Kaszó Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 30.) önkormányzati rendelete

a hulladékról és a közterületek tisztántartásáról szóló 5/2013. (V. 9.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 07. 01- 2021. 07. 02

Kaszó Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 30.) önkormányzati rendelete

a hulladékról és a közterületek tisztántartásáról szóló 5/2013. (V. 9.) önkormányzati rendelet módosításáról

Kaszó Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. § (1) bekezdés g) pontjában és 88. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, illetve Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A hulladékról és a közterületek tisztántartásáról szóló 5/2013. (V.9.) önkormányzati rendelet 3. alcíme a 4. alcímét megelőzően a következő „3.10. A közterületen elhagyott hulladék kezelése, felszámolása” alcím címmel egészül ki:

„18/A. §

A közterületen elhagyott települési hulladék eltávolításáról az önkormányzat a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés keretein belül gondoskodik.”

2. § A hulladékról és a közterületek tisztántartásáról szóló 5/2013. (V.9.) önkormányzati rendelet 27. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„27. § (1) A természetes személy ingatlanhasználó – részére történő közvetlen számlázás esetén - írásban kérheti a Közszolgáltatótól a hulladékkezelési közszolgáltatás szüneteltetését távolléte idejére, ha legalább 90 napig megszakítás nélkül nem tartózkodik lakóingatlanán, és ez idő alatt az ingatlanban senki sem lakik. A természetes személy ingatlanhasználó köteles a szüneteltetés időpontját megelőző utolsó ürítés után a tárgyévre biztosított edényazonosító matricát a Közszolgáltató ügyfélszolgálatára haladéktalanul eljuttatni. A szüneteltetés attól az időponttól kezdődik, amely napon a Közszolgáltató a matricát átvette az ingatlantulajdonostól és a szüneteltetés megszüntetését követően kibocsátott új matrica kiküldéséig tart.

(2) Ha a szüneteltetés (1) bekezdés szerinti feltételeiben változás következik be, az ingatlanhasználó ezt írásban, haladéktalanul köteles a Közszolgáltatónak bejelenteni. Ezt követően a Közszolgáltató az ismételten igénybe vett gyűjtőedény azonosításához edényazonosító matricát biztosít.

(3) A szüneteltetés idejére kizárólag alapdíj fizetési kötelezettség terheli a természetes személy ingatlanhasználót.

(4) Amennyiben a természetes személy ingatlanhasználó a szüneteltetés időtartamát nem tudja igazolni, abban az esetben a Koordináló szerv jogosult arra az időszakra a ki nem fizetett számlázott ürítési díjat a természetes személy ingatlanhasználó részére kiszámlázni.”

3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.