Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2015. (II.26.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátásokról
Hatályos: 2018. 03. 02- 2021. 06. 30Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2015. (II.26.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátásokról
Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 26. §-ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) és (3) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, 92. § (1) bekezdés a) pontjában, 92. § (2) bekezdésében, 132. § (4) bekezdésében és a 134/E. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. FEJEZET A szociális igazgatás és a szociális ellátás általános szabályai
1. Általános rendelkezések
1. § (1) A rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében, megállapítsa az önkormányzat által a helyi sajátosságoknak megfelelő szociális rászorultságtól függő pénzben, valamint természetben biztosított szociális ellátások formáit, szervezeti keretei, az eljárási és jogosultsági szabályokat, továbbá azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit.
(2) A képviselő-testület az ellátások biztosításával a szociális szempontokból rászorult családok életminőségén kíván javítani, illetve egyidejűleg ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevekénységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni.
2. A rendelet hatálya
2. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Kaszó közigazgatási területén a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. §-ában, 6. §-ában és 7. §-ában meghatározott személyekre.
(2) E rendeletben foglaltakat kell alkalmazni Rinyamenti Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulása (a továbbiakban: társulás) által fenntartott, Rinyamenti Szociális Szolgáltató Központ (a továbbiakban: RSZSZK) létrehozásáról és fenntartásáról szóló társulási megállapodás szerinti intézmény útján biztosított szociális és gyermekjóléti ellátások igénybevétele esetén.
3. Hatásköri szabályok
3. § (1) A rendeletben meghatározott szociális feladat- és hatásköröket Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület), valamint átruházott hatáskörben a polgármester és a jegyző gyakorolja.
(2) A képviselő-testület
a) a gyógyszertámogatással, temetési támogatással, temetési kölcsönnel és köztemetés elrendelésével kapcsolatos hatáskörét a polgármesterre,
b) a létfenntartási támogatással, az eseti támogatással és a közszolgáltatási díjtámogatással kapcsolatos hatáskörét a jegyzőre
ruházza át.
(3) A 24. § (1) bekezdésben felsorolt alapszolgáltatásokat – a falugondnoki szolgáltatás kivételével - az önkormányzat társulás keretében, a RSZSZK útján biztosítja.
4. Értelmező rendelkezések
4. § (1) E rendelet alkalmazásában:
- a) Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet különösen:
- aa) lakhatást érintő elemi kár (pl. tűz, szél-, hóvihar, belvíz, más időjárási károsító hatás, stb.) vagy meghibásodás (pl. csőtörés, gázrobbanás, elektromos meghibásodás, stb.),
- ab) bűncselekmény sértettje,
- ac) rendszeres pénzellátás megszűnése, folyósításának elhúzódása, két hónapot meghaladó, tartós jövedelemnélküliség, mely nem a Sztv. 36. § (2) bekezdés a) pontja miatt következett be,
- ad) munkaviszony megszűnése a munkáltató rendes felmondása által (kivéve az azonnali hatályú felmondást),
- ae) iskoláztatás biztosítása,
- af) lakáshasználat jogának tényleges elvesztése, hajléktalanná válás,
- ag) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása, a gyermek fogadásának előkészítése,
- ah) nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásának elősegítése,
- ai) gyermek családba való visszakerülésének elősegítése,
- aj) gyermek hátrányos helyzete,
- ak) magas gyógyszerköltség,
- al) közeli hozzátartozó halála,
- am) krízishelyzet.
- b) Időszakosan bekövetkező, vagy tartósan fennálló létfenntartási probléma különösen:
- ba) gyógyintézeti kezelés díjának kiegyenlítése (pl. szanatóriumi ápolás, gyógyfürdő vagy egyéb orvosi kezelés),
- bb) gyógyászati segédeszközök beszerzése,
- bc) közgyógyellátásra nem jogosult személy sürgős vagy folyamatos gyógyszer szükséglete,
- bd) adósság miatt kikapcsolt közüzemi szolgáltatás (áram, víz, gáz) újra üzembe helyezésének anyagi terhe,
- be) két hónapot meghaladó közüzemi számlatartozás.
(2) E rendelet alkalmazása során a fogalmak értelmezésére a Szt. rendelkezéseit kell alkalmazni.
5. Eljárási rendelkezések
5. § (1) E rendeletet a Szt.-ben, a kapcsolódó végrehajtási rendeletekben, valamint az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvényben (a továbbiakban: Ákr.) foglaltakkal együtt kell alkalmazni a szociális ellátásra való jogosultság megállapítása, az ellátás biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából vezetett nyilvántartásokra vonatkozóan is.
(2) Az e rendeletben foglalt pénzbeli és természetbeni ellátási formák igénybevétele iránti kérelmet írásban – amennyiben rendelkezésre áll, az arra rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével – a szükséges mellékletek csatolásával a Somogyszobi Közös Önkormányzati Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) kell benyújtani, illetve postai úton a Hivatal címére (7563 Somogyszob, Petőfi Sándor u. 1.) lehet eljuttatni.
(3) Az e rendeletben szabályozott szociális ellátások iránti kérelem elektronikus úton történő benyújtására – az elektronikus közigazgatás feltételeinek megteremtéséig – nincs lehetőség.
(4) Amennyiben az e rendeletben szabályozott szociális alapszolgáltatások biztosítása kistérségi társulás keretében fenntartott intézmény útján történik az alapszolgáltatás igénybevétele iránti kérelmet az RSZSZK Somogyszob, Kossuth Lajos u. 29. szám alatti telephelyen lehet szóban vagy írásban előterjeszteni.
(5) Civil szervezetek is kezdeményezhetik a hivatalból történő eljárást. Eljárás kezdeményezésük nem terjed ki intézményi ellátás igénybevételének kezdeményezésére.
6. § (1) A kérelemnek legalább az alábbiakat tartalmaznia kell:
- a) a kérelmező nevét, születési nevét;
- b) a kérelmező születési helyét, idejét;
- c) a kérelmező anyja leánykori nevét;
- d) a kérelmező lakóhelyét, tartózkodási helyét;
- e) a kérelmező Társadalombiztosítási azonosító jelét;
- f) a kérelmezővel egy háztartásban élő személyeknek az a) – e) pontokban felsorolt adatait;
- g) a szükséges jövedelmi adatokat (bevételekről és kiadásokról);
- h) a kérelmező állampolgárságát,
- i) az Szt. 3. § (3) és (4) bekezdése szerinti személy esetében a Magyarországon tartózkodás jogcímét, hozzátartozói jogcímen történő tartózkodás esetén a rokoni kapcsolatot;
- j) az igényelt szociális ellátás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatokat, nyilatkozatokat.
