Abod Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2021. (III. 2.) önkormányzati rendelete
Abod község Önkormányzata 2021. évi költségvetéséről
Hatályos: 2021. 09. 24- 2021. 12. 16Abod Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2021. (III. 2.) önkormányzati rendelete
Abod község Önkormányzata 2021. évi költségvetéséről
Abod Község Önkormányzata Képviselő-testületének feladat- és hatáskörében Abod Község Önkormányzatának Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében biztosított hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § A rendelet hatálya Abod Község Önkormányzatára, a Képviselő-testületre és annak bizottságára, továbbá az Önkormányzat által támogatásban részesített magánszemélyekre, jogi személyekre és jogi személyiségekkel nem rendelkező szervezetekre, az Önkormányzat által alapított, vagy önkormányzati támogatással működő gazdasági társaságok költségvetési kapcsolataira terjed ki.
2. A költségvetés előirányzatai
2. § (1)1 A képviselő-testület az önkormányzat 2021. évi költségvetését
a) 63.098.548 Ft költségvetési bevétellel
b) 83.419.883 Ft költségvetési kiadással
c) - 20.321.335 Ft költségvetési egyenleggel, ebből -19.119.295 Ft működési egyenleg, -1.202.040 Ft felhalmozási egyenleg
d) 21.084.156 Ft finanszírozási bevétellel
e) 762.821 Ft finanszírozási kiadással
fogadja el.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek, költségvetési kiadások címrendjét a rendelet 1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A működési és felhalmozási hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző év maradványának igénybevételét rendeli el.
(4) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási célú bevételeket és kiadásokat, a költségvetési összevont mérleget a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(5) A működési és felhalmozási célú bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 3. melléklet és a 4. melléklet részletezi.
3. §2 (1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyeletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit az 5. melléklet részletezi.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 6. melléklet tartalmazza.
(3) Az önkormányzat 2021. évre nem tervez olyan fejlesztést, melynek megvalósításához a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (továbbiakban: Stabilitási törvény) 8. § (2) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik szükségessé.
(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 7. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 8. melléklet szerint részletezi.
(6) Az Önkormányzat az Európai Unió támogatásával megvalósuló projekteket a 9. melléklet szerint fogadja el.
(7) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételi és kiadási kiemelt előirányzatokat és az éves tervezett létszám előirányzatot, a közfoglalkoztatottak létszámát feladatonként, azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 10. melléklet szerint határozza meg.
(8) Az Önkormányzat által az államháztartáson kívüli szervezeteknek céljelleggel juttatott támogatások kedvezményezett szervezetenkénti részletezését és a támogatás összegét a 11. melléklet tartalmazza.
(9) Az Önkormányzat a kiadások között 23.408.386 Ft tartalékot állapít meg, melyből 17.001.058 Ft általános tartalék, 6.407.328 Ft céltartalék.
(10) A céltartalék összegéből 3.082.680 Ft a közfoglalkoztatási saját bevételekből közfoglalkoztatási célokra felhasználható összege, 153.424 Ft a Környezetvédelmi Alaphoz kapcsolódó működési céltartalék, 7.393.599 Ft felhalmozási céltartalék a saját forrásból megvalósuló beruházások, felújítások megvalósításához, valamint a pályázatok felhalmozási önrészének biztosításához áll rendelkezésre.
(11) A finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület magának tartja fenn.
(12) Az Önkormányzat elemi költségvetését a polgármester hagyja jóvá.
(13) A főállású polgármester és a falugondnok 2021. évre vonatkozó cafetéria-juttatásának közterheket is tartalmazó összegét 200.000 Ft/fő összegben állapítja meg. A polgármester cafetéria juttatásának igénybevételére az Edelényi Közös Önkormányzati Hivatal cafetéria szabályzata alkalmazandó.
3. A költségvetés végrehajtásának szabályai
4. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző felel.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a bevételek beszedésére és a kiadások teljesítésére.
