Abaújszolnok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021. (IX.14.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi szabályairól

Hatályos: 2021. 09. 15- 2022. 08. 06

Abaújszolnok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021. (IX. 14.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátások helyi szabályairól

2021.09.15.

Abaújszolnok Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésben, 10. § (1) bekezdésben, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. § (1) és (3) bekezdésben, 48. § (4) bekezdésben, 62. § (2) bekezdésben, 92. § (1) bekezdésben, és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, a 131. § (1) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8.a. pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Abaújszolnok Község Önkormányzata közigazgatási területén élő, bejelentett lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási címmel rendelkező, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(2) bekezdés, illetve (3) bekezdés a) pontja szerinti személyekre.

(2) E rendelet hatálya az Szt. 7. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.

Eljárási rendelkezések

2. § (1) A szociális rászorultságtól függő ellátások iránti kérelmeket a Selyebi Közös Önkormányzati Hivatalhoz az erre a célra rendszeresített igénylőlapon kell benyújtani. Az ügyintézés elektronikus úton nem gyakorolható.

(2) A kérelmező köteles jövedelemnyilatkozatot csatolni, továbbá a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmekről típusának megfelelő igazolást azon ellátási formákhoz, melyek nyújtása a jövedelemtől függenek.

(3) A megállapított támogatások kifizetéséről, juttatások és a természetbeni juttatások kiadásáról a jegyző gondoskodik.

Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

3. § (1) Az e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy az Szt. megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni, a szociális ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt pedig kötelezni kell:

a) pénzbeli ellátás visszafizetésére,

b) természetbeni nyújtott ellátás esetén a dolog visszaszolgáltatására vagy a szolgáltatásnak megfelelő pénzegyenérték megfizetésére.

(2) Ha az (1) bekezdésben foglalt esetben a hatáskör gyakorlója a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítését rendeli el

a) a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét, és

b) kamat összegét

méltányosságból elengedheti, illetve csökkentheti.

(3) A (2) bekezdésben foglaltak szerint méltányosságból akkor lehet elengedni a megtérítést, ha az igénybevevő egy főre jutó havi jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 200 %-át nem haladja meg.

(4) A (2) bekezdésben foglalt esetben a megtérítés összegét méltányosságból a felére lehet csökkenteni annál a megtérítésre kötelezett személynél, akinél az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori nyugdíjminimum 300 %-át nem haladja meg.

A pénzbeli és természetbeni ellátások formái

4. § (1) A képviselő-testület az arra jogosult részére pénzbeli és természetbeni ellátást nyújt.

(2) A szociális ellátások formái:

a) települési támogatás: lakhatási támogatás

b) rendkívüli települési támogatás

c) temetési támogatás

d) köztemetés

e) időskorúak támogatása

f) iskolakezdési támogatás

g) három év alatti gyermeket nevelő szülők támogatása

h) lakossági támogatás

i) karácsonyi támogatás

j) húsvéti támogatás

(3) A képviselő-testület az e rendeletben meghatározott ellátások megállapítását a polgármester hatáskörébe utalja.

(4) A rendelet 7. §-a, valamint a 9. §-12. §-a szerinti szociális ellátások nyújtásának a feltétele, hogy a támogatásban részesülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 400 %-át, egyedül élő esetében a 500 %-át.

(5) A rendelet 9. §- 12. §-a szerinti szociális ellátásokat írásban kell kérelmezni jelen rendelet 1. melléklete szerinti kérelemnyomtatvány és a mellékletek benyújtásával.

Lakhatási támogatás

5. § (1) Az önkormányzat természetbeni formában lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez települési támogatásban részesíti a településen életvitelszerűen élő azon személyeket, akiknek a településen szilárdhulladék- kezelési fizetési költségük keletkezik.

(2) A támogatás ingatlan használathoz kapcsolódik, nem személyhez kötött ellátási forma.

(3) A támogatás mértéke az ingatlan használat után keletkező havi rendszeres szilárd hulladékszállítási költség 100%-a.

(4) A támogatás pénzbeli formában nem nyújtható.

