Abaújszolnok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021. (IX.14.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátások helyi szabályairól
Hatályos: 2021. 09. 15Abaújszolnok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021. (IX. 14.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátások helyi szabályairól
Abaújszolnok Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésben, 10. § (1) bekezdésben, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. § (1) és (3) bekezdésben, 48. § (4) bekezdésben, 62. § (2) bekezdésben, 92. § (1) bekezdésben, és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, a 131. § (1) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8.a. pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Abaújszolnok Község Önkormányzata közigazgatási területén élő, bejelentett lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási címmel rendelkező, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(2) bekezdés, illetve (3) bekezdés a) pontja szerinti személyekre.
(2) E rendelet hatálya az Szt. 7. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.
Eljárási rendelkezések
2. § (1) A szociális rászorultságtól függő ellátások iránti kérelmeket a Selyebi Közös Önkormányzati Hivatalhoz az erre a célra rendszeresített igénylőlapon kell benyújtani. Az ügyintézés elektronikus úton nem gyakorolható.
(2) A kérelmező köteles jövedelemnyilatkozatot csatolni, továbbá a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmekről típusának megfelelő igazolást azon ellátási formákhoz, melyek nyújtása a jövedelemtől függenek.
(3) A megállapított támogatások kifizetéséről, juttatások és a természetbeni juttatások kiadásáról a jegyző gondoskodik.
Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése
3. § (1) Az e rendeletben meghatározott feltételek hiányában vagy az Szt. megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni, a szociális ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevevőt pedig kötelezni kell:
- a) pénzbeli ellátás visszafizetésére,
- b) természetbeni nyújtott ellátás esetén a dolog visszaszolgáltatására vagy a szolgáltatásnak megfelelő pénzegyenérték megfizetésére.
(2) Ha az (1) bekezdésben foglalt esetben a hatáskör gyakorlója a hatáskörébe tartozó szociális ellátás megtérítését rendeli el
- a) a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét, és
- b) kamat összegét
méltányosságból elengedheti, illetve csökkentheti.
(3) A (2) bekezdésben foglaltak szerint méltányosságból akkor lehet elengedni a megtérítést, ha az igénybevevő egy főre jutó havi jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 200 %-át nem haladja meg.
(4) A (2) bekezdésben foglalt esetben a megtérítés összegét méltányosságból a felére lehet csökkenteni annál a megtérítésre kötelezett személynél, akinél az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori nyugdíjminimum 300 %-át nem haladja meg.
A pénzbeli és természetbeni ellátások formái
4. § (1) A képviselő-testület az arra jogosult részére pénzbeli és természetbeni ellátást nyújt.
(2) A szociális ellátások formái:
- a) települési támogatás: lakhatási támogatás
- b) rendkívüli települési támogatás
- c) temetési támogatás
- d) köztemetés
- e) időskorúak támogatása
- f) iskolakezdési támogatás
- g) három év alatti gyermeket nevelő szülők támogatása
- h) lakossági támogatás
- i) karácsonyi támogatás
- j) húsvéti támogatás
(3) A képviselő-testület az e rendeletben meghatározott ellátások megállapítását a polgármester hatáskörébe utalja.
(4) A rendelet 7. §-a, valamint a 9. §-12. §-a szerinti szociális ellátások nyújtásának a feltétele, hogy a támogatásban részesülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 400 %-át, egyedül élő esetében a 500 %-át.
(5) A rendelet 9. §- 12. §-a szerinti szociális ellátásokat írásban kell kérelmezni jelen rendelet 1. melléklete szerinti kérelemnyomtatvány és a mellékletek benyújtásával.
Lakhatási támogatás
5. § (1) Az önkormányzat természetbeni formában lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez települési támogatásban részesíti a településen életvitelszerűen élő azon személyeket, akiknek a településen szilárdhulladék- kezelési fizetési költségük keletkezik.
(2) A támogatás ingatlan használathoz kapcsolódik, nem személyhez kötött ellátási forma.
(3) A támogatás mértéke az ingatlan használat után keletkező havi rendszeres szilárd hulladékszállítási költség 100%-a.
(4) A támogatás pénzbeli formában nem nyújtható.
(5) A mindenkori szilárd hulladékszállítást ellátó szolgáltató a szilárd hulladékszállítással kapcsolatban keletkezett fizetési kötelezettséget Abaújszolnok Község Önkormányzat fizető fél részére, egyösszegű számla kiállításával teszi, melyen feltüntetett fizetési kötelezettségnek az Önkormányzat átutalással tesz eleget.