(2) Az e rendeletben meghatározott szociális ellátásokkal kapcsolatban a képviselő-testület által átruházott hatáskörben meghozott döntések elleni fellebbezést a Hivatalhoz kell eljuttatni az 5. § (2) bekezdésben rögzítettek szerint és az Ákr.-ben foglalt határidőig.
(3) A kérelmezőnek nyilatkoznia kell a kérelem indokául szolgáló tényről, rendkívüli élethelyzetről, anyagi veszteségről, jövedelem kiesésről és azokat okirattal igazolnia kell. (Pl. munkaviszony megszűnés igazolás, számla, stb.)
(4) A jogosultsági feltételek megállapításához e §-ban szabályozottakon túl szükséges egyes speciális igazolások és bizonyítékok köre a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül felsorolásra.
7. § (1) A Hivatal a szociális ellátások során a kérelmező által közölt adatok, tények, nyilatkozatok valódiságát a rendelkezésre álló nyilvántartásból, vagy a nyilvántartó közigazgatási szerv, illetve gazdálkodó szervezet megkeresése útján ellenőrizheti.
(2) A Hivatal a támogatást igénylő szociális helyzetéről környezettanulmányt készít, valamint a gyermeket nevelő családok esetén az RSZSZK Gyermekjóléti és Családsegítő szervtől javaslatot kérhet.
(3) Nem kell környezettanulmányt készíteni az igénylőről, ha életkörülményeit a Hivatal - bármely ügyben - a tárgyévben már vizsgálta, és azokban lényeges változás nem feltételezhető.
(4) A valótlan tartalmú dokumentumok benyújtása, nyilatkozatok, bevallások megtétele esetén a kérelem elutasítására, vagy a megállapított támogatás megszüntetésére kerül sor. Az elutasítás vagy a megszüntetés időpontjától számított 6 hónapig a támogatás érintett részére történő megállapítására nincs lehetőség.
(5) Amennyiben az ellenőrzés eredménye alapján vélelmezhető, hogy a jövedelemnyilatkozatban foglaltak nem felelnek meg a valóságnak, a Hivatal a Szt. 10. § (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően jár el.
(6) A jogosultsági feltételek Hivatal köztisztviselői által, valamint az RSZSZK Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat munkatársainak bevonásával ellenőrizhető.
(7) A jogosultság megállapításakor a Szt. 10. § (2) - (5) bekezdésében foglaltak az irányadóak.
(8) Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, amelyek a Hivatal nyilvántartásában fellelhetők.
8. § (1) A jogerősen megállapított pénzbeli támogatásokat a Hivatal pénzügyi ügyintézője folyósítja – az ügyfél kérése szerint – lakossági, vagy közüzemi szolgáltatói folyószámlára való átutalással, vagy házi pénztárból történő kifizetéssel.
(2) A települési támogatás egészben, vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. A folyósítás módjáról az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.
9. §
A szociális ellátásra jogosultság, a jogosultat érintő jog és kötelezettség megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre az Ákr. rendelkezéseit kell alkalmazni.
6. Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése
10. § (1) A jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítésére az Szt. 17. § (1) – (3) bekezdéseiben foglaltakat kell alkalmazni.
(2) A kérelem a megtérítést elrendelő határozat jogerőre emelkedését követő 30 napon belül nyújtható be.
(3) A hatáskör gyakorlója az Szt. 17. § (5) bekezdés szerinti méltányosságot az alábbi feltételek megléte engedélyezheti:
- a) részletfizetés esetén, ha a kötelezett
- aa) családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át nem haladja meg, vagy
- ab) egyedül élő és havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át nem haladja meg,
- b) csökkentés esetén, ha a kötelezett
- ba) családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét nem haladja meg, vagy
- bb) egyedül élő és havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át nem haladja meg,
- c) elengedés esetén, ha a kötelezett
- ca) családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 %-át nem haladja meg, vagy
- cb) egyedül élő és havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét nem haladja meg.
(4) A részletfizetés legfeljebb 6 havi időtartamra engedélyezhető.
(5) A csökkentés mértéke nem haladhatja meg a fizetési kötelezettség 50%-át. A fennmaradó összegre részletfizetés engedélyezhető, melynek időtartama nem haladhatja meg a 6 hónapot.
7. Ellátások formái
11. § A képviselő-testület a Szt. rendelkezései alapján az alábbi ellátásokat nyújtja:
- a) pénzbeli ellátások,
- b) természetben nyújtott szociális ellátások,
- c) személyes gondoskodást nyújtó ellátások.
II. FEJEZET Pénzbeli ellátások
12. § A képviselő-testület az Szt.-ben, illetve e rendeletében meghatározott feltételek szerint
- a) települési támogatást,
- b) temetési kölcsönt, és
- c) hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj támogatást
állapít meg.
8. Települési támogatás
13. § A képviselő-testület a rendeletben meghatározottak szerint települési támogatást nyújt, eseti jelleggel, a 4. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározottak szerint létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint a 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározottak szerint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére, az alábbiak szerint:
- a) jövedelemtől függő települési támogatás:
- aa) lakhatást érintő elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások, vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt létfenntartási támogatást,
- ab) betegséghez gyógyszertámogatást,
- ad) krízishelyzethez eseti támogatást,
- b) jövedelemtől független települési támogatás:
- ba) halálesethez temetési támogatást.
14. § (1) Jövedelemtől függő települési támogatás állapítható meg annak a személynek, akinek
- a) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedül élő esetén annak 150 %-át, és
- b) sem neki, sem a vele egy háztartásban élő közeli hozzátartozójának a Sztv. 4. § (1) bekezdésének b) pontjában meghatározott vagyona nincs.
(2) A jövedelemtől függő települési támogatás egyszeri összege nem lehet kevesebb, mint 3.000 Ft.
(3) Az igénylő és a vele közös háztartásban elő családtagjai számára jövedelemtől függő települési támogatás egy naptári éven belül legfeljebb 2 alkalommal adható, és egy családból – alkalmanként is – csak egy személy részére.
9. Létfenntartási támogatás
15. § (1) A jegyző létfenntartási támogatást állapíthat meg annak a személynek, aki 4. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározottak szerint létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint a 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározottak szerint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.