(5) A mindenkori szilárd hulladékszállítást ellátó szolgáltató a szilárd hulladékszállítással kapcsolatban keletkezett fizetési kötelezettséget Abaújszolnok Község Önkormányzat fizető fél részére, egyösszegű számla kiállításával teszi, melyen feltüntetett fizetési kötelezettségnek az Önkormányzat átutalással tesz eleget.

Rendkívüli települési támogatás

6. § (1) Rendkívüli települési támogatásban részesül az a nagykorú személy, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.

(2) A rendkívüli települési támogatás készpénzben vagy természetben biztosítandó.

(3) Rendkívüli települési támogatásban részesül az, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, így különösen az

a) aki elemi kárt szenvedett, betöréssel, lopással kárt okoztak neki, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset, fagykár) miatt jelentős kár keletkezett. A támogatást jövedelemvizsgálat nélkül kell megállapítani, melynek mértéke 50.000 Ft.

b) aki betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt állt, vagy ilyen személy hozzátartozója és a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át. A támogatás mértéke 20.000 Ft.

c) akinek betegség, testi fogyatékosság vagy baleset miatt 5.000 Ft-ot meghaladó gyógyszer költsége vagy 10.000.- Ft-ot meghaladó fogyatékossággal, balesettel kapcsolatos gyógyászat költsége keletkezik, és családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át. A támogatás mértéke 10.000 Ft.

d) aki a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartáshoz, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások miatt anyagi segítségre szorul és családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át. A támogatás mértéke 20.000 Ft.

(4) A rendkívüli települési támogatás igénybevétele kérelemre indul, jelen rendelet 2. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.

(5) A (3) bekezdés a) pontja szerinti esetben a kérelemhez mellékelni kell a katasztrófavédelem, vagy a rendőrség jegyzőkönyvét, vagy egyéb hatóság igazolását a káresemény megtörténtéről. A (3) bekezdés b) pontja szerinti esetben a kérelemhez mellékelni kell az orvosi, illetve a kórházi igazolást. A (3) bekezdés c) pontja szerinti esetben a gyógyszer, gyógyászati költség összegéről szóló igazolást, orvosi vényt. A (3) bekezdés d) pontja szerinti esetben a gyámhatóság határozatát.

(6) Rendkívüli települési támogatás egy családon belül csak egy személynek állapítható meg.

Temetési támogatás

7. § (1) Az önkormányzat támogatást nyújt az elhunyt hozzátartozójának, vagy a temetésről gondoskodó személynek, amennyiben az eltemettetésről gondoskodik.

(2) A temetési támogatás iránti kérelmet a jelen rendelet a 3. mellékletben foglalt formanyomtatványon lehet igényelni, legkésőbb a temetést követő 30. napig. A határidő jogvesztő.

(3) A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát.

(4) A temetési támogatás a köztemetés igénybevétele esetén nem illeti meg a jogosultat.

(5) A helyben szokásos legkisebb temetési költség összege 120.000 Ft.

(6) A temetési támogatás mértéke 30.000 Ft.

Köztemetés

8. § (1) Az önkormányzat köztemetésben részesíti az Szt. 48. §-ban meghatározott személyt.

(2) A köztemetés összege nem haladhatja meg a helyben szokásos legkisebb temetési költség összegét.

(3) Az eljárás hivatalból, vagy a 3. melléklet szerinti formanyomtatvány benyújtásával kérelemre indul.

(4) A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát.

Időskorúak támogatása

9. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, minden nyugdíjkorhatárt betöltött személy, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülő személy részére támogatást nyújt.

(2) A támogatást évi egy alkalommal nyújtható, személyenként egységesen, legfeljebb 10.000 Ft összegben.

Iskolakezdési támogatás

10. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig minden iskolás és óvodás gyermeket iskolakezdési támogatásban részesít.

(2) Az iskolakezdési támogatás mértéke

a) óvodás gyermekek esetében 30.000 Ft gyermekenként,

b) általános iskolás gyermekek esetében 30.000 Ft gyermekenként,

c) középiskolás gyermekek esetében 40.000 Ft gyermekenként,

d) felsőfokú oktatásban résztvevő tanulók esetében 40.000 Ft tanulónként.

(3) A támogatás nyújtásának feltétele az iskolalátogatási igazolás bemutatása.