Rendkívüli települési támogatás
6. § (1) Rendkívüli települési támogatásban részesül az a nagykorú személy, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.
(2) A rendkívüli települési támogatás készpénzben vagy természetben biztosítandó.
(3) Rendkívüli települési támogatásban részesül az, aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, így különösen az
- a) aki elemi kárt szenvedett, betöréssel, lopással kárt okoztak neki, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset, fagykár) miatt jelentős kár keletkezett. A támogatást jövedelemvizsgálat nélkül kell megállapítani, melynek mértéke 50.000 Ft.
- b) aki betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt állt, vagy ilyen személy hozzátartozója és a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át. A támogatás mértéke 20.000 Ft.
- c) akinek betegség, testi fogyatékosság vagy baleset miatt 5.000 Ft-ot meghaladó gyógyszer költsége vagy 10.000.- Ft-ot meghaladó fogyatékossággal, balesettel kapcsolatos gyógyászat költsége keletkezik, és családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át. A támogatás mértéke 10.000 Ft.
- d) aki a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartáshoz, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások miatt anyagi segítségre szorul és családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át, egyedül élő esetében a 300 %-át. A támogatás mértéke 20.000 Ft.
(4) A rendkívüli települési támogatás igénybevétele kérelemre indul, jelen rendelet 2. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.
(5) A (3) bekezdés a) pontja szerinti esetben a kérelemhez mellékelni kell a katasztrófavédelem, vagy a rendőrség jegyzőkönyvét, vagy egyéb hatóság igazolását a káresemény megtörténtéről. A (3) bekezdés b) pontja szerinti esetben a kérelemhez mellékelni kell az orvosi, illetve a kórházi igazolást. A (3) bekezdés c) pontja szerinti esetben a gyógyszer, gyógyászati költség összegéről szóló igazolást, orvosi vényt. A (3) bekezdés d) pontja szerinti esetben a gyámhatóság határozatát.
(6) Rendkívüli települési támogatás egy családon belül csak egy személynek állapítható meg.
Temetési támogatás
7. § (1) Az önkormányzat támogatást nyújt az elhunyt hozzátartozójának, vagy a temetésről gondoskodó személynek, amennyiben az eltemettetésről gondoskodik.
(2) A temetési támogatás iránti kérelmet a jelen rendelet a 3. mellékletben foglalt formanyomtatványon lehet igényelni, legkésőbb a temetést követő 30. napig. A határidő jogvesztő.
(3) A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát.
(4) A temetési támogatás a köztemetés igénybevétele esetén nem illeti meg a jogosultat.
(5) A helyben szokásos legkisebb temetési költség összege 120.000 Ft.
(6) A temetési támogatás mértéke 30.000 Ft.
Köztemetés
8. § (1) Az önkormányzat köztemetésben részesíti az Szt. 48. §-ban meghatározott személyt.
(2) A köztemetés összege nem haladhatja meg a helyben szokásos legkisebb temetési költség összegét.
(3) Az eljárás hivatalból, vagy a 3. melléklet szerinti formanyomtatvány benyújtásával kérelemre indul.
(4) A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát.
Időskorúak támogatása
9. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, minden nyugdíjkorhatárt betöltött személy, valamint nyugdíjszerű ellátásban részesülő személy részére támogatást nyújt.
(2) A támogatást évi egy alkalommal nyújtható, személyenként egységesen, legfeljebb 10.000 Ft összegben.
Iskolakezdési támogatás
10. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig minden iskolás és óvodás gyermeket iskolakezdési támogatásban részesít.
(2) Az iskolakezdési támogatás mértéke
- a) óvodás gyermekek esetében 30.000 Ft gyermekenként,
- b) általános iskolás gyermekek esetében 30.000 Ft gyermekenként,
- c) középiskolás gyermekek esetében 40.000 Ft gyermekenként,
- d) felsőfokú oktatásban résztvevő tanulók esetében 40.000 Ft tanulónként.
(3) A támogatás nyújtásának feltétele az iskolalátogatási igazolás bemutatása.
Három év alatti gyermeket nevelő szülők támogatása
11. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig minden három év alatti gyermeket nevelő törvényes képviselő részére támogatást nyújt.
(2) A támogatás évente egyszer kerül megállapításra, gyermekenként 10.000 Ft összegben.
