Komló Város Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2014 (XII.5..) önkormányzati rendelete
Az igazgatási szünetről
Hatályos: 2014. 12. 05Komló Város Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2014 (XII.5..) önkormányzati rendelete
Az igazgatási szünetről
2014-12-05-tól
KOMLÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
21/2014. (XII. 5.) önkormányzati rendelete
Az igazgatási szünetről
Komló Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, valamint a Közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló évi törvény 232. § (3) bekezdésében meghatározott jogkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1.§
A rendelet hatálya a Komlói Közös Önkormányzati Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) dolgozó közszolgálati tisztviselőkre és ügykezelőre, valamint munkavállalóra (a továbbiakban együtt: dolgozó) terjed ki. A rendelet hatálya – a közös hivatalt fenntartó önkormányzat egyetértésével – kiterjed a Hivatal munkajogi állományába tartozó, Kirendeltségen szolgálatot teljesítő közszolgálati tisztviselőkre és ügykezelőre, valamint munkavállalókra is.
2.§
Komló Város Önkormányzat Képviselő-testülete – a Kormány ajánlásának figyelembe vételével, abból a célból, hogy az 1. §-ban meghatározott dolgozók részére a törvényben előírt rendes szabadság megfelelő módon kiadásra kerülhessen – évente rendszeresen, két időszakban igazgatási szünetet rendel el az alábbiak szerint:
- nyári igazgatási szünet: első napja július 31-e hetének hétfője, utolsó napja az azt követő hét utolsó munkanapja;
- téli igazgatási szünet: első napja az év december 24-e hetének hétfője, utolsó napja a következő év első munkanapját megelőző munkanap.
3.§
(l) A 2. §-ban meghatározott igazgatási szünetek időtartama alatt a jegyző a dolgozó részére legalább tíz munkanap alapszabadságot ad ki.
(2) A jegyző – a szabadságolási terv alapján – az igazgatási szünet időszakára figyelemmel határozza meg a kiadásra kerülő szabadságot.
(3) Az igazgatási szünet időszaka alatt az esedékesség évében ki nem adott szabadság egésze kiadható.
4.§
(l) Az igazgatási szünetek 2. §-ban meghatározott határnapjai között az ügyfélfogadás a Hivatal minden szervezeti egységében szünetel.
(2) A kötelezően, folyamatosan ellátandó feladat- és hatáskörök tekintetében a törvényben előírt ügyintézést biztