Kisvaszar Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2020. (XII. 30.) önkormányzati rendelete
a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról és gyermekvédelmi támogatásokról
Hatályos: 2021. 09. 28- 2022. 01. 28Kisvaszar Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2020. (XII. 30.) önkormányzati rendelete
a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról és gyermekvédelmi támogatásokról
1A koronavírus-járvány miatt - 2020. november 3-án közzé tett - a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 478/2020. (XI.3.) Korm. rendeletben foglaltak alapján a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében foglaltak szerint a települési önkormányzat képviselő-testületének feladat- és hatáskörét a veszélyhelyzet időszakában a polgármester gyakorolja. Fentiekre tekintettel az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a.) pontjában, az Alaptörvény 32. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, a 62. § (2) bekezdésében, a 92. § (1)-(3) bekezdésében és a 132. § (4) bekezdés d) pontjában, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendelem el:
Általános rendelkezések
1. 2A rendelet hatálya
1. §3
2. §4 (1) A rendelet személyi hatálya, amennyiben e rendelet másképp nem rendelkezik, Kisvaszar község közigazgatási területén érvényes lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. §-ában meghatározott személyekre, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 4. § - ában meghatározott személyekre terjed ki.
(2) A rendelet tárgyi hatálya az Szt., illetve a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításnak, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Kormányrendelet (továbbiakban: Kormányrendelet) által nem szabályozott kérdésekre terjed ki.
2. Értelmező rendelkezések
3. § (1) E rendelet alkalmazásában:
a) 5diák: általános-, középiskola, szakmunkásképző intézmény vagy felsőoktatási intézmény nappali tagozatos diákja, hallgatója;
b) elemi kár: a tűzeset, a robbanás, a földrengés, az árvíz, szélvihar és belvíz pusztítása;
c) életvitelszerű ottlakás: ha az érintettnek az adott lakás az otthona és máshol nincs olyan lakása, amelyet ténylegesen rendeltetésszerűen használ: életét onnan szervezi (rendszeresen onnan indul munkába vagy oktatási intézménybe, oda tér haza), az életviteléhez szükséges tevékenységeket (főzés, mosás, családi élet, közüzemi szolgáltatások igénybevétele) rendszeresen és legjellemzőbben ott folytatja, illetve amely elsődleges elérhetőségi címeként jelenik meg a hatóságoknál, közműszolgáltatóknál;
d) hivatalos dokumentumok: anyakönyvi kivonatok, iskolai bizonyítványok, munkaügyi iratok és igazolások, egészségügyi dokumentumok, ingatlanok tulajdoni lap másolata, adásvételi szerződések, közszolgáltatókkal kötött szerződések;
e) hozzátartozó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bekezdés 2. pont szerint, a közeli hozzátartozó, az élettárs, az egyeneságbeli rokon házastársa, a házastárs egyeneságbeli rokona és testvére, és a testvér házastársa;
f) közeli hozzátartozó: a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és a nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő és a testvér;
g) lakcím: a bejelentett lakó- vagy tartózkodási hely, melyre a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai irányadók;
h) lakóhely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint, annak a lakásnak a címe, amelyben a polgár él;
i) nyugdíjas: az öregségi és öregségi jellegű nyugdíjban, rokkantsági és baleseti rokkantsági nyugdíjban, baleseti járadékban, egészségkárosodott személyek szociális járadékában, rokkantsági járadékban, rehabilitációs járadékban részesülő.
j) személyes iratok: személyazonosító igazolvány, lakcímet igazoló hatósági igazolvány, adó igazolvány, társadalombiztosítási igazolvány, útlevél;
k) tartózkodási hely: a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint, annak a lakásnak a címe, ahol a polgár – lakóhelye végleges elhagyásának szándéka nélkül – három hónapnál hosszabb ideig tartózkodik;
l) természetben nyújtott települési támogatás: az élelmiszercsomag, az élelmiszervásárlási utalvány, a tanszercsomag, a tüzelővásárlási utalvány, a tüzelőanyag, az építő anyag, a személyes gondoskodás körébe tartozó ellátás térítési díj szolgáltató részé történő megfizetés;
(2) Az (1) bekezdésben nem szabályozott fogalmak tekintetében az Szt. 4. § rendelkezései az irányadók.
(3) Az egyedülálló, de nem egyedül élő kérelmező esetében a családban élőkre vonatkozó jövedelmi értékhatárt kell figyelembe venni.
3. Hatásköri és eljárási rendelkezések
4. § (1) Az e rendeletben szabályozott önkormányzati szociális feladat- és hatáskörök közül a Kisvaszar Község Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete első fokon a Polgármesterre ruházza át, kivétel:
a) a lakhatási támogatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtandó kiegészítő támogatás
b) ünnepekhez kapcsolódó támogatás,
(2) A polgármester dönt továbbá a hatáskörébe tartozó ügyekben a jogosulatlanul igénybe vett ellátások és a köztemetés költségének visszafizetéséről, a visszafizetés elengedéséről, csökkentéséről és részletekben történő megfizetésének engedélyezéséről és szükség esetén elrendeli a végrehajtást.
(3) A polgármester az (1) és (2) bekezdésben foglalt átruházott hatáskörben hozott döntéseiről a soron következő képviselő-testületi ülésen, a két ülés között tett intézkedéseiről szóló tájékoztatás keretében, tájékoztatja a képviselő-testületet.
(4) Az (1) és (2) bekezdésben nem nevesített támogatások megállapításáról a képviselő-testület dönt.
(5) A Polgármester önkormányzati hatósági jogkörben hozott döntése ellen a Képviselő-testülethez címzett, de a Vásárosdombói Közös Önkormányzati Hivatalhoz (továbbiakban: Hivatal) benyújtandó illetékmentes fellebbezéssel lehet élni.
5. § (1) 6Az e rendeletben szabályozott támogatások - ha e rendelet másként nem rendelkezik -szociálisan hátrányos vagy rendkívüli helyzetre tekintettel és kérelemre nyújtható. A támogatás iránti kérelmeket a Vásárosdombói Önkormányzati Hivatalba kell benyújtani, az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon. Az eljárás – indokolt esetben – hivatalból is indítható.
(1a) 7A kérelem nyomtatványt e rendelet 1. mellékelte tartalmazza. Amennyiben szükséges a rendelet 2. melléklete szerinti nyilatkozatokat is szükséges csatolni. Amennyiben a rendeletben szereplő támogatás előírja a rendelet 4. melléklete szerinti vagyonnyilatkozat csatolása is szükséges.
(2) A kérelmező a kérelemhez köteles saját maga, családja vagy a háztartás tagjainak személyi adatairól, jövedelmi viszonyairól, tanulói/hallgatói jogviszonyairól, valamint az ellátás érdemi elbírálásához szükséges egyéb adataira vonatkozó nyilatkozatokat és igazolásokat csatolni. Ha jövedelmi viszonyai más szerv által történő igazolására nincs mód, vagy jövedelme nem mérhető, akkor erre vonatkozóan köteles büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozatot tenni. Köteles továbbá a kérelem nyomtatványon felsorolt igazolásokat – illetve ezek hivatalból történő beszerzéséhez szükséges hozzájárulásokat – mellékelni.
