Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ szám): _________________________
Lakóhely:___________________________________________________________________
Tartózkodási helye ________________________________________________________
Telefon (nem kötelező megadni):_____________________
Kérelmező családjában élő közeli hozzátartozók adatai
Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:
Neve, | Születési hely, idő: | Anyja születési neve: | Állampolgársága | Társadalom-biztosítási Azo-nosító Jele (TAJ szám): | |
Házastárs/élettárs | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek |
A kérelmező lakáskörülményei
A lakás alapterülete: ………… m²
A lakáshasználati jogcím: tulajdonos, haszonélvező, főbérlő, albérlő, bérlőtárs, eltartó, szívességi használó, ágybérlő, élettárs, családtag
A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfortnélküli
Az alábbilakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez kérem a támogatás megállapítását (a megfelelő rész jelölendő):
- a) villanyáram-fogyasztás
- b) vízfogyasztás
A kérelemhez az alábbi dokumentumok, igazolások csatolása szükséges:
- Jövedelemigazolás,
- előző havi számla a szolgáltatótól.
Jövedelmi adatok:
A jövedelem típusai | Kérelmező jövedelme | ||||
Közeli hozzátartozók jövedelme | |||||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz | |||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem | |||||
3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem | |||||
4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások | |||||
5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.) | |||||
6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs) | |||||
7. Föld bérbeadásából származó jövedelem | |||||
8. Egyéb (pl. ösztöndíj,) | |||||
9. Összes bruttó jövedelem | |||||
10. A család havi nettó jövedelme | |||||
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.
Dátum:..................................,
……………………………………… ……………………………………
az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó
törvényes képviselőjének aláírása aláírása
2. melléklet a 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelethez
RENDKÍVÜLI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS IRÁNTI KÉRELEM
Kérelmező adatai:
Kérelmező neve:________________________________
Születési neve: _____________________________________
Születési hely:______________________idő: ________ év___________hónap________nap.
Anyja születési neve:______________________________
Kérelmező családi állapota: □egyedülálló
□ nem egyedülálló
Kérelmező állampolgársága: ___________________
Kérelmező Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ szám): _________________________
Lakóhely:___________________________________________________________________
Tartózkodási helye ________________________________________________________
Telefon (nem kötelező megadni):_____________________
Kérelmező családjában élő közeli hozzátartozók adatai
Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:
Neve, | Születési hely, idő: | Anyja születési neve: | Állampolgársága | Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám): | |
Házastárs/élettárs | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek |
A kérelmező lakáskörülményei
A lakás alapterülete: ………… m²
A lakáshasználati jogcím: tulajdonos, haszonélvező, főbérlő, albérlő, bérlőtárs, eltartó, szívességi használó, ágybérlő, élettárs, családtag
A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfortnélküli
Az alábbi jogcímen kérem a támogatás megállapítását ( a megfelelő rész jelölendő) :
- a) elemi kárt szenvedett, lakásába történő betörés, lopás miatt jelentős kárt szenvedett, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset, fagykár) miatt jelentős kár keletkezett;
b)betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt áll vagy állt, vagy ilyen személyt ápoló közeli hozzátartozó;
c)gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások miatt anyagi segítségre szorul;
A kérelem rövid szöveges indoklása:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
A kérelemhez az alábbi dokumentumok, igazolások csatolása szükséges:
1. A IV. pont a) esetben az elemi kárról igazolás (pl. katasztrófavédelem jegyzőkönyve), betörés, lopás esetén a rendőrség jegyzőkönyve.
2. A IV. pont b) esetben orvosi, kórházi igazolás.
3. AIV.pont c) esetben a gyámhatóság határozata.
4. Jövedelemigazolás
Jövedelmi adatok:
A jövedelem típusai | Kérelmező jövedelme | ||||
Közeli hozzátartozók jövedelme | |||||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz | |||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem | |||||
3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem | |||||
4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások | |||||
5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.) | |||||
6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs) | |||||
7. Föld bérbeadásából származó jövedelem | |||||
8. Egyéb (pl. ösztöndíj,) | |||||
9. Összes bruttó jövedelem | |||||
10. A család havi nettó jövedelme | |||||
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.
Dátum:.................................., ………. év …………………. hó ……….nap
……………………………………… ……………………………………
az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó
törvényes képviselőjének aláírása aláírása
3. melléklet a 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelethez
KÖZTEMETÉS IRÁNTI KÉRELEM
I.KÉRELMEZŐ ADATAI:
Név:……………………………………………………………………………………………………….
Születési név:……………………………………………………………………………………………..
Anyja neve: ………………………………………………………………………………………………
Szül.-i idő, hely: ………………………………………………………………………………………….
Állandó lakcím:………………………………………………………………………………………….
Személyi igazolvány száma:……………………………………………………………………………..
II.ELHUNYT ADATAI:
Név:……………………………………………………………………………………………...