Lakossági támogatás
12. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig lakossági támogatást nyújt.
(2) A lakossági támogatás formái:
- a) élelmiszercsomag,
- b) tűzifa.
(3) A képviselő-testület a támogatást az élelmiszercsomag esetén családonként, a tűzifa támogatás esetén ingatlanonként nyújtja.
Karácsonyi támogatás
13. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, karácsonyi támogatást nyújt.
(2) A karácsonyi támogatás nyújtásának a feltétele, hogy a támogatásban részesülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 700 %-át, egyedül élő esetében a 800 %-át.
(3) A karácsonyi támogatás megállapításához jelen rendelet a 4. melléklete szerinti kérelem benyújtása szükséges. A kérelem az önkormányzat hivatalánál tárgyév december 10. napjáig nyújtható be. A határidő jogvesztő.
(4) A karácsonyi támogatás évente egyszer, december hónapban kerülhet megállapításra.
(5) A karácsonyi támogatás mértékéről a képviselő-testület határozattal dönt, a költségvetés függvényében.
Húsvéti támogatás
14. § (1) Az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében foglalt keret erejéig, húsvéti támogatást nyújt.
(2) A húsvéti támogatás nyújtásának a feltétele, hogy a támogatásban részesülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 700 %-át, egyedül élő esetében a 800 %-át.
(3) A húsvéti támogatás megállapításához jelen rendelet az 5. melléklet szerinti kérelem benyújtása szükséges. A kérelem az önkormányzat hivatalánál tárgyév március 24. napjáig nyújtható be. A határidő jogvesztő.
(4) A húsvéti támogatás évente egyszer, március vagy április hónapban kerülhet megállapításra.
(5) A húsvéti támogatás mértékéről a képviselő-testület határozattal dönt, a költségvetés függvényében.
Személyes gondoskodást nyújtó ellátások
15. § Az önkormányzat a szociálisan rászorultak részére a személyes gondoskodást nyújtó ellátások keretén belül az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:
- a) étkeztetés,
- b) házi segítségnyújtás,
- c) családsegítés
- d) falugondnoki szolgálat.
Étkeztetés
16. § (1) Az önkormányzat által biztosított étkeztetés formái:
- a) szociális étkeztetés,
- b) szünidei gyermekétkeztetés.
(2) A szociális étkezés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.
(3) A szociális étkeztetés térítési díja a rendelet 6. melléklete.
(4) A szociális étkeztetés térítési díjához az önkormányzat kedvezményt nyújt, melynek mértékét a rendelet a 6. melléklete tartalmazza.
(5) A szociális étkeztetés szempontjából szociálisan rászorult személynek kell tekinteni, azt aki
- a) a 62. életévét betöltötte, vagy
- b) megromlott egészségi állapota, fogyatékossága vagy
- c) hajléktalansága
miatt nem képes az (2) bekezdés szerinti étkezésről más módon gondoskodni.
(6) A szociális étkeztetés megállapítása kérelemre indul, jelen rendelet a 7. melléklete szerinti formanyomtatvány benyújtásával.
(7) A kérelemhez az (5) bekezdés c) pontja szerinti eset kivételével csatolni kell jövedelemigazolást, valamint az (5) bekezdés b) pontja esetén orvosi igazolást.
(8) A szünidei gyermekétkeztetést az önkormányzat a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról rendelkező 1997. évi XXXI. törvény 19. §-a alapján biztosítja, melynek megállapításához a 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozat benyújtása szükséges.
Házi segítségnyújtás
17. § Az önkormányzat a házi segítségnyújtást az Szt. 63. §-a alapján a Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás keretein belül biztosítja.
Családsegítés
18. § (1) Az önkormányzat a családsegítés körébe tartozó feladatait társulásban látja el, önálló családsegítő szolgálat működtetésével, melynek neve: a Szikszói Szociális Szolgáltató Központ.
(2) A családsegítő szolgálat az egyén és család számára nyújtott szolgáltatása térítésmentes.
(3) A családsegítő szolgálat ellátja a szociális törvényben rögzített feladatokat.
Falugondnoki szolgálat
19. § Az önkormányzat a falugondnoki szolgáltatást az Szt. 60. §-a, valamint a falugondnoki szolgálatról szóló önkormányzati rendelete alapján térítésmentesen biztosítja.
Záró rendelkezések
20. § (1) Ez a rendelet 2021. szeptember 15. napján lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 10/2016. (XI.24.) önkormányzati rendelet önkormányzati rendelet.