Három év alatti gyermeket nevelő szülők támogatása

11. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig minden három év alatti gyermeket nevelő törvényes képviselő részére támogatást nyújt.

(2) A támogatás évente egyszer kerül megállapításra, gyermekenként 10.000 Ft összegben.

Lakossági támogatás

12. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig lakossági támogatást nyújt.

(2) A lakossági támogatás formái:

a) élelmiszercsomag,

b) tűzifa.

(3) A képviselő-testület a támogatást az élelmiszercsomag esetén családonként, a tűzifa támogatás esetén ingatlanonként nyújtja.

Karácsonyi támogatás

13. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, karácsonyi támogatást nyújt.

(2) A karácsonyi támogatás nyújtásának a feltétele, hogy a támogatásban részesülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 700 %-át, egyedül élő esetében a 800 %-át.

(3) A karácsonyi támogatás megállapításához jelen rendelet a 4. melléklete szerinti kérelem benyújtása szükséges. A kérelem az önkormányzat hivatalánál tárgyév december 10. napjáig nyújtható be. A határidő jogvesztő.

(4) A karácsonyi támogatás évente egyszer, december hónapban kerülhet megállapításra.

(5) A karácsonyi támogatás mértékéről a képviselő-testület határozattal dönt, a költségvetés függvényében.

Húsvéti támogatás

14. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, húsvéti támogatást nyújt.

(2) A húsvéti támogatás nyújtásának a feltétele, hogy a támogatásban részesülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 700 %-át, egyedül élő esetében a 800 %-át.

(3) A húsvéti támogatás megállapításához jelen rendelet az 5. melléklet szerinti kérelem benyújtása szükséges. A kérelem az önkormányzat hivatalánál tárgyév március 24. napjáig nyújtható be. A határidő jogvesztő.

(4) A húsvéti támogatás évente egyszer, március vagy április hónapban kerülhet megállapításra.

(5) A húsvéti támogatás mértékéről a képviselő-testület határozattal dönt, a költségvetés függvényében.

Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

15. § Az önkormányzat a szociálisan rászorultak részére a személyes gondoskodást nyújtó ellátások keretén belül az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:

a) étkeztetés,

b) házi segítségnyújtás,

c) családsegítés

d) falugondnoki szolgálat.

Étkeztetés

16. § (1) Az önkormányzat által biztosított étkeztetés formái:

a) szociális étkeztetés,

b) szünidei gyermekétkeztetés.

(2) A szociális étkezés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.

(3) A szociális étkeztetés térítési díja a rendelet 6. melléklete.

(4) A szociális étkeztetés térítési díjához az önkormányzat kedvezményt nyújt, melynek mértékét a rendelet a 6. melléklete tartalmazza.

(5) A szociális étkeztetés szempontjából szociálisan rászorult személynek kell tekinteni, azt aki

a) a 62. életévét betöltötte, vagy

b) megromlott egészségi állapota, fogyatékossága vagy

c) hajléktalansága

miatt nem képes az (2) bekezdés szerinti étkezésről más módon gondoskodni.

(6) A szociális étkeztetés megállapítása kérelemre indul, jelen rendelet a 7. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.

(7) A kérelemhez az (5) bekezdés c) pontja szerinti eset kivételével csatolni kell jövedelemigazolást, valamint az (5) bekezdés b) pontja esetén orvosi igazolást.

(8) A szünidei gyermekétkeztetést az önkormányzat a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról rendelkező 1997. évi XXXI. törvény 19. §-a alapján biztosítja, melynek megállapításához a 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozat benyújtása szükséges.

Házi segítségnyújtás

17. § Az önkormányzat a házi segítségnyújtást az Szt. 63. §-a alapján a Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás keretein belül biztosítja.

Családsegítés

18. § (1) Az önkormányzat a családsegítés körébe tartozó feladatait társulásban látja el, önálló családsegítő szolgálat működtetésével, melynek neve: a Szikszói Szociális Szolgáltató Központ.

(2) A családsegítő szolgálat az egyén és család számára nyújtott szolgáltatása térítésmentes.

(3) A családsegítő szolgálat ellátja a szociális törvényben rögzített feladatokat.

