Abaújlak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2021. (IX.14.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi szabályairól

Hatályos: 2021. 09. 15- 2023. 03. 09

Abaújlak Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2021. (IX. 14.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi szabályairól

2021.09.15.

Abaújlak Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésben, 10. § (1) bekezdésben, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. § (1) és (3) bekezdésben, 48. § (4) bekezdésben, 62. § (2) bekezdésben, 92. § (1) bekezdésben, és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, a 131. § (1) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8.a. pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Abaújlak Község Önkormányzata közigazgatási területén élő, bejelentett lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási címmel rendelkező, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(2) bekezdés, illetve (3) bekezdés a) pontja szerinti személyekre.

(2) E rendelet hatálya az Szt. 7. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.

Eljárási rendelkezések

2. § (1) A szociális rászorultságtól függő ellátások iránti kérelmeket a Selyebi Közös Önkormányzati Hivatalhoz az erre a célra rendszeresített igénylőlapon kell benyújtani. Az ügyintézés elektronikus úton nem gyakorolható.

(2) A kérelmező köteles jövedelemnyilatkozatot csatolni, továbbá a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmekről típusának megfelelő igazolást azon ellátási formákhoz, melyek nyújtása a jövedelemtől függenek.

(3) A megállapított támogatások kifizetéséről, juttatások és a természetbeni juttatások kiadásáról a jegyző gondoskodik.

Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

3. § (1) Az e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy az Szt. megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni, a szociális ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt pedig kötelezni kell:

a) pénzbeli ellátás visszafizetésére,

b) természetbeni nyújtott ellátás esetén a dolog visszaszolgáltatására vagy a szolgáltatásnak megfelelő pénzegyenérték megfizetésére.

(2) Ha az (1) bekezdésben foglalt esetben a hatáskör gyakorlója a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítését rendeli el

a)a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét, és
b)kamat összegét
méltányosságból elengedheti, illetve csökkentheti.
(3)A (2) bekezdésben foglaltak szerint méltányosságból akkor lehet elengedni a megtérítést, ha az igénybevevő egy főre jutó havi jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 200 %-át nem haladja meg.
(4)A (2) bekezdésben foglalt esetben a megtérítés összegét méltányosságból a felére lehet csökkenteni annál a megtérítésre kötelezett személynél, akinél az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori nyugdíjminimum 300 %-át nem haladja meg.

A pénzbeli és természetbeni ellátások formái

4. § (1) A képviselő-testület az arra jogosult részére pénzbeli és természetbeni ellátást nyújt.

(2) A szociális ellátások formái:

a) Települési támogatás: lakhatási támogatás

b) rendkívüli települési támogatást

c) köztemetés

d) nyugdíjasok, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülők támogatása

e) iskolakezdési támogatás

f) autóbusz bérlettámogatás

g) lakossági támogatás

(3) A képviselő-testület a (2) bekezdés meghatározott szociális ellátások megállapítását a polgármester hatáskörébe utalja.

(4) A rendelet 8. §- 11. §-a szerinti szociális ellátások nyújtásának a feltétele, hogy a támogatásban részesülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 700 %-át, egyedül élő esetében a 800 %-át.

(5) A rendelet 8. §- 11. §-a szerinti szociális ellátásokat írásban kell kérelmezni jelen rendelet az 1. melléklete szerinti kérelemnyomtatvány és a mellékletek benyújtásával.

Lakhatási támogatás

5. § (1) A települési lakhatási támogatás a településen életvitelszerűen élő azon lakosok lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez- különösen a villanyáram-, vízfogyasztásköltségeihez nyújtott támogatás, akiknek az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 170%-át, egyedül élő estén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%.-át.

(2) A települési lakhatási támogatás természetben nyújtandó támogatás, melynek összege 7.000 Ft/hó. A támogatás egy évre állapítható meg.

(3) Villanyáram- illetve vízfogyasztás költségeihez nyújtott támogatás esetén amennyiben a szolgáltatónál évvégén túlfizetés keletkezik, úgy a lakás fenntartásával kapcsolatos egyéb kiadás viseléséhez (pl. tűzifa) is nyújtható a támogatás a túlfizetés összege erejéig.