(4) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(5) A képviselő-testület elrendeli, hogy az igényelhető kiegészítő támogatásokra, központosított támogatásokra a hivatal az igénybejelentést készítse el, illetve határidőben nyújtsa be.
(6) A költségvetési maradvány elszámolását a képviselő-testület a zárszámadási rendeletével egyidejűleg hagyja jóvá.
4. A pénzeszközök felhasználása, az általános és céltartalék felhasználása, az előirányzatok módosítása
5. § (1) Az Önkormányzatnak a bevételek beszedésekor, a kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni.
(2) A készpénzben történő kifizetés jogcímei a következők:
a) személyi juttatások: bankszámlával nem rendelkező foglalkoztatottak bére, egyéb járandóságai, közfoglalkoztatás keretében foglalkoztatottak bére, megbízási díj, tiszteletdíj, foglalkoztatottak költségtérítései, belföldi kiküldetés költségtérítése, külföldi kiküldetéssel kapcsolatos kiadások,
b) dologi kiadások: készletvásárlás, nyomtatvány, szakkönyv, kis értékű tárgyi eszköz, szolgáltatási kiadások, reprezentációs kiadások esetenként max. 500.000 Ft összeghatárig; üzemanyagvásárlással kapcsolatos kiadások, amennyiben üzemanyagkártya használata nem lehetséges,
c) nagyértékű tárgyi eszköz beszerzés esetén a szerv vezetőjének eseti döntése alapján,
d) ellátottak pénzbeli juttatásainak készpénzben kifizetendő összege,
e) elszámolási kötelezettséggel adott készpénzelőleg,
f) települési támogatás nyújtása rendkívüli élethelyzetben,
g) fizetési számlára történő készpénz befizetés.
6. § (1) A költségvetésben elkülönített általános tartalék az év közben jelentkező többletfeladatok kielégítésére, valamint a bevételek elmaradásának pótlására használható fel.
(2) A költségvetésben elkülönített működési és felhalmozási céltartalékok a 3. § (10) bekezdésében megjelölt célokra használhatóak fel.
(3) A tartalékok és céltartalékok felhasználásáról - a (4) bekezdés szerinti kivétellel - a képviselő-testület dönt.
(4) A képviselő-testület az általános tartalékkal és a céltartalékokkal való rendelkezés jogát éves szinten tartalékonként maximum 1.500.000 Ft erejéig a polgármesterre ruházza át. A tartalék felhasználásáról a polgármester a soron következő testületi ülésen a képviselő-testületet tájékoztatja.
7. § (1) Az önkormányzati szintű kiadási előirányzatok közötti módosításokra – a működési és felhalmozási kiadások közötti is lehetővé téve – saját hatáskörben a polgármester 3.000.000 Ft összegig jogosult. A módosítás nem veszélyezteti a vállalt kötelezettség teljesítését, a feladatellátás feltételeinek biztosítását. A módosításról a költségvetési rendelet módosításakor a képviselő-testületet tájékoztatja.
(2) A kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosításról – az (1) bekezdésben foglalt kivétellel - a képviselő-testület dönt.
(3) Rovatok közötti átcsoportosítás az államháztartás végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 43/A. § (3) bekezdése szerint történhet.
(4) Amennyiben az önkormányzat évközben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(5) A képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett hozzájárul az évközi állami pótelőirányzatok, továbbá pályázatok terhére történő kiadási előirányzatok emeléséhez, az ezzel kapcsolatos kifizetések teljesítéséhez.
(6) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a központi költségvetésről szóló törvény szerinti helyi önkormányzatok általános működésének és ágazati feladatai támogatásait, valamint a részükre juttatandó költségvetési támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
5. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
8. § (1) Az Önkormányzat belső ellenőrzésének kialakításáról, megfelelő működtetéséről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni. A belső ellenőrzés kialakításáról külső vállalkozó útján gondoskodik.
