Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete
a szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 10. 03- 2021. 10. 02Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete
a szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Harkány Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bek. a) pontjában, valamint (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. 132. § (4) bekezdés g) pontja valamint 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, 92. § (1) és (2) bekezdésében, 132. § (4) bekezdésének d) pontjában valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
1. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 2. § -a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. § A rendelet hatálya kiterjed:
a) a város közigazgatási területén életvitelszerűen élő és ott lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. (a továbbiakban: Szt.) 3. §-ában meghatározott személyekre,
b) az a) pontban foglaltakon kívül hatáskörre és illetékességre tekintet nélkül, arra a rászorulóra, akinek a rendkívüli települési támogatás, étkeztetés illetve szállás biztosításának hiánya életét, testi épségét veszélyezteti.”
2. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 3. § -a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. § (1) Az e rendeletben meghatározott szociális és gyermekjóléti ellátással kapcsolatos hatáskörök gyakorlását a képviselő-testület – a növényápolási feladatok elvégzéséhez nyújtott segítség, valamint bölcsőde, óvoda, valamint az általános, vagy középiskola kezdéséhez nyújtott települési támogatás elbírálása és a 31. § szerinti élelmiszercsomag biztosításáról való döntés kivételével- a polgármesterre ruházza át, a másodfokú döntés a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik.
(2) A képviselő-testület növényápolási feladatok elvégzéséhez nyújtott segítséggel kapcsolatos hatáskört a jegyzőre, a bölcsőde, óvoda, valamint az általános, vagy középiskola kezdéséhez nyújtott települési támogatás elbírálásával kapcsolatos hatáskört a Szociális Bizottságra ruházza át.”
3. § (1) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A települési támogatások iránti kérelmet a Rendelet 2-17 melléklete szerinti nyomtatványon, a Harkányi Polgármesteri Hivatalhoz (továbbiakban: Hivatal) kell benyújtani.”
(2) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 4. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az önkormányzat hatáskörébe tartozó szociális rászorultságtól függő ellátások esetében a jogosultság megállapítására az Szt. 4. § és 10. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.”
4. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 5. § helyébe a következő rendelkezés lép:
„5. § (1) Szociális ellátásra az igénylő akkor jogosult, ha
a) a rendelet 1. melléklete szerinti jövedelem és vagyonnyilatkozat benyújtásával nyilatkozik családja vagyoni, jövedelmi viszonyairól, amelyhez mellékeli a vagyonnyilatkozat alapját képező igazolásokat,
b) a vagyonnyilatkozatban foglaltak szerint nyilatkozik annak tudomásulvételéről, hogy a vagyonnyilatkozatban közölt adatok valódiságát a Hivatal az állami adóhatóság útján ellenőrizheti, valamint adatot kérhet a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervtől, a közúti közlekedési nyilvántartást vezető, valamint az ingatlanügyi hatóságtól.
(2) Amennyiben az igénylő az (1) bekezdés szerinti adatközlésnek a megadott határidőre nem tesz eleget, az eljárást meg kell szüntetni.”
5. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 6. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Valótlan adatok szolgáltatásából, vagy a változás bejelentésének elmulasztásából eredően jogosulatlanul felvett támogatást meg kell szüntetni, és a támogatást jogosulatlanul igénybevevőt az elrendelése napján érvényes jegybanki alapkamattal megemelt összegben visszafizetésére kell kötelezni az Szt. 17. § (1)-(2) bekezdései alapján.”
6. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„7. § Harkány Város Önkormányzata (továbbiakban önkormányzat) szociális rászorultság esetén a jogosult számára lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatást, ápoláshoz nyújtott települési támogatást, gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatást, rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott települési támogatást –ezen belül temetéshez nyújtott települési támogatást, gyermekek és időskorúak települési támogatását, valamint gyermek vagy fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel nyújtott települési támogatást, továbbá születési támogatást, települési szippantási támogatást, növényápolási feladatok elvégzéséhez nyújtott segítséget állapíthat meg.”
7. § (1) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzat a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a távhő-szolgáltatás, a csatornahasználat és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztő részletéhez, a közös költséghez, illetve a tüzelőanyag költségeihez lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatást biztosít az e rendeletben meghatározott feltételek szerinti jogosultnak.”
8. § (1) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át és a háztartás tagjai egyikének sincs az Sztv.4 §. (1) b) pont szerinti vagyona.”