Halálozásának helye és ideje:……………………………………………………………………
Volt állandó lakóhelye:………………………………………………………………………….
III.KÉRELMEZŐVEL AZONOS LAKCÍMEN ÉLŐ HÁZASTÁRS/ÉLETTÁRS, GYERMEKEK ADATAI:
Neve, | Születési hely, idő: | Anyja születési neve: | Állampolgársága | Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám): | |
Házastárs/élettárs | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek | |||||
Gyermek |
Temetéssel járó költségek:……………………………………………………………………
A kérelem indokolása:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az általam szolgáltatott adatok a valóságnak megfelelnek.
Hozzájárulok ahhoz, hogy személyes adataimat, valamint a kérelemben szereplő személyek személyes adatait a jogosultság megállapítása és teljesítése céljából kezeljék.
Melléklet:- halotti anyakönyvi kivonat
Kelt:………………..év…………hó…….nap.
……………………………………………..
kérelmező aláírása
4. melléklet a 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelethez[15]
A szociális étkeztetés térítési díjának meghatározása
A szociális ebéd ára: bruttó 560.-Ft./adag
Jövedelemhatár: | Intézményi térítési díj | Kedvezmény | Térítési díj |
(egy főre jutó) | Ft./nap (bruttó) | Ft./nap (bruttó) | Ft./nap (bruttó) |
80.000.- Ft-ig | 560.- | 260.- | 300.- |
80.001.-Ft-tól | 560.- | 60.- | 500.- |
5. melléklet a 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelethez[16]
A személyes gondoskodást nyújtó szociális étkeztetés
igénybevétele iránti
KÉRELEM
Az ellátást igénybevevő adatai:
Név: ……………………………………………………………………………………
Születési név: ………………………………………………………………………….
Anyja neve: …………………………………………………………………….………
Születési helye, ideje: ………………………………………………………….………
Személyi igazolvány száma: ………………………….. TAJ: ……………….……….
Lakóhelye: …………………………………………………………………..…………
Tartózkodási helye: …………………………………………………………..………..
Telefonszáma: …………………………………………………………………………
2. Legközelebbi hozzátartozójának (törvényes képviselőjének)
neve: ………………………………………………………………………..
lakóhelye: ……………………………………………………………………
telefonszáma: ………………………………………………………………..
3. A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás - étkeztetés igénybevételére vonatkozó adatok:
milyen időponttól kéri a szolgáltatás biztosítását: ………………………………..
4. Jövedelmi adatok:
A jövedelem típusai | Kérelmező jövedelme | Közeli hozzátartozók jövedelme | Összesen | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz | ||||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem | ||||||||
3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem | ||||||||
4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások | ||||||||
5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.) | ||||||||
6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs) | ||||||||
7. Föld bérbeadásából származó jövedelem | ||||||||
8. Egyéb (pl. ösztöndíj,) | ||||||||
9. Összes bruttó jövedelem | ||||||||
10. A család havi nettó jövedelme | ||||||||
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó
5. Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló
1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei APEH útján ellenőrizheti.
Dátum:.................................., ………. év …………………. hó ……….nap
……………………………………… ……………………………………
az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó
törvényes képviselőjének aláírása aláírása
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó
5. Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló
1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei APEH útján ellenőrizheti.
Dátum:.................................., ………. év …………………. hó ……….nap
az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó
törvényes képviselőjének aláírása
6. melléklet a 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelethez [17]
KÉRELEM
szociális támogatás nyújtása iránt
I. RÉSZ Adatok:
Név: ……………………………………………………………………
Születési hely, idő: ……………………………………………………
Abaújlak, ………………………………………………. utca ………… szám alatti lakos,
Családi állapota: □egyedülálló
□ nem egyedülálló
kérem, hogy részemre az Abaújlak Község Önkormányzat képviselő – testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendeletének 8. §- 11. §-a alapján szíveskedjen szociális támogatást nyújtani.
II. RÉSZ A szociális támogatás típusa:
(A megfelelő X-el jelölendő)
□ Nyugdíjasok, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülők támogatása
□ Iskolakezdési támogatás
□ Önkormányzatnál foglalkoztatottak támogatása
□ Lakossági támogatás
□ Autóbusz bérlettámogatás
III. RÉSZ Nyilatkozat jövedelemről
Nyilatkozom, hogy a jövedelmem az Abaújlak Község Önkormányzat képviselő – testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelete 4. § (4) bekezdésben meghatározott egy főre eső jövedelemhatárt nem éri el.
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Abaújlak, …..………………….
…………………………………………..
kérelmező
A kérelemmel egyidejűleg az alábbi dokumentumok benyújtása szükséges:
- Nyugdíj, nyugdíjszerű ellátás igazolása
- Iskolalátogatási igazolás (iskolakezdési támogatás, autóbusz bérlet támogatás esetén)