(3) Az a személy, aki létfenntartását biztosító jövedelmet nem tud igazolni, köteles a Baranya Megyei Kormányhivatal Komlói Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztály nyilvántartásba vetetni magát, és erről igazolást csatolni. Nyugellátásban, vagy nyugdíjszerű ellátásban részesülő személy esetében csatolni szükséges az éves nyugdíjösszesítőt.
(4) A támogatások megállapítása előtt a családnál a kérelemben, valamint a jövedelemnyilatkozatban szereplő adatok valódisága környezettanulmány készítésével vizsgálható.
(5) A települési támogatás egészében vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. A természetbeni szociális ellátás formájáról és módjáról az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.
6. § (1) Az egy főre jutó jövedelem megállapításánál az Szt.-ben meghatározott szabályokat kell alkalmazni.
(2) A kérelemhez mellékelni kell
a) az együtt élő személyeknek a jövedelem számítására irányadó időszakra eső jövedelméről szóló igazolásokat
b) a gyermek elhelyezéséről, vagy gyámrendelésről szóló határozatot,
c) igazolást a 18. életévét betöltött, önálló jövedelemmel nem rendelkező nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató fiatal felnőtt tanulói vagy hallgatói jogviszonyáról,
d) az e rendeletben meghatározott egyéb igazolásokat.
(3) A jövedelmet az alábbiak szerint kell igazolni
a) munkabérből származó jövedelmet és táppénzt a munkáltató által kiállított igazolás,
b) vállalkozásból származó jövedelem esetén a lezárt adóévről az állami adóhatóság által kiadott igazolás, a le nem zárt időszakra vonatkozóan a könyvelői igazolás vagy a vállalkozó nyilatkozata,
c) nyugdíj, egyéb nyugdíjszerű ellátások a kifizető által kiállított nyugdíjközlő lap,
d) családtámogatási ellátások tekintetében a folyósító szerv által a számítógépes rendszerből előállított igazolás,
e) gyermektartásdíjat a felvett vagy a megfizetett tartásdíj összegét igazoló postai szelvény, átvételi elismervény és a tartásdíjat megállapító jogerős bírói ítélet, vagy a szülők között létrejött megállapodás és a kötelezett jövedelemigazolása, vagy nyilatkozata.
f) foglalkoztatási szervek által folyósított rendszeres pénzellátást megállapító határozat,
g) bérbeadásból származó jövedelem esetén a bérleti szerződés,
h) ösztöndíj a közép- vagy felsőoktatási intézmény által kiállított igazolás,
i) munkanélküli kérelmező esetében igazolás arról, hogy regisztrált álláskereső és legalább 3 havi rendszerességgel kapcsolatot tart az állami foglalkoztatási szervvel.
j) az a) – i) pontba nem tartozó jövedelem esetén a jövedelem típusának megfelelő igazolás.
(4) A jövedelem számításnál irányadó időszak, az igazolás módja, valamint a jövedelem számítása tekintetében az Szt. 10. § (2) – (5) bekezdésében foglaltak szerint kell eljárni.
7. § (1) A benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát a szociális ügyintéző az alábbiak szerint ellenőrizheti:
a) megkeresheti az illetékességgel rendelkező adóhatóságot,
b) a rendelkezésére álló nyilvántartások adataiból a tényállás tisztázása érdekében adatot kérhet le;
c) megkeresheti az igazolást kiállító szervet, munkáltatót;
d) elrendelheti környezettanulmány készítését.
(2) A körülmények tisztázása során az igénylőt együttműködési kötelezettség terheli. A helyszínen történő környezettanulmány megtagadása esetén az együttműködés hiánya miatt az eljárást meg kell szüntetni.
(3) A kérelmezőt fel kell hívni a kérelmében foglaltak módosítására és havi rendszeres kiadásainak igazolására abban az esetben, ha a helyszínen készített környezettanulmány a kérelmében foglaltakkal ellentétes.
8. § (1) A kérelmezőt a havi rendszerességgel nyújtott támogatás a kérelem benyújtását követő hónap első napjától, illeti meg.
(1a) 8Az (1) bekezdésben meghatározott feltételtől kivételt képez a lakhatási támogatás. Ha a lakhatási támogatás kérelme január 31-ig benyújtásra kerül, akkor a támogatás január 1-jétől kell megállapítani.
(2) 9A havi rendszerességgel nyújtott támogatások kifizetése a Kormányrendelet 6. § (3) bekezdése szerint történik.
(3) Ha a (2) bekezdésben szabályozott ellátások esetében a támogatást azért kell megszüntetni, mert az abban részesülő személy lakcíme megváltozott vagy a támogatásra jogosult személy meghalt, az ellátás a lakcímváltozás, vagy a haláleset hónapjának utolsó napjával szűnik meg.
(4) A nem havi rendszerességgel nyújtott támogatást a jogosultnak a jogosultság elbírálását követő legrövidebb időn belül, de legkésőbb a kérelem beérkezését követő 30 napon belül kell folyósítani.
(5) Az igénylő létfenntartását veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetére tekintettel a polgármester engedélyezheti az ellátás azonnali készpénzben történő kifizetését. Erről a Képviselő-testületet soron következő ülésén tájékoztatni kell.
4. Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése
9. § (1) Az Szt. 17. §-ban szabályozottaknak megfelelően a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett ellátást az igénybevevő köteles visszafizetni.
(2) Indokolt esetben, amennyiben a visszafizetés a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyezteti a Képviselő-testület a visszafizetésre kötelezett összeget méltányosságból
a) elengedheti,
b) csökkentheti,
c) részletekben történő megfizetését engedélyezheti.
5. Adatkezelés
10. § (1) A jegyző a szociális ellátásra való jogosultság megállapítása, az ellátás biztosítása fenntartása és megszüntetése céljából az Szt. 18-19. §-ban foglaltaknak megfelelően – WEBIKSZ önkormányzati program, KENYSZI, és PTR programok alkalmazásával - helyi nyilvántartást vezet.
(2) A szociális ellátásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozását a változás bekövetkeztétől számított 15 napon belül köteles az Önkormányzatnak bejelenteni.
A támogatás formái
6. Támogatási formák
11. § (1) E rendelet alapján a jogosult részére eseti vagy rendszeres pénzbeli, természetbeni települési támogatást és köztemetést lehet megállapítani.
(2) Az Önkormányzat szociális rászorultság esetén a jogosult számára
12. § (1) Az önkormányzat e rendeletében megállapított települési támogatások természetbeni megállapításnak akkor van helye, ha a kérelem arra irányul, vagy az ellátásban részesülő életvitele alapján feltételezhető, hogy a pénzbeli támogatás felhasználása nem rendeltetésnek megfelelően történik.
(2) A rendszeres lakhatási támogatás természetben nyújtott formája elsősorban a közüzemi díjnak a közvetlenül a szolgáltató részére történő utalásával történhet.
(3) A települési támogatások természetben nyújtott formája lehet köztemetés esetén az eltemettető cégnek történő átutalás, egyéb esetben élelmiszercsomag, tüzelőanyag biztosítása, vagy a támogatás meghatározott célra történő utalása, ide értve a személyes gondoskodás körébe tartozó ellátás térítési díjat is, tankönyvvásárlás, a közüzemi számlák kifizetését.