(2) A létfenntartási támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell, különösen
- a) az elemi kárt esetén a szakhatósági jegyzőkönyvet,
- b) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása esetén szakorvos vagy védőnő általi igazolást a várandóság és a terhes-gondozás tényéről,
- c) a gyermek fogadásának előkészítéséhez szakorvos vagy védőnő általi igazolást a várandóság és a terhes-gondozás tényéről, már megszületett gyermek esetén a születési anyakönyvi kivonatot,
- d) iskoláztatáshoz az intézmény igazolását a felmerülő költségekről,
- e) a gyermek családjával való kapcsolattartás biztosítása, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítése érdekében igényelt támogatás esetében gyámhivatal határozatát.
(3) A kérelmező és a vele közös háztartásban élő családtagjai számára az ugyanazon rendkívüli élethelyzetre vagy létfenntartási gondra hivatkozással ismételten benyújtott kérelemre vagy hivatalból indult eljárásra települési létfenntartási támogatás nem állapítható meg.
(4) A létfenntartás támogatás iránti kérelem e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be, melyhez csatolni kell e rendelet 8. melléklete szerinti jövedelem-nyilatkozatot.
10. Gyógyszertámogatás
16. § (1) A polgármester az eseti gyógyszerkiadások mérséklésére gyógyszertámogatásban részesítheti azt a személyt, akinek egy-egy betegség miatt jelentkező magas gyógyszer, gyógyászati segédeszköz kiadása meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25 %-át.
(2) Nem állapítható meg gyógyszertámogatás annak a kérelmezőnek, aki az Szt. 50. § (1) – (2) bekezdése alapján közgyógyellátásra jogosult.
(3) A gyógyszertámogatás iránti kérelem e rendelet 2. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be, melyhez csatolni kell e rendelet 8. melléklete szerinti jövedelem-nyilatkozatot.
(4) A gyógyszertámogatás igénylésének alapja az orvos, illetve szakorvos által kiadott vény. Amennyiben az orvosi, illetve szakorvosi vény nem tartalmazza az adott gyógyszer vagy gyógyászati (segéd)eszköz árát, a gyógyszertár árra vonatkozó igazolását szükséges a kérelemhez mellékelni.
(5) A gyógyszertámogatás iránti kérelmet haladéktalanul, a kérelem beérkezését követő 3 napon belül kell elbírálni.
11. Eseti támogatás
17. § (1) A jegyző eseti támogatást állapíthat meg legfeljebb három hónapra, havi rendszerességgel annak a kérelmezőnek, aki
- a) krízishelyzetbe került,
- b) keresőtevékenységet nem folytat,
- c) jövedelemmel nem rendelkezik,
- d) vállalja az állami foglalkoztatási szervvel vagy a rehabilitációs hatósággal az együttműködést.
(2) Az (1) bekezdés a) pontjában foglalt krízishelyzetnek kell tekinteni, ha a kérelmezőnek az ápolási díj, a gyermekgondozási segély, a gyermeknevelési támogatás, a rendszeres szociális járadék, a bányász dolgozók egészségkárosodási járadéka, az átmeneti járadék, a rehabilitációs járadék, a rokkantsági nyugdíj, a baleseti rokkantsági nyugdíj, a megváltozott munkaképességű személyek ellátása, az ideiglenes özvegyi nyugdíj folyósítása önhibáján kívül, illetve az özvegyi nyugdíj folyósítása a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 52. §-ának (3) bekezdése szerinti okból szűnt meg.
(3) Az önhibának minősül a kérelmezőnek felróható tényező, amelyért ekként felelőssé tehető, különösen ha
- a) a korábban folyósított pénzellátás, együttműködés hiánya miatt került megszüntetésre vagy szüneteltetésre,
- b) az egészségkárosodáson alapuló ellátás azért kerül megvonásra, mert az egészségkárosodás mértékének megállapítására hatáskörrel rendelkező szakértői bizottság előtt nem jelent meg;
- c) bármely munkanélküli, társadalombiztosítási, szociális ellátástól, családtámogatástól, tartásdíjtól azért esik el, mert azt nem igényli, végrehajtását nem kéri, vagy a megállapításhoz szükséges bizonyítékokat nem csatolja be;
- d) a munkaügyi központ vagy az önkormányzat által felkínált – a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény 25. § (2) bekezdése szerinti - megfelelő munkát nem fogadja el.
(4) Az eseti támogatás összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 80 %-a.
(5) Az eseti támogatás iránti kérelmet a krízishelyzet tudomására jutás napjától számított 30 napon belül lehet benyújtani, e rendelet 3. mellékletét képező nyomtatványon. A határidő elmulasztása jogvesztő.
(6) Az eseti támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell a (2) bekezdésben meghatározott ellátás megszűntetéséről szóló döntést, valamint melyhez csatolni kell e rendelet 8. melléklete szerinti jövedelem-nyilatkozatot.
12. Temetési támogatás
18. § (1) A polgármester jövedelmi és vagyoni helyzetétől függetlenül temetési támogatást nyújt annak a kérelmezőnek, aki meghalt Kaszói személy eltemettetéséről gondoskodott
- a) tartásra köteles hozzátartozóként , vagy
- b) annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, és erről írásban nyilatkozik.
(2) A temetési támogatás összege nem lehet kevesebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10% - ánál, de elérheti annak teljes összegét.
(3) A helyben szokásos legolcsóbb temetés összege 300.000 Ft.
19. § (1) A temetési támogatás iránti kérelmet az elhalálozás napjától számított 60 napon belül lehet benyújtani, a rendelet 4. mellékletét képező nyomtatványon. A határidő elmulasztása jogvesztő.
(2) A temetési támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell
- a) a temetés költségeiről - a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére - kiállított számla eredeti példányát, és
- b) a halotti anyakönyvi kivonatot.
(3) A megállapított temetési támogatás összegét vagy a kérelem elutasításának tényét az arról szóló határozat számával együtt a temetési számlára rá kell vezetni és a számlát a kérelmező részére vissza kell adni.
(4) Ha a kérelmező szociális körülményei indokolttá teszik, a temetési támogatás a temetés költségeinek kifizetésére előre is adható. Ilyen esetben a határozatban meg kell jelölni azt a határidőt, ameddig a kérelmező köteles a temetést igazoló számlát bemutatni.
(5) Nem állapítható meg temetési támogatás annak a személynek,
- a) aki a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül,
- b) akinek az elhunyttal, annak halála idején érvényes tartási-, öröklési szerződése volt.
