Tornakápolna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (II. 21.) önkormányzati rendelete

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról

Hatályos: 2018. 01. 12- 2018. 12. 11

Tornakápolna Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (II. 21.) önkormányzati rendelete

a pénzbeli és természetbeni támogatások rendszeréről, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról

2018.01.12.

Tornakápolna Község Önkormányzat Képviselő - testülete Magyarország 2015. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2014. évi XCIX. törvény 80. §-val módosította szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §, 32. § (1) bekezdés b) pontjában, 32. § (3) bekezdésében, 33. § (7) bekezdésében, 45. §, 48. § (4) bekezdésében, 92. § (1) bekezdésében, 130. § (4) bekezdésében, 132. § (4) bekezdés g) pontjában valamint a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, 29. § (1) bekezdésében, 15. § (2) bekezdés a) pontjában és a 131. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

A rendelet célja

1. § (1) E rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtésre és megőrzése érdekében szabályozza a pénzbeli és természetbeni juttatások, valamint a szociális ellátások igénybevételének helyi szabályait, rendelkezzék a szociális és gyermekjóléti szolgáltatások igénybevételének módjáról.

(2) A képviselőtestület az ellátások biztosításáról – a rendelkezésre álló pénzügyi keret figyelembevételével - a szociális szempontokból rászorult családok megélhetését kívánja elősegíteni. A támogatások mértékének, formáinak, szabályainak és korlátozó rendelkezéseinek meghatározásával ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg mindent tőlük elvárható annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban keresőtevékenységből származó jövedelemből gondoskodjanak.

(3) E rendelet a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (továbbiakban: Szt.) és a gyermek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben (továbbiakban: Gyvt.) foglalt rendeletalkotási kötelezettségének megfelelően az Szt. 1. § (2) bekezdés felhatalmazása alapján rendelkezik az önkormányzat által nyújtott szociális ellátásokról.

A rendelet hatálya

2. § (1) E rendeletet kell alkalmazni Tornakápolna Község Önkormányzat közigazgatási területén életvitelszerűen élő

a) magyar állampolgárokra,

b) bevándoroltakra és letelepedettekre

c) hontalanokra

d) a magyar hatóság által menekültként, vagy oltalmazottként elismert személyekre

(2) E rendelet hatálya az Szt. 7. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében az a)-d) pontban foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.

(3) E rendelet hatálya kiterjed az Szt. 3. § (3) bekezdésében, a Gyvt. 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározottakra.

(4) E rendelt szerint kell eljárni az (1)–(2) bekezdésben meghatározott személyeken kívül Tornakápolna község területén tartózkodó nem magyar állampolgárságú gyermek védelmében is, ha az ideiglenes hatályú elhelyezés vagy más ideiglenes hatósági intézkedés elmulasztása a gyermekek veszélyeztetettségével vagy elháríthatatlan kárral járna.

Hatásköri és eljárási rendelkezések

3. § (1) Tornakápolna Község Önkormányzat Képviselő-testülete jelen rendelet

a) 16. § és a 17. § alapján biztosítható támogatás elbírálásával kapcsolatos hatáskört a polgármesterre,

b) 14. § alapján biztosítható támogatás elbírálásával kapcsolatos hatáskört a jegyzőre ruházza át.

(2) A Bódvaszilasi Körzeti Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat intézményvezetője a rendeletben meghatározott feltételek szerint dönt a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátások esetében a házi segítségnyújtásra vonatkozó kérelemről.

4. § (1) A szociális és gyermekjóléti ellátások iránti kérelmet és a személyes gondoskodás keretében nyújtott szociális és gyermekjóléti ellátások esetében a szociális étkeztetésre vonatkozó kérelmet – az igénylésre rendszeresített nyomtatványon – egész évben folyamatosan lehet benyújtani a Bódvaszilasi Közös Önkormányzati Hivatal Szini Kirendeltségén.

