Abod Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018.(II.13.) önkormányzati rendelete

ABOD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT 2018. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL

Hatályos: 2018. 02. 14- 2022. 02. 25

Abod Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018.(II.13.) önkormányzati rendelete

ABOD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT 2018. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL1

2018.02.14.

Abod Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,

Abod Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2013.(IV.30.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.3. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya Abod Község Önkormányzatára, a Képviselő-testületre és annak bizottságaira, továbbá az Önkormányzat által támogatásban részesített magánszemélyekre, jogi személyekre és jogi személyiségekkel nem rendelkező szervezetekre, az Önkormányzat által alapított, vagy önkormányzati támogatással működő gazdasági társaságok költségvetési kapcsolataira terjed ki.

2. A költségvetés bevételei, és kiadásai

2. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetését

a)

158.953 e Ft

költségvetési bevétellel

b)

182.433 e Ft

költségvetési kiadással

c)

- 23.480 e Ft

költségvetési egyenleg

d)

24.262 e Ft

finanszírozási bevétellel

e)

782 e Ft

finanszírozási kiadással

fogadja el.
(2) A működési és felhalmozási hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző évek költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.
(3) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási célú műveletek bevételeit és kiadásait, a költségvetési mérleget a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(4) A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2. melléklet és a 3. melléklet részletezi.
3. A költségvetés részletezése

3. § (1) Az éves létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát a 4. melléklet szerint hagyja jóvá.

(2) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az 5. melléklet, az adósságot keletkeztető ügyletekből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához szükséges adatokat a 6. melléklet tartalmazza.

(3) Az önkormányzat által folyósított szociális, rászorultság jellegű ellátásokat a 7. melléklet tartalmazza.

(4) Képviselő-testület közvetett támogatást nem határoz meg.

(5) Az év várható bevételeinek és kiadásainak teljesüléséről szóló előirányzat felhasználási ütemtervet a 8. melléklet szerint fogadja el.

(6) A költségvetés bevételeit és a költségvetés kiadásait kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, valamint államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 9. melléklet részletezi.

(7) Képviselő-testület több éves kihatással járó döntést nem állapít meg.

(8) Az önkormányzat általános működésének és ágazati feladatainak támogatását a 10. melléklet tartalmazza.

(9) Középtávú tervezés irányszámait az 1. melléklet tartalmazza.

(10) Képviselő-testület a 2018. évi beruházási feladatokat a 11. melléklet szerint hagyja jóvá.

(11) Képviselő-testület a felújításokat a 12. melléklet szerint fogadja el.

(12) Az Európai Unió támogatásával megvalósuló projekteket a 13. melléklet tartalmazza.

(13) A finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület magának tartja fenn.

(14) Képviselő-testület az önkormányzatra vonatkozóan 2018. évi új adósságot keletkeztető fejlesztési célt nem határoz meg.

(15) Képviselő-testület a kiadások között 20.042 e Ft általános tartalékot állapít meg.

4. A költségvetés végrehajtásának szabályai, és az előirányzatok módosítása

4. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(4) A Képviselő-testület elrendeli, hogy az igényelhető kiegészítő támogatásokra, központosított támogatásokra a hivatal az igénybejelentést készítse el, illetve határidőben nyújtsa be.

5. § (1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.

(2) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.

(3) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(4) A maradvány elszámolást a Képviselő-testület a zárszámadási rendeletével egyidejűleg hagyja jóvá.

(5) Tartalék felhasználásáról a Képviselő-testület dönt.

5. Záró rendelkezések

6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1

Az önkormányzati rendeletet az Abod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete 9. §-a hatályon kívül helyezte 2022. február 26. napjával.