Települési támogatások
7. Lakhatási támogatás
13. §10 (1) A lakhatási támogatás a szociálisan rászorulók részére a háztartás tagjai által lakott lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás, mely az áram-, a víz a, és szemétszállítási díjhoz, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, továbbá a tüzelőanyag költségeihez nyújtható.
(2) A lakhatási támogatást elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában, és a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.
(3) Lakhatási támogatásra jogosult az a személy, akinek
a) egyszemélyes háztartásában a havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének tízszeresét,
b) a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének tizenötszörösét és a háztartás egyik tagjának sincs vagyona.
(4) A lakhatási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban lévő személyek és háztartások számától. Külön lakásnak kell tekinteni, az albérletet, és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.
(5) Nem jogosult lakhatási támogatásra az a kérelmező, aki:
a) vagyonnyilatkozatában nem valós adatot közölt.
b) a részére felajánlott közmunkát - amennyiben egészségügyi állapota szerint vállalni tudja - visszautasítja vagy a közmunkában történő foglalkoztatása önhibájából szűnik meg,
c) a támogatást nem saját céljára használja fel,
ezen esetben részére az elutasító döntés jogerőre emelkedésétől számított egy éven belül a lakhatási támogatást nem lehet megállapítani.
(6) A lakhatási támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell:
a) a vagyonnyilatkozatot,
b) természetben nyújtott lakhatási támogatás esetén azon közüzemi számlát, amihez a támogatás megállapítását kéri,
c) albérleti díjhoz nyújtott támogatás esetén az albérleti szerződést.
14. § (1) A természetbeni lakhatási támogatás a közüzemi díj költségeihez nyújtott támogatás.
(2) A támogatás meghatározott időtartamra, de legfeljebb 12 hónapra szóló és havi/negyedéves rendszerességgel fizetendő.
(3) A támogatás természetbeni szociális ellátás formájában a közüzemi díj átvállalásával nyújtható.
(4) A támogatás összege maximum 6.500,-Ft/hó, melyet az önkormányzat a szolgáltató felé utal át szerződés alapján.
(5) A természetbeni lakhatási támogatás megítélésénél a Rendelet 13. §-ában meghatározottak szerint kell eljárni.
15. § (1) A pénzeli lakhatási támogatás a lakhatás egyéb költségeihez való hozzájárulást biztosítja, amennyiben a kérelmező megfelel a Rendelet 13. §-ában meghatározottaknak.
(2) A lakhatási támogatás havi összege maximum 2.000 Ft, mely rendszeres támogatásként történő megállapítása esetén évente két alkalommal kerül egyösszegű kifizetésre tárgyév július 10-ig és december 10-ig.
8. A lakhatási támogatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtandó kiegészítő támogatás
16. § (1) A képviselő-testület ingatlanonként pénzbeli támogatás formájában – az adott évi költségvetési kereteit figyelembe véve - egyszeri maximum 20.000,- Ft támogatást nyújthat azon szociálisan rászorultaknak, akikre nézve tárgyévben a döntést megelőzően rendszeres települési támogatást folyósított.
(2) A támogatás az ellátást biztosító nyilvántartása alapján hivatalból induló ellátás.
9. Gyógyszertámogatás, betegápolással kapcsolatos támogatás
17. § (1) Gyógyszertámogatás, betegápolással kapcsolatos támogatás nyújtható az alábbiakhoz:
a) gyógyszer-, gyógyászati segédeszköz vásárlására,
b) alkalmanként jelentkező egyéb – betegápolással kapcsolatos – kiadások fedezésére,
(2) A pénzbeli nyújtandó gyógyszer támogatás összege esetenként maximum 20.000 Ft lehet. Gyógyászati segédeszköz esetén a támogatás összege a segédeszköz számlával igazolt ára, de maximum 100.000,-(Százezer) Ft lehet.
(3) A kérelemhez csatolni kell a kezelőorvos vagy szakorvos és a gyógyszertár igazolását az igénylő havi rendszeres, illetve akut megbetegedésének kezeléséhez szükséges gyógyszerszükségletéről és annak költségéről, vagy a gyógyászati segédeszköz szükségességéről és annak várható költségéről.
(4) Eseti települési gyógyszertámogatást gyógyszerre egy naptári évben maximum egy alkalommal, gyógyászati segédeszközre egy naptári évben maximum egy alkalommal lehet megállapítani.
(5) Eseti települési gyógyszertámogatásra a kérelmező akkor válhat jogosulttá, ha
a) családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át, egyedül élő esetén 350 %-át nem haladja meg, és
b) a gyógyszerkiadásai, illetve betegséghez kapcsolódó kiadásai a kérelem benyújtását megelőző két hónapon belül elérik, vagy meghaladják a havi 5.000 Ft-ot.
(6) Az eseti települési gyógyszertámogatás felhasználását számlával kell igazolni.
10. Hátralékkezelési támogatás
18. § (1) 11Hátralékkezelési támogatás nyújtható annak, aki megfelel 13. § -ban (4)-(5) foglalt rendelkezéseknek és
a) közszolgáltató felé a tárgyévre vonatkozóan áram-, -, illetve vízdíj tartozása van, és
b) a szolgáltató fizetési, korlátozási, vagy kikötési felhívást bocsátott ki a részére, valamintc) nyilatkozik, hogy 15 napon belül elindítja a védett fogyasztóvá történő nyilvánítását
(2) A támogatás összege nem haladhatja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum összegének kétszeresét.
(3) A támogatást az Önkormányzat közvetlenül a közszolgáltató részére utalja.
Egyéb támogatások
11. Rendkívüli települési támogatások általános feltételei
19. § Rendkívüli települési támogatásban részesíthető:
a) az a személy vagy család, aki megélhetését időszakosan nem képes biztosítani, vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások – különösen tartós betegség, elemi kár elhárítása, válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása – miatt anyagi segítségre szorul, vagy
b) az a gyermeket gondozó család, aki időszakosan létfenntartási gondokkal küzd, vagy létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került – különösen iskoláztatás, a gyermek fogadásának előkészítése, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartása, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások, vagy a gyermek hátrányos helyzete és betegsége miatt – anyagi segítségre szorul,
c) az a személy, aki az elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodott és a temetési költségek viselése a saját, vagy családja létfenntartását veszélyezteti.
20. §12
21. § (1)13
(2) Az egy alkalommal kifizetésre kerülő rendkívüli települési támogatás összege – a temetési költségekhez történő hozzájárulás kivételével – nem lehet magasabb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 75%-ánál, mely gyermeket nevelő családnál gyermekenként is megállapítható. Az egy alkalommal megállapítható támogatás összege gyermeket nevelő család esetén nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.
(3)14
(4) A rendkívüli települési támogatás felvételére indokolt esetben a rászoruló segítője, pártfogója, családgondozója és a gyermek nevelésével, gondozásával foglalkozó köznevelési intézmény is feljogosítható, ha tartani lehet attól, hogy a támogatást nem a rendeltetésének megfelelően használja fel a rászoruló.
(5)15
22. §16
23. §17
12. Temetési támogatás
24. § (1) A képviselőtestület által átruházott hatáskörben a polgármester temetési támogatást nyújt annak, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott.
