Zákányfalu Község Képviselő-testületének 10/2015 (IX.30.) önkormányzati rendelete

a köztisztaságról, valamint a szervezett köztisztasági szolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 2/2014. (I.30.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2015. 10. 01- 2015. 10. 01

Zákányfalu Község Képviselő-testületének 10/2015 (IX.30.) önkormányzati rendelete

a köztisztaságról, valamint a szervezett köztisztasági szolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 2/2014. (I.30.) önkormányzati rendelet módosításáról

2015.10.01.

Zákányfalu Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. § és 88. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Zákányfalu Község Önkormányzat Képviselő-testületének a köztisztaságról, valamint a szervezett köztisztasági szolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 2/2014.(I.30.) önkormányzata rendelete (a továbbiakban Rendelet) 3. §-a az alábbi (8) bekezdéssel egészül ki:

„3. § (8) A (2) bekezdésben meghatározott feladatok végzése során vegyszer, gyomirtó szer használata tilos.

2. § (1) A Rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„(9) § (1) Zákányfalu közigazgatási területén a települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás körében, a Közszolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített gyűjtőedényben, a közterületen vagy az ingatlanon összegyűjtött és a Közszolgáltató rendelkezésére bocsátott települési szilárd hulladék elhelyezés céljára történő rendszeres elszállítására kizárólagosan jogosult hulladékkezelő a Viridis – Pannonia Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Nonprofit Kft. 8800 Nagykanizsa, Vár út 5.- amely a kötelező közszolgáltatónak minősül – (továbbiakban: Közszolgáltató). A Közszolgáltató, Zákányfalu közigazgatási területén a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező helyi közszolgáltatás teljesítésére jogosult, illetőleg kötelezett 2021. június hó 30. napig, a 2014. év június hó 30. napján kötött Hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási Szerződés (a továbbiakban: Szerződés) alapján. A Közszolgáltató végzi Zákányfalu települési szilárd és települési hulladékainak gyűjtését és szállítását és gondoskodik a szilárd nem veszélyes hulladék – környezetvédelmi hatóság által engedélyezett összetételű és mennyiségű – elhelyezéséről és ártalmatlanításáról.

(2) A Rendelet 9. § (5) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„9. § (5) A Közszolgáltató „a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás végzésének feltételeiről” szóló 385/2014. (XII.31.) Korm. Rendelet alapján a 120 és a 240 litered edények választhatóságát biztosítja.

(3) A Rendelet 9. § (6) bekezdése hatályát veszti.

3. § A Rendelet 11. § (4) bekezdése hatályát veszti.

4. § A Rendelet 12. §-a az alábbi (4) bekezdéssel egészül ki:

„12. § (4) A szabvány gyűjtőedényen az ingatlanhasználó beazonosításához szükséges adatokat az ingatlanhasználónak fel kell tüntetnie (név, utca, házszám).

5. § A Rendelet 16. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„16. § a. A közszolgáltatás díját annak az ingatlanhasználónak kell megfizetni, aki e rendelet 1. § (2) bekezdése szerint a hulladékkezelési közszolgáltatás igénybevételére köteles.

b. A közszolgáltatási díj fizetésére kötelezettek a hulladékszállítás díját számla ellenében a számlán szereplő fizetési határidőig kötelesek megfizetni.
c. A közszolgáltatási díj rendelkezésre állási díjból és ürítési díjból áll.
d. A rendelkezésre állási díj:
a. a számlázási, díjbeszedési költségek,
b. a környezetvédelmi kiadások és ráfordítások, különösen a környezetvédelmi hatóság eljárásáért fizetett illeték, igazgatási szolgáltatási díj, a jogszabályon alapuló környezetvédelmi kötelezettségek teljesítése érdekében végzett beruházások, és mérések, vizsgálatok költségei,
c. a közszolgáltatás teljesítéséhez használt létesítmények, eszközök elhasználódásából eredő, azok felújítását, pótlását, korszerűsítését, bővítését, rekonstrukcióját szolgáló kiadások és ráfordítások ellenértékéből áll.
e. A rendelkezésre állási díj éves díj, amelyet a közszolgáltatás igénybevételére kötelezett tulajdonos önálló ingatlanonként, a szolgáltatás igénybevételének mértékétől függetlenül köteles megfizetni.
f. Az ürítési díj a hulladékkezelés és a hulladékszállítás teljes folyamatának a rendelkezésre állási díjban nem fedezett minden egyéb költsége és indokolt ráfordítása ellenértékéből áll.
g. Az ürítési díj a díjfizetési időszak ürítési száma, a választott tárolóedény térfogata (liter) és az egységnyi díjtétel szorzata.
h. Mentesül az ingatlanhasználó a teljes közszolgáltatási díj fizetése alól:
i. amennyiben az ingatlanán semmilyen emberi tartózkodás céljára alkalmas felépítmény nincs elhelyezve,
j. ha a Közszolgáltató nem tesz eleget e rendeletben meghatározottak szerinti közszolgáltatási kötelezettségének.
k. A díjhátralékok behajtására a Hulladék Tv. 52. §-ban meghatározottak szerint kerül sor.