(2) A jegyző a tárgyévre vonatkozó éves ellenőrzési jelentést – a tárgyévet követően, a zárszámadási rendelettervezettel egyidejűleg – a képviselő-testület elé terjeszti jóváhagyásra.
6. Záró rendelkezések
9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2021. január 1-jétől kell alkalmazni.
5. melléklet
5. melléklet a 4/2021.(III.02.) önkormányzati rendelet |
|||||
---|---|---|---|---|---|
ADÓSSÁGOT KELETKEZTETŐ ÜGYLETEKBŐL |
|||||
ÉS KEZESSÉGVÁLLALÁSOKBÓL FENNÁLLÓ KÖTELEZETTSÉGEI |
|||||
Adatok forintban |
|||||
Sor- |
MEGNEVEZÉS |
Évek |
Összesen |
||
2021. |
2022. |
2023. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
2 |
0 |
||||
3 |
0 |
||||
4 |
0 |
||||
5 |
0 |
||||
6 |
0 |
||||
7 |
0 |
||||
8 |
0 |
||||
9 |
0 |
||||
10 |
0 |
||||
11 |
0 |
||||
12 |
0 |
||||
13 |
0 |
||||
14 |
0 |
||||
15 |
ÖSSZES KÖTELEZETTSÉG |
0 |
0 |
0 |
0 |
6. melléklet
6. melléklet a 4/2021.(III.02.) önkormányzati rendelet |
---|
SAJÁT BEVÉTELEINEK RÉSZLETEZÉSE AZ |
ADÓSSÁGOT KELETKEZTETŐ ÜGYLETBŐL SZÁRMAZÓ |
TÁRGYÉVI FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉG MEGÁLLAPÍTÁSÁHOZ |
Adatok forintban |
Sor- szá |
Bevételi jogcímek |
2021. évi |
---|---|---|
1 |
2 |
3 |
1 |
Önk.vagyon és az önkormányzatot megillető vagyoni értékű jog értékesítéséből és haszn.származó bevétel |
|
2 |
Helyi adók bevétele |
1 800 000 |
3 |
Osztalék, koncessziós díj és a hozambevétel |
|
4 |
Tárgyi eszköz és az im.jószág, részvény, részesedés, vállalat értékesítéséből vagy privatizációból származó |
0 |
5 |
Bírság-, pótlék- és díjbevétel |
60 000 |
6 |
Kezesség-, illetve garanciavállalással kapcsolatos megtérülés |
|
SAJÁT BEVÉTELEK ÖSSZESEN* |
1 860 000 |
9. melléklet
9. melléklet a 4/2021.(III.02.) önkormányzati rendelet |
||||
EURÓPAI UNIÓS |
||||
TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ |
||||
PROJEKTEK BEVÉTELEI, KIADÁSAI, HOZZÁJÁRULÁSOK |
||||
Adatok forintban |
||||
EFOP-1.5.3-16-2017-00013 Komplex |
||||
Források |
2021. előtt |
2021. |
2021. után |
Összesen |
Saját erő |
0 |
|||
- saját erőből központi támogatás |
0 |
|||
EU-s forrás |
6 858 611 |
2 275 239 |
9 133 850 |
|
Társfinanszírozás |
0 |
|||
Hitel |
0 |
|||
Egyéb forrás |
0 |
|||
0 |
||||
Források összesen: |
6 858 611 |
2 275 239 |
0 |
9 133 850 |
Kiadások, költségek |
2021. előtt |
2021. |
2021. után |
Összesen |
Személyi jellegű |
6 439 933 |
0 |
6 439 933 |
|
Beruházások, beszerzések |
0 |
0 |
0 |
|
Szolgáltatások igénybe vétele |
1 153 177 |
1 540 740 |
2 693 917 |
|
Adminisztratív költségek |
0 |
|||
0 |
||||
Összesen: |
7 593 110 |
1 540 740 |
0 |
9 133 850 |
ABOD VP6-7.2.1-7.4.1.1-16 Településkép |
||||
Források |
2021. előtt |
2021. |
2021. után |
Összesen |
Saját erő |
0 |
|||
- saját erőből központi támogatás |
0 |
|||
EU-s forrás |
108 303 543 |
12 572 053 |
120 875 596 |
|
Társfinanszírozás |
0 |
|||
Hitel |
0 |
|||
Egyéb forrás |
0 |
|||
0 |
||||
Források összesen: |
108 303 543 |
12 572 053 |
0 |
120 875 596 |
Kiadások, költségek |
2021. előtt |
2021. |
2021. után |
Összesen |
Személyi jellegű |
0 |
|||
Beruházások, beszerzések |
0 |
|||
