Olaszfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2019.(VIII.30.) önkormányzati rendelete
a településkép védelméről szóló 13/2017.(XII.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2019. 08. 31- 2019. 08. 31Olaszfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2019.(VIII.30.) önkormányzati rendelete
a településkép védelméről szóló 13/2017.(XII.27.) önkormányzati rendelet módosításáról1
Olaszfalu Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 12. § (2) bekezdés a)-h) pontjaiban kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI.8. ) Korm. rendelet 43/A. § (6) bekezdés és a 9. mellékletében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Veszprém Megyei Kormányhivatal Kormánymegbízotti Kabinet Állami Főépítész, Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Soproni Igazgatóság, Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Hivatala, Miniszterelnökség Kulturális Örökségvédelemért és Kiemelt Kulturális Beruházásokért Felelős Államtitkárság, Balaton- felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság és Olaszfalu község Képviselő Testületének Partnerségi rendeletében meghatározott partnerek véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. § (1) Olaszfalu Község Településkép védelméről szóló 14/2017. (XII. 19.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.) 1. § n) pont helyébe a következő rendelkezés lép:
(2) A R. 3. § (4) d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(3) A R. 14§ a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(4) A R. 14§ c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(4a) “Kizárólag magastetős épület építhető 25-45° tetőhajlásszöggel. A mellékfunkciójú épületek, melyek az utcafrontról nem láthatók 20-45 fok közötti tetőhajlással építhetők. A területen a tervezés során alkalmazni kell a hagyományokhoz és a környező hagyományos épületekhez illeszkedő homlokzati megjelenés kialakítását: oromfalas homlokzat, vagy kontyolt tető. Csarnokszerkezet esetében a nem fénylő, környezetéhez illeszkedő színű fémlemezfedés is megengedett.”
(5) A R. 14§ i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(5a) “Az övezet telkeit a közterülettel határos telekhatáron a helyben kialakult anyag és formavilágú kerítéssel lehet bekeríteni. Tömör kerítés csak természetes kőből soros rakással, vagy fából építhető. (Lejtős terep esetén a magasság a támfalrész felett értendő.) Egyéb fa anyagú kerítés min. 30%-os áttörtségű lehet. Egyéb kerítés min. 50% áttörtségű lehet, tömör a térségben szokásos soros rakású kő vagy vakolt lábazattal. Az oldal és hátsó telekhatáron, valamint oldal és hátsókertben építendő kerítés min. 50% áttörtségű kell legyen.”
(6) A R. 15§ j) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(6a) „Az övezet telkeit a közterülettel határos telekhatáron a helyben kialakult anyag és formavilágú kerítéssel lehet bekeríteni. “
(7) A R. 19§ 3) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(7a) „Kerítés a szélerőmű körül, a tanyagazdaság központi része, ill. birtokközpont körül, valamint az erdővel határos mezőgazdasági területeken alakítható ki, illetve amennyiben pályázati támogatás feltételeként a kiírásban szerepel kerítés kötelező létesítése. A tanyaudvar ill. birtokközpont körül kerítés csak fából, vagy cserjesávval takart drótfonatból, az erdővel határos mezőgazdasági területeken és a pályázatban megkövetelt kerítések, kizárólag vadvédelmi célú kerítés építhető. Tömör kerítés az övezetben nem létesíthet ő. Állattartás esetén az ingatlan (teljes áttörtségű) ”vadháló” kerítéssel bekeríthető.”
(8) A R. 22§ helyébe a következő rendelkezés lép:
(8a) „A nem engedélyköteles építési tevékenység (pl. egyszerű bejelentés alá tartozó új lakóépületek építése, bővítése; kerítés, kerti építmény, járda építése, átalakítása) megkezdését megelőzően az építtető köteles a tervezett építési tevékenységgel kapcsolatosan településkép-védelmi tájékoztatást kérni és szakmai konzultációt kezdeményezni az önkormányzati főépítésznél.”
(9) A R. 23§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(9a) “A szakmai konzultáció a település polgármesterének feladata, szükség esetén az önkormányzati főépítész bevonásával. Az emlékeztető csak azt követően adható ki a kérelmező részére, ha azt előzetesen a polgármester jóváhagyta.”
(10) A R. 25§ (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(10a) „A településképi bejelentési eljárásban a polgármester önkormányzati főépítész szakmai közreműködését veheti igénybe.”
(11) A R. 27§ (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(11a) “A polgármester a tényállás tisztázása során köteles beszerezni az önkormányzati főépítész szakmai állásfoglalását.”
(12) A R. VIII. Fejezet 11. alcímének helyébe a következő rendelkezés lép:
(12a) „A településkép-védelmi bírság kiszabásának esetkörei és mértéke”
(13) A R. 28§ helyébe a következő rendelkezés lép:
(13a) „(1) A polgármester településkép-védelmi bírságot szab ki azzal szemben, aki a lefolytatott településképi kötelezési eljárás során kiadott településképi kötelezést tartalmazó jogerős határozatban foglalt kötelezettségét nem teljesíti.
(2) A településkép-védelmi bírság 10 000 Ft és 1 000 000,-Ft közötti lehet. A településképi bírság a jogsértő állapot előírt határidőn belüli megszüntetésének elmulasztása miatt ismételten is kiszabható.
(3) A településkép-védelmi bírság kiszabásakor a polgármester mérlegeli a jogsértő magatartás súlyát, különösen a településkép védelméhez fűződő érdek sérelmének mértékét, a jogsértés ismételtségét, időtartamát. A polgármester a bírság kiszabása során köteles beszerezni az önkormányzati főépítész szakmai állásfoglalását a településkép védelméhez fűződő érdeksérelem mértékének megállapítása érdekében.
(4) A befolyt településkép-védelmi bírságot az önkormányzat költségvetésében elkülönítetten kezeli. A befolyt bírság összege kizárólag a közterületek, utak járdák felújítására, fejlesztésére, építésre, továbbá a helyi egyedi védelem alatt álló építmények megóvásának, fennmaradásának, megőrzésének támogatása érdekében a Környezetvédelmi Alap bevételének növelésére lehet felhasználni. A Képviselő-testület évente a költségvetési rendelet megalkotásával egyidejűleg dönt az előző évben befolyt településkép-védelmi bírság felhasználásáról.
(5) A polgármester településkép-védelmi bírságot szab ki azzal szemben, aki a lefolytatott településképi kötelezési eljárás során kiadott településképi kötelezést tartalmazó jogerős határozatban foglalt kötelezettségét nem teljesíti.”
2. § (1) Ezen rendelet hatályba lépésével hatályát veszti:
a) A R. 3. § (2) bekezdés d) pontja
b) A R. 8. § (1) bekezdés
c) A R. 12. § b), c), d), e), f), g) pontjai
d) A R. 16. §
(2) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2019. szeptember 1. napjával.