(2) Temetési támogatás állapítható meg az eltemettető részére, amennyiben a temetési költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti, függetlenül attól, hogy a meghalt személy eltemettetésére köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt-e vagy sem.
(3) 18A temetési támogatás feltétele, hogy az eltemettető a haláleset időpontjában a településen állandó lakcímmel rendelkezzen és életvitelszerűen is ott éljen, feltéve hogy
a) a családjában az 1 főre eső jövedelem nem haladja meg a mindenkori nyugdíjminimum tizenötszörösét,
b) nem részesül a hadigondozásról szóló törvény alapján temetési hozzájárulásban,
c) az elhunyttal nem kötött még annak életében eltartási, vagy öröklési szerződést, továbbá
d) nem igényelt köztemetést.
(4) A kérelmet a haláleset bekövetkezésétől számított 30 napon belül lehet benyújtani melyhez mellékelni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, valamint a temetés költségeit igazoló számlák fénymásolatát. A kérelmezőnek nyilatkoznia kell arról, hogy ő az eltemettető.
(5) 19A temetési költségekhez történő hozzájárulásként megállapított rendkívüli települési támogatás összege nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-ánál.
(6) 20A mindenkori helyben szokásos legolcsóbb temetés összege 200.000 forint
13. Krízis helyzetben levők támogatása
25. § (1) Krízishelyzetben levők támogatása állapítható meg annak a Kisvaszar községben lakcímmel, vagy tartózkodási hellyel rendelkező személynek, akinek a családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át, egyedül élő esetében 350 %-át és külső események hatására, vagy elemi kár következtében anyagilag, egészségileg kritikus állapotba, létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint a tartósan vagy időszakosan létfenntartási gonddal küzd.
(2) A támogatás annak a személynek állapítható meg, akinek a rendkívüli élethelyzetére tekintettel a
a) védőnő vagy
b) családgondozó vagy
c) gyámhatóság
a támogatás odaítélésére javaslatot tesz.
(3) 21A javaslatnak tartalmaznia kell a krízishelyzet részletes leírását és a támogatás nagyságrendjére vonatozó javallatot.
(4) A támogatás általános mértéke 20.000 Ft, de rendkívül súlyos esetben elérheti az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének tízszeresét.
(5) 22Krízis helyzetben levők támogatásban egy naptári éven belül ugyanaz a személy vagy család legfeljebb két alkalommal részesülhet.
(6) 23Az (5) bekezdésben foglalt rendelkezésektől a polgármester különös méltánylást érdemlő esetben eltérhet.
26. § (1) A polgármester átruházott hatáskörben dönt – krízis helyzet esetén – azonnali intézkedésként elemi csapás okozta káresemény (a Rendelet 3. § (1) bekezdésében meghatározott káresemény) alkalmanként jelentkező többletkiadások esetén (élelmiszer, ruha, tüzelőanyag, egyéb krízis helyzet esetén).
(2) A települési támogatás összege elérheti az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének tízszeresét.
14. Az ünnepekhez kapcsolódó, eseti támogatás
27. § (1) 24A húsvéti és karácsonyi ünnepeket megelőzően az Önkormányzat támogatást nyújthat a községben élő lakcímmel rendelkező családoknak természetbeni vagy egyösszegű pénzbeli támogatás formájában, annak a rászorultnak akinek az év során rendszeres települési támogatást állapítottak meg.
(2) 25A támogatás mértéke - a költségvetés által biztosított lehetőségektől függően - minimum 2.000 Ft maximum 20.000 Ft.
(3) A támogatásról és annak összegéről a képviselő-testület dönt a mindenkori költségvetési rendeletében szereplő összeg erejéig.
15. Nyugdíjasok támogatása
28. § (1) 26A községben élő és állandó lakcímmel rendelkező nyugdíjasoknak (a Rendelet 3. § (1) bekezdés i) pontjában meghatározott nyugdíjas) évente egy alkalommal maximum 20.000 Ft. támogatás nyújtható, ahol a családban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg mindenkori öregségi nyugdíjminimum tizenötszörösét
(2) A támogatásról és annak összegéről minden évben – a költségvetés által biztosított lehetőségekről függően - a képviselő-testület dönt a mindenkori költségvetési rendeletében szereplő összeg erejéig.
16. Újszülöttek kelengye támogatása
29. § (1) Az Önkormányzat a gyermekszületéssel járó anyagi terhek csökkentése érdekében egyszeri „kelengye” települési támogatásban részesíti annak a magyar állampolgárságú újszülöttnek a szüleit,
a) akinek első lakóhelye az Önkormányzat közigazgatási területén található és lakóhelye módosítására a támogatás folyósításáig nem került sor, továbbá
b) 27aki szülőjével életvitelszerűen is az Önkormányzat közigazgatási területén él és
c) 28az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum tizenötszörösét
(2) Az újszülöttek kelengye támogatása egyszeri pénzbeli támogatás, összege gyermekenként 90.000 forint.
(3) A támogatás iránti kérelmet a gyermek szülője jogosult a gyermek születését követő 3 hónapon belül benyújtani. A határidő jogvesztő. Elteltét követően beérkezett támogatási kérelmet el kell utasítani.
(4) A kérelemhez csatolni kell a gyermek születési anyakönyvi kivonatát, valamint a gyermek és a szülők lakcímét igazoló hatósági igazolvány másolatát.
17. Beiskolázási támogatás29
30. § (1) 30A képviselő-testület pénzbeli ellátásként tanév kezdéshez nyújtott települési támogatás állapítható meg azon szociálisan rászoruló törvényes képviselő részére, aki óvodai nevelésben résztvevő, illetve, általános, vagy középiskolai, tanulmányokat folytató, nappali rendszerű oktatásban részt vevő tanuló tartásáról saját háztartásában gondoskodik.
(1a) 31A tizennyolcadik életévét betöltött tanuló saját jogán kérheti a támogatást
(2) 32A támogatás mértéke maximum 20.000,-Ft, melyről a képviselő-testület dönt. A támogatás összegéről a képviselő-testület költségvetési keretétől függően eltérhet
(3) Iskolás korú gyermek: általános iskolás, közép iskolás, felső oktatásban tanuló. 16 éves kor felett kötelező az iskolalátogatási igazolás csatolása a kérelemhez.
(4) 33A támogatásról a polgármester dönt átruházott hatáskörben.”
18.34 Családi otthonteremtési kedvezményt igénybe vevők egyszeri támogatása
31. § (1) Az Önkormányzat a családi otthonteremtési kedvezményt (a továbbiakban: CSOK) igénybevevők részére, kérelem alapján egyszeri pénzbeli támogatást állapíthat meg az alábbi költségek megfizetésének könnyítésére:
a) a szükséges tulajdoni lapok és térképmásolat beszerzésének költsége
b) ügyvédi munkadíj költsége
c) értékbecslői díj
d) építésügyi hatóság és egyéb hatósági eljárási díj
e) NAV igazolás díja
f) közjegyzői munkadíj
g) banki bírálati díj.
(2) A támogatás összege maximum 200.000,- Ft. A támogatás összegének kifizetése -részletekben utólag- a fenti dokumentumok beszerzésének költségét tanúsító, a kérelmező, vagy az Önkormányzat nevére kiállított számla vagy a befizetést tanúsító bizonylat alapján történik.
