Kölked Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2020.(XI.23.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2020. 11. 23- 2023. 05. 24

Kölked Község Polgármesterének 10/2020.(XI.23.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2020.11.23.

Kölked Községi Önkormányzat Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében kapott hatáskörében, a Magyarországi helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított feladatkörében eljárva az alábbi rendelet alkotja:

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat megnevezése: Kölked Község Önkormányzata. Székhelye: Kölked , II. Lajos u. 12. A község hivatalos jelképei: a község címere és zászlaja.

(2) A polgármester, a képviselő-testület és a jegyző körbélyegzőjén Magyarország hivatalos címere használható. Jogszabály lehetővé teheti, hogy a polgármesteri körbélyegzőben a község címere szerepeljen.

(3) Kölked Község Önkormányzata önállóan, szabadon, széleskörű nyilvánosságot biztosítva, demokratikus módon intézi a település ügyeit.

(4) Az önként vállalt helyi önkormányzati feladatok ellátásáról a képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében dönt.

A képviselő-testület és működése

2. § (1) A képviselő-testület létszáma 7 fő. A képviselők és a bizottsági tagok felsorolását, valamint a testület tisztségviselőit az 1. számú függelék tartalmazza.

(2) A polgármester az alakuló ülést követő 6 hónapon belül gazdasági programot és fejlesztési tervet terjeszt a képviselő-testület elé, amely a testület megbízatásának idejére szól.

(3) A képviselő-testület minden év január 31-ig üléstervet fogad el, mely tartalmazza az ülések idejét, helyét, a napirendeket, azok előadóit. A jegyző a testületi ülés helyéről, idejéről és napirendjéről az ülést megelőző 5 munkanappal, a helyben szokásos módon – a községi hirdető táblákon és az önkormányzat http://www.kolked.hu címen elérhető honlapján – tájékoztatja a lakosságot. Az előterjesztéseket – kivéve a zárt ülésen tárgyalandó és személyiségi jogokat érintőket – az önkormányzat honlapján is el kell helyezni. Ugyancsak a honlapon kell elhelyezni a nyilvános ülések jegyzőkönyveit.

(4) A képviselő-testületet a polgármester akadályoztatása esetén a polgármesterrel történt előzetes egyeztetés és tervezett napirendi pontok alapján az alpolgármester hívja össze. A polgármesteri, alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tisztségviselők tartós akadályoztatása esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti az ülést.

(5) Az ülés anyaga tartalmazza a meghívót, az előterjesztéseket, az írásban benyújtott képviselői indítványokat, amelyet az ülést megelőző 5 munkanappal – a képviselő választása szerint – papír alapon vagy elektronikus formában kell kézbesíteni. Ülést megelőző napon hozott döntés esetén a bizottsági véleményt meg kell küldeni a képviselőknek. Kivételes és indokolt esetben az ülés szóban vagy telefonon is összehívható, amennyiben minden képviselő értesíthető arról legalább 1 nappal korábban.

(6) Testületi ülésre kötelezően meghívandók az önkormányzati képviselők, tanácskozási joggal az Ügyrendi Bizottság képviselő tagjai, a jegyző, a kölkedi kirendeltség vezetője (a továbbiakban: kirendeltségvezető), a német és roma nemzetiségi önkormányzat elnöke, a napirendek előadói, az adott napirend tárgyalásában érintett személy, illetve intézmény, szervezet vezetője.

(7) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 10 ülést tart.

(8) Az ülést össze kell hívni, ha

a) két képviselő vagy a testület bizottsága kezdeményezi,

b) a nemzetiséget érintő ügyekben az érintett nemzetiségi önkormányzat elnöke kezdeményezi

(9) A képviselő-testület egyes hatásköreit a polgármesterre, bizottságaira, valamint törvényben meghatározottak szerinti társulására ruházhatja át. E hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, valamint a hatáskört visszavonhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható. Hatáskört átruházni csak rendelettel lehet. Az átruházott hatáskörben eljáró a hozott döntésekről a testület soron következő ülésén köteles beszámolni.

