Oroszló Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (X. 27.) önkormányzati rendelete

A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II.23.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 10. 30- 2025. 10. 31

Oroszló Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (X. 27.) önkormányzati rendelete

A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II.23.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.10.30.

[1] Oroszló Község Önkormányzata a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,

[2] az Alaptörvény a 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. §-ban és az 53. §-ban foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.

1. § A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 1. § (2)–(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) Az önkormányzat székhelye 7370 Oroszló, Petőfi Sándor utca 29.

(3) Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei biztosítják. A képviselő-testület szervei: a polgármester, a hivatal, a jegyző és az önkormányzat részvételével működő társulás.

(4) A képviselő-testület gyakorolja az önkormányzatot megillető feladat- és hatásköröket.

(5) Az önkormányzati hivatal megnevezése: Sásdi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: hivatal). Székhelye: 7370 Sásd, Dózsa György utca 32.”

2. § A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 8. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(3) A képviselőtestület évente szükség szerint, de legalább 6 alkalommal rendes ülést tart.

(4) Rendkívüli ülést kell összehívni – 3 napon belül – a képviselők egynegyedének (1 fő), a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára.”

3. § A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 9. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) A képviselőtestület üléseinek időpontjáról a nyilvánosságot a meghívónak a rendes ülés előtt 5 nappal, rendkívüli ülés előtt lehetőség szerint az ülés előtt az önkormányzat hirdetőtábláján való kifüggesztésével értesíti a polgármester.”

4. § A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 13. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(6) Az előterjesztés elsősorban írásos, de szükség esetén szóban is előadható. Kötelezően írásos előterjesztés készül a rendelet megalkotásáról, módosításáról vagy hatályon kívül helyezéséről szóló indítványhoz.”

5. § A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 24. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselőtestület üléséről jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvet a polgármester, a képviselő-testület által a képviselők közül választott két jegyzőkönyvhitelesítő és a jegyző írja alá.”

6. § A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 25. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A képviselő-testületi ülésről hangfelvétel készül, majd a jegyzőkönyvvezető ennek alapján készíti el a jegyzőkönyvet. A testületi ülésről készített hangfelvételt legalább 1 évig meg kell őrizni.”

7. § A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 27. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A képviselő-testület a gazdasági program végrehajtása és a tervszerű működés érdekében éves munkatervet alkothat.

(2) A munkaterv tervezetét a polgármester a jegyző közreműködésével állítja össze, és terjeszti jóváhagyásra a testület elé.”

8. § A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 30. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A közmeghallgatás helyét és idejét, a napirend tárgyát a közmeghallgatást megelőzően legalább 5 nappal helyben szokásos módon nyilvánosságra kell hozni.”

9. § A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 43. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Oroszló község polgármestere tisztségét főállásban látja el.”

10. § A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 46. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) Az önkormányzati hivatal munkáját a Sásdi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.

(2) A hivatal belső szervezeti felépítését, ügyfélfogadási rendjét, a hivatali munkaidőt és főbb feladatait a hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.”

11. § (1) A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 47. § (1)–(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(1) A jegyzői feladatokat a Sásdi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője látja el.

(2) A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésében meghatározott feladatok mellett gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ennek keretében:

a) törvényességi szempontból véleményezi a testület elé kerülő előterjesztéseket,

b) ellátja a testület szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

c) gondoskodik a testület ülése jegyzőkönyvének elkészítéséről,

d) rendszeresen tájékoztatja a képviselő-testületet az önkormányzat munkáját érintő jogszabályok változásokról,

e) gondoskodik az önkormányzati rendelet-tervezet szakmai előkészítéséről, a rendeletek kihirdetéséről, nyilvántartásáról.

(3) A jegyző köteles haladéktalanul jelezni a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő. A képviselő-testület döntéstervezete esetében a vita lezárását követően, döntéshozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni a döntéstervezet törvényességét érintő észrevétele előterjesztésére.

(4) A jegyző feladatait az aljegyző bevonásával látja el. Az aljegyző a jegyző utasítása alapján, a munkaköri leírásában foglaltak szerint végzi munkáját, a képviselő-testület ülésein állandó felhatalmazással képviseli a jegyzőt.

(5) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb 6 hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a hivatal pénzügyi irodavezetője látja el.”

(2) A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 47. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

„(6) A képviselő-testület által a jegyzőre átruházott feladat- és hatásköröket a 6. melléklet tartalmazza.”

12. § A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet IX. Fejezete a következő alcímmel egészül ki:

„Az önkormányzat társulásai

47/A. § (1) Oroszló Község Önkormányzata – a hatékonyabb, célszerűbb önkormányzati feladatellátás érdekében - az alábbi társulások tagja:

a) Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulás,

b) Mecsek-Dráva Regionális Szilárdhulladék Kezelő Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás,

c) Sásdi Szociális Társulás.

(2) A képviselő-testület által a társulásokra átruházott hatáskörök felsorolását a rendelet 9. melléklete tartalmazza.”

13. § (1) A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 9. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

14. § A szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet 35. § (1) bekezdésében a „Magyarhertelend” szövegrész helyébe az „Oroszló” szöveg lép.

15. § Hatályát veszti a szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelet

2. 4. § (2) bekezdésében az „A képviselők névsorát az 1. melléklet tartalmazza.” szövegrész,

3. 9. § (1) bekezdésében az „általános helyettesítési jogkörrel megbízott” szövegrész,

8. 24. § (5) bekezdésében a „(Baranya Megyei Kormányhivatalnak)” szövegrész,

12. 42. § (3) bekezdésében a „(Baranya Megyei Kormányhivatalnak), illetve a képviselők számára” szövegrész,

16. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

1. melléklet a 8/2025. (X. 27.) önkormányzati rendelethez

6. melléklet
A képviselő-testület által a jegyzőre átruházott hatáskörök
Dönt a házszámok megállapításáról, megváltoztatásáról.”

2. melléklet a 8/2025. (X. 27.) önkormányzati rendelethez

9. melléklet
A képviselő-testület által a társulásaira átruházott hatáskörök

1. A képviselő-testület a Sásdi Szociális Társulásra ruházta át a szociális ágazati jogszabályokban foglaltak szerint az étkeztetés, a házi segítségnyújtás és az idősek és demens betegek nappali ellátása személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások megszervezésével, működtetésével kapcsolatos hatásköröket.

2. A képviselő-testület az 1. pont szerinti feladatellátás érdekében költségvetési szerv fenntartásával, fenntartói jogkörök gyakorlásával kapcsolatos hatásköröket is átruházta a Sásdi Szociális Társulásra.”