21. § Ez a rendelet 2021. szeptember 15-én lép hatályba.
1. melléklet
KÉRELEM
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
szociális támogatás nyújtása iránt
I. RÉSZ Kérelmező adatai
Név: ……………………………………………………………………
Születési hely, idő: ……………………………………………………
3809 Abaújszolnok, ………………………………………………. utca ………… szám alatti lakos,
Családi állapota: □egyedülálló □ nem egyedülálló
kérem, hogy részemre Abaújszolnok Község Önkormányzat Képviselő–testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 8/2021. (IX.14) önkormányzati rendeletének 9. §-12. §-a alapján szíveskedjen szociális támogatást nyújtani.
II. RÉSZ A szociális támogatás típusa:
(A megfelelő X-el jelölendő)
□ Időskorúak támogatása
□ Iskolakezdési támogatás
□ Három év alatti gyermeket nevelő szülők támogatása
□ Lakossági támogatás
III. RÉSZ Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:
Neve, | Születési hely, idő: | Anyja születési neve: | Állampolgársága | (TAJ szám): | |
Házastárs/ | |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
|
IV. RÉSZ Nyilatkozat jövedelemről
Nyilatkozom, hogy a jövedelmem Abaújszolnok Község Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelete 4. § (4) bekezdésben meghatározott egy főre eső jövedelemhatárt nem éri el.
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Kelt:Abaújszolnok, …………….. év ………………… hónap ……… nap.
…………………………………………..
kérelmező
A kérelemmel egyidejűleg az alábbi dokumentumok benyújtása szükséges:
- Nyugdíj, nyugdíjszerű ellátás igazolása
- Iskolalátogatási igazolás (iskolakezdési támogatás esetén)
2. melléklet
RENDKÍVÜLI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS IRÁNTI KÉRELEM
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező adatai:
Kérelmező neve:________________________________
Születési neve: _____________________________________
Születési hely: ________________________ idő: _______ év ___________ hónap ________ nap.
Anyja születési neve: ______________________________
Kérelmező családi állapota: □egyedülálló
□ nem egyedülálló
Kérelmező állampolgársága: ___________________
Kérelmező Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ szám):__________________________
Lakóhely:___________________________________________________________________
Tartózkodási helye ________________________________________________________
Telefon (nem kötelező megadni):_____________________
2. Kérelmező családjában élő közeli hozzátartozók adatai
Kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársra/élettársra és gyermekeire vonatkozó adatok:
|
|
|
| Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám) | |
Házastárs/élettárs | |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
|
3. A kérelmező lakáskörülményei
A lakás alapterülete: ………… m².
A lakáshasználati jogcím: tulajdonos, haszonélvező, főbérlő, albérlő, bérlőtárs, eltartó, szívességi használó, ágybérlő, élettárs, családtag. (a megfelelő rész jelölendő)
A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfortnélküli. (a megfelelő rész jelölendő)
4. Az alábbi jogcímen kérem a támogatás megállapítását (a megfelelő rész jelölendő):
A kérelem rövid szöveges indoklása:
…………………………………….....................................................................…………………………………………………………...
…………………………………….....................................................................…………………………………………………………...
…………………………………….....................................................................…………………………………………………………...
…………………………………….....................................................................…………………………………………………………...
…………………………………….....................................................................…………………………………………………………...
…………………………………….....................................................................…………………………………………………………...
A kérelemhez az alábbi dokumentumok, igazolások csatolása szükséges:
1. A 4. pont a) esetben az elemi kárról igazolás (pl. katasztrófavédelem jegyzőkönyve), betörés, lopás esetén a rendőrség jegyzőkönyve.
2. A 4. pont b) esetben orvosi, kórházi igazolás.
3. A 4. pont c) esetben a gyógyszer, gyógyászati eszköz költsége, orvosi vény.
4. A 4. pont d) esetben a gyámhatóság határozata.
- a) elemi kárt szenvedett, lakásába történő betörés, lopás miatt jelentős kárt szenvedett, lakásában rendkívüli esemény (pl: tűzeset, fagykár) miatt jelentős kár keletkezett;
- b) betegség vagy baleset miatt orvosi vagy kórházi kezelés alatt áll vagy állt, vagy ilyen személyt ápoló közeli hozzátartozó;
- c) betegség, testi fogyatékosság vagy baleset miatt 5.000 Ft-ot meghaladó gyógyszer költsége, vagy 10.000 Ft-ot meghaladó fogyatékossággal, balesettel kapcsolatos gyógyászati költsége keletkezett;
- d) gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások miatt anyagi segítségre szorul.