(9a) A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:

a) dönt a Kölked Község Képviselő-testületének egyes szociális ellátásokról és a sajátos helyi juttatásokról szóló rendelete 9. §-ában meghatározott köztemetés ügyében,

b) dönt a Kölked Község Képviselő-testületének egyes szociális ellátásokról és a sajátos helyi juttatásokról szóló rendelete 15. §-ában meghatározott temetési támogatás megállapításáról.

3. § (1) Az ülésen a polgármester megállapítja a határozatképességet, az ülést megnyitja. Javaslatot tesz az ülés napirendjére, amelyről a testület általában vita nélkül határoz. Többségi szavazattal elfogadott képviselői indítványra a napirend módosítható és újabb napirend is felvehető, amennyiben arról külön írásos előterjesztés nélkül is érdemben tárgyalni lehet. A polgármester tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző ülést követően tett fontosabb intézkedésekről. Minden előterjesztés felett külön vitát nyit. Az előadóhoz a képviselők, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt kell választ adni. A hozzászólások időtartamára, a vita lezárására bármely képviselő javaslatot tehet. Erről a testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előadója válaszolhat a hozzászólásokra. A döntés előtt a jegyző megteszi törvényességi észrevételeit. Az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokról ezután következik a szavazás. Döntéskor először a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról történik a szavazás, majd az előterjesztésben szereplő javaslatokról. Az ülés berekesztése előtt a polgármester javaslatot tesz a jegyzőkönyv hitelesítők személyére, amelyről a testület számozott határozat nélkül dönt.

(2) A polgármester gondoskodik a tanácskozás rendjének megtartásáról.

(3) Ennek során:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a megfogalmazása,

b) rendre utasíthatja azt a képviselőt, aki a testülethez méltatlan magatartást tanúsít,

c) a tanácskozás rendjét zavaró – nem képviselő – megjelentet rendre utasítja, ismétlődés esetén a tanácskozás elhagyására kötelezheti.

(4) A vita lezárása után "személyes megjegyzés"-re kell lehetőséget adni annak, aki a vitában az ellene szóló, vagy a sérelmesnek vélt megjegyzést kívánja elhárítani, illetve a hozzászólásával kapcsolatban felmerült félreértéseket eloszlatni.

(5) Zárt ülés tartására az Mötv. 46. § (2)–(3) bekezdését kell alkalmazni azzal, hogy a kirendeltségvezető és a jegyzőkönyvvezető a zárt ülésen is jelen van.

(6) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza, amelynek módja kézfeltartás. Minősített többség – a megválasztott képviselők több mint felének szavazata – szükséges az Mötv. 50. §-ban meghatározott ügyekben. A testület esetenként elrendelhet név szerinti szavazást, amelynél a polgármester egyenként sorolja a képviselők nevét, akik igennel vagy nemmel szavazhatnak. A név szerinti szavazásnál tartózkodás nincs. Kivételt képez az az eset, ha a név szerinti szavazás során valamely képviselőt személyesen is érintő, összeférhetetlenségi tárgyban történik a szavazás, vagy ha bejelenti az érintettségét. Az összeférhetetlenség bejelentési kötelezettsége a képviselőt terheli. Törvényileg nem összeférhetetlen esetben a képviselőknek a fentiek szerinti igen-nem állásfoglalást kell tenniük.

(7) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat az Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott ügyekben. A titkos szavazást az Ügyrendi Bizottság bonyolítja le. A képviselők írásban, urnába helyezve adják le szavazatukat. A bizottság megszámolja, megállapítja a titkos szavazás eredményét. A titkos szavazás során is alkalmazni kell az összeférhetetlenség esetét.

(8) A képviselők a napirend megtárgyalását követően kérdéseket tehetnek fel, interpellálhatnak. Az ülést megelőzően legkésőbb 2 munkanappal, írásban benyújtott interpellációra az ülésen érdemi választ kell adni. A kérdésekre adott válasz elfogadásáról az interpellációt benyújtó nyilatkozik, arról külön dönt a testület.