(4) A támogatás ingatlan használathoz kapcsolódik, nem személyhez kötött ellátási forma, ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és a háztartások számától.

(5) A támogatás igénybevétele kérelemre indul, jelen rendelet a 2. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.

(6) A kérelemhez mellékelni kell jövedelemigazolást, valamint a kérelem benyújtását megelőző havi számlát, amennyiben a kérelmező a lakhatási támogatást villanyáram-, illetve vízfogyasztás költségeihez nyújtott támogatásként kívánja igénybe venni.

Rendkívüli települési támogatás

6. § (1) Rendkívüli települési támogatásban részesül az a nagykorú személy, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.

(2) A rendkívüli települési támogatás készpénzben vagy természetben biztosítandó.

(3) Rendkívüli települési támogatásban részesül az, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, így

a) aki elemi kárt szenvedett, betöréssel, lopással jelentős kárt okoztak neki, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset, fagykár) miatt jelentős kár keletkezett. A támogatást jövedelemvizsgálat nélkül kell megállapítani;

b) aki betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt állt, vagy ilyen személyt ápoló közeli hozzátartozó, vagy akinek betegsége miatt nem várt gyógyszerköltsége keletkezik és a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át;

c) aki a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások miatt anyagi segítségre szorul és családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át.

(4) A rendkívüli települési támogatás mértéke 20.000 Ft.

(5) A rendkívüli települési támogatás igénybevétele kérelemre indul, jelen rendelet a 3. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.

(6) A (3) bekezdés a) pontja szerinti esetben a kérelemhez mellékelni kell a katasztrófavédelem, vagy a rendőrség jegyzőkönyvét, vagy egyéb hatóság igazolását a káresemény megtörténtéről, valamint jövedelemigazolást. A (3) bekezdés b) pontja szerinti esetben a kérelemhez mellékelni kell az orvosi, illetve a kórházi igazolást, a gyógyszerköltség összegéről szóló igazolást, orvosi vényt, valamint jövedelemigazolást. A (3) bekezdés c) pontja szerinti esetben a gyámhatóság határozatát.

(7) Rendkívüli települési támogatás egy családon belül csak egy személynek állapítható meg.

Köztemetés

7. § (1) Az önkormányzat köztemetésben részesíti az Szt. 48. §.-ban meghatározott személyt.

(2) A köztemetés összege nem haladhatja meg a helyben szokásos legkisebb temetési költség összegét.

(3) A helyben szokásos legkisebb temetési költség összege 120.000 Ft.

(4) Az eljárás hivatalból, vagy a a 4. melléklet szerinti formanyomtatvány benyújtásával kérelemre indul.

(5) A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát.

Nyugdíjasok, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülők támogatása

8. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, minden nyugdíjkorhatárt betöltött személy, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülő személy részére támogatást nyújthat.

(2) A támogatás évi egy alkalommal nyújtható, élelmiszercsomag formájában.

(3) A jogosultak körét a nyugdíjkorhatárt betöltött személyek esetében a helyi népesség-nyilvántartás adatai alapján, a nyugdíjszerű ellátásban részesülő személyek esetében az ellátásban való részesülésről szóló igazolás benyújtását követően lehet megállapítani.

Iskolakezdési támogatás

9. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig a településen állandó lakóhellyel rendelkező szülők iskolás és óvodás gyermekeit iskolakezdési támogatásban részesítheti.

(2) Az iskolakezdési támogatás mértéke 20.000 Ft gyermekenként.

(3) A támogatás nyújtásának feltétele az iskolalátogatási igazolás bemutatása.

Lakossági támogatás

10. § Az önkormányzat a lakosság részére támogatást nyújt, mely támogatás formái:

a) az önkormányzat mezőgazdasági területein megtermelt zöldségek szétosztása,

b) mikuláscsomag a 3-14 éves korú gyermekek részére.

Autóbusz bérlettámogatás

11. § (1) Az önkormányzat megtéríti a Homrogdi Görög Katolikus Általános Iskolába és Óvodába való utazás költségeit az Abaújlak településen állandó lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen élő gyermekek és az őket kísérő szülő vagy más, a gyermekeket kísérő személy részére.