.
13. Méltányosság
20. §
A jövedelemtől függő települési támogatás méltányosságból, évente egy alkalommal abban az esetben is megállapítható, ha az egy főre jutó jövedelem a 14. § - ában előírt jövedelmi határt meghaladja, feltéve, hogy a kérelmező a kérelem benyújtásával egyidejűleg hitelt érdemlően igazolja 4. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározottak szerint létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint a 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározottak szerint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gond fennállását.
14. Temetési kölcsön
21. § (1) A polgármester temetési kölcsönben részesítheti azt a személyt, aki az elhunyt személy eltemettetéséről anyagi helyzete miatt nem képes gondoskodni, feltéve, hogy
- a) az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum 300 %-át, és
- b) rendelkezik olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére.
(2) A temetési kölcsön iránti kérelem e rendelet 5. melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be, melyhez csatolni kell e rendelet 8. melléklete szerinti jövedelem-nyilatkozatot.
(3) A temetési kölcsön maximum összege: 150.000 Ft.
(4) A kölcsön legfeljebb 12 hónapra adható.
(5) Az első részletet a kölcsön felvételét követő hónap 15. napjáig kell visszafizetni.
(6) A kölcsön folyósításáról szóló határozatban rögzíteni kell a kölcsön összegét, a visszafizetés feltételeit és a kölcsön késedelmes megfizetése esetén a behajtás módját.
(7) Nem kaphat kölcsönt akinek az elhunyttal, annak halála idején érvényes tartási-, öröklési szerződése volt.
15. Hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj támogatása
22. § (1) A jegyző hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj (a továbbiakban: közszolgáltatási díj) megfizetéséhez jövedelmi és vagyoni helyzetétől függetlenül közszolgáltatási díj támogatást állapít meg azon kérelmező részére, aki
- a) a településen kijelölt kötelező hulladékgazdálkodási közszolgáltatóval közszolgáltatási szerződést kötött, és
- b) közszolgáltatási díj tartozása nincs.
(2) A közszolgáltatási díj támogatás mértéke ingatlanonként a hulladékról szóló törvényben, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megállapításáért felelős miniszter rendeletében meghatározott és kiszámlázott féléves közszolgáltatási díj 100 %-a, de legfeljebb 11.000 Ft.
(3) A kérelmet évente két alkalommal lehet benyújtani az 6. melléklet szerinti formanyomtatványon:
a) az első félévre befizetett közszolgáltatási díj után a tárgyév október 1. napjától november 30. napjáig,
b) a második félévre befizetett közszolgáltatási díj után a tárgyévet követő év március 1. napjától április 30. napjáig.
A határidő elmulasztása jogvesztő.
(3a) Kérelmező alkalmanként legfeljebb két ingatlanra nyújthat be közszolgáltatási díj iránti kérelmet.
(4) A kérelemhez csatolni kell a közszolgáltatási díj befizetéséről szóló igazolást, valamint első alkalommal történő benyújtás esetén a közszolgáltatási szerződés másolatát.
III. FEJEZET Természetben nyújtott szociális ellátások
16. Köztemetés
23. § (1) A köztemetéssel összefüggő feladatokat a Szt. 48. § - ban foglaltak szerint kell ellátni.
(2) A polgármester az eltemettetésre kötelezett személyt a köztemetés költségeinek megtérítése alól mentesítheti, ha
- a) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedül élő esetén annak 150 %-át, és
- b) sem neki, sem a vele egy háztartásban élő közeli hozzátartozójának a Szt. 4. § (1) bekezdésének b) pontjában meghatározott vagyona nincs.
(3) A polgármester részletfizetést biztosíthat annak az eltemettetésre kötelezett személynek, akinek az egy főre számított havi családi jövedelme az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feltételnek nem felel meg, de az egy főre számított havi családi jövedelme nem éri el a nyugdíj minimum 250 %-át.
(4) A (2) és (3) bekezdésben foglalt kérelem legkésőbb a hagyatékátadó végzés jogerőre emelkedését követő 30 napon belül nyújtható be e rendelet 7. melléklete szerinti nyomtatványon, melyhez csatolni kell e rendelet 8. melléklete szerinti jövedelem-nyilatkozatot. A határidő elmulasztása jogvesztő.
IV. FEJEZET Szociális szolgáltatások
24. § (1) Az önkormányzat Szt. 57. § (1) bekezdésében rögzített szociális alapszolgáltatások közül az alábbiakat biztosítja:
- a) falugondnoki szolgáltatás,
- b) étkeztetés,
- c) házi segítségnyújtás,
- d) családsegítés,
- e) a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,
- f) a közösségi ellátások,
- g) támogató szolgáltatás,
- h) utcai szociális munka,
- i) nappali ellátás.
(1a) Az önkormányzat az (1) bekezdésben foglalt alapszolgáltatásokat társulásban, a társulás által fenntartott RSZSZK Segesdi Intézményegysége útján biztosítja.
(1b) Somogyszob Község Önkormányzata, mint a Somogyszobi Közös Önkormányzati Hivatal székhelye szerinti települési önkormányzat köteles az (1) bekezdés c) pontja szerinti családsegítő szolgálatot működtetni. A családsegítő szolgálat ellátási területe a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó Kaszó település lakosságára is kiterjed.”
(2) A személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről, valamint a fizetendő térítési díjakról szóló szabályokat Nagyatád Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekvédelmi és szociális személyes gondoskodásáról szóló rendelete tartalmazza.
(3) A családsegítéssel kapcsolatos szabályokat Somogyszob Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális ellátásokról szóló rendelete tartalmazza.
17. Falugondnoki szolgáltatás
25. § (1) A falugondnoki szolgáltatás keretében az Önkormányzat enyhíti az külterületi lakott helyek és egyéb belterületek intézményhiányából eredő hátrányait, biztosítja az alapvető szükségletek kielégítését célzó szolgáltatásokhoz való hozzájutást, az egyes alapszolgáltatásokhoz való hozzájutást, valamint segíti az egyéni és a közösségi szintű szükségletek teljesítését.
(2) A falugondnoki szolgálatról az önkormányzat külön rendeletet alkot.
V. FEJEZET Záró rendelkezések
26. § Ez a rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.
27. § A rendeletet a hatálybalépését követően indult ügyekben kell alkalmazni.
28. § Ez a rendelet megfelel a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvében foglaltaknak.