4. § (1) A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve az Mötv. 52. § (1) a)–m) pontjaiban szabályozottakon túl, időrendi sorrendben tartalmazza a zárt ülésen hozott határozatokat. A nem a többségi szavazatot adó képviselő nevét kérésére a jegyzőkönyvben fel kell tüntetni. A nyilvános és zárt ülésekről diktafonos hangfelvétel készül, amelyek figyelembevételével a jegyzőkönyvek elkészítéséről a jegyző gondoskodik. Az ülésről készített hangfelvételt egy évig meg kell őrizni. Annak tárolásáról és illetéktelenektől való megvédéséről a jegyző gondoskodik.

(2) Az ülésről 2 eredeti példányban jegyzőkönyv készül, amelyhez mellékelni kell a jelenléti ívet, a meghívót, az írásos előterjesztéseket, a határozati javaslatokat és az írásban benyújtott interpellációkat. Az aláírók a jegyzőkönyv minden oldalát kézjegyükkel látják el.

(3) A jegyzőkönyv napirend tárgyalása részében fel kell tüntetni annak címét, az írásos előterjesztés tényét, majd sorrendben a hozzászólásokat, végül, különálló részben, a döntést. Határozathozatalnál számsorrendet kell tartani, ideértve a zárt ülések döntéseit is.

(4) A határozatok tárával kiegészített helyben maradó jegyzőkönyveket a tárgyévet követő év június 30-ig be kell köttetni. A nyilvános ülések jegyzőkönyveinek egy-egy példányát hozzáférhető módon a hivatalban és a honlapon kell elhelyezni.

5. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 1 alkalommal közmeghallgatást tart, amelyet a polgármester vezet.

(2) A közmeghallgatáson az állampolgárok és civil szerveződések képviselői közérdekű ügyekben a képviselő-testülethez, a képviselőkhöz, a polgármesterhez és a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, közérdekű javaslatokat tehetnek.

(3) A közmeghallgatás testületi ülés, arról jegyzőkönyv készül, amelyre a 4. § (1)–(3) bekezdésben írtak az irányadók.

6. § (1) A képviselő-testület egy bizottságot hoz létre, Ügyrendi Bizottság elnevezéssel.

(2) A bizottság fő feladatai:

e) vizsgálja a polgármester és a képviselők vagyonnyilatkozatát,

f) vizsgálja a képviselők összeférhetetlenségi ügyeit,

g) ellátja a képviselő-testület titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos feladatokat,

h) ellátja a képviselő-testület által meghatározott egyéb feladatokat.

(3) A bizottság testületként működik, döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza. A bizottság döntése határozat, amelynek évente kezdődő jelölése: félkövér betűvel a határozat száma arab számmal/év arab számmal (pont), zárójelben a hónap római számmal (pont), a nap arab számmal (pont), ÜB határozat (pl.: 1/2013. (I.20.) ÜB határozat). Az ülést az elnök hívja össze és vezeti. A meghívót és az előterjesztéseket az ülést megelőző 5 nappal kell kézbesíteni a bizottsági tagoknak, a meghívottaknak és a képviselőknek. A bizottság szükség szerint, de legalább évente 1 alkalommal ülésezik.

(4) Az ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet az elnök és egy bizottsági tag ír alá.

Az önkormányzati rendeletalkotás

7. § (1) Rendeletalkotást kezdeményezhet a képviselő, a jegyző, a nemzetiségi önkormányzatok és a településen működő civil szervezet.

(2) A rendeletek címének formája: Kölked Község Képviselő-testületének …./202.. (/hónap: római számmal/. /nap: arab számmal/) önkormányzati rendelete a(z) …/a rendelet tárgya, szükség szerint nagybetűvel kezdve/

(3) A rendeletek címét és szöveges részét Times New Roman típusú 12-es betűmérettel, 1,0-ás sorközzel, sorkiegyenlített módon, a címet félkövér betűvel kell szerkeszteni.