(2) A kérelemhez csatolni kell az alábbi dokumentumokat:

a) a kérelem benyújtását megelőző egy havi családra vonatkozó jövedelemről szóló igazolást, nem rendszeres jövedelem esetében személyenként a kérelem benyújtását megelőző egy éves jövedelemről szóló igazolást, és

b) 12. § alapján megállapított támogatás esetében mindazon igazolásokat, amelyek igazolják a kérelmező illetve a kérelmező családjának nehéz anyagi helyzetbe való kerülését,

c) 15. § alapján megállapított támogatás esetén a gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök eseti vagy havi költségéről szóló igazolást,

d) 16. § alapján megállapított ellátás esetén az eltemettető nevére kiállított temetési költségről szóló számla eredeti példányát és a halotti anyakönyvi kivonat fénymásolatát

(3) Nem szükséges a kérelmezőnek új kérelem esetén, új igazolást csatolni illetve ismételt nyilatkozatot tenni a tárgyévi kérelméhez, ha a jogszabályoknak és a rendelet előírásainak megfelelően azt már benyújtotta és abban változás nem következett be:

a) a tárgyévi nyugdíjról szóló igazolást

b) a szülői felügyeleti jog egyik szülő általi gyakorlása esetén az erre vonatkozó okiratot,

c) a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes hatályú elhelyezése és a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági és gyámhatósági határozatot

d) a társadalombiztosítási ellátás esetében a kérelem benyújtását megelőző hónapban kifizetett ellátást igazoló szelvényt vagy a társadalombiztosítási szerv igazolását

(4) Annak igazolására, hogy a szülő gyermekét egyedül neveli, illetve gyermektartásdíjban részesül, bontóperi vagy gyermekelhelyezésről szóló ítélet, vagy ez irányú bírósági eljárás megindításáról szóló okirat szolgálhat.

5. § (1) A benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát az alábbiak szerint ellenőrizheti a döntést előkészítő:

a) adóhatóságot megkeresheti,

b) a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet megkeresheti,

c) megkeresheti a közlekedés igazgatási hatóságot,

d) környezettanulmány, helyszíni szemle készítését rendelheti el,

e) megkeresheti az igazolást kiállító szervet, munkáltatót

(2) Amennyiben az (1) bekezdés szerinti ellenőrzés során megállapítást nyert, hogy a jogosultsági feltételek már nem állnak fenn, úgy az önkormányzati hivatal szociális feladatokat ellátó ügyintézője az ellátás megszüntetésre iránti intézkedik.

(3) Az e rendeletben megállapított feltételek hiányában nyújtott szociális ellátás megtérítésére és a megtérítéssel kapcsolatos méltányosságra vonatkozóan a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény szabályai szerint kell eljárni.

6. § (1) A teleülési támogatás egészben vagy részben pénzbeli és természetbeni ellátás formájában is nyújtható. A természetbeni szociális ellátás formájáról és módjáról az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.

(2) A természetbeni szociális ellátás formái elsősorban: Erzsébet utalvány, tankönyv és tanszer vásárlás támogatása, tandíj, közüzemi díjak, gyógyszertámogatás, egészségügyi támogatás, tüzelő támogatás.

(3) A települési támogatás folyósítása készpénzben vagy természetben történhet

(4) A készpénzben megállapított települési támogatás felhasználásáról a támogatott az összeg felvételéről számított 30 napon belül elszámoltatható.

Az ellátások pénzügyi feltétele

7. § (1) A szociális és gyermekvédelmi jellegű kiadások pénzügyi fedezetét és felhasználható pénzügyi keretet az éves költségvetésről szóló önkormányzati rendeletben kell meghatározni.

(2) Az önkormányzat által nyújtott valamennyi szociális és gyermekvédelmi ellátások megállapítására csak abban az évben van lehetőség, amelyben az éves költségvetésről szóló önkormányzati rendelet alapján, az ellátások megállapításához szükséges források rendelkezésre állnak.

Az ellátások folyósítása

8. § (1) Ha e rendelet másként nem rendelkezik, a megállapított rendszeres pénzbeli ellátások kifizetése és folyósítása a Bódvaszilas Közös Önkormányzati Hivatal Szini Kirendeltség házipénztárán keresztül, a jogosultság megállapítását követő hónap ötödik napjáig, a kérelmező nyilatkozata alapján átutalással vagy postai úton történik. Az ügyfél kérelmére - természetbeli ellátás esetén – a megállapított ellátás a szolgáltató részére is utalható.

(2) Az eseti jellegű ellátás kifizetése a megállapítást követően három napon belül házi pénztárból való kifizetéssel történik.

(3) A települési támogatás keretében nyújtott az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulást házipénztárból kell kifizetni, a megállapítást követő három napon belül.