29. § Hatályát veszti Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális ellátásokról szóló 9/2013. (XII. 10.) önkormányzati rendelete.
1. melléklet
K É R E L E M
létfenntartási támogatás megállapítására
1. Személyi adatok
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve: .........................................................................................................................................
Születési neve: ..........................................................................................................................
Anyja neve: ...............................................................................................................................
Születési helye, ideje (év, hó, nap): ..........................................................................................
Lakóhelye: ................................................................................................................................
Tartózkodási helye: ...................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .....................................................................................
Állampolgársága: ......................................................................................................................
Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................................
Fizetési számlaszám (ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri): ………………………….
A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: .............................................................................
1.2. A kérelmező családi állapota:
□ hajadon/nőtlen; □házas és házastársával együtt él; □házas és házastársától külön él;
□élettárssal él; □elvált; □özvegy; □egyedül él.
1.3. A kérelmező
□ részesül fogyatékossági támogatásban,
□ nem részesül fogyatékossági támogatásban.
1.4. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
□ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
□ EU kék kártyával rendelkező, vagy
□ bevándorolt/letelepedett, vagy
□ menekült/oltalmazott/hontalan.
1.5. A kérelem benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban élők száma: ………. fő, és személyi adatai:
Név | Születés helye, | Anyja neve | Társadalom- | 18. életévét betöltött személy esetén azon oktatási intézmény |
|
* Ebben az oszlopban kell feltüntetni: |
a) ha a gyermekre tekintettel gyermekgondozási segélyt, gyermeknevelési támogatást, gyermekgondozási díjat vagy terhességi gyermekágyi segélyt folyósítanak, |
b) ha a 20 évesnél fiatalabb gyermek nem jár oktatási intézménybe, de önálló keresettel még nem rendelkezik, vagy |
c) életkortól függetlenül a tartós betegség vagy fogyatékosság fennállását, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt. |
2. Jövedelemi adatok
A kérelmező, valamint házastársa (élettársa) és a velük egy háztartásban élő gyermekeik havi jövedelme, forintban:
| Kérelmező | Házastárs, élettárs | Gyermekek | |||||
Havi jövedelme (forint) | ||||||||
1. | Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó (ebből: közfoglal- | |||||||
koztatásból származó) | ||||||||
2. | Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó | |||||||
3. | Táppénz, gyermekgondozási támogatások | |||||||
4. | Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások | |||||||
5. | Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások | |||||||
6. | Egyéb jövedelem | |||||||
7. | Összes jövedelem |
Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki):..........................................Ft/hó
3. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok
A létfenntartási támogatás megállapítását azért kérem, mert családomban az alábbi okokhoz kapcsolódó rendkívüli élethelyzet, illetve létfenntartási probléma merült fel:
- a) Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet különösen:
□ lakhatást érintő elemi kár (pl. tűz, szél-, hóvihar, belvíz, más időjárási károsító hatás, stb.) vagy meghibásodás (pl. csőtörés, gázrobbanás, elektromos meghibásodás, stb.),
□ bűncselekmény sértettje,
□ rendszeres pénzellátás megszűnése, folyósításának elhúzódása, két hónapot meghaladó, tartós jövedelemnélküliség, mely nem a Sztv. 36. § (2) bekezdés a) pontja miatt következett be,
□ munkaviszony megszűnése a munkáltató rendes felmondása által (kivéve az azonnali hatályú felmondást),
□ iskoláztatás biztosítása,
□ lakáshasználat jogának tényleges elvesztése, hajléktalanná válás,
□ válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása, a gyermek fogadásának előkészítése,
□ nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásának elősegítése,
□) gyermek családba való visszakerülésének elősegítése,
□ gyermek hátrányos helyzete.
b) Időszakosan bekövetkező, vagy tartósan fennálló létfenntartási probléma különösen:
□ gyógyintézeti kezelés díjának kiegyenlítése (pl. szanatóriumi ápolás, gyógyfürdő vagy egyéb orvosi kezelés),
□ adósság miatt kikapcsolt közüzemi szolgáltatás (áram, víz, gáz) újra üzembe helyezésének anyagi terhe,
□ két hónapot meghaladó közüzemi számlatartozás.
(Az igénylés okát kérem jelölje X-el!)
Nyilatkozatok
Kijelentem, hogy
- Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
- Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszakövetelheti.
· Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
- Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján – ellenőrizheti.
Kelt: ...................................................
…………………………………. ….…………………………………..
kérelmező aláírása kérelmező házastársának/élettársának/
nagykorú gyermekének aláírása
2. melléklet
K É R E L E M
gyógyszertámogatás megállapítására
1. Személyi adatok
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve: .........................................................................................................................................
Születési neve: ..........................................................................................................................
Anyja neve: ...............................................................................................................................
Születési helye, ideje (év, hó, nap): ..........................................................................................
Lakóhelye: ................................................................................................................................
Tartózkodási helye: ...................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .....................................................................................
Állampolgársága: ......................................................................................................................
Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................................
Fizetési számlaszám (ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri): ………………………….
A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: .............................................................................
1.2. A kérelmező családi állapota:
□ hajadon/nőtlen; □házas és házastársával együtt él; □házas és házastársától külön él;
□élettárssal él; □elvált; □özvegy; □egyedül él.
1.3. A kérelmező
□ részesül fogyatékossági támogatásban,
□ nem részesül fogyatékossági támogatásban.
1.4. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
□ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
□ EU kék kártyával rendelkező, vagy
□ bevándorolt/letelepedett, vagy
□ menekült/oltalmazott/hontalan.
1.5. A kérelem benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban élők száma: ………. fő, és személyi adatai:
Név | Születés helye, | Anyja neve | Társadalom- | 18. életévét betöltött személy esetén azon oktatási intézmény |
| |
* Ebben az oszlopban kell feltüntetni: | ||||||
a) ha a gyermekre tekintettel gyermekgondozási segélyt, gyermeknevelési támogatást, gyermekgondozási díjat vagy terhességi gyermekágyi segélyt folyósítanak, | ||||||
b) ha a 20 évesnél fiatalabb gyermek nem jár oktatási intézménybe, de önálló keresettel még nem rendelkezik, vagy | ||||||
c) életkortól függetlenül a tartós betegség vagy fogyatékosság fennállását, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt. |
2. Jövedelemi adatok
A kérelmező, valamint házastársa (élettársa) és a velük egy háztartásban élő gyermekeik havi jövedelme, forintban:
| Kérelmező | Házastárs, élettárs | Gyermekek | |||||
Havi jövedelme (forint) | ||||||||
1. | Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó (ebből: közfoglal- | |||||||
koztatásból származó) | ||||||||
2. | Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó | |||||||
3. | Táppénz, gyermekgondozási támogatások | |||||||
4. | Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások | |||||||
5. | Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások | |||||||
6. | Egyéb jövedelem | |||||||
7. | Összes jövedelem |
Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki):..........................................Ft/hó
3. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok
3.1. A gyógyszertámogatást az alábbiak miatt kérem:
□ magas gyógyszerköltségem miatt,
□ gyógyászati segédeszközök beszerzéséhez,
□ folyamatos gyógyszer szükséglethez,
□ egyéb: …………………………………………….