Falugondnoki szolgálat

19. § Az önkormányzat a falugondnoki szolgáltatást az Szt. 60. §-a, valamint a falugondnoki szolgálatról szóló önkormányzati rendelete alapján térítésmentesen biztosítja.

Záró rendelkezések

20. § (1) Ez a rendelet 2021. szeptember 15. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 10/2016. (XI.24.) önkormányzati rendelet önkormányzati rendelet.

21. § Ez a rendelet 2021. szeptember 15-én lép hatályba.

1. melléklet

KÉRELEM
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
szociális támogatás nyújtása iránt

I. Kérelmező adatai

Név: ……………………………………………………………………
Születési hely, idő: ……………………………………………………
3809 Abaújszolnok, ………………………………………………. utca ………… szám alatti lakos,
Családi állapota: □egyedülálló □ nem egyedülálló
kérem, hogy részemre Abaújszolnok Község Önkormányzat Képviselő–testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 8/2021. (IX.14) önkormányzati rendeletének 9. §-12. §-a alapján szíveskedjen szociális támogatást nyújtani.

II. A szociális támogatás típusa:

(A megfelelő X-el jelölendő)
□ Időskorúak támogatása
□ Iskolakezdési támogatás
□ Három év alatti gyermeket nevelő szülők támogatása
□ Lakossági támogatás

III. Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:

Neve,
születési neve:

Születési hely, idő:

Anyja születési neve:

Állampolgársága

(TAJ szám):

Házastárs/
élettárs



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek


IV. Nyilatkozat jövedelemről

Nyilatkozom, hogy a jövedelmem Abaújszolnok Község Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelete 4. § (4) bekezdésben meghatározott egy főre eső jövedelemhatárt nem éri el.
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Kelt:Abaújszolnok, …………….. év ………………… hónap ……… nap.
…………………………………………..
kérelmező
A kérelemmel egyidejűleg az alábbi dokumentumok benyújtása szükséges:
- Nyugdíj, nyugdíjszerű ellátás igazolása
- Iskolalátogatási igazolás (iskolakezdési támogatás esetén)

2. melléklet

RENDKÍVÜLI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS IRÁNTI KÉRELEM
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez

1. Kérelmező adatai:

Kérelmező neve:________________________________

Születési neve: _____________________________________

Születési hely: ________________________ idő: _______ év ___________ hónap ________ nap.

Anyja születési neve: ______________________________

Kérelmező családi állapota: □egyedülálló

□ nem egyedülálló

Kérelmező állampolgársága: ___________________

Kérelmező Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ szám):__________________________

Lakóhely:___________________________________________________________________

Tartózkodási helye ________________________________________________________

Telefon (nem kötelező megadni):_____________________

2. Kérelmező családjában élő közeli hozzátartozók adatai

Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:


Neve,
Születési neve


Születési hely, idő


Anyja születési neve


Állampolgársága

Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám)

Házastárs/élettárs



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek


3. A kérelmező lakáskörülményei

A lakás alapterülete: ………… m².

A lakáshasználati jogcím: tulajdonos, haszonélvező, főbérlő, albérlő, bérlőtárs, eltartó, szívességi használó, ágybérlő, élettárs, családtag. (a megfelelő rész jelölendő)

A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfortnélküli. (a megfelelő rész jelölendő)

4. Az alábbi jogcímen kérem a támogatás megállapítását (a megfelelő rész jelölendő):

A kérelem rövid szöveges indoklása:

…………………………………….....................................................................…………………………………………………………...

…………………………………….....................................................................…………………………………………………………...

…………………………………….....................................................................…………………………………………………………...

…………………………………….....................................................................…………………………………………………………...

…………………………………….....................................................................…………………………………………………………...

…………………………………….....................................................................…………………………………………………………...

A kérelemhez az alábbi dokumentumok, igazolások csatolása szükséges:

1. A 4. pont a) esetben az elemi kárról igazolás (pl. katasztrófavédelem jegyzőkönyve), betörés, lopás esetén a rendőrség jegyzőkönyve.