(3) A kérelem benyújtásának módja és feltételei:
a) kérelem csak e rendelet mellékletét képező formanyomtatványon nyújtható be,
b) a vásárlók közül legalább az egyik félnek Kisvaszari állandó lakhellyel kell rendelkeznie
c) a kérelemben fel kell tüntetni a kérelmező háztartásában, vagy családjában élő személyek rokonsági fokát, a támogatás elbírálásához szükséges további adatot, igazolást, valamint a támogatás igénylésének indoklását,
d) a támogatás felhasználását és a kérelemben feltüntetett adatokat az Önkormányzat ellenőrizheti
e) a szociális ellátást igénylő, illetve a háztartás szociális helyzetéről – az érdemi döntést előkészítő Hivatal indokolt esetben a tényállás tisztázása céljából – környezettanulmányt készíthet.
(4) A kérelemhez csatolni kell:
a) a kérelmező által befizetett a kérelmező, vagy az Önkormányzat nevére szóló számát vagy befizetési bizonylatot eredetiben, melyről az Önkormányzat másolatot készít
b) adás-vételi előszerződést vagy tervezetét
c) CSOK szerződést vagy tervezetét
(5) 35CSOK támogatásban az részesíthető, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg mindenkori öregségi nyugdíj tízszeresét.
19. Személyre szabott humán szolgáltatás nyújtása
32. § (1) Az Önkormányzat a 10. § (3) bekezdésben foglalt feltételeknek megfelelő család tagjai számára egyszeri alkalommal természetbeni és pénzbeli támogatást nyújt a mindennapi élethez szükséges személyi dokumentumaik beszerzéséhez és rendszerezéséhez, valamit hivatalos ügyeik intézésének megkönnyítése érdekében.
(2) Az Önkormányzat egy alkalommal családtagonként 5.000 Ft pénzbeli támogatást nyújt olyan iratrendező beszerzésére, mely alkalmas a személyes iratok és a hivatalos dokumentumok rendszerezésére.
(3) Az Önkormányzat természetbeni segítséget nyújt a hiányzó személyes iratok és dokumentumok beszerzésében, ügyfélkapu létesítésében és használatának elsajátításában, írásos tájékoztató kiadásával könnyíti meg a támogatottak számára hivatalos ügyeik intézését összegyűjtve az ügyeket intéző hatóságok szervezetek nevét elérhetőségét, és az általuk intézendő ügyek körét.
20. Lakhatási támogatást kiegészítő támogatás
33. § (1) Az Önkormányzat maximum 180.000, -Ft pénzbeli vagy ennek az összegnek megfelelő nagyságú természetbeni rendkívüli települési támogatást nyújthat annak a kérelmezőnek, akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, egyedül élő esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 350%-át, és megfelel a (2) bekezdésben foglalt feltételeknek. A támogatási kérelemhez vagyonnyilatkozatot kell csatolni.
(2) A fenti támogatás annak nyújtható, aki:
a) Kisvaszar község közigazgatási területén állandó bejelentett lakcímmel rendelkezik, életvitelszerűen a községben lakik és
b) új, vagy általa felújított ingatlanba költözik, vagy
c) Kisvaszar község közigazgatási területén állandó lakhatásának biztosítása céljából ingatlant vásárol és felújít, vagy
d) saját tulajdonú ingatlanát oly módon újítja fel, hogy annak komfortfokozatát növeli
(3) A támogatás ugyanannak a családnak, vagy kérelmezőnek három éven belül ismételten nem folyósítható.
Rendkívüli települési támogatások
21. Köztemetés
34. § (1) Az Önkormányzat - a halálesetről való tudomásszerzést követő huszonegy napon belül gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha:
a) nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy
b) az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.
(2) Az Önkormányzat:
a) a költségeket hagyatéki teherként a területileg illetékes közjegyzőnél bejelenti, vagy
b) az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezi.
(3) 36Ha az eltemettetésre köteles személy családjában az egy főre jutó havi jövedelem
a) az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét nem haladja meg, a köztemetés költsége méltányosságból elengedhető, csökkenthető.
b) az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át nem haladja meg, a köztemetés költségének megfizetése méltányosságból részletekben engedélyezhető.(4) A kérelmet a 6. melléklet alapján lehet benyújtani.
Egyéb támogatások
22. A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj
35. § (1) Az Önkormányzat évente képviselő-testületi határozattal csatlakozik a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj pályázat adott évi fordulójához.
(2) A pályázat kiírásáról az illetékes miniszter által évente közzétett csatlakozási feltételek és e rendeletben foglaltak alapján a polgármester gondoskodik. A pályázati kiírást az Önkormányzat hirdetőtábláján és a Vásárosdombói Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) honlapján kell közzétenni.
(3) Az ösztöndíj megállapítása iránti pályázatot a Hivatalban lehet benyújtani évente egy alkalommal, a pályázati kiírásban meghatározott határidőig.
(4) A pályázatokat az országos pályázati kiíráshoz mellékelt adatlapon kell benyújtani, melyhez jövedelemnyilatkozatot kell csatolni, amelyben a pályázó és a vele közös háztartásban élő közeli hozzátartozóinak nettó átlagjövedelméről kell nyilatkozni.
(5) A nyilatkozatban a munkaviszonyból, bedolgozói jogviszonyból származó jövedelem, valamint a gyermektartásdíj 6 havi átlagát, nyugdíj, nyugdíjszerű ellátás, terhességi gyermekágyi segély, álláskeresési támogatás, GYES, GYED, GYET, táppénz, iskoláztatási támogatás, rendszeres gyermekvédelmi támogatás folyósításának esetén a pályázat benyújtásakor érvényes összeget kell feltüntetni.
(6) Rendszeresen nem mérhető jövedelmek (vállalkozásból, ingatlan bérbeadásából származó jövedelem) esetén a pályázat benyújtását megelőző évre vonatkozó személyi jövedelemadó bevallás azonos megnevezésű rovatában szerepelő összeg 1/12 részét kell a nyilatkozatban feltüntetni.
(7) A nyilatkozathoz mellékelni kell a nyilatkozatban feltüntetett adatok valódiságát bizonyító okiratokat (munkáltatói igazolás, rendszeres pénzellátás összegét igazoló szelvény stb.)
(8) 37Nem jogosult a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjra az a pályázó, akinek saját és a vele közös háztartásban élő közeli hozzátartozói jövedelmének figyelembevételével az egy főre jutó havi nettó jövedelem meghaladja a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének tízszeresét.
(9) Az Önkormányzat által biztosított ösztöndíj havi összege 5.000 Ft.
23. A „Griffendél” ösztöndíj
36. § (1) 38A községben lakcímmel rendelkező jó tanuló diákok részére Griffendél ösztöndíj folyósítható a tanév végén. A kérelem a rendelet 3. melléklete szerint nyújtható be
(2) A támogatás abban az esetben igényelhető, ha a diák év végi tanulmányi eredménye 4,0 vagy e feletti. A tanulmányi eredmény számításába a szorgalom és magatartás jegyek nem kerülnek beszámításra.