(4) A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző köteles megszerkeszteni és a rendeletet kihirdetni. A kihirdetés módja az önkormányzati hirdetőtáblákon és a honlapon történő elhelyezés, valamint tájékoztató a rendeletalkotásról a Kölkedi Hírmondóban.

A polgármester, az alpolgármester, a jegyző

8. § (1) A polgármester a munkakörét főállásban látja el.

(2) Feladatait, hatósági hatásköreit a képviselő-testület, törvény vagy annak felhatalmazása alapján kormányrendelet állapítja meg.

(3) A polgármester feladatai általában:

a) az önkormányzat demokratikus működésének biztosítása, helyi érdekek képviselete,

b) közszolgáltatások, településfejlesztés biztosítása,

c) a képviselő-testület programjának összeállítása

d) a települési képviselők munkájának segítése,

e) intézmények vezetőivel, egyesületek, társadalmi szervezetekkel különösen az önszerveződő lakossági csoportokkal való együttműködés,

f) széleskörű információgyűjtés, a képviselők folyamatos tájékoztatása, támogatása,

g) kapcsolattartás a nemzetiségi önkormányzatokkal,

h) koordináció a helyi és a nemzetiségi önkormányzatok között,

i) a nemzetiségi önkormányzatok tájékoztatása.

(4) A képviselő-testület tagjai közül, a polgármester javaslatára, titkos szavazással, a testület megbízatásának időtartamára, a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(5) A megválasztott alpolgármestert a törvény szerinti mértékű tiszteletdíj illeti meg, melyről szabad akaratából lemondhat. Ha az alpolgármester tiszteletdíjban részesül, úgy a polgármester tartós távollétét helyettesítő munkájáért külön díjazás nem illeti meg. Amennyiben nem részesül tiszteletdíjban, abban az esetben a helyettesítés időtartamára a törvény szerinti tiszteletdíj megilleti.

(6) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatát.

(7) Az alpolgármester feladatai általában: a polgármester feladatát szabályozó (3) bekezdésben megjelöltek.

(8) A jegyző, a kirendeltség köztisztviselőinek munkáltatójaként felelős azért, hogy az előterjesztések elkészüljenek és azokat a képviselők határidőre kézhez kapják.

(9) Felelős a képviselő-testület által határozatba és rendeletbe foglalt szakelőadói és jegyzői feladatok végrehajtásáért.

(10) Felelős a jegyzőkönyvek tartalmi és formai megfelelőségéért, a 2. § (5) bekezdésben az ülések előkészítéséről szóló részben foglaltak, valamint a 4. § (4), a 7. § (3) és a 12. § (3) bekezdésében foglalt feladatok elvégzéséért.

(11) A Belső Ellenőrzési Szabályzat alapján gondoskodik a folyamatba épített előzetes, utólagos vezetői ellenőrzésről, az ellenőrzési nyomvonal szükség szerinti módosításáról.

(12) Jogszabályban foglalt feladatait írásos felhatalmazással a kirendeltség köztisztviselőire delegálhatja.

A képviselők jogai és kötelezettségei

9. § (1) Valamennyi képviselő jogai és kötelezettségei azonosak.

(2) A képviselő főbb jogai:

a) a képviselő-testület ülésén a polgármestertől (alpolgármestertől), a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen – vagy legkésőbb 15 napon belül írásban – érdemi választ kell adni,

b) kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni; illetőleg kérésére a véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben,

c) tanácskozási joggal részt vehet bármely bizottság ülésén. Javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására a települési képviselőt meg kell hívni. Kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül bizottságának, a polgármesternek, a helyi kisebbségi önkormányzat testületének – a képviselő-testület által átruházott – önkormányzati ügyben hozott döntését,

d) megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet,

e) a képviselő-testület hivatalától igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést. Közérdekű ügyben kezdeményezheti a képviselő-testület hivatalának intézkedését, amelyre a hivatal 15 napon belül érdemi választ köteles adni.