(Az igénylés okát kérem jelölje X-el!)
3.2. Gyógyszer, gyógyászati segédeszköz igazolt költsége: ……………….. Ft
Nyilatkozatok
Kijelentem, hogy az Szt. 50. § (1) – (2) bekezdése alapján közgyógyellátásra
□ jogosult vagyok.
□ nem vagyok jogosult.
(A megfelelőt kérem jelölje X-el!)
- Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
- Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszakövetelheti.
· Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
- Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV és az OEP hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján – ellenőrizheti.
Kelt: ...................................................
…………………………………. ….…………………………………..
kérelmező aláírása kérelmező házastársának/élettársának/
nagykorú gyermekének aláírása
3. melléklet
K É R E L E M
eseti támogatás megállapítására
1. Személyi adatok
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve: .........................................................................................................................................
Születési neve: ..........................................................................................................................
Anyja neve: ...............................................................................................................................
Születési helye, ideje (év, hó, nap): ..........................................................................................
Lakóhelye: ................................................................................................................................
Tartózkodási helye: ...................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .....................................................................................
Állampolgársága: ......................................................................................................................
Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................................
Fizetési számlaszám (ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri): ………………………….
A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: .............................................................................
1.2. A kérelmező családi állapota:
□ hajadon/nőtlen; □ házas és házastársával együtt él; □ házas és házastársától külön él;
□ élettárssal él; □ elvált; □ özvegy; □ egyedül él.
1.3. A kérelmező
□ részesül fogyatékossági támogatásban,
□ nem részesül fogyatékossági támogatásban.
1.4. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
□ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
□ EU kék kártyával rendelkező, vagy
□ bevándorolt/letelepedett, vagy
□ menekült/oltalmazott/hontalan.
1.5. A kérelem benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban élők száma: ………. fő, és személyi adatai:
Név | Születés helye, | Anyja neve | Társadalom- | 18. életévét betöltött személy esetén azon oktatási intézmény |
| |
* Ebben az oszlopban kell feltüntetni: | ||||||
a) ha a gyermekre tekintettel gyermekgondozási segélyt, gyermeknevelési támogatást, gyermekgondozási díjat vagy terhességi gyermekágyi segélyt folyósítanak, | ||||||
b) ha a 20 évesnél fiatalabb gyermek nem jár oktatási intézménybe, de önálló keresettel még nem rendelkezik, vagy | ||||||
c) életkortól függetlenül a tartós betegség vagy fogyatékosság fennállását, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt. |
2. Jövedelemi adatok
A kérelmező, valamint házastársa (élettársa) és a velük egy háztartásban élő gyermekeik havi jövedelme, forintban:
| Kérelmező | Házastárs, élettárs | Gyermekek | |||||
Havi jövedelme (forint) | ||||||||
1. | Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó (ebből: közfoglal- | |||||||
koztatásból származó) | ||||||||
2. | Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó | |||||||
3. | Táppénz, gyermekgondozási támogatások | |||||||
4. | Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások | |||||||
5. | Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások | |||||||
6. | Egyéb jövedelem | |||||||
7. | Összes jövedelem |
Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki):..........................................Ft/hó
3. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok
3.1. Az eseti támogatást azért kérem, mert
szűnt meg.
(A megfelelőt betűjel bekarikázandó! Az a) pont megjelölése esetén a megszűnt ellátás aláhúzandó!)
Nyilatkozatok
Kijelentem, hogy
- a) ápolási díj, a gyermekgondozási segély, a gyermeknevelési támogatás, a rendszeres szociális járadék, a bányász dolgozók egészségkárosodási járadéka, az átmeneti járadék, a rehabilitációs járadék, a rokkantsági nyugdíj, a baleseti rokkantsági nyugdíj, a megváltozott munkaképességű személyek ellátása, az ideiglenes özvegyi nyugdíj folyósítása önhibámon kívül, illetve
- b) az özvegyi nyugdíj folyósítása a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 52. §-ának (3) bekezdése szerinti okból
- a) keresőtevékenységet nem folytatok,
- b) jövedelemmel nem rendelkezem, és
- c) vállalom az állami foglalkoztatási szervvel vagy a rehabilitációs hatósággal az együttműködést.
Kérelmemhez mellékelem a 3.1. pontban meghatározott ellátás megszűntetéséről szóló döntést.
- Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
- Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszakövetelheti.
· Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
- Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV és az OEP hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján – ellenőrizheti.
Kelt: ...................................................
…………………………………. ….…………………………………..
kérelmező aláírása kérelmező házastársának/élettársának/
nagykorú gyermekének aláírása
4. melléklet
K É R E L E M
temetési támogatás megállapítására
1. Személyi adatok
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve: .........................................................................................................................................
Születési neve: ..........................................................................................................................
Anyja neve: ...............................................................................................................................
Születési helye, ideje (év, hó, nap): ..........................................................................................
Lakóhelye: ................................................................................................................................
Tartózkodási helye: ...................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .....................................................................................
Állampolgársága: ......................................................................................................................
Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................................
Fizetési számlaszám (ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri): ………………………….
A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: .............................................................................
1.2. A kérelmező családi állapota:
□ hajadon/nőtlen; □ házas és házastársával együtt él; □ házas és házastársától külön él;
□ élettárssal él; □ elvált; □ özvegy; □ egyedül él.
1.3. A kérelmező
□ részesül fogyatékossági támogatásban,
□ nem részesül fogyatékossági támogatásban.
1.4. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
□ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
□ EU kék kártyával rendelkező, vagy
□ bevándorolt/letelepedett, vagy
□ menekült/oltalmazott/hontalan.