(4) A kérelmező és a vele közös háztartásban élő családtagjai számára az ugyanazon rendkívüli élethelyzetre vagy létfenntartási gondra való hivatkozással harminc napon belül ismételten benyújtott kérelemre, vagy hivatalból indult eljárásra támogatás nem állapítható meg, kivéve az elhunyt személy temettetésének költségeihez való hozzájárulás igénylése esetét.

II. Fejezet

A település támogatás

A települési támogatás formái

9. § A települési támogatást a családi segélyezés elvének érvényesítésével kell biztosítani. A családban életvitelszerűen együtt élő személye életmódját, szociális helyzetét, a rászorultságot egészben kell vizsgálni. A nyújtandó támogatást úgy kell megállapítani, hogy elősegítsék a család létfenntartási és lakhatási lehetőségeit.

10. § Települési támogatás:

a) létfenntartási gondok enyhítése

b) lakhatási támogatás

c) az egészségügyi állapot megőrzését jelentő szolgáltatások költségeihez való részbeni hozzájárulás

d) az elhunyt személy temettetésének költségeihez való hozzájárulás

e) a gyermekek családban történő gondozásának költségeihez való hozzájárulás

11. § (1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg annak a személynek, akinek:

a) kórházi kezelése miatt jövedelem kiesése következett be vagy,

b) a családot elemi csapás érte vagy,

c) bűncselekmény sértettjeként anyagi kára keletkezett vagy,

d) nagyobb összegű, váratlan vagy előre nem látott kiadásai vannak, amelyeket önhibáján kívül nem tud kiegyenlíteni vagy

e) a családban súlyos közlekedési baleset, előre nem várt családi tragédia következett be.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetekben a rendkívüli települési támogatás összege maximum 50.000-Ft. Ebben az esetben a támogatottnak illetőleg családjának korábban adott önkormányzati segélyek összegét figyelmen kívül kell hagyni.

12. § (1) Létfenntartási gonddal küzdő személyeknek a fennálló létfenntartási gondja enyhítésére települési támogatás nyújtható.

(2) Létfenntartási gondnak kell tekinteni, ha a kérelmező:

a) megélhetése valamilyen előre nem látható esemény bekövetkezése során igazolható módon veszélyeztetve van

b) olyan váratlan anyagi kiadás jelentkezi, amely veszélyezteti létfenntartásának biztosítását.

13. § (1) Létfenntartási gondokkal küzdő személyeknek települési támogatás akkor nyújtható, ha megfelel a 12. § (1)–(2) bekezdéseiben szereplő feltételeknek és

a) egyedülálló személy esetén az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 300%-át,

b) akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja mega mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250%-át.

(2) A létfenntartási gonddal küzdő személyeknek nyújtható települési támogatás éves összege nem haladhatja meg az évi 30.000.-Ft-ot, esetenként pedig a 10.000.-Ft-ot.

14. § (1) A lakhatás elősegítése érdekében települési támogatásként közüzemi díj támogatás nyújtható a szociálisan rászorult háztartások részére.

(2) közüzem díj támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona. Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával.

(3) A közüzemi díj támogatás tekintetében fogyasztási egység a háztartás tagjainak a háztartáson belüli fogyasztási szerkezetet kifejező arányszáma, ahol

a) a háztartás első nagykorú tagjának arányszáma 1,0,

b) a háztartás második nagykorú tagjának arányszáma 0,9,

c) a háztartás minden további nagykorú tagjának arányszáma 0,8,

d) a háztartás első és második kiskorú tagjának arányszáma személyenként 0,8,

e) a háztartás minden további kiskorú tagjának arányszáma tagonként 0,7.

(4) Ha a háztartás

a) (3) bekezdés a)–c) pontja szerinti tagja magasabb összegű családi pótlékban vagy fogyatékossági támogatásban részesül, vagy

b) (3) bekezdés d) vagy e) pontja szerinti tagjára tekintettel magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak, vagy

c) ha a háztartásban gyermekét egyedülállóként nevelő szülő - ideértve a gyámot és a nevelőszülőt - él, a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.

(5) A közüzemi díj támogatás esetében elismert lakásnagyság

a) ha a háztartásban egy személy lakik 35 nm,

b) ha a háztartásban két személy lakik 45 nm,

c) ha a háztartásban három személy lakik 55 nm,

d) ha a háztartásban négy személy lakik 65 nm,

e) ha négy személynél több lakik a háztartásban, a d) pontban megjelölt lakásnagyság, és minden további személy után 5-5 nm, de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága.

