Kisvaszar Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2013. (XII. 19.) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatásokról és szociális ellátásokról szóló 1/2013.(II.13.) számú rendeletének módosításáról

Hatályos: 2013. 12. 19- 2013. 12. 19

Kisvaszar Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2013. (XII. 19.) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatásokról és szociális ellátásokról szóló 1/2013.(II.13.) számú rendeletének módosításáról1

2013.12.19.

Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testülete módosítja a gyermekvédelem helyi szabályozásáról szóló rendeletét (továbbiakban: Rendelet) az alábbiak szerint:

1. § A Rendelet 4. § /2/ bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

/2/ Rászorultság esetén a
képviselő-testület rászorultság esetén a jogosult részére: önkormányzati segélyt, ápolási díjat méltányossági alapon,
a polgármester a képviselő-testület által átruházott hatáskörben szociális étkezést, közgyógyellátást méltányossági alapon,
a polgármester köztemetést,
a jegyző foglalkoztatást helyettesítő támogatást, rendszeres szociális segélyt, lakásfenntartási támogatást
állapít meg, illetve biztosít.

2. § A Rendelet 8. §-13. §ai helyébe az alábbi rendelkezések lép:

ÖNKORMÁNYZATI SEGÉLY

8. §

/1/ Önkormányzati segély adható a létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére.
/2/ Évente legfeljebb két alkalommal, eseti jelleggel vagy meghatározott időszakra önkormányzati segélyben lehet részesíteni azokat a személyeket, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak, feltéve, hogy a kérelmező egy főre számított havi családi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130%-át.
/3/ Különös méltánylást igénylő esetben évente legfeljebb 1 alkalommal, eseti jelleggel önkormányzati segélyben lehet részesíteni azokat a személyeket is, akik alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások (így különösen betegséghez, halálesethez, elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartáshoz, a gyermek családba való visszakerülésének előkészítéséhez kapcsolódó kiadások) anyagi segítségre szorulnak, jövedelemre tekintet nélkül.
/4/ Az önkormányzati segélyre való jogosultság feltétele, hogy a kérelmező minden tőle elvárhatót megtegyen annak érdekében, hogy szociális problémáit megszüntesse vagy csökkentse, így például együtt működjön a munkaügyi központtal, közfoglalkoztatásban vegyen részt, igénybe vegye a családsegítő vagy gyermekjóléti szolgáltatást. Nem nyújtható önkormányzati segély annak a személynek, aki körülményeivel kapcsolatban valótlan tényt közöl.

9. §

/1/ Az önkormányzati segély folyósításáról – a /2/ bekezdésben foglalt kivétellel – a Képviselő-testület dönt.
/2/ A létfenntartást veszélyeztető, azonnali orvoslást igénylő rendkívüli élethelyzetbe került rászorult részére – e rendeletben foglalt szabályok betartásával – a polgármester is állapíthat meg önkormányzati segélyt.
/3/ Az önkormányzati segélykérelemhez – a 13. §-ban foglalt eseteket kivéve – csatolni kell a család kérelem beadását megelőző havi jövedelmét igazoló dokumentumokat.

10. §

/1/ Az önkormányzati segély természetbeni szociális ellátás formájában is megállapítható, különösen Erzsébet utalvány, élelmiszer, tüzelősegély, tankönyv, tanszervásárlás, tandíj, közüzemi díjak, térítési díjak, stb. formájában.
/2/ A pénzbeni önkormányzati segély esetenkénti összege 3-20000,- Ft lehet.