2. A 4. pont b) esetben orvosi, kórházi igazolás.

3. A 4. pont c) esetben a gyógyszer, gyógyászati eszköz költsége, orvosi vény.

4. A 4. pont d) esetben a gyámhatóság határozata.

a) elemi kárt szenvedett, lakásába történő betörés, lopás miatt jelentős kárt szenvedett, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset, fagykár) miatt jelentős kár keletkezett;

b) betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt áll vagy állt, vagy ilyen személyt ápoló közeli hozzátartozó;

c) betegség, testi fogyatékosság vagy baleset miatt 5.000 Ft-ot meghaladó gyógyszer költsége, vagy 10.000 Ft-ot meghaladó fogyatékossággal, balesettel kapcsolatos gyógyászati költsége keletkezett;

d) gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások miatt anyagi segítségre szorul.

5. Jövedelemigazolás

6. Jövedelmi adatok:

A jövedelem típusai

Kérelmező jövedelme

Közeli hozzátartozók jövedelme

1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz



2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem

3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem

4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások

5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.)

6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs)

7. Föld bérbeadásából származó jövedelem


8. Egyéb (pl. ösztöndíj,)


9. Összes bruttó jövedelem

10. A család havi nettó jövedelme

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.
Kelt:.................................., ………. év …………………. hó ……….nap
……………………………………… ……………………………………
az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó
törvényes képviselőjének aláírása aláírása

3. melléklet

TEMETÉSI TÁMOGATÁS/KÖZTEMETÉS IRÁNTI KÉRELEM
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
(A megfelelő aláhúzandó)

I. KÉRELMEZŐ ADATAI:

Név:……………………………………………………………………………………………………….
Születési név:……………………………………………………………………………………………..
Anyja neve: ………………………………………………………………………………………………
Szül.idő, hely: ………………………………………………………………………………………….
Lakóhely:………………………………………………………………………………………….

II. ELHUNYT ADATAI:

Név:……………………………………………………………………………………………...
Halálozásának helye és ideje:……………………………………………………………………
Volt állandó lakóhelye:………………………………………………………………………….

III. A KÉRELMEZŐVEL AZONOS LAKCÍMEN ÉLŐ HÁZASTÁRS/ÉLETTÁRS, GYERMEKEK ADATAI:


Neve,
Születési neve


Születési hely, idő


Anyja születési neve


Állampolgársága

Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám)

Házastárs/élettárs



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek



Gyermek


Temetéssel járó költségek:……………………………………………………………………
A kérelem indokolása:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………

IV. Nyilatkozat jövedelemről

Nyilatkozom, hogy a jövedelmem Abaújszolnok Község Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelete 4. § (4) bekezdésben meghatározott egy főre eső jövedelemhatárt nem éri el.
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Melléklet: halotti anyakönyvi kivonat másolata.
Kelt:………………..év…………hó…….nap.
……………………………………………..
kérelmező aláírása

4. melléklet

KÉRELEM
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
karácsonyi támogatás nyújtása iránt

I. Az igénylő adatai:

1./ Kérelmező neve /születési név is /____________________________________________
/Nyomtatott betűkkel kérjük kitölteni!/
Társadalombiztosítási Azonosító Jel /TAJ szám/: --
Születési helye: _______________ Születési idő: _________év __________hónap _______ nap
Anyja neve:___________________________
2./ Családi állapota: egyedülálló (hajadon, nőtlen), házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt, házastársától külön élő, elvált, özvegy
(a megfelelő rész aláhúzandó)
3./ Lakóhely: _______________________helység ____________________utca ________sz.
Tartózkodási hely: ________________helység _____________utca _______sz._____ em. __ ajtó
4/ A kérelem benyújtásának időpontjában a karácsonyi támogatást kérővel közös háztartásban lakók adatai:

Név

Születési hely

Idő

TAJ

Rokoni kapcsolat

II. Jövedelmi adatok

A jövedelem típusai

Kérelmező jövedelme

A háztartás tagjainak jövedelme

1.

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem

2.

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3.

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4.

Önkormányzat és állami foglalkoztatási szervek által folyósított ellátások

5.

Egyéb jövedelem

6.