Szolgáltatások igénybe vétele |
1 338 580 |
1 338 580 |
||
Adminisztratív költségek |
119 537 016 |
119 537 016 |
||
0 |
||||
Összesen: |
120 875 596 |
0 |
0 |
120 875 596 |
|
||||
EURÓPAI UNIÓS |
||||
TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ |
||||
PROJEKTEK BEVÉTELEI, KIADÁSAI, HOZZÁJÁRULÁSOK |
||||
Adatok forintban |
||||
VP6-19.2.1.-12-3-17 Térségi kulturális rendezvén |
||||
Források |
2021. előtt |
2021. |
2021. után |
Összesen |
Saját erő |
51 778 |
51 778 |
||
- saját erőből központi támogatás |
0 |
|||
EU-s forrás |
948 245 |
948 245 |
||
Társfinanszírozás |
0 |
|||
Hitel |
0 |
|||
Egyéb forrás |
0 |
|||
0 |
||||
Források összesen: |
0 |
1 000 023 |
0 |
1 000 023 |
Kiadások, költségek |
2021. előtt |
2021. |
2021. után |
Összesen |
Személyi jellegű |
0 |
|||
Beruházások, beszerzések |
392 640 |
607 383 |
1 000 023 |
|
Szolgáltatások igénybe vétele |
0 |
|||
Adminisztratív költségek |
0 |
|||
0 |
||||
Összesen: |
392 640 |
607 383 |
0 |
1 000 023 |
EU-s projekt neve, azonosítója: |
||||
Források |
2021. előtt |
2021. |
2021. után |
Összesen |
Saját erő |
0 |
|||
- saját erőből központi támogatás |
0 |
|||
EU-s forrás |
0 |
|||
Társfinanszírozás |
0 |
|||
Hitel |
0 |
|||
Egyéb forrás |
0 |
|||
0 |
||||
Források összesen: |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kiadások, költségek |
2021. előtt |
2021. |
2021. után |
Összesen |
Személyi jellegű |
0 |
|||
Beruházások, beszerzések |
0 |
|||
Szolgáltatások igénybe vétele |
0 |
|||
Adminisztratív költségek |
0 |
|||
0 |
||||
Összesen: |
0 |
0 |
0 |
0 |
A 2. § (1) bekezdése az Abod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021.(IX.23.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (8)-(10) bekezdése az Abod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021.(IX.23.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet az Abod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021.(IX.23.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 2. melléklet az Abod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021.(IX.23.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. melléklet az Abod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021.(IX.23.) önkormányzati rendelete 3. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. melléklet az Abod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021.(IX.23.) önkormányzati rendelete 3. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 7. melléklet az Abod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021.(IX.23.) önkormányzati rendelete 3. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.
A 8. melléklet az Abod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021.(IX.23.) önkormányzati rendelete 3. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.
A 10. melléklet az Abod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021.(IX.23.) önkormányzati rendelete 3. § (7) bekezdésével megállapított szöveg.
A 11. mellékletet az Abod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021.(IX.23.) önkormányzati rendelete 3. § (8) bekezdése iktatta be.