(3) Az ösztöndíj mértéke a következő:
A |
B |
C |
D |
E |
|
---|---|---|---|---|---|
null1. |
Átlag |
Általános iskola alsó tagozat |
Általános iskola felső tagozat |
Szakmunkás képző intézet Középiskola |
Felsőoktatás (egyetem/főiskola) |
2. |
4,00-4,25 |
9 000 Ft |
20 000 Ft |
30 000 Ft |
70 000 Ft |
3. |
4,26-4,55 |
15 000 Ft |
25 000 Ft |
35 000 Ft |
70 000 Ft |
4. |
4,56-4,85 |
20 000 Ft |
30 000 Ft |
45 000 Ft |
70 000 Ft |
5. |
4,86-5,00 |
25 000 Ft |
35 000 Ft |
50 000 Ft |
70 000 Ft |
Szociális és gyermekjóléti szolgáltatások
24. A szociális szolgáltatások formái
37. § Ellátási formák:
a) Gyermekétkeztetés
b) Szociális étkeztetés
c) Család- és gyermekjóléti szolgáltatás
d) Házi segítségnyújtás
e) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
f) Falugondnoki szolgáltatás
25. Gyermekétkeztetés
38. § (1) A gyermekintézményekben (óvoda, iskola) megállapított személyi térítési díj megfizetését – család jövedelmi viszonyaitól függetlenül - az Önkormányzat teljes egészében átvállalja azon gyermekek vonatkozásában, akiknek az állandó lakcíme a községben van és a Kisvaszar székhelyű óvodába, valamint a Vásárosdombói iskolába járnak.
(2) Az Önkormányzat a gyermekek védelméről szóló 1997. évi XXXI. törvény 21/C. §-a alapján térítés mentes szünidei étkezést biztosít a hátrányos helyzetű gyermek és a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére.
(3) Az Önkormányzat térítés mentes szünidei étkezést biztosíthat továbbá azon gyermekek részére is, akiknek állandó lakcíme a településen van és nem felelnek meg a 21. § (2) bekezdésében meghatározott feltételeknek.
(4) A (2)–(3) bekezdés szerinti támogatások igénylését mindkét esetében a 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII.29.) Kormányrendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozaton kell benyújtani.
26. Szociális étkeztetés
39. § (1) A szociális étkeztetés keretében az Önkormányzat tartósan vagy átmenetileg napi egyszeri meleg étkezést (ebéd) biztosít az arra rászorultnak.
(2) Az étkeztetés történhet
a) házhoz szállítással
b) a jogosult általi elvitellel.
(3) Az étkeztetést – a közétkeztetési főzőkonyha keretein belül – a Vásárosdombói Intézményfenntartó Társuláson keresztül feladat ellátási szerződés alapján biztosítja.
(4) Szociális étkeztetésre jogosultak, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani naponta az egyszeri meleg ételt,
a) koruk,
b) egészségi állapotuk,
c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,
d) szenvedélybetegségük, vagy
e) hajléktalanságuk
miatt.
(5) Rászorulósági feltételek:
a) Kora miatt rászoruló az a személy, aki az 65. életévét betöltötte.
b) Egészségi állapota miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki mozgásában korlátozott, krónikus, vagy akut megbetegedése, fogyatékossága miatt önmaga ellátásáról – részben vagy teljesen – gondoskodni nem tud.
c) Fogyatékossága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény alapján fogyatékossági támogatásban részesül.
d) Pszichiátriai betegsége, illetve szenvedélybetegsége miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igényel, önmaga ellátására részben képes.
e) Hajléktalansága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki a bejelentett lakóhellyel nem rendelkezik kivéve azt, akinek bejelentett lakóhelye a hajléktalan szállás.
(6) Étkeztetésben részesíti az Önkormányzat azt az igénylőt, illetve az általa eltartottat is, aki jövedelmétől függetlenül kora vagy egészségi állapota miatt nem képes az étkezéséről más módon gondoskodni.
(7) 41Az ellátás iránti kérelmet a hivatalnál kell benyújtani (5. melléklet). Az ellátás iránti kérelemről a társulási megállapodás szerint Vásárosdombó Község Önkormányzatának polgármestere dönt, figyelemmel a (4) bekezdésében előírtakra. A szociális étkezés megszüntetésre kerülhet amennyiben az igénybe vevő a térítési díjjal két hónapi díjhátralékba esik, ha az étkezést igénybe vevő önhibájából 10 munkanapon belül összességében 3 munkanapon keresztül nem veszi igénybe az étkezést. Önhibának minősül, amikor a jogosult nem tudja igazolni, miért nem vitte el ételt. A jogosultság megszüntetésére a polgármester jogosult
(8) Az étkezés igénybevételéért fizetendő térítési díj mértéke a szolgáltatási önköltség és a tárgyévi normatív állami hozzájárulás különbözete.
(9) Ha a szolgáltatást igénylő személy egészségi állapota vagy személyes körülményei a szolgáltatás átmeneti jellegű vagy halaszthatatlan biztosítását teszik szükségessé, az étkeztetés legfeljebb egy hónap időtartamra a rászorultság vizsgálata nélkül is nyújtható. Ebben az esetben a szolgáltatást igénybe vevő köteles haladéktalanul benyújtani az igénybevételhez előírt dokumentumokat az igénybevétel jogszerű megállapításához.
27. Család- és gyermekjóléti szolgálat
40. § Az önkormányzat Vásárosdombó Község Önkormányzata általa működtetett család- és gyermekjóléti szolgálat keretein belül látja el a családsegítés feladatait valamint a gyermekjóléti szolgáltatási feladatait.
28. Házi segítségnyújtás
41. § (1) A házi segítségnyújtást az önkormányzat a Somogyjádi Mikrotérségi Szociális Társulás által működtetett Somogyjádi Alapszolgáltatási Központ és „Együtt Könnyebb” Időskorúak Otthonán keresztül (7443 Somogyjád, Fő u. 8.), az étkeztetést pedig a Vásárosdombói Intézményfenntartó Társulás (Vásárosdombó, Szabadság tér 17.) útján biztosítja.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltak szerinti személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló szabályokat a megállapodásban erre kijelölt önkormányzat rendelete tartalmazza. (Szociális étkeztetés esetében: Vásárosdombó, házi segítségnyújtás esetében: Somogyjád)
(3) Az önkormányzat a Somogyjádi Mikrotérségi Szociális Társulás által működtetett Somogyjádi Alapszolgáltatási Központ és „Együtt Könnyebb” Időskorúak Otthonán keresztül (7443 Somogyjád, Fő u. 8.) annak intézményi keretein belül, házi segítségnyújtás keretében gondoskodik azokról a személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására nem képesek, róluk nem gondoskodnak és a nappali ellátást nyújtó intézmény igénybevételére nincs lehetőségük, erről a háziorvos igazolását be kell szerezni.
29. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
42. § A jelzőrendszeres házi segítségnyújtást a képviselő-testület a Sásd és Vidéke Vagyonkezelő és Intézményfenntartó Közhasznú Nonprofit Kft. útján biztosítja.
30. A falugondnoki szolgálat feladatai
43. § (1) Az Önkormányzat a község intézményhiányából eredő hátrányainak enyhítése céljából és alapellátási feladati teljesítésének biztosítása érdekében falugondnoki szolgálatot működtet a község közigazgatási területére kiterjedő illetékességgel.