5. Jövedelemigazolás
6. Jövedelmi adatok:
A jövedelem típusai | Kérelmező jövedelme | ||||
Közeli hozzátartozók jövedelme | |||||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz | |||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem | |||||
3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem | |||||
4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások | |||||
5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.) | |||||
6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs) | |||||
7. Föld bérbeadásából származó jövedelem | |||||
| |||||
| |||||
10. A család havi nettó jövedelme | |||||
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.
Kelt:.................................., ………. év …………………. hó ……….nap
……………………………………… ……………………………………
az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó
törvényes képviselőjének aláírása aláírása
3. melléklet
TEMETÉSI TÁMOGATÁS/KÖZTEMETÉS IRÁNTI KÉRELEM
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
(A megfelelő aláhúzandó)
I. RÉSZ KÉRELMEZŐ ADATAI:
Név:……………………………………………………………………………………………………….
Születési név:……………………………………………………………………………………………..
Anyja neve: ………………………………………………………………………………………………
Szül.idő, hely: ………………………………………………………………………………………….
Lakóhely:………………………………………………………………………………………….
II. RÉSZ ELHUNYT ADATAI:
Név:……………………………………………………………………………………………...
Halálozásának helye és ideje:……………………………………………………………………
Volt állandó lakóhelye:………………………………………………………………………….
III. RÉSZ A KÉRELMEZŐVEL AZONOS LAKCÍMEN ÉLŐ HÁZASTÁRS/ÉLETTÁRS, GYERMEKEK ADATAI:
|
|
|
| Társadalom-biztosítási Azonosító Jele (TAJ szám) | |
Házastárs/élettárs | |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
| |||||
|
Temetéssel járó költségek:……………………………………………………………………
A kérelem indokolása:
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
IV. RÉSZ Nyilatkozat jövedelemről
Nyilatkozom, hogy a jövedelmem Abaújszolnok Község Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelete 4. § (4) bekezdésben meghatározott egy főre eső jövedelemhatárt nem éri el.
Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Melléklet: halotti anyakönyvi kivonat másolata.
Kelt:………………..év…………hó…….nap.
……………………………………………..
kérelmező aláírása
4. melléklet
KÉRELEM
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
karácsonyi támogatás nyújtása iránt
I. RÉSZ Az igénylő adatai:
1./ Kérelmező neve /születési név is /____________________________________________
/Nyomtatott betűkkel kérjük kitölteni!/
Társadalombiztosítási Azonosító Jel /TAJ szám/: --
Születési helye: _______________ Születési idő: _________év __________hónap _______ nap
Anyja neve:___________________________
2./ Családi állapota: egyedülálló (hajadon, nőtlen), házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt, házastársától külön élő, elvált, özvegy
(a megfelelő rész aláhúzandó)
3./ Lakóhely: _______________________helység ____________________utca ________sz.
Tartózkodási hely: ________________helység _____________utca _______sz._____ em. __ ajtó
4/ A kérelem benyújtásának időpontjában a karácsonyi támogatást kérővel közös háztartásban lakók adatai:
Név | Születési hely | Idő | TAJ | Rokoni kapcsolat |
II. RÉSZ Jövedelmi adatok
A jövedelem típusai | Kérelmező jövedelme | A háztartás tagjainak jövedelme | |
|---|---|---|---|
1. | Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem | ||
2. | Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem | ||
3. | Táppénz, gyermekgondozási támogatások | ||
4. | Önkormányzat és állami foglalkoztatási szervek által folyósított ellátások | ||
5. | Egyéb jövedelem | ||
|
|
Egy főre számított havi családi jövedelem: …………………………..Ft/hó
III. RÉSZ Egyéb nyilatkozatok:
Nyilatkozom, hogy Abaújszolnok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendeletének 13. § (2) bekezdése alapján meghatározott egy főre jutó jövedelemhatárt nem érem el.
Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján - ellenőrizheti.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Hozzájárulok, hogy lakcímkártyáinkról fénymásolat készüljön.
Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a támogatás megszüntetésre kerül a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszaköveteli.