(2) Amennyiben a gyermeket a szülő kíséri, úgy a bérlettámogatást a családban csak egy szülő veheti igénybe.

(3) A buszbérlet költségének megtérítése utólag történik a Selyebi Közös Önkormányzati Hivatalnál készpénzben a lejárt buszbérlet átadásával.

Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

12. § Az önkormányzat a szociálisan rászorultak részére a személyes gondoskodást nyújtó ellátások keretén belül az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:

a)étkeztetés,
b)házi segítségnyújtás,
c)családsegítés,
d)falugondnoki szolgálat.

Étkeztetés

13. § (1) Az önkormányzat által biztosított étkeztetés formái:

a) szociális étkeztetés,

b) szünidei gyermekétkeztetés.

(2) A szociális étkezés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.

(3) A szociális étkeztetés térítési díja a rendelet az 5. melléklete.

(4) A szociális étkeztetés térítési díjához az önkormányzat kedvezményt nyújt, melynek mértékét a rendelet az 5. melléklete tartalmazza.

(5) A szociális étkeztetés szempontjából szociálisan rászorult személynek kell tekinteni, azt aki

a)a 62. életévét betöltötte, vagy
b)megromlott egészségi állapota, fogyatékossága vagy
c)hajléktalansága
miatt nem képes az (2) bekezdés szerinti étkezésről más módon gondoskodni.
(6)A szociális étkeztetés megállapítása kérelemre indul, jelen rendelet a 6. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.
(7)A kérelemhez az (5) bekezdés c) pontja szerinti eset kivételével csatolni kell jövedelemigazolást, valamint az (5) bekezdés b) pontja esetén orvosi igazolást.
(8)A szünidei gyermekétkeztetést az önkormányzat a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról rendelkező 1997. évi XXXI. törvény 19. §-a alapján biztosítja, melynek megállapításához a 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozat benyújtása szükséges.

Házi segítségnyújtás

14. § Az önkormányzat a házi segítségnyújtást az Szt. 63. §-a alapján a Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás keretein belül biztosítja.

Családsegítés

15. § (1) Az önkormányzat a családsegítés körébe tartozó feladatait társulásban látja el, önálló családsegítő szolgálat működtetésével, melynek neve: a Szikszói Szociális Szolgáltató Központ.

(2) A családsegítő szolgálat az egyén és család számára nyújtott szolgáltatása térítésmentes.

(3) A családsegítő szolgálat ellátja a szociális törvényben rögzített feladatokat.

Falugondnoki szolgálat

16. § Az önkormányzat a falugondnoki szolgáltatást az Szt. 60. §-a, valamint a falugondnoki szolgálatról szóló önkormányzati rendelete alapján térítésmentesen biztosítja.

Záró rendelkezések

17. § (1) Ez a rendelet 2021. szeptember 15. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 9/2016.(XI.23.) önkormányzati rendelet.

18. § Ez a rendelet 2021. szeptember 15-én lép hatályba.

1. melléklet

KÉRELEM
a 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
szociális támogatás nyújtása iránt

I. Adatok:

Név: ……………………………………………………………………
Születési hely, idő: ……………………………………………………
Abaújlak, ………………………………………………. utca ………… szám alatti lakos,
Családi állapota: □egyedülálló
□ nem egyedülálló
kérem, hogy részemre Abaújlak Község Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendeletének 8. §- 11. §-a alapján szíveskedjen szociális támogatást nyújtani.

II. A szociális támogatás típusa:

(A megfelelő X-el jelölendő)
□ Nyugdíjasok, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülők támogatása
□ Iskolakezdési támogatás
□ Lakossági támogatás
□ Autóbusz bérlettámogatás

III. Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:

Neve,
Születési neve:

Születési hely, idő:

Anyja születési neve:

Állam-polgársága

(TAJ szám):

Házastárs/
élettárs



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek


IV. Nyilatkozat jövedelemről

Nyilatkozom, hogy a jövedelmem Abaújlak Község Önkormányzat Képviselő- testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelete 4. § (4) bekezdésben meghatározott egy főre eső jövedelemhatárt nem éri el.
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Kelt: Abaújlak, ………. év …………………. hó ……….nap
…………………………………………..
kérelmező
A kérelemmel egyidejűleg az alábbi dokumentumok benyújtása szükséges:
- Nyugdíj, nyugdíjszerű ellátás igazolása
- Iskolalátogatási igazolás (iskolakezdési támogatás, autóbusz bérlet támogatás esetén)