(2) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 13. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A támogatást egy év időtartamra lehet megállapítani, havi összege háztartásonként
a) 5 000 Ft, ha a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át,
b) 6 000 Ft, ha a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át,
c) 8000 Ft, ha a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100%-át,
d) 10 000 Ft, ha a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50%-át.”
(3) Hatályát veszíti a szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 13. § (5) és (8) bekezdése.
9. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Ápoláshoz nyújtott települési támogatásra jogosult a hozzátartozó, amennyiben az alábbi együttes feltételeknek megfelel:
a) 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozója otthoni ápolását végzi, és az ápolt személlyel életvitelszerűen közös háztartásban él,
b) kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át,
c) kérelmező rendszeres pénzellátásban nem részesül, vagy kereső tevékenységet folytat és munkaideje – az otthon történő munkavégzés kivételével – a napi 4 órát nem haladja meg,
d) a kérelmező nem részesül a járási hivatal által megállapított ápolási díjban és rendelkezik az ápolási díj iránti kérelem vonatkozásában a jogosultsági feltétel hiányáról szóló, a járási hivatal által kiadott elutasításról szóló döntéssel, és az ápolt személyre tekintettel más személy sem részesül ápolási díjban.”
10. § (1) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az ápoláshoz nyújtott települési támogatás összege megegyezik a mindenkori költségvetésről szóló törvényben meghatározott alapösszeg 100 %-ával.”
(2) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az ápoláshoz nyújtott települési támogatás iránti kérelmet a Rendelet 3. melléklete szerinti nyomtatványon lehet benyújtani, melyhez az 1. melléklet szerinti jövedelem és vagyonnyilatkozatot, a háziorvos 12. melléklet szerinti igazolását és az (1) bekezdés d.) pontjában írt elutasításról szóló döntést kell csatolni.”
(3) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 16. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
11. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás a szociálisan rászorult személy részére az egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadásainak csökkentése érdekében biztosított ellátás.”
12. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 18. § helyébe a következő rendelkezés lép:
„18. § (1) Gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatásra jogosult az a személy,
a) akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, vagy
b) egyedül élő vagy gyermekét egyedül nevelő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át nem haladja meg, és
c) gyógyszerköltsége legalább az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 30 %-a.
(2) A havi rendszeres gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás megállapításának további feltétele, hogy a kérelmező egészségi állapota alapján vélelmezhető legyen a c) pontban említett gyógyszerköltség tartósan, legalább 6 hónapig történő fennállása.
(3) Különös méltánylást érdemlő esetben -különösen életet veszélyeztető betegség vagy állapot fennállása, a család létfenntartását veszélyeztető összegű rendkívüli gyógyszerkiadás- vagyonra tekintett nélkül annak a kérelmezőnek is megállapítható a gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás, akinek egy főre jutó jövedelme a 18. § (1) bekezdés a) vagy b) pontjában meghatározott jövedelemhatárt meghaladja, de nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének tizenötszörösét.”
13. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 20. § helyébe a következő rendelkezés lép:
„20. § (1) A havi rendszeres gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatást hat hónap időtartamra kell megállapítani, mértéke az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét el nem érő alatti jövedelem esetén a 21. § (1) bekezdés szerint igazolt havi rendszeres gyógyszerköltség 75 %-a, minden további esetben a havi rendszeres gyógyszerköltség 50 %-a azzal, hogy havi összege legalább 1000 Ft, de nem haladhatja meg a 20 000,-Ft-ot.
(2) A rendkívüli gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás mértéke öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét el nem érő jövedelem esetén a 21. § (2) bekezdés szerint igazolt eseti gyógyszerköltség 90 %-a, minden további esetben a gyógyszerköltség 50 %-a, azzal, hogy éves összege a (4) bekezdés szerinti esetet kivéve nem haladhatja meg az 50 000 Ft-ot.
(3) A havi rendszeres gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás mellett rendkívüli gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás kizárólag különösen indokolt –elsősorban a 18. § (3) bekezdés szerinti- esetben biztosítható.
(4) A rendkívüli gyógyszerkiadáshoz nyújtott települési támogatás mértéke különös méltánylást érdemlő esetben elérheti az igazolt eseti gyógyszerköltség 100 %-át.”
14. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A kérelemhez mellékelni kell
a) a 21. § szerinti igazolást,
b) nyilatkozatot arról, hogy kérelmező Szt. 50. § (1) és (2) bekezdése alapján közgyógyellátásra nem jogosult.”
15. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 23. § helyébe a következő rendelkezés lép:
„23. § (1) A támogatás összegét az önkormányzat minden tárgyhót követő hó 5. napjáig utalja a jogosultnak az általa megjelölt bankszámlára vagy lakcímre postai úton.
(2) A jogosult tárgyhó 30. napjáig köteles a megállapított és kiutalt támogatás összegét elérő, tárgyhavi gyógyszerszámlával igazolni, hogy a pénzbeli támogatást gyógyszerkiadásai fedezetére fordította. Amennyiben jogosult ezen kötelezettségének a határidőben nem tesz eleget, az önkormányzat a megállapított ellátást megszüntetheti.”
16. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„24. § (1) Az önkormányzat a létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek, családok részére rendkívüli települési támogatást nyújt, amennyiben a kérelmező vagyoni, jövedelmi és egyéb körülményeinek ismeretében vélelmezhető, hogy problémáját más módon megoldani nem tudja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti rendkívüli települési támogatásra kérelmező akkor jogosult, ha
a) családjában a havi 1 főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át,
b) egyedülélő, vagy gyermekét egyedül nevelő személy esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át és
c) önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni, vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások miatt anyagi segítségre szorul.
(3) A (2) bekezdés alkalmazása során többletkiadásnak minősül különösen: a betegség, az elemi kár, lakhatás biztosítása vagy megőrzése, ha a gyermek eltartásáról családja más módon nem tud gondoskodni, ha az átmeneti és a tartós nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásának elősegítése indokolt, a gyermek nevelésbe vételének megszűnését követő gyámhivatali visszahelyezés, iskoláztatás biztosítása, szociális válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása, a gyermek fogadásának előkészítéséhez vagy halálesethez kapcsolódó kiadások biztosítása.
(4) A rendkívüli települési támogatás pénzbeli vagy természetbeni formában biztosítható.
(5) A természetben nyújtott önkormányzati segély formája elsősorban élelmiszercsomag, élelmiszervásárlási utalvány, tüzelővásárlási utalvány, tüzelőanyag vagy a támogatás meghatározott célra történő átutalása - ide értve a személyes gondoskodás körébe tartozó ellátás térítési díját, illetve közüzemi szolgáltató díját is- lehet.
(7) Különös méltánylást érdemlő esetben -különösen haláleset, betegség, hontalanná válás, vis maior élethelyzet- a támogatás a (2) bekezdésében meghatározott jövedelemhatárra és vagyonra tekintet nélkül nyújtható, amennyiben a kérelmező megélhetését veszélyeztetné a váratlan kiadás.”
17. § Hatályát veszíti a szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 26. §-a.
18. § (1) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 27. § (1) helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A létfenntartásukat veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe kerültek és időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdők részére a rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott települési támogatás összege alkalmanként 15.000-Ft lehet azzal, hogy egy család részére naptári évente maximum 45.000-Ft összegű segély folyósítható.”
(2) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 27. § (4), (5) és (6) helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott települési támogatás iránti kérelmet az 5. mellékletet képező formanyomtatványon kell előterjeszteni.
(5) Különös méltánylást érdemlő esetben a rendkívüli élethelyzetre tekintettel nyújtott települési támogatás éves maximális összege egy összegben, illetve az (1) bekezdésben foglaltnál magasabb összegben is nyújtható.
(6) Az önkormányzat kérelemre vagy az Szt. 45. § (5) bekezdése alapján hivatalból dönthet úgy, hogy hozzájárul azon, legalább települési szinten harkányi lakcímmel rendelkező, intézményi elhelyezést igénylő, önmagáról gondoskodni nem tudó, élő és rokontartásra kötelezhető hozzátartozóval nem rendelkező személy intézményi térítési díjához, akinek lakhatása nem biztosított.”
19. § (1) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 28. §-át megelőzően a következő 8/A. alcímmel egészül ki:
„8/A. Rendkívüli élethelyzetre tekintettel temetéshez nyújtott települési támogatás”
(2) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 28. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Rendkívüli élethelyzetre tekintettel temetéshez nyújtott települési támogatásra jogosult az, aki az elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodott, ha
a) családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének legfeljebb 300 %-a vagy,
b) egyedülélő vagy gyermekét egyedül nevelő személy és egy főre jutó jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 350 %-át nem haladja meg.
(2) Az eltemettető az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt támogatás iránti kérelmét a haláleset bekövetkezésétől számított 30 napon belül nyújthatja be a Rendelet 6. mellékletét képező formanyomtatványon.”