(3) A képviselő főbb kötelezettségei:

a) köteles részt venni a képviselő-testület munkájában;

b) tevékeny részvétel a képviselő-testület munkájában, a testületi üléseken való megjelenés;

c) olyan magatartás tanúsítása, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára;

d) felkérés alapján részvétel a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban;

e) köteles megőrizni a tudomására jutott állami és szolgálati titkot, valamint köteles figyelembe venni az Alaptörvénynek, a Polgári Törvénykönyvnek és az Adatvédelmi törvénynek a magántitokra, üzleti titokra és a személyes adatok védelmére vonatkozó rendelkezéseit;

f) kapcsolattartás a község polgáraival, illetve a különböző önszerveződő lakossági közösségekkel;

g) személyes érintettség bejelentése;

h) köteles a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot haladéktalanul bejelenteni a polgármesternek;

i) köteles megbízólevelének átvételétől, majd ezt követően minden év január hó 1. napjától számított 30 napon belül vagyonnyilatkozatot tenni, melyhez csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekének vagyonnyilatkozatát.

A polgármesteri illetmény, a képviselői és bizottsági tagsági tiszteletdíj

10. § (1) Az alpolgármester, a bizottsági elnök, a képviselők, valamint a bizottsági tagok tiszteletdíjáról a képviselő-testület évente dönt, mely lehetőségek közé beletartozik az is, hogy tiszteletdíjat nem állapít meg .

(2) Attól, hogy a képviselő-testület tiszteletdíjat állapít meg, a tiszteletdíjra jogosult személy bármikor lemondhat a tiszteletdíjáról. A lemondás időtartama minimum a tárgyév, de az egyén döntése alapján a tárgyévet követő évre-, évekre is vonatkozhat. A tiszteletdíjról való lemondás nem visszavonható.

(3) Az (1)–(2) bekezdésben szereplő juttatások közérdekű adatnak minősülnek, azokat a költségvetési rendeletben külön fejezet tartalmazza. A hatályos illetményt, járandóságot és tiszteletdíjakat fel kell tüntetni az önkormányzat honlapján, a közérdekű adatok között.

(4) A megállapított tiszteletdíj teljes összegű kifizetésének feltétele, hogy a képviselő a testület rendes és rendkívüli üléseiről, a bizottság elnöke, tagja a bizottság rendes és rendkívüli üléseiről igazolatlanul ne késsen, ne maradjon távol, illetve az ülésekről igazolatlanul ne távozzon (a továbbiakban távolmaradás).

(5) A (4) bekezdés alkalmazásában igazoltnak kell tekinteni a távolmaradást, ha azt rendes ülés esetén legkésőbb az ülés napján 08:00 óráig, rendkívüli ülés esetén az ülés megkezdése előtt legalább négy órával a polgarmester@kolked.hu és a hivatal@kolked.hu címekre küldött értesítésben, a távollét okának megjelölésével a távolmaradó bejelentette. Igazolt a távollét akkor is, ha az érintett az ülést követő, vagy az akadály megszűnésétől számított nyolc napon belül orvosi igazolást nyújt be.

(6) Amennyiben a (4) bekezdésben meghatározott érintett igazolás nélkül marad távol, illetve távozik el, tiszteletdíja legfeljebb 12 havi időtartamra csökkenthető.

(7) A jelenlét és a távolmaradás igazolására a jelenléti ív szolgál.

(8) A jegyző által havonta készített összesítés alapján, figyelemmel az (5) és (6) bekezdésben foglaltakra, a soron következő ülésen a polgármester előterjesztése alapján a testület állapítja meg a csökkentés mértékét és időtartamát. A csökkentett tiszteletdíjat a határozatban szereplő időtartam alatt, a legközelebb kifizetésre kerülő tiszteletdíj időpontjától kezdve, egyenlő részletekben kell levonni.