2. melléklet

KÉRELEM
a 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
Települési lakhatási támogatás megállapításához

1. Kérelmező adatai:
Kérelmező neve:________________________________
Születési neve: _____________________________________
Születési hely:______________________idő: ________ év___________hónap________nap.
Anyja születési neve:______________________________
Kérelmező családi állapota: □egyedülálló
□ nem egyedülálló
Kérelmező állampolgársága: ___________________
Kérelmező Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ szám): _________________________
Lakóhely:___________________________________________________________________
Tartózkodási helye ________________________________________________________
Telefon (nem kötelező megadni):_____________________

2. Kérelmező családjában élő közeli hozzátartozók adatai
Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:

Neve,
Születési neve:

Születési hely, idő:

Anyja születési neve:

Állampolgársága

Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám):

Házastárs/élettárs


Gyermek


Gyermek


Gyermek


Gyermek


Gyermek


3. A kérelmező lakáskörülményei
A lakás alapterülete: ………… m²
A lakáshasználati jogcím: tulajdonos, haszonélvező, főbérlő, albérlő, bérlőtárs, eltartó, szívességi használó, ágybérlő, élettárs, családtag
A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfortnélküli

4. Az alábbi lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez kérem a támogatás megállapítását (a megfelelő rész jelölendő):

a) villanyáram-fogyasztás

b) vízfogyasztás

5. Jövedelmi adatok:

A jövedelem típusai

Kérelmező jövedelme

Közeli hozzátartozók jövedelme

1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz



2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem

3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem

4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások

5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.)

6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs)

7. Föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Egyéb (pl. ösztöndíj,)

9. Összes bruttó jövedelem

10. A család havi nettó jövedelme

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó

Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.

Kelt: Abaújlak, …………….év ………………hónap …….. nap.

……………………………………… ……………………………………

az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó

törvényes képviselőjének aláírása aláírása

A kérelemhez az alábbi dokumentumok, igazolások csatolása szükséges:

- jövedelemigazolás,

- előző havi számla a szolgáltatótól.

3. melléklet

RENDKÍVÜLI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS IRÁNTI KÉRELEM
a 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez

1. Kérelmező adatai:
Kérelmező neve:________________________________
Születési neve: _____________________________________
Születési hely:______________________idő: ________ év___________hónap________nap.
Anyja születési neve:______________________________
Kérelmező családi állapota: □egyedülálló
□ nem egyedülálló
Kérelmező állampolgársága: ___________________
Kérelmező Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ szám): _________________________
Lakóhely:___________________________________________________________________
Tartózkodási helye ________________________________________________________
Telefon (nem kötelező megadni):_____________________

2. Kérelmező családjában élő közeli hozzátartozók adatai
Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:

Neve,
Születési neve:

Születési hely, idő:

Anyja születési neve:

Állampolgársága

Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám):

Házastárs/élettárs


Gyermek


Gyermek


Gyermek


Gyermek


Gyermek


3. A kérelmező lakáskörülményei
A lakás alapterülete: ………… m²
A lakáshasználati jogcím: tulajdonos, haszonélvező, főbérlő, albérlő, bérlőtárs, eltartó, szívességi használó, ágybérlő, élettárs, családtag
A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfortnélküli

4. Az alábbi jogcímen kérem a támogatás megállapítását ( a megfelelő rész jelölendő) :
c ) gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások miatt anyagi segítségre szorul;
A kérelem rövid szöveges indoklása:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………

a) elemi kárt szenvedett, lakásába történő betörés, lopás miatt jelentős kárt szenvedett, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset, fagykár) miatt jelentős kár keletkezett;

b) betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt áll vagy állt, vagy ilyen személyt ápoló közeli hozzátartozó;

5. Jövedelmi adatok:

A jövedelem típusai

Kérelmező jövedelme

Közeli hozzátartozók jövedelme

1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz



2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem

3. Ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem

4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások

5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.)

6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs)

7. Föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Egyéb (pl. ösztöndíj,)

9. Összes bruttó jövedelem

10. A család havi nettó jövedelme

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó

Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.