11. §

/1/ Rendkívüli esetben az önkormányzat pénzügyi szolgáltatásnak nem minősülő kamatmentes kölcsönnel támogatja a kérelmezőt. A kölcsön összege életveszély elhárítása esetén maximum 50.000,- Ft, hozzátartozó eltemettetése esetén max. 150.000,- Ft lehet.
/2/ A kölcsön folyósításáról szóló határozatban rögzíteni kell a kölcsön folyósítás célját, összegét, a visszafizetés feltételeit és a kölcsön késedelmes megfizetése esetén a behajtás módját. A kölcsön nyújtásáról a képviselő-testület döntése alapján a polgármester megállapodást köt, melyben meg kell határozni a kölcsön összegét, kifizetésének módját, a visszafizetés feltételeit, a kölcsön késedelmes megfizetése esetén a behajtás módját.
/3/ A kamatmentes kölcsönt legfeljebb 1 év alatt kell visszafizetni a képviselő-testület döntése esetén havi egyenlő részletekben. A határidőben vissza nem fizetett kölcsönt az Szt-nek a jogosulatlanul felvett ellátásra vonatkozó rendelkezése szerint kell behajtani.

12. §

/1/ Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként önkormányzati segély (továbbiakban: temetési önkormányzati segély) nyújtható annak, aki a meghalt személy elétemettetéséről gondoskodott. Az önkormányzat temetési önkormányzat segélyt nyújt az elhunyt hozzátartozójának, vagy a temettetésről gondoskodó más személynek, jövedelmi viszonyaitól függetlenül. A kérelmezőnek nyilatkoznia kell arról, hogy ő az eltemettető.
/2/ A temetési önkormányzati segély odaítélése a polgármester hatásköre, a kifizetésről a jegyző gondoskodik.
/3/ A temetési önkormányzati segély kifizetése szóbeli vagy írásbeli kérelemre történik, melyhez csatolni kell az elhunyt anyakönyvi kivonatát.
/4/ A temetési önkormányzati segély összege 20.000,- Ft.
/5/ A temetési önkormányzati segély feltétele, hogy mind a temettető, mind az elhunyt a haláleset időpontjában a településen állandó lakóhellyel rendelkezzen.
/6/ A temetési önkormányzati segély felvételének tényét a halotti anyakönyvi kivonatra fel kell jegyezni.
/7/A temetési önkormányzati segélyt a kérelem elbírálását követően 3 napon belül kell kifizetni.

13. §

/1/ Az önkormányzat a helyi önkormányzatok szociális célú tűzifa vásárlásához kapcsolódó kiegészítő támogatása pályázaton elnyert mennyiségben és minőségben rendelkezésre álló tűzifát a rászoruló lakosság számára természetbeni önkormányzati segélyként (továbbiakban: szociális célú tűzifa juttatás) biztosítja.
/2/ A szociális célú tűzifa juttatásról a Képviselő-testület határozattal dönt. A rendelkezésre álló tűzifa mennyiséget a legrászorultabbak között kell kiosztani. A rászorultság mértékének meghatározása során előnyben kell részesíteni a lakásfenntartási támogatásra, a Gyvt. szerint gyermekvédelmi kedvezményben részesülő családokat, az aktív korúak ellátásában részesülőket, és az időskorúak járadékában részesülőket.
/3/ Szociális célú tűzifa juttatás keretében háztartásonként legfeljebb 3 m3 tűzifa rászorulók ingatlanára történő szállításra kerül sor. A tűzifa biztosítása, valamint a rászorulókhoz való juttatása egyaránt ellenszolgáltatás nélkül történik.
/4/ Szociális célú tűzifa odaítélése hivatalból történik”

3. § A Rendelet 15. §. helyébe az alábbi rendelkezés lép:

KÖZGYÓGYELLÁTÁS

15. §

/1/ Méltányossági alapon közgyógyellátásra jogosult az a szociálisan rászorult személy, akinek
I. a családjában az egy főre jutó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 151%-át (egyedül élő esetén a 201%-a), és
II. havi rendszeres gyógyító ellátásának költsége meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 24%-át.
/2/ A méltányosságból megállapított közgyógyellátás megállapítására a képviselő-testület átruházott hatáskörében a polgármester jogosult.”

4. § Jelen rendelet kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit 2014.01.01. napjától kell alkalmazni.

1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2013. december 20. napjával.