A közös önkormányzati hivatal

11. § (1) Kölked Község Képviselő-testülete, igazgatási feladatainak ellátására 2013. április 1-től Bezedek, Ivándárda, Lippó, Nagynyárád, Sárok és Sátorhely Önkormányzatok Képviselő-testületeivel Közös Önkormányzati Hivatalt (a továbbiakban: Hivatal) hozott létre. A hatályos megállapodást, a Hivatal szervezeti és működési szabályzatát, az alapító okiratot és az ügyrendet a 3. számú függelék tartalmazza.

(2) A Hivatalt a jegyző vezeti.

(3) Az önkormányzat a Hivatal útján segíti a nemzetiségi önkormányzatok munkáját az alábbi területeken:

a) biztosítja működésük személyi és tárgyi feltételeit, viseli ezek költségeit,

b) közreműködik a pénzügyi, számviteli, tervezési, gazdálkodási tevékenység végrehajtásában, az adatszolgáltatási és beszámolási feladatok teljesítésében, és a bankszámla kezelésében.

(4) Az együttműködésre vonatkozó részletes szabályokat és eljárási rendet külön megállapodás tartalmazza.

A tanyagondnoki szolgálat

12. § (1) A képviselő-testület tanyagondnoki szolgálatot tart fenn az Erdőfűn és az önkormányzat egyéb külterületein élő lakosság szociális alapellátásban való részesítése céljából. A tanyagondnok az önkormányzat alkalmazottja.

(2) A tanyagondnok helyettesítését tartós távolléte, 10 munkanapot meghaladó szabadsága esetén a Mohács-Szigeti Településrészi Önkormányzat tanyagondnoka látja el.

(3) A tanyagondnok a Mohács-Szigeti Településrészi Önkormányzat tanyagondnokát helyettesíti annak 10 napot meghaladó, egybefüggő távolléte esetén, amennyiben azt a Mohács-Szigeti Településrészi Önkormányzat kéri.

(4) A tanyagondnoki szolgálat irányítását, az egyéb munkáltatói jogokat átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja.

A lakossági tájékoztatás egyéb szabályai

13. § (1) Az önkormányzat a lakosság, a társadalmi szervezetek tájékoztatása, a döntések előkészítésében való részvétel érdekében a fontosabb előterjesztések, rendelettervezetek szövegét és indokolását elhelyezi az önkormányzat honlapján, melyre a lakosság és társadalmi szervezetek észrevételt tehetnek.

(2) A település fejlesztése szempontjából kiemelkedő jelentőségű ügyekben a döntés meghozatala előtt községi fórumot kell tartani. A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztés mellékletét képezi a lakossági fórum állásfoglalása és az ott elhangzott kisebbségi vélemények.

(3) Az (1)–(2) bekezdésben szabályozott egyeztetések lefolytatásáért, a vélemények feldolgozásáért és az előterjesztésért a jegyző felelős.

Helyi népszavazás

14. § (1) A képviselő-testület, a jogszabályi kötelezettségek mellett köteles kitűzni a helyi népszavazást akkor is, ha azt a helyi választópolgárok legalább huszonöt százaléka kezdeményezte.

(2) A helyi népszavazás lebonyolítására a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvényt kell alkalmazni.

Lakossági kezdeményezés

15. § (1) Lakossági kezdeményezés útján a képviselő-testület elé terjeszthető minden olyan ügy, amelynek eldöntése a képviselő-testület hatáskörébe tartozik.

(2) Azt a lakossági kezdeményezést, amit legalább 60 választópolgár nyújtott be a polgármesternek, a képviselő-testület köteles megtárgyalni.

(3) Lakossági kezdeményezés tárgyalás nélkül csak akkor utasítható el, ha

a) olyan ügyre vonatkozik, amelynek elbírálására a helyi képviselő-testületnek nincs hatásköre vagy illetékessége,

b) megtárgyalása lehetetlen.

A visszautasítás okát írásban közölni kell.

(4) A lakossági kezdeményezés tárgyában hozott döntését a polgármester köteles hirdetmény útján közzétenni.