(3) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 28. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(5) A rendkívüli élethelyzetre tekintettel temetéshez nyújtott települési támogatás összege 40 000 Ft, különös méltánylást érdemlő esetben –különösen, ha az elhunyt eltemettetése az eltemettető létfenntartását veszélyezteti- legfeljebb 100 000 Ft összegben állapítható meg illetve vagyonra tekintet nélkül nyújtható.”
(4) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 28. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) Nem állapítható meg temetéshez nyújtott rendkívüli települési támogatás annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül.”
20. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 9. alcíme és 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„9. Gyermek vagy fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel nyújtott települési támogatás
29. § (1) Az önkormányzat gyermek vagy fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel esti és rendszeres települési támogatást nyújt.
(2) A gyermek és fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel nyújtott eseti települési támogatásra jogosult a szülő arra a gyermekre tekintettel vagy a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 5. § c) szerinti fiatal felnőtt
a) akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át és a család időszakosan létfenntartási gondokkal küzd, vagy létfenntartást veszélyeztető rendkívüli helyzetbe került.
b) egyedülálló szülő gyermeke vagy fiatal felnőtt esetén az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át és a család (fiatal felnőtt) időszakosan létfenntartási gondokkal küzd, vagy létfenntartást veszélyeztető rendkívüli helyzetbe került.
(3) A (2) bekezdés alkalmazásában létfenntartást veszélyeztető rendkívüli helyzetnek minősül különösen a gyermek, fiatal felnőtt tartós betegsége, elemi kár, szülő munkanélkülivé válása.
(4) Fiatal felnőtt részére csak abban az esetben állapítható meg a támogatás, ha közép-vagy felsőfokú oktatási intézmény tagozatán tanul.
(5) Egy naptári éven belül az egy gyermeket nevelő család legfeljebb 20.000-Ft erejéig, a kettő vagy több gyermeket nevelő család legfeljebb 40.000-Ft erejéig részesíthető gyermek vagy fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel nyújtott eseti települési támogatásban.
(6) Azon gyermekre tekintettel, akinek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményt állapítottak meg, egy naptári éven belül legfeljebb 10.000-Ft összegű támogatás nyújtható.
(7) A támogatás legfeljebb 6 hónapig tartó rendszeres ellátás formájában is nyújtható.
(8) A gyermek vagy fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel nyújtott települési támogatás iránti kérelmet a rendelet 7. mellékletét képező formanyomtatványon kell benyújtani.”
21. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 30/A. § (1) a helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat -a támogatott vagyonára tekintet nélkül- a bölcsőde, óvoda - és általános, vagy középiskola kezdéséhez nyújtott települési támogatást állapít meg a (4) bekezdés szerinti, a támogatási típus meghirdetéséről szóló döntés esetén azon bölcsődés, óvodás, általános-, vagy középiskolás gyermek részére, aki szülőjével együtt életvitelszerűen Harkány településen él és büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozata szerint családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének tízszeresét.”
22. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 31. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„31. § A képviselő-testület az önkormányzat költségvetési rendeletében meghatározott forrás rendelkezésre állása esetén képviselő-testületi határozattal évente dönthet az újszülött gyermekektől az általános iskolai tanulmányait folytató, de legfeljebb 15. életévét betöltött gyermekekig bezárólag, valamint a 70. életévüket betöltöttek és az annál idősebbek részére évente egy alkalommal, élelmiszercsomag formájában nyújtott természetbeni támogatás biztosításáról. A döntés esetén a támogatásra az a fenti feltételeknek megfelelő gyermek, idős jogosult, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének tízszeresét. A képviselő-testület a támogatást hivatalból, kérelem és vagyonnyilatkozat benyújtása nélkül biztosítja.”
23. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet a következő 10/A. és 10/B. alcímmel egészül ki:
„10/A. Születési támogatás
31/B. § (1) Születési támogatásra jogosult gyermekére tekintettel a gyermeket saját háztartásában nevelő szülő, ha
a) a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének tízszeresét és
b) a szülő a támogatás igénylést közvetlenül megelőző legalább 1 éven keresztül megszakítás nélkül harkányi lakcímmel rendelkezik továbbá a gyermek is harkányi lakcímmel rendelkezik és életvitelszerűen a településen élnek.
(2) A támogatás iránti kérelem a gyermek születését követő 3 hónapon belül a 16. melléklet szerinti formanyomtatványon terjeszthető elő, melyhez -ha a születés anyakönyvezése nem Harkányban történt- be kell csatolni kell a gyermek születési anyakönyvi kivonatának másolatát.