(6) A közüzemi díj támogatás egy hónapra jutó összege

a) a lakásfenntartás elismert havi költségének 30%-a, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50%-át,

b) a lakásfenntartás elismert havi költségének és a támogatás mértékének (a továbbiakban: TM) szorzata, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem az a) pont szerinti mértéket meghaladja, de nem lehet kevesebb, mint 1000 forint, azzal, hogy a támogatás összegét 100 forintra kerekítve kell meghatározni.

(7) lakásfenntartás elismert havi költsége az elismert lakásnagyság és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata. Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség 450-Ft.

(8) A (6) bekezdés b) pontja szerinti TM kiszámítása a következő módon történik:

TM = 0,3-

J-0,5 NYM
─────

x 0,15,

NYM

ahol a J a jogosult háztartásában egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelmet, az NYM pedig az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét jelöli. A TM-et századra kerekítve kell meghatározni.
(9) A közüzemi díj támogatás további feltétele, hogy a kérelmező normatív lakásfenntartási támogatásban már nem részesül a közüzemi díj támogatás megállapításának napján.
(10) 1 A lakhatási támogatás ingatlanoként egy személy részére állapítható meg úgy, hogy a jogosultságot a kérelem benyújtását hónapjának első napjától 2018. december 31. napjáig lehet megállapítani.
(11) Közüzemi díj támogatás esetében lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet, és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.
(12) A közüzemi díjhoz kapcsolódó havi rendszeres települési támogatás 2015. évben a normatív lakásfenntartási támogatás 100%-a, azzal hogy a havi összeg nem haladhatja meg a mindenkori legkisebb öregégi nyugdíj összegét.

15. § (1) Települési támogatásként az egészségügyi állapot megőrzését jelentő szolgáltatások költségeihez való teljes vagy részbeni hozzájárulás állapítható meg annak a személynek aki:

a) nem rendszeres jelleggel, de esetenként egy-egy betegség miatt jelentkező magas gyógyszer- gyógyászati segédeszköz kiadást jövedelmi helyzete miatt nem képesek megfizetni, vagy

b) azon családok támogatására, amelyekben az egyes családtagok eseti gyógyszer és gyógyászati segédeszköz kiadás mértéke együttesen olyan mértékű, hogy azt nem képesek viselni.

(2) Az (1) bekezdésben biztosítható támogatási forma iránti igény további feltétele, hogy az igazolt gyógyszer és gyógyászati segédeszköz költsége esetenként elérje a 8.000.-Ft-ot.

(3) Egészségügyi állapot megőrzését szolgáló települési támogatás akkor nyújtható, ha kérelmező megfelel a 15. § (1)–(2) bekezdéseiben szereplő feltételeknek és

a) egyedülálló személy esetén az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 300%-át,

b) akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja mega mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250%-át.

(4) Az egészségügyi állapot megőrzését jelentő szolgáltatások költségeihez való teljes vagy részbeni hozzájárulásként nyújtható települési támogatás éves összege nem haladhatja meg az évi 30.000.-Ft-ot, esetenként pedig a 10.000.-Ft-ot.

16. § (1) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra jogosult az a személy, aki Tornakápolna Községben állandó lakcímmel rendelkezik és közeli hozzátartozója eltemettetéséről gondoskodott és,

a) akinek jövedelme egyedülálló esetében nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 400%-át

b) akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 350%-át

(2) Az eltemettetés költségeihez való hozzájárulásként biztosított települési támogatás összege 10.000.-Ft

(3) A helyben szokásos legalacsonyabb temetési költség 100.000.-Ft

17. § (1) Az önkormányzat képviselőtestülete a települési támogatás keretében hivatalból iskolakezdési támogatást biztosít a településen állandó lakcímmel rendelkező gyermekek részére a nevelési és tanítási év kezdetéhez.

(2) A támogatás összege

a) óvodás gyermek esetén: 3.000.Ft/gyermek/év

b) általános iskolás tanuló esetében:5.000.-Ft/gyermek/év

c) középiskolás tanuló esetében: 7.000-Ft/gyermek/év

d) felsőoktatási intézményben tanuló esetében:9.000-Ft/gyermek/év

(3) A támogatás megállapításának feltétele az érvényes intézményi jogviszony igazolás az intézmény által.