(5) A lakossági kezdeményezést a választópolgárok a jegyző által hitelesített – aláírt és lepecsételt – aláírásgyűjtő íven kezdeményezhetik, amelynek tartalmaznia kell

a) a képviselő-testület elé bocsátandó kérdés megfogalmazását, az egyetértés és csatlakozás kinyilvánítását,

b) a sorszámot, a támogató olvasható nevét, állandó lakcímét, születési évét, anyja nevét és saját kezű aláírását.

(6) Az a) pontban meghatározottakat az aláírásgyűjtő ív minden oldalára fel kell írni.

(7) Az aláírásgyűjtő íveket a polgármester haladéktalanul átadja a jegyzőnek, aki 8 napon belül gondoskodik a hitelesítésről és annak eredményéről a polgármestert írásban tájékoztatja. A hitelesítés a jelen rendelet által előírt számszerűség ellenőrzését, valamint az aláíróknak az állami népesség-nyilvántartás alapján történő azonosítását jelenti, kizárólag a választójogosultság és az állandó lakóhely megállapítása céljából. A hitelesítés szúrópróba szerű vizsgálattal is történhet. Ha a hitelesítés során alapos gyanú merül fel az aláírások eredetiségét illetően, a jegyző – szúrópróba-szerűen – egyes aláírások valódiságát is ellenőrizheti.

(8) A lakossági kezdeményezés érdekében minden választópolgár jogosult aláírásokat gyűjteni.

(9) Nem gyűjthető aláírás munkahelyen, munkaviszonyból fakadó munkavégzési kötelezettség teljesítése közben, fegyveres erőknél és fegyveres testületeknél szolgálati viszonyban lévő személyektől a szolgálati helyen vagy szolgálati feladat teljesítése közben, tömegközlekedési eszközön, egészségügyi intézmény betegellátó részlegében, tanintézményben.

(10) A lakossági kezdeményezést lebonyolító szerv a Nagynyárádi Közös Önkormányzati Hivatal Kölkedi Kirendeltsége.

(11) A lakossági kezdeményezés lebonyolításának költségei az önkormányzat költségvetését terhelik.

(12) A lakossági kezdeményezés eredményéről a település lakosságát hirdetmény útján a polgármester tájékoztatja.

Az önkormányzat gazdasági alapjai

16. § (1) Az önkormányzat vagyonát, a vagyonnal való gazdálkodás rendjét és szabályait vagyonrendelet szabályozza.

(2) Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a Hivatal útján látja el.

(3) Az önkormányzati gazdálkodást az Állami Számvevőszék ellenőrzi.

(4) A képviselő-testület a gazdálkodás belső ellenőrzéséről a Mohácsi Többcélú Kistérségi Társulás útján gondoskodik.

(5) A képviselő-testület évente meghatározza költségvetését, a költségvetési évet követő március 31-ig megtárgyalja a zárszámadását.

Záró rendelkezések

17. § (1) Jelen rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Kölked Község Képviselő-testületének 10/2019. (XII. 20.) számú rendelete.

1. függelék a 10/2020. (XI. 23.) önkormányzati rendelethez a 10/2020. (XI. 23.) önkormányzati rendelethez

Kölked Község Képviselő-testületének tagjai:Csomor Tibor polgármester, Gerber Csaba, Hegedűs Sándor, Késics János, Muskát Zoltán alpolgármester, Tokai János, Tutti Tibor

Kölked Község Képviselő-testülete Ügyrendi Bizottságának tagjai: Tutti Tibor elnök, Hegedűs Sándor, Tokai János

2. függelék a 10/2020. (XI. 23.) önkormányzati rendelethez a 10/2020. (XI. 23.) önkormányzati rendelethez

Kölked Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és -működtetés
013340 Az állami vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
013360 Más szerv részére végzett pénzügyi - gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041234 Közfoglalkoztatás mobilitását szolgáló támogatás (közhasznú kölcsönző részére)
041236 Országos közfoglalkoztatási program
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
047410 Ár - és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
063020 Víztermelés, -kezelés, - ellátás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
104060 A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok
105020 Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások
106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése
106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
107051 Szociális étkeztetés
107052 Házi segítségnyújtás
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

3. függelék