(3) A gyermekre tekintettel csak az egyik szülő jogosult születési támogatásra.
(4) A támogatás összege
a) egy gyermek születése esetén 30.000 Ft,
b) ikerszületés esetén: 80 000 Ft,
c) hármas- vagy többesikrek születése esetén: 150 000 Ft.
10/B. Települési szennyvízszippantási támogatás
31/C. § (1) A települési lakókörnyezetet megóvása, a környezetszennyezés megakadályozása, a közegészségügyi kockázatok elkerülése érdekében a szennyvízszippantási közszolgáltatás kötelező igénybevételéhez kapcsolódóan az önkormányzat települési szennyvízszippantási támogatást nyújt a szociálisan rászoruló háztartások részére a legális szennyvízszippantás kiadásának viseléséhez.
(2) Települési szennyvízszippantási támogatásra jogosult a harkányi állandó lakóhellyel rendelkező ingatlanhasználó kérelmező, akinek
a) családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át nem haladja meg,
b) egyedül élő esetén a havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 450%-át nem haladja meg, és
c) a kérelemhez csatolásra kerül 3 hónapnál nem régebbi, a kérelmező által használt, a kérelemmel érintett ingatlant érintő szennyvízszippantásról szóló eredeti számla.
(3) A települési szennyvízszippantási támogatást ugyanazon ingatlan vonatkozásában 1 naptári éven belül legfeljebb 1 alkalommal, egy kérelmezőnek lehet megállapítani.
(4) Az egy alkalommal megállapított támogatás összege a becsatolt számlaköltség 100 %-a.
(6) A települési szennyvízszippantási támogatás iránt a 17. melléklet szerinti formanyomtatványon kell a kérelmet előterjeszteni.”
24. § Hatályát veszíti a szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 31/A. §-a.
25. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 32. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az önkormányzat az Szt. 48. §-ban meghatározott feltételek teljesülése esetén gondoskodik az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről.”
26. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 34. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az étkeztetés igénybevételére irányuló kérelmet a 9. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. Kérelmezőnek, amennyiben rászorultságát az Ör. 34. § (1) bekezdésének b) pontja szerinti egészségi állapota indokolja, kérelmével egyidejűleg szükséges benyújtania a szakorvosi véleményt, valamint a szakorvosi vélemény alapján a háziorvos által kiállított írásbeli igazolást, mely tartalmazza azt, hogy kérelmező milyen betegségben szenved, betegsége milyen fokú, valamint azt, hogy egészségügyi állapotából kifolyólag kérelmező nem képes gondoskodni saját maga részére a napi egyszeri meleg étkezés biztosításáról, ennélfogva a háziorvos javasolja kérelmező felvételét a szociális étkeztetés szolgáltatásba.”
27. § (1) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 35. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Házi segítségnyújtás keretében a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében kell biztosítani az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges, az Szt. 62. §-ban meghatározott ellátást.”
(2) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 35. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
28. § (1) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 35/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
29. § (1) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 36. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
30. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 40. § (2) bekezdésének d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„d) a Harkányi Polgármesteri Hivatal szociális ügyintézője”
31. § (1) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 10. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 11. melléklete az 2. melléklet szerint módosul.
(2) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet 15. melléklete az 3. melléklet szerint módosul.
(4) A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 7/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet a 4. és 5. melléklet szerinti 16. és 17. melléklettel egészül ki.
32. § Az e rendelet hatálybalépését megelőzően a 21. § szerinti ellátás iránt benyújtott kérelmet a kérelem benyújtásakor hatályos szabályok szerint kell elbírálni.
33. § Ez a rendelet 2021. október 1. napján lép hatályba.