Összes jövedelem

Egy főre számított havi családi jövedelem: …………………………..Ft/hó

III. Egyéb nyilatkozatok:

Nyilatkozom, hogy Abaújszolnok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendeletének 13. § (2) bekezdése alapján meghatározott egy főre jutó jövedelemhatárt nem érem el.
Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján - ellenőrizheti.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Hozzájárulok, hogy lakcímkártyáinkról fénymásolat készüljön.
Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a támogatás megszüntetésre kerül a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszaköveteli.
Abaújszolnok, 20___ év _________________hó _____nap
______________________________ ______________________________
kérelmező házastársa/élettársa/ kérelmező aláírása
bejegyzett élettársa aláírása

5. melléklet

KÉRELEM
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
húsvéti támogatás nyújtása iránt

I. Az igénylő adatai:

1./ Kérelmező neve /születési név is /____________________________________________
/Nyomtatott betűkkel kérjük kitölteni!/
Társadalombiztosítási Azonosító Jel /TAJ szám/: --
Születési helye: _______________ Születési idő: _________év __________hónap _______ nap
Anyja neve:___________________________
2./ Családi állapota: egyedülálló (hajadon, nőtlen), házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt, házastársától külön élő, elvált, özvegy
(a megfelelő rész aláhúzandó)
3./ Lakóhely: _______________________helység ____________________utca ________sz.
Tartózkodási hely: ________________helység _____________utca_______ sz._____ em. __ ajtó
4/ A kérelem benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban lakók adatai:

Név

Születési hely

Idő

TAJ

Rokoni kapcsolat

II. Jövedelmi adatok

A jövedelem típusai

Kérelmező jövedelme

A háztartás tagjainak jövedelme

1.

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem

2.

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3.

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

4.

Önkormányzat és állami foglalkoztatási szervek által folyósított ellátások

5.

Egyéb jövedelem

6.


Összes jövedelem

Egy főre számított havi családi jövedelem: …………………………..Ft/hó

III. Egyéb nyilatkozatok:

Nyilatkozom, hogy Abaújszolnok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendeletének 14. § (2) bekezdése alapján meghatározott egy főre jutó jövedelemhatárt nem érem el.
Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján - ellenőrizheti.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Hozzájárulok, hogy lakcímkártyáinkról fénymásolat készüljön.
Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a támogatás megszüntetésre kerül a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszaköveteli.
Abaújszolnok, 20___ év _________________hó _____nap
_____________________________ _________________________
kérelmező házastársa/élettársa/ kérelmező aláírása
bejegyzett élettársa aláírása

6. melléklet

A szociális étkeztetés térítési díjának meghatározása
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
A szociális ebéd ára: 441 Ft + Áfa/adag

Jövedelemhatár
(egy főre jutó)

Intézményi térítési díj
Ft/adag

Kedvezmény
Ft/adag

Térítési díj
Ft/adag

441 Ft + Áfa

220 Ft

268 Ft + Áfa

7. melléklet

KÉRELEM
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
A személyes gondoskodást nyújtó szociális étkeztetés igénybevétele iránti

1. Az ellátást igénybevevő adatai:

Név: ……………………………………………………………………………………

Születési név: ………………………………………………………………………….

Anyja neve: …………………………………………………………………….………

Születési helye, ideje: ………………………………………………………….………

TAJ: ……………….……….

Lakóhelye: …………………………………………………………………..…………

Tartózkodási helye: …………………………………………………………..………..

Telefonszáma (nem kötelező): …………………………………………………………………………

2. Legközelebbi hozzátartozójának (törvényes képviselőjének)

Neve: ………………………………………………………………………..

Lakóhelye: ……………………………………………………………………

Telefonszáma (nem kötelező): ………………………………………………………………..

3. A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás - étkeztetés igénybevételére vonatkozó adatok:

Milyen időponttól kéri a szolgáltatás biztosítását: ……………………………………………..…..

4. Jövedelmi adatok

A jövedelem típusai

Kérelmező jövedelme

Közeli hozzátartozók jövedelme

Összesen

1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem

3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem

4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások

5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.)

6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs)

7. Föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Egyéb (pl. ösztöndíj,)


9. Összes bruttó jövedelem

10. A család havi nettó jövedelme

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó

5. Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.

Kelt: Abaújszolnok, ………. év …………………. hó ……….nap

……………………………………… ……………………………………

az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó

törvényes képviselőjének aláírása aláírása