6. § A Rendelet 17. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„17. § (1) Az ingatlanhasználó és a Közszolgáltató közötti jogviszonyt vagy a közszolgáltatás igénybevételének ténye hozza létre vagy az a tény, hogy a Közszolgáltató a közszolgáltatást az ingatlanhasználó részére felajánlja, illetve a közszolgáltatás teljesítésére rendelkezésre áll.

(2) Gazdálkodó szervezet esetében a szerződés megkötésével jön létre a szolgáltatási jogviszony.

(3) A Közszolgáltató a szolgáltatást igénybe vevő személlyel, gazdálkodó szervezettel, társasházi közös képviselővel írásban megállapodást köt, melyben rögzíteni kell az igénybe vevő (4) bekezdés szerinti adatait, az alkalmazott, zárt gyűjtőedényzet fajtáját, a díjfizetés módját.

(4) A közszolgáltatást igénybevevőnek a Közszolgáltatóval való szerződésben a következő adatokról nyilatkoznia kell: lakcím, születési hely és idő, anyja neve. A személyes adatok kezelését a Közszolgáltató végzi. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

(5) Amennyiben a közszolgáltatásba bevont ingatlanon nem biztosított a Közszolgáltató által küldött küldemények átvétele, úgy az ingatlan tulajdonosának kötelezettsége olyan magyarországi postai címet megadni a Közszolgáltató részére, ahol maradéktalanul biztosított a Közszolgáltató által küldött küldemények átvétele.

(6) A Közszolgáltató magyar nyelven biztosítja a közszolgáltatás teljesítéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, valamint az ügyfelek számára könnyen hozzáférhető ügyfélszolgálati rendszert.

(7) A hulladékkezelési helyi közszolgáltatás feltételeiben bekövetkezett változásokról a Közszolgáltató az ingatlanhasználót – a változás bekövetkezése előtt – köteles értesíteni.

(8) A beépítetlen belterületi ingatlan tulajdonosa akkor köteles a szemétszállítás igénybevételére, ha a tevékenysége folytán az ingatlanon olyan hulladék keletkezik, amely megfelel a hulladék hulladékról szóló törvényben meghatározott települési hulladék fogalmának.

7. § A Rendelet 18. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„18. § (1) A természetes személy ingatlanhasználó legalább 30 nappal a kívánt időpont előtt írásban kérheti a Közszolgáltatótól a hulladékkezelési közszolgáltatás szüneteltetését távolléte idejére, ha legalább 90 napig megszakítás nélkül nem tartózkodik lakóingatlanán, és ez idő alatt az ingatlanban senki sem lakik.

(2) Ezen feltétel teljesülését az ingatlanhasználó utólag – nullás, vagy csak az alapdíjat tartalmazó, a szüneteltetés időpontjára vonatkozó közmű számlával (víz, áram) – igazolni köteles az időszakot követő 90 napon belül.

Szüneteltetni kizárólag az aláírt Hulladékszállítási Közüzemi Megállapodás megléte esetén lehet
(1) A szüneteltetés megkezdése előtt, illetve időtartama alatt az ingatlanhasználónak 180 napot meghaladó lejárt tartozása nem lehet.
(2) A szüneteltetést írásban kell kezdeményezni a Közszolgáltatónál.
(3) A szüneteltetés idejére már kiszámlázott díjat a Közszolgáltató a közüzemi számlákkal való igazolás benyújtását követően, utólag írja jóvá.
(4) A szüneteltetés idejére a természetes személy ingatlanhasználót alapdíj fizetési kötelezettség terheli.
(5) A megüresedést és az ingatlan újbóli használatba vételét a tulajdonos, illetve a használó 15 napon belül köteles a Közszolgáltatónak írásban jelezni.

8. § A Rendelet 20. § (5)-(6) bekezdése hatályát veszti.

9. § A Rendelet 21. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„21. § (1) A tulajdonos köteles az avar és kerti hulladék valamint a biológiailag lebomló egyéb hulladékok kezelésére az alábbi módokat alkalmazni:

a) házi komposztálás.

10. § (1) E rendelet 2015. október 1. napján lép hatályba.

(2) A Rendeletben szereplő „szemét” szó helyébe a „hulladék” szó lép.