1. melléklet
A szociális étkeztetésben részesülők 2021. évi térítési díjai egyezően a 2020. évi térítési díjjal, |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szociális étkeztetés 2020. évi önköltségszámítása |
||||||||
2020. évben szociális étkeztetésben részesülők étkezési adagszáma: |
||||||||
Szociális étkeztetés 2020. évi kiadásai: |
||||||||
Személyi jellegű kiadások |
1 985 400 |
|||||||
Munkaadót terhelő járulékok |
363 375 |
|||||||
Dologi kiadások |
21 950 700 |
|||||||
Működési jellegű kiadás összesen: |
24 299 475 Ft |
|||||||
2019. évben egy étkezési adagra jutó önköltség: |
||||||||
Működési célú kiadások összesen |
24 299 475 |
Ft |
||||||
2019. évi étkezési adagszám |
22 800 |
adag |
||||||
Étkezési adag önköltsége: |
1 066 |
Ft/adag |
||||||
Állami támogatás: |
||||||||
Éves támogatás mértéke |
65 360 |
,-Ft /fő/év |
||||||
Ellátási napok |
251 |
nap |
||||||
Napi támogatás mértéke: |
260 |
,-Ft/ fő/nap |
||||||
Szociális étkezésben részesülők intézményi térítési díjának megállapítása |
||||||||
Egy étkezési adag önköltsége: |
1 066 |
,-Ft/ fő/nap |
||||||
Támogatás mértéke: |
260 |
,-Ft/ fő/nap |
||||||
Önkormányzatot terhelő étkezési önköltség: |
805 |
,-Ft/ fő/nap |
||||||
2019. március 1-től a szociális étkeztetés intézményi térítési díja áfával: 400,- Ft/fő/nap |
||||||||
2020. március 1-től a szociális étkeztetés intézményi térítési díja áfával: 500,- Ft/fő/nap |
||||||||
2021. március 1-től a szociális étkeztetés intézményi térítési díja áfával: 500,- Ft/fő/nap |
2. melléklet
Térítési díjak intézményi étkeztetésre |
|||||||||||||||||
1. Térítési díjak óvodai, iskolai intézményi étkeztetésnél. |
|||||||||||||||||
Óvoda |
|||||||||||||||||
2019 |
2020 |
2021 |
2021 módosított |
||||||||||||||
Alap |
Térítés |
Alap |
Térítés |
Alap |
Térítés |
Alap |
Térítés |
||||||||||
72 |
91 |
81 |
103 |
81 |
103 |
83 |
105 |
||||||||||
195 |
248 |
209 |
265 |
209 |
265 |
209 |
265 |
||||||||||
70 |
89 |
78 |
99 |
78 |
99 |
79 |
100 |
||||||||||
337 |
428 |
368 |
467 |
368 |
467 |
371 |
470 |
||||||||||
Iskola 1-4 évfolyam |
|||||||||||||||||
2019 |
2020 |
2021 |
2021 módosított |
||||||||||||||
Alap |
Térítés |
Alap |
Térítés |
Alap |
Térítés |
Alap |
Térítés |
||||||||||
89 |
113 |
96 |
122 |
96 |
122 |
94 |
120 |
||||||||||
230 |
292 |
240 |
305 |
240 |
305 |
240 |
305 |
||||||||||
80 |
102 |
91 |
116 |
91 |
116 |
91 |
115 |
||||||||||
399 |
507 |
427 |
542 |
427 |
542 |
425 |
540 |
||||||||||
|
|||||||||||||||||
2019 |
2020 |
2021 |
2021 módosított |
||||||||||||||
Alap |
Térítés |
Alap |
Térítés |
Alap |
Térítés |
Alap |
Térítés |
||||||||||
89 |
113 |
100 |
127 |
100 |
127 |
98 |
125 |
||||||||||
230 |
292 |
255 |
324 |
255 |
324 |
256 |
325 |
||||||||||
80 |
102 |
91 |
116 |
91 |
116 |
91 |
115 |
||||||||||
399 |
507 |
446 |
566 |
446 |
566 |
445 |
565 |
||||||||||
2. Bölcsődei napi négyszeri étkezés térítési díja: |
|||||||||||||||||
Bölcsőde |
|||||||||||||||||
2019 |
2020 |
2021 |
2021 módosított |
||||||||||||||
Alap |
Térítés |
Alap |
Térítés |
Alap |
Térítés |
Alap |
Térítés |
||||||||||
350 |
445 |
364 |
462 |
364 |
462 |
362 |
460 |
||||||||||
A "Térítés" az általános forgalmi adóval növelt összeg. |
3. melléklet
Gyermek neve: |
Gyermek születési helye, ideje: |
Nevelési, oktatási intézmény neve: |
Bölcsődei, óvodai csoport vagy |
---|---|---|---|
Alulírott igénylő büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozatom, hogy családomban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének tízszeresét. |
4. melléklet
Tudomásul veszem, hogy nem nyújtható önkormányzati támogatás annak a személynek, aki a körülményeivel kapcsolatban valótlan adatot, tényt közöl. A jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett támogatást a mindenkori jegybanki alapkamat emelt összegével kell visszafizetni. |
5. melléklet
Kiállító szolgáltató megnevezése |
Számla összege |
---|---|
|