(4) Az iskolakezdési támogatás kifizetésének határideje szeptember hó 30. napja.

Köztemetés

18. § (1) Az eltemetésre köteles személy a térítési kötelezettség alól részben vagy egészben mentesülhet, amennyiben a mentesítésre vonatkozóan kérelmet terjeszt elő és a családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át nem haladja meg.

(2) Tornakápolna Község költségvetésének terhére biztosított köztemetés költségeinek megfizetésére az Szt. alapján az eltemettetésre kötele személy utólagosan kötelezhető.

III. Fejezet

Szociális szolgáltatások

Az Önkormányzat által biztosított szociális szolgáltatások

19. § (1) A képviselőtestület a szociális és gyermekvédelmi alapszolgáltatások körében a szociálisan rászorultak részére az alábbi szolgáltatásokat biztosítja:

a) étkeztetés

b) családsegítés-és gyermekjóléti szolgálat

c) házi segítségnyújtás

d) falugondnoki szolgáltatás

(2) A falugondnoki szolgáltatás keretében nyújtott szolgáltatásokat és az igénybevételének feltételeit önálló rendelet szabályozza.

Az étkeztetés szociális alapszolgáltatásra vonatkozó részletszabályok

20. § (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen:

a) koruk miatt rászorult hatvankettedik életévét betöltött személyek

b) egészégi állapotuk miatt rászorultak

ba) akinek az egészségkárosodás mértéke legalább 50%-os, melyet szakvéleménnyel igazol

bb) átmeneti jelleggel, sérülése miatt önmaga ellátására képtelen

c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük miatt rászorultak:

ca) fogyatékossága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségükről szóló törvény alapján fogyatékossági támogatásban részesül, vakok személyi járadékában, illetve magasabb összegű családi pótlékban részesül

cb) pszichiátriai betegségük fennállását pszichiáter, vagy neurológus szakorvosi szakvéleménnyel igazolják

d) szenvedélybetegségük miatt rászorultak: szakorvos véleménye alapján (addiktológus, pszichiáter) esetükben szenvedélybetegség került megállapításra

e) hajléktalanságuk miatt rászorulóknak kell tekinteni azokat a személyeket, akik semmilyen stabil tartós lakhatási lehetőséggel nem rendelkeznek

(2) A szociális étkezés igénybevétele az étel házhozszállításával gépkocsival történik váltott ételhordó edényben.

(3) A szociális étkezésért térítési díjat kell fizetni. a térítési díjat:

a) az ellátást igénybe vevő, jogosult,

b) a szülői felügyeleti joggal rendelkező törvényes képviselő

c) a jogosult tartására, gondozására kötelezett és képes személy köteles megfizetni.

(4) A szociális étkezés intézmény térítési díjait e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

Családsegítés-és gyermekjóléti szolgálat

21. § (1) Az önkormányzat a családsegítés és gyermekjóléti szolgálat körébe tartozó feladatait társulásban látja el, a Bódvaszilasi Körzeti Családsegítő és Gyermekjóléti szolgálat fenntartásával.

(2) A családsegítés és a gyermekjóléti szolgálat igénybevétele az egyén és a család számára térítésmentes.

Házi segítségnyújtás

22. § (1) Az önkormányzat a házi segítségnyújtást társulásban látja el, a Bódvaszilasi Körzeti Családsegítő és Gyermekjóléti szolgálat fenntartásával.

(2) A szolgáltatás igénybevételének feltételeit, az igénybevétel módját, a megállapodás megkötésének feltételeit a Társulás székhely szerinti önkormányzat, Bódvaszilas község önkormányzati rendelte tartalmazza.

IV. Fejezet

Záró Rendelkezések

23. § (1) Ez a rendelet 2015. március hó 01. napjával lép hatályba

(2) E Rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a szociális igazgatásról és a szociális valamint a gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól szóló 9/2013. (XII.30) önkormányzati rendelet.

1

Módosította az 1/2018. (I.11.) önkormányzati rendelet 1. §-a. A hatálybalépés időpontja 2018. január 12.

2

Módosította a 6/2015. (XII.23.) önkormányzati rendelet 2. §-a. A hatálybalépés időpontja 2016. január 1.