Abod Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2018.(VIII.1.) önkormányzati rendelete

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos egyes önkormányzati rendeletek módosításáról

Hatályos: 2018. 08. 02- 2018. 08. 01


Abod Község Önkormányzat Képviselő – testülete

az 1. alcím tekintetében a környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény 21/A. § (2) bekezdésében és a 26. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Abod Község Önkormányzat Képviselő – testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (II.13.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.2 pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 11. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,


a 2. alcím tekintetében Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Abod Község Önkormányzat Képviselő – testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (II.13.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.2 pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 3. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,


a 3. alcím tekintetében a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 131. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Abod Község Önkormányzat Képviselő – testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (II.13.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.2 pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésnek 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,


a 4. alcím tekintetében az anyakönyvi igazgatásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, Abod Község Önkormányzat Képviselő – testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (II.13.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.2 pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével, az anyakönyvi igazgatásról szóló 2010. évi I. törvény 19. § (1) bekezdés és a 33. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva,


az 5. alcím tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Abod Község Önkormányzat Képviselő – testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (II.13.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.2 pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,


a 6. alcím tekintetében a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 12. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Abod Község Önkormányzat Képviselő – testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (II.13.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 1.2 pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével, Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 1. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbiakat rendeli el:

1. A talajterhelési díjról szóló 6/2013. (IV.22.) önkormányzati rendelet módosításáról

1. §


A talajterhelési díjról szóló 6/2013.(IV.22.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A kibocsátó a díjfizetési kötelezettségről évente a Ktd. 21/A. § (1) bekezdésében meghatározott határidőig bevallást, illetve a szennyvízhálózatra történő rácsatlakozást követő 30 napon belül záróbevallást tesz az 1. melléklet szerinti nyomtatványon, az abban feltüntetett adatokkal. A 2012. évről szóló bevallást a 2. melléklet szerinti nyomtatványon kell teljesíteni. A bevallás a rendelet mellékletét képező nyomtatvány mellett az önkormányzati adóhatóság által rendszeresíthető bevallási, bejelentési nyomtatványok tartalmáról szóló 35/2008. (XII.31.) PM rendelet 9. melléklete szerinti tartalmú nyomtatványon is teljesíthető. A talajterhelési díjat a kibocsátónak írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton kell bevallani.”

2. A közterületek elnevezéséről, a házszámozás rendjéről, valamint a közterület névtáblák és házszámtáblák elhelyezéséről szóló 6/2014.(VIII.29.) önkormányzati rendelet módosításáról

2. §


A közterületek elnevezéséről, a házszámozás rendjéről, valamint a közterület névtáblák és házszámtáblák elhelyezéséről szóló 6/2014.(VIII.29.) önkormányzati rendelet 1.§ -a helyébe a következő rendelkezés lép:


„1. § Abod Község közigazgatási területén új közterületet elnevezni, új házszámot megállapítani, a korábban megállapított közterületet és házszámot megváltoztatni csak e rendelet szabályai szerint lehet. A közterületek elnevezésére, illetve annak megváltoztatására irányuló eljárás írásban, vagy az elektronikus és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton benyújtott kérelemre, vagy hivatalból indulhat.”

3. A pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális gyermekjóléti ellátásokról szóló 4/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

3.§


A pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális gyermekjóléti ellátásokról szóló 4/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


 „4. § A szociális és gyermekjóléti ellátások iránti kérelmet – e rendeletben előírt egyéb rendelkezés hiányában – egész évben írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton lehet benyújtani. A személyes gondoskodás keretében nyújtott szociális ellátások iránti kérelmet a korábbiakban leírt módon az intézményvezetőnél kell benyújtani.”

4. A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló 4/2017. (V.10.) önkormányzati rendelet módosításáról

4. §


A hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól szóló 4/2017. (V.10.) önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


„(2) A hivatali helyiségen kívül, vagy munkaidőn túl történő házasságkötést az 1. és 2. melléklet szerinti nyomtatványon kell kérelmezni a házasságkötésre vonatkozó bejelentkezéskor. A kérelmet írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton lehet benyújtani.”

5. A szociális tüzelőanyag támogatás helyi szabályairól szóló 10/2017. (XI.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

5. §


A szociális tüzelőanyag támogatás helyi szabályairól szóló 10/2017. (XI.20.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


 „(1) A támogatás megállapítása iránti eljárás kérelemre indul, melyet az 1. melléklet szerinti nyomtatványon kell benyújtani, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton lehet benyújtani.”

6. A reklámok, reklámhordozók elhelyezéséről szóló 11/2017. (XI.20.) önkormányzati rendelet módosításáról

6. §


A reklámok, reklámhordozók elhelyezéséről szóló 11/2017. (XI.20.) önkormányzati rendelet 10. § (2) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


 „(2) A településképi bejelentési eljárás az ügyfél által a polgármesterhez az 1. melléklet szerinti kérelem, valamint a településfejlesztési koncepcióról az integrált településfejlesztési stratégiáról és a területrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI.08.) Korm. rendelet 26/B. (3) bekezdése szerinti építészeti – műszaki terv benyújtásával indul, melyet írásban, vagy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton lehet benyújtani.”

7. Záró rendelkezés

7. §

Ez a Rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.


Dr. Vártás József                                     Rescsánszki Bertalanné

         jegyző                                                      polgármester

Kihirdetési záradék:

Abod Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (II.13.) önkormányzati rendelet 40. § (1) szerint az önkormányzat hirdetőtábláján való kifüggesztéssel 2018. augusztus 1. napján kihirdetésre került.


Abod, 2018.08.01.

                                                                          

Dr. Vártás József

                                                                                                                         jegyző