1.5. A kérelem benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban élők száma: ………. fő, és személyi adatai:
Név | Születés helye, | Anyja neve | Társadalom- |
|
|
* Ebben az oszlopban kell feltüntetni: |
a) ha a gyermekre tekintettel gyermekgondozási segélyt, gyermeknevelési támogatást, gyermekgondozási díjat vagy terhességi gyermekágyi segélyt folyósítanak, |
b) ha a 20 évesnél fiatalabb gyermek nem jár oktatási intézménybe, de önálló keresettel még nem rendelkezik, vagy |
c) életkortól függetlenül a tartós betegség vagy fogyatékosság fennállását, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt. |
2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok
2.1. A temetési támogatást azért kérem, mert ……………………………………………
………………………………………………………………………………………………
2.2. A temetés számlákkal igazolt költsége: ……………….. Ft
Nyilatkozatok
Kijelentem, hogy
- a) a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény alapján temetési hozzájárulásban nem részesülök, és
- b) az elhunyttal, annak halála idején érvényes tartási-, öröklési szerződésem nem volt.
Az eltemettetéséről
□ tartásra köteles hozzátartozóként gondoskodtam.
□ annak ellenére gondoskodtam, hogy arra nem voltam köteles.
(A megfelelőt kérem jelölje X-el!)
Kérelmemhez mellékelem:
1. a temetés költségeiről - a nevemre vagy a velem azonos lakcímen élő közeli hozzátartozóm nevére - kiállított számla(ák) eredeti példányát, és
2. a halotti anyakönyvi kivonatot.
- Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
- Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszakövetelheti.
· Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
- Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV és az OEP hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján – ellenőrizheti.
Kelt: ...................................................
…………………………………. ….…………………………………..
kérelmező aláírása kérelmező házastársának/élettársának/
nagykorú gyermekének aláírása
5. melléklet
K É R E L E M
temetési kölcsön megállapítására
1. Személyi adatok
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve: .........................................................................................................................................
Születési neve: ..........................................................................................................................
Anyja neve: ...............................................................................................................................
Születési helye, ideje (év, hó, nap): ..........................................................................................
Lakóhelye: ................................................................................................................................
Tartózkodási helye: ...................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .....................................................................................
Állampolgársága: ......................................................................................................................
Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................................
Fizetési számlaszám (ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri): ………………………….
A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: .............................................................................
1.2. A kérelmező családi állapota:
□ hajadon/nőtlen; □ házas és házastársával együtt él; □ házas és házastársától külön él;
□ élettárssal él; □ elvált; □ özvegy; □ egyedül él.
1.3. A kérelmező
□ részesül fogyatékossági támogatásban,
□ nem részesül fogyatékossági támogatásban.
1.4. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
□ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
□ EU kék kártyával rendelkező, vagy
□ bevándorolt/letelepedett, vagy
□ menekült/oltalmazott/hontalan.
1.5. A kérelem benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban élők száma: ………. fő, és személyi adatai:
Név | Születés helye, | Anyja neve | Társadalom- |
|
|
* Ebben az oszlopban kell feltüntetni: |
a) ha a gyermekre tekintettel gyermekgondozási segélyt, gyermeknevelési támogatást, gyermekgondozási díjat vagy terhességi gyermekágyi segélyt folyósítanak, |
b) ha a 20 évesnél fiatalabb gyermek nem jár oktatási intézménybe, de önálló keresettel még nem rendelkezik, vagy |
c) életkortól függetlenül a tartós betegség vagy fogyatékosság fennállását, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt. |
2. Jövedelemi adatok
A kérelmező, valamint házastársa (élettársa) és a velük egy háztartásban élő gyermekeik havi jövedelme, forintban:
| Kérelmező | Házastárs, élettárs | Gyermekek | |||||
Havi jövedelme (forint) | ||||||||
1. | Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó (ebből: közfoglal- | |||||||
koztatásból származó) | ||||||||
2. | Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó | |||||||
3. | Táppénz, gyermekgondozási támogatások | |||||||
4. | Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások | |||||||
5. | Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások | |||||||
6. | Egyéb jövedelem | |||||||
7. | Összes jövedelem |
Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki):..........................................Ft/hó
3. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok
A kérelem indokolása: ……………………….. ……………………………………………
……………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………..…
Nyilatkozatok
Kijelentem, hogy
- a) rendelkezem olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére,
- b) az elhunyttal, annak halála idején érvényes tartási-, öröklési szerződésem nem volt.
Kérelmemhez mellékelem:
1. a halotti anyakönyvi kivonatot.
- Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
- Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszakövetelheti.
· Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
- Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV és az OEP hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján – ellenőrizheti.
Kelt: ...................................................
…………………………………. ….…………………………………..
kérelmező aláírása kérelmező házastársának/élettársának/
nagykorú gyermekének aláírása
6. melléklet
K É R E L E M
közszolgáltatási díj támogatás megállapítására
1. Személyi adatok
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve: .........................................................................................................................................
Születési neve: ..........................................................................................................................
Anyja neve: ...............................................................................................................................
Születési helye, ideje (év, hó, nap): ..........................................................................................
Lakóhelye: ................................................................................................................................
Tartózkodási helye: ...................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .....................................................................................
Állampolgársága: ......................................................................................................................
Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................................
Fizetési számlaszám (ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri): ………………………….
A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: .............................................................................
1.2. A kérelmező családi állapota:
□ hajadon/nőtlen; □ házas és házastársával együtt él; □ házas és házastársától külön él;
□ élettárssal él; □ elvált; □ özvegy; □ egyedül él.
1.3. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
□ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
□ EU kék kártyával rendelkező, vagy
□ bevándorolt/letelepedett, vagy
□ menekült/oltalmazott/hontalan.
2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok
2.1. A támogatás hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megfizetéséhez kérem.
2.2. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj összege: ……………….. Ft
Nyilatkozatok
Kijelentem, hogy
- a) Kaszó település közigazgatási területén kötelező közszolgáltatóval, a Viridis Pannonia Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.-vel (a továbbiakban: Viridis-Pannonia Kft.) közszolgáltatási szerződést kötöttem, és
- b) Viridis-Pannonia Kft. felé közszolgáltatási díj tartozásom nincs.
Kérelmemhez mellékelem:
1. a befizetés(ek)ről szóló igazolást, valamint
2. a Viridis-Pannonia Kft.-vel kötött közszolgáltatási szerződést – ELSŐ ALKALOMMAL TÖRTÉNŐ BENYÚJTÁS ESETÉN!
- Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
- Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszakövetelheti.
· Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
- Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján – ellenőrizheti.
Kelt: ...................................................
….…………………………………..
kérelmező aláírása
7. melléklet
K É R E L E M
köztemetés költségeinek megtérítése alóli mentesítésre
1. Személyi adatok
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve: .........................................................................................................................................
Születési neve: ..........................................................................................................................
Anyja neve: ...............................................................................................................................
Születési helye, ideje (év, hó, nap): ..........................................................................................
Lakóhelye: ................................................................................................................................
Tartózkodási helye: ...................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .....................................................................................
Állampolgársága: ......................................................................................................................
Telefonszám (nem kötelező megadni): .....................................................................................
Fizetési számlaszám (ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri): ………………………….
A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: .............................................................................
1.2. A kérelmező családi állapota:
□ hajadon/nőtlen; □ házas és házastársával együtt él; □ házas és házastársától külön él;
□ élettárssal él; □ elvált; □ özvegy; □ egyedül él.
1.3. A kérelmező
□ részesül fogyatékossági támogatásban,
□ nem részesül fogyatékossági támogatásban.
1.4. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
□ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
□ EU kék kártyával rendelkező, vagy
□ bevándorolt/letelepedett, vagy
□ menekült/oltalmazott/hontalan.
1.5. A kérelem benyújtásának időpontjában a támogatást kérővel közös háztartásban élők száma: ………. fő, és személyi adatai:
Név | Születés helye, | Anyja neve | Társadalom- |
|
|
* Ebben az oszlopban kell feltüntetni: |
a) ha a gyermekre tekintettel gyermekgondozási segélyt, gyermeknevelési támogatást, gyermekgondozási díjat vagy terhességi gyermekágyi segélyt folyósítanak, |
b) ha a 20 évesnél fiatalabb gyermek nem jár oktatási intézménybe, de önálló keresettel még nem rendelkezik, vagy |
c) életkortól függetlenül a tartós betegség vagy fogyatékosság fennállását, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt. |
2. Jövedelemi adatok
A kérelmező, valamint házastársa (élettársa) és a velük egy háztartásban élő gyermekeik havi jövedelme, forintban:
| Kérelmező | Házastárs, élettárs | Gyermekek | |||||
Havi jövedelme (forint) | ||||||||
1. | Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó (ebből: közfoglal- | |||||||
koztatásból származó) | ||||||||
2. | Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó | |||||||
3. | Táppénz, gyermekgondozási támogatások | |||||||
4. | Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások | |||||||
5. | Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások | |||||||
6. | Egyéb jövedelem | |||||||
7. | Összes jövedelem |
Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki):..........................................Ft/hó
3. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok
A kérelem indokolása: ……………………….. ……………………………………………
……………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………..…
Nyilatkozatok
Kijelentem, hogy
- a) rendelkezem olyan jövedelemforrással, amely garanciát jelent a kölcsön visszafizetésére,
- b) az elhunyttal, annak halála idején érvényes tartási-, öröklési szerződésem nem volt.
Kérelmemhez mellékelem:
1. a halotti anyakönyvi kivonatot.
- Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
- Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszakövetelheti.
· Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
- Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV és az OEP hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján – ellenőrizheti.
Kelt: ...................................................
…………………………………. ….…………………………………..
kérelmező aláírása kérelmező házastársának/élettársának/
nagykorú gyermekének aláírása
8. melléklet
JÖVEDELEM NYILATKOZAT
Név: ……………………………………………………………………………………………..
Lakcíme:……………………………………………………………...………………………….
Tárgyidőszakban jövedelem igazolása (megelőző egy hónap)
Munkavállaló neve, címe:……………………………………………………………………….
Munkáltató neve és címe: ………………………………………………………………………
20………… év ......................hó......... naptól 20……....év..............................hó........napig
A munkaviszony jellege: szerződéssel, kinevezéssel, közfoglalkoztatással (a megfelelő aláhúzandó)
Tárgyidőszakban kifizetett összeg: Bruttó Nettó
1. Munkabér (túlóra is) ……………………… …………………….
2. Táppénz ……………………… …………………….
3. GYÁS, GYED, GYES ……………………… …………………….
4. Jutalom ……………………… …………………….
5. Egyéb bérjellegű kifizetés ……………………… …………………….
6. 1-5. pontban kifizetett összeg összesen:…………………….. …………………….
Kelt: ……………………………………
P.H. ………………………………………
munkáltató aláírása
Alulírott kijelentem, hogy
1. Egyéb jövedelmem nem volt.
2. Jövedelmem származik Bruttó Nettó
- a) társas vagy egyéni vállalkozásból ……………………… …………………….
- b) értékesítéséből, vagyoni értékű jog átruházásából ……………………… …………………….
- c) nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátásból (árvaellátás, stb.) ……………………… …………………….
- d) gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatásokból (GYES, GYED, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, stb.) ……………………… …………………….
- e) önkormányzat, munkaügyi szervek és járási hivatal által folyósított rendszeres pénzbeli ellátásból (pl. aktív korúak ellátása) ……………………… …………………….
- f) föld bérbeadásából származó jövedelem ……………………… …………………….
- g) egyéb (mezőgazdasági termelés, ösztöndíj, stb.) ……………………… …………………….
3. Jövedelemből tartásdíjat
- fizetek …………. fő után
- kapok …………. fő után
- a) összege: (havi) ……………………… …………………….
- b) tartásdíjat megállapító ítélet száma:…………………………………………………. bíróság megnevezése:………………………………………………….
Kijelentem, hogy tulajdonomban az alábbi ingatlan és ingó vagyon van: érték (Ft)
a) ingatlan megjelölése, címe:…………………………….. …………………………….
b) gépjármű: ……db ……...…………………….típus …………………………….
……db ……...…………………….típus …………………………….
c) ingóságok megjelölése:…………………………………. …………………………....
d) értékpapír, betétben elhelyezett összeg, készpénz: …………………………….
Az alábbi vagyoni értékű jogokkal rendelkezem:
a) haszonélvezet:…………………………………………………………………………….
b) használat, bérlet:………………………………………………………………………….
Életvitelszerűen a lakóhelyemen élek vagy tartózkodási helyemen élek. (A megfelelő aláhúzandó!)
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a jövedelem nyilatkozatban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ban foglaltak alapján az önkormányzat – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján, valamint a Kincstár által vezetett egységes szociális nyilvántartásban szereplő adatok alapján - ellenőrizheti.
Kelt: ...................................................
………………………………….
aláírás