Kelt: Abaújlak, …………….év ………………hónap …….. nap.

……………………………………… ……………………………………

az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó

törvényes képviselőjének aláírása aláírása

A kérelemhez az alábbi dokumentumok, igazolások csatolása szükséges:

1. A 4. pont a) esetben az elemi kárról igazolás (pl. katasztrófavédelem jegyzőkönyve), betörés, lopás esetén a rendőrség jegyzőkönyve.

2. A 4. pont b) esetben orvosi, kórházi igazolás.

3. A 4. pont c) esetben a gyámhatóság határozata.

4. Jövedelemigazolás

4. melléklet

KÖZTEMETÉS IRÁNTI KÉRELEM
a 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
I.KÉRELMEZŐ ADATAI:
Név:……………………………………………………………………………………………………….
Születési név:……………………………………………………………………………………………..
Anyja neve: ………………………………………………………………………………………………
Szül. idő, hely: ………………………………………………………………………………………….
Állandó lakcím:………………………………………………………………………………………….
II.ELHUNYT ADATAI:
Név:……………………………………………………………………………………………...
Halálozásának helye és ideje:……………………………………………………………………
Volt állandó lakóhelye:………………………………………………………………………….
III.KÉRELMEZŐVEL AZONOS LAKCÍMEN ÉLŐ HÁZASTÁRS/ÉLETTÁRS, GYERMEKEK ADATAI:

Neve,
Születési neve:

Születési hely, idő:

Anyja születési neve:

Állampolgársága

Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám):

Házastárs/élettárs


Gyermek


Gyermek


Gyermek


Gyermek


Gyermek


Temetéssel járó költségek:……………………………………………………………………
A kérelem indokolása:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy az általam szolgáltatott adatok a valóságnak megfelelnek.
Hozzájárulok ahhoz, hogy személyes adataimat, valamint a kérelemben szereplő személyek személyes adatait a jogosultság megállapítása és teljesítése céljából kezeljék.
Melléklet:- halotti anyakönyvi kivonat
Kelt: Abaújlak, …………….év ………………hónap …….. nap.
……………………………………………..
kérelmező aláírása

5. melléklet

A szociális étkeztetés térítési díjának meghatározása
a 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
A szociális ebéd ára: 441 Ft + Áfa/adag

Jövedelemhatár
(egy főre jutó)

Intézményi térítési díj
Ft/adag

Kedvezmény
Ft/adag

Térítési díj
Ft/adag

80.000 Ft-ig

441 Ft + Áfa

260 Ft

236 Ft + Áfa

80.001 Ft-tól

441 Ft + Áfa

60 Ft

394 Ft + Áfa

6. melléklet

a 6/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
A személyes gondoskodást nyújtó szociális étkeztetés igénybevétele iránti
KÉRELEM

1. Az ellátást igénybevevő adatai:
Név: ……………………………………………………………………………………
Születési név: ………………………………………………………………………….
Anyja neve: …………………………………………………………………….………
Születési helye, ideje: ………………………………………………………….………
TAJ: ……………….……….
Lakóhelye: …………………………………………………………………..…………
Tartózkodási helye: …………………………………………………………..………..
Telefonszáma (nem kötelező): …………………………………………………………………………

2. Legközelebbi hozzátartozójának (törvényes képviselőjének)
Neve: ………………………………………………………………………..
Lakóhelye: ……………………………………………………………………
Telefonszáma (nem kötelező): ………………………………………………………………..

3. A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás - étkeztetés igénybevételére vonatkozó adatok:
Milyen időponttól kéri a szolgáltatás biztosítását: ……………………………………………..…..

4. Jövedelmi adatok

A jövedelem típusai

Kérelmező jövedelme

Közeli hozzátartozók jövedelme

Összesen

1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem

3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem

4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások

5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.)

6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs)

7. Föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Egyéb (pl. ösztöndíj,)


9. Összes bruttó jövedelem

10. A család havi nettó jövedelme

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó

5. Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.
Kelt: Abaújlak, ………. év …………………. hó ……….nap
……………………………………… ……………………………………
az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó
törvényes képviselőjének aláírása aláírása