Abaújszolnok, 20___ év _________________hó _____nap
______________________________ ______________________________
kérelmező házastársa/élettársa/ kérelmező aláírása
bejegyzett élettársa aláírása
5. melléklet
KÉRELEM
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
húsvéti támogatás nyújtása iránt
I. RÉSZ Az igénylő adatai:
1./ Kérelmező neve /születési név is /____________________________________________
/Nyomtatott betűkkel kérjük kitölteni!/
Társadalombiztosítási Azonosító Jel /TAJ szám/: --
Születési helye: _______________ Születési idő: _________év __________hónap _______ nap
Anyja neve:___________________________
2./ Családi állapota: egyedülálló (hajadon, nőtlen), házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt, házastársától külön élő, elvált, özvegy
(a megfelelő rész aláhúzandó)
3./ Lakóhely: _______________________helység ____________________utca ________sz.
Tartózkodási hely: ________________helység _____________utca_______ sz._____ em. __ ajtó
4/ A kérelem benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban lakók adatai:
Név | Születési hely | Idő | TAJ | Rokoni kapcsolat |
II. RÉSZ Jövedelmi adatok
A jövedelem típusai | Kérelmező jövedelme | A háztartás tagjainak jövedelme | |
|---|---|---|---|
1. | Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem | ||
2. | Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem | ||
3. | Táppénz, gyermekgondozási támogatások | ||
4. | Önkormányzat és állami foglalkoztatási szervek által folyósított ellátások | ||
5. | Egyéb jövedelem | ||
|
|
Egy főre számított havi családi jövedelem: …………………………..Ft/hó
III. RÉSZ Egyéb nyilatkozatok:
Nyilatkozom, hogy Abaújszolnok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendeletének 14. § (2) bekezdése alapján meghatározott egy főre jutó jövedelemhatárt nem érem el.
Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján - ellenőrizheti.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Hozzájárulok, hogy lakcímkártyáinkról fénymásolat készüljön.
Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a támogatás megszüntetésre kerül a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszaköveteli.
Abaújszolnok, 20___ év _________________hó _____nap
_____________________________ _________________________
kérelmező házastársa/élettársa/ kérelmező aláírása
bejegyzett élettársa aláírása
6. melléklet
A szociális étkeztetés térítési díjának meghatározása
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
A szociális ebéd ára: 441 Ft + Áfa/adag
Jövedelemhatár | Intézményi térítési díj | Kedvezmény | Térítési díj |
441 Ft + Áfa | 220 Ft | 268 Ft + Áfa |
7. melléklet
KÉRELEM
a 8/2021.(IX.14.) önkormányzati rendelethez
A személyes gondoskodást nyújtó szociális étkeztetés igénybevétele iránti
1. Az ellátást igénybevevő adatai:
Név: ……………………………………………………………………………………
Születési név: ………………………………………………………………………….
Anyja neve: …………………………………………………………………….………
Születési helye, ideje: ………………………………………………………….………
TAJ: ……………….……….
Lakóhelye: …………………………………………………………………..…………
Tartózkodási helye: …………………………………………………………..………..
Telefonszáma (nem kötelező): …………………………………………………………………………
2. Legközelebbi hozzátartozójának (törvényes képviselőjének)
Neve: ………………………………………………………………………..
Lakóhelye: ……………………………………………………………………
Telefonszáma (nem kötelező): ………………………………………………………………..
3. A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás - étkeztetés igénybevételére vonatkozó adatok:
Milyen időponttól kéri a szolgáltatás biztosítását: ……………………………………………..…..
4. Jövedelmi adatok
A jövedelem típusai | Kérelmező jövedelme | Közeli hozzátartozók jövedelme | Összesen | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Munkaviszonyból, munkavégzésből irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz | ||||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem | ||||||||
3. ingatlan, ingó vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem | ||||||||
4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyén nyugdíjszerű ellátások | ||||||||
5. A gyermek ellátáshoz és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.) | ||||||||
6. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzellátás (munkanélküli járadék, rszs) | ||||||||
7. Föld bérbeadásából származó jövedelem | ||||||||
8. Egyéb (pl. ösztöndíj,) | ||||||||
9. Összes bruttó jövedelem | ||||||||
10. A család havi nettó jövedelme | ||||||||
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem: ……………………………………. Ft/hó
5. Anyagi és büntető jogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a NYILATKOZAT-ban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat a fővárosi, a megyei NAV útján ellenőrizheti.
Kelt: Abaújszolnok, ………. év …………………. hó ……….nap
……………………………………… ……………………………………
az ellátást igénylő, vagy cselekvőképes hozzátartozó
törvényes képviselőjének aláírása aláírása