(2) A falugondnoki szolgáltatás körébe a következő alapellátási feladatok tartoznak:
a) egészségügyi alapellátás segítése érdekében a betegek orvoshoz szállítása Vásárosdombóra, gyógyszerek kiváltása,
b) iskoláskorúak tanítási időn túli nem kötelező rendezvényeken történő részvételének biztosítása, a rendezvényekre ill. hazaszállítása.
c) a terheseknek a védőnő szervezésével történő csoportos dombóvári terhes
gondozásra való szállítása és hazaszállítása,
d) betegek hétvégi orvosi ügyeletre szállítása,
e) önmaguk ellátására saját erőből nem képes emberek részére bevásárlás,
f) a lakosság szolgáltatási igényeinek és egyéb információk Önkormányzathoz történő közvetítése.
(3) A falugondnoki szolgáltatás körébe tartozó egyéb szolgáltatási feladatok:
a) részt vesz a lakosság szabadidős tevékenységében (színházlátogatás, kirándulás, sportrendezvényeken való részvétel, stb.), részt vesz a helyi rendezvények szervezésében, lebonyolításában,
b) lakossági szolgáltatásokat végez, különösen:
ba) a helyben nem beszerezhető árucikkek megvásárlása, házhozszállítása, segítségnyújtás a nagybevásárlások lebonyolításában,
bb) diákok és munkába járók szállítása a helyi vasútállomáshoz, és egyéb tömegközlekedési eszközhöz,
bc) betegek szakorvoshoz szállítása,
bd) intézi a személyes jelenlétet nem igénylő, helyben nem intézhető ügyeket,
be) részt vesz a település infrastruktúrája működőképességének fenntartásában, ennek érdekében az észlelt hibát bejelenti, a kisebb hibákat megjavítja,
bf) a lakosság családi eseményeken történő részvételét segíti, az esemény
helyszínére történő szállítással.
c) közreműködik az Önkormányzat ügyeinek intézésében:
ca) elvégzi a szükséges beszerzéseket és szállításokat,
cb) közreműködik a közmunkások foglalkoztatásában,
cc) intézi a képviselő-testület által meghatározott egyedi ügyeket.
Térítési díjak
31. Gyermekétkeztetési intézményi és személyi díjak
44. § (1) A gyermekek óvodai, általános iskolai ellátását biztosító intézményekben a gyermekétkeztetésért kell térítési díjat fizetni.
(2) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díjának alapja az élelmezés nyersanyag költségének egy ellátottra jutó napi összege.
(3) A Kisvaszari Napovi és Főzőkonyha intézmény által biztosított gyermekétkeztetés intézményi térítési díját jelen rendelet 1. melléklete tartalmazza.
32. Vegyes, záró és hatályba léptető rendelkezések
45. § (1) A rendelet 2021. január 1. napján lép hatályba.
(2) Rendelkezéseit a rendelet hatályba lépése idején még el nem bírált folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
46. § Hatályát veszti a szociális igazgatás és a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 2/2015. (II.28.) önkormányzati rendelet, a gyermekvédelem helyi szabályairól szóló 8/2013.(XI.26.) önkormányzati rendelet, valamint a gyermekétkeztetés normáiról, valamint térítési díjakról szóló 3/2000.(II.28.) önkormányzati rendelet.
1. melléklet
|
Nyersanyag norma |
Térítési díj |
---|---|---|
Óvodai ellátás (napi háromszori étkezés) |
410,-Ft |
410,-Ft |
2. melléklet
1. A kérelmező személyes adatai
Neve |
|
Születési neve |
|
Anyja neve |
|
Születési helye, ideje |
|
Állandó lakcíme |
|
Tartózkodási helye |
|
TAJ száma |
|
Telefon, e-mail |
2. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy életvitelszerűen
3. Részesült-e Ön, illetve közös háztartásában együtt élők közül valaki (név szerint) egy éven belül az Önkormányzattól települési támogatásban?
IGEN |
NEM |
4. A kérelem benyújtásának oka ( kért ellátási forma megnevezése): *
a) lakhatási támogatás : természetbeni / pénzbeli
b) gyógyszervásárlásra / gyógyászati segédeszköz vásárlására
c) hátralékkezelési támogatás
d) temetési támogatás
e) krízis helyzetben lévők támogatása
f) nyugdíjasok támogatása
g) újszülöttek kelengye támogatása
h) beiskolázási támogatás
i) családi otthonteremtési kedvezményt igénybevevők egyszeri támogatása
j) személyre szabott humán szolgáltatás nyújtása
k) lakhatási támogatást kiegészítő támogatás
5. Kérelem rövid indokolása:
6. A kérelmezővel közös háztartásban élők száma: fő, és adataik
név |
születési hely, idő |
anyja neve |
TAJ szám |
rokonsági fok |
---|---|---|---|---|
7. Jövedelmi adatok
jövedelem típusa |
kérelmező |
vele közös háztartásban élők |
|||
---|---|---|---|---|---|
munkaviszonyból, vagy más foglalk. jogviszonyból származó jövedelem |
|||||
vállalkozásból, őstermelői, ill. szellemi és más önálló tev.származó |
|||||
alkalmi munkavégzésből származó |
|||||
táppénz, gyermekgondozási támogatás |
|||||
nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátás |
|||||
egyéb (ösztöndíj, nevelőszülői díj, stb.) |
|||||
Összesen |
8. Amennyiben a lakhatással kapcsolatban kéri a támogatást, akkor:
9. Nyilatkozatok
9.1. Tudomásul veszem, hogy
9.1.1. a szociális hatáskört gyakorló szerv - az állami adóhatóság útján - ellenőrizheti a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát,
9.1.2. köteles vagyok a feltüntetett adatokban bekövetkezett változást 15 napon belül, valamint a más rendszeres pénzellátás megállapítására irányuló eljárás indítását 8 napon belül bejelenteni az eljáró hatóságnak.
9.2. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
9.3. Alulírott nyilatkozom, hogy az állami adóhatóságtól és más társhatóságoktól kérelmem elbírálása céljából szükség esetén igazolásokat beszerezzenek, valamint személyes adataimat a jogosultság megállapítása és teljesítése céljából kezeljék, továbbítsák.
9.4. Tudomásul veszem, hogy amennyiben az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen veszem igénybe, úgy azt az Szt. 17. §.-ában foglaltak alapján meg kell térítenem.
9.5. Kijelentem, hogy a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
10. Az egyes települési támogatásonként csatolandó dokumentumok, nyilatkozatok:
10.1. A lakhatás költségeihez kapcsolódóan nyújtott települési támogatás
2. melléklet 1/1.Nyilatkozat
2. melléklet 1/2. NYILATKOZAT
képviselőjének aláírása
2. melléklet 1./3. NYILATKOZAT
3. melléklet
1. A kérelmező személyes adatai
Neve |
|
Születési neve |
|
Anyja neve |
|
Születési helye, ideje |
|
Állandó lakcíme |
|
Tartózkodási helye |
|
TAJ száma |
|
telefon, e-mail |
2. A gyermek adatai
Neve |
|
Születési neve |
|
Anyja neve |
|
Születési helye, ideje |
|
Állandó lakcíme |
|
Tartózkodási helye |
|
TAJ száma |
|
telefon, e-mail |
4. melléklet
I. A kérelmező személyes adatai:
Neve |
|
Születési neve |
|
Anyja neve |
|
Születési helye, ideje |
|
Állandó lakcíme |
|
Tartózkodási helye |
|
TAJ száma |
|
telefon, e-mail |
II. Vagyoni helyzet (A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának valamennyi vagyona)
Lakás vagy lakótelek tulajdon címe |
|||
---|---|---|---|
Alapterülete: |
Tulajdoni hányad: |
Szerzési idő. |
Becsült forgalmi érték: |
Vagyoni értékű joggal terhelt (igen/nem) |
Üdülő vagy üdülőtelek tulajdon címe |
|||
---|---|---|---|
Alapterülete: |
Tulajdoni hányad: |
Szerzési idő: |
Becsült forgalmi érték: |
Vagyoni joggal terhelt (igen / nem) |
Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület címe: |
|||
---|---|---|---|
Megnevezés (zárt kert, műhely, üzlet, garázs) |
|||
Alapterülete: |
Tulajdoni hányad: |
Szerzési idő: |
Becsült forgalmi érték: |
Vagyoni joggal terhelt (igen / nem) |
Termőföld tulajdon címe: |
|||
---|---|---|---|
Alapterülete: |
Tulajdoni hányad: |
Szerzési idő: |
Becsült forgalmi érték: |
Vagyoni joggal terhelt (igen / nem) |
Gépjármű típusa, rendszáma: |
|
Szerzési idő: |
Becsült forgalmi érték: |
Tehergépjármű típusa, rendszáma: |
|
Szerzési idő: |
Becsült forgalmi érték: |
5. melléklet
1. Az ellátást igénybe vevő adatai:
2. Tartására köteles személv
a) neve: _____________________________________________________________________
b) lakóhelye: _________________________________________________________________
3. A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás igénybevételére vonatkozó adatok:
3.1. Étkeztetés:
4. Kijelentem, hogy más szolgáltatónál. Intézménynél alapszolgáltatást ( étkezés. házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, támogató szolgáltatás)
(törvényes képviselő) aláírása
EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTRA VONATKOZÓ IGAZOLÁS |
Lakóhely: |
1. Házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, támogató szolgáltatás és nappali ellátás (idős, fogyatékos, demens személyek részére) igénybevétele esetén |
1.1. önellátásra vonatkozó megállapítások: |
Önellátásra képes □ részben képes □ segítséggel képes O |
1.2. szenved-e krónikus betegségben: |
1.3. fogyatékosság típusa (hallássérült, látássérült, mozgássérült, értelmi sérült) és mértéke: |
1.4. rendszeres orvosi ellenőrzés szükséges-e: |
1.5. gyógyszerek adagolásának ellenőrzése szükséges-e: □ |
1.6. szenvedett-e fertőző betegségben 6 hónapon belül: ü |
1.7. egyéb megjegyzések: |
2. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igénybevételére vonatkozóan igazolom, hogy egészségi állapota alapján a: jelzőrendszeres házi segítségnyújtás biztosítása |
indokolt □ nem indokolt □ |
3. Átmeneti elhelyezés (az éjjeli menedékhely kivételével), ápolást-gondozást nyújtó, rehabilitációs intézmények, lakóotthon esetén |
3.1. esettörténet (előzmények az egészségi állapotra vonatkozóan): |
3.2. teljes diagnózis (részletes felsorolással, BNO kóddal): |
3.3. prognózis (várható állapotváltozás): |
3.4, ápolási-gondozási igények: |
3.5. speciális diétára szorul-e: |
3.8. fogyatékosságban szenved-e (típusa, mértéke): |
3.10. gyógyszerszedés gyakorisága, várható időtartama (pl. végleges, időleges síb.), valamint az igénybevétel időpontjában szedett gyógyszerek köre: |
P. H. |
if |
4. A háziorvos (kezelőorvos) egyéb megjegyzései: |
Dátum: |
Orvos aláírása: |
3.9. idősotthoni ellátás esetén demenciában szenved-e: |
3.6. szenvedélybetegségben szenved-e: |
3.7. pszichiátriai megbetegedésben szenved-e: |
Társadalombiztosítási Azonosító Jel: |
(a háziorvos, kezelőorvos tölti ki) |
Az ellátást kérelmező személyre vonatkozó jövedelmi adatok: |
6. melléklet
III. JÖVEDELEM NYILATKOZAT
A jövedelem típusa |
Kérelmező jövedelme |
Házastárs/élettárs jövedelme |
A családban élő további közeli hozzátartozó(k) jövedelme |
1.) Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó jövedelem |
|||
2.) Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
|||
3.) Táppénz, gyermekgondozási támogatások |
|||
4.) Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres ellátás |
|||
5.) Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátás |
|||
6.) Egyéb jövedelem |
|||
7.) Összes jövedelem |
A bevezető a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg
Az 1. alcím címe a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. §-t a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 16. § a) pontja hatályon kívül helyezte
A 2. § a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg
A 3. § (1) bekezdés a) pontja a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg
Az 5. § (1) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg
Az 5. § (1a) bekezdését a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdése iktatta be
A 8. § (1a) bekezdését a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdése iktatta be
A 8. § (2) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg
A 13. § a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 18. § (1) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg
A 20. §-t a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 22. § b) pontja hatályon kívül helyezte
A 21. § (1) bekezdését a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 22. § c) pontja hatályon kívül helyezte
A 21. § (3) bekezdését a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 22. § d) pontja hatályon kívül helyezte
A 21. § (5) bekezdését a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 22. § e) pontja hatályon kívül helyezte
A 22. §-t a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 22. § f) pontja hatályon kívül helyezte
A 22. §-t a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 22. § f) pontja hatályon kívül helyezte
A 24. § (3) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (1) bekezdésével megállapított szöveg
A 24. § (5) bekezdését a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (2) bekezdése iktatta be
A 24. § (5) bekezdését a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 9. § (2) bekezdése iktatta be
A 25. § (3) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 10. § (1) bekezdésével megállapított szöveg
A 25. § (5) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 10. § (1) bekezdésével megállapított szöveg
A 25. § (6) bekezdését a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 10. § (3) bekezdése iktatta be
A 27. § (1) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg
A 27. § (2) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg
A 28. § (1) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg
A 29. § (1) bekezdés b) pontja a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg
A 29. § (1) bekezdés c) pontját a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdése iktatta be.
A 17. alcím címe a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg
A 30. § (1) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 15. § (1) bekezdésével megállapított szöveg
A 30. § (1a) bekezdését a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 15. § (2) bekezdése iktatta be
A 30. § (2) bekezdését a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 15. § (1) bekezdése módosította.
A 30. § (4) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 15. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 18. alcím címe a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 16. §-ával megállapított szöveg
A 31. § (5) bekezdését a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 17. §-a iktatta be
A 34. § (3) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 18. §-ával megállapított szöveg
A 35. § (8) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 19. §-ával megállapított szöveg
A 36. § (1) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 20. § (1) bekezdésével megállapított szöveg
A 36. § (4) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdésével megállapított szöveg
A 36. § (5) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdésével megállapított szöveg
A 39. § (7) bekezdése a Kisvaszar Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 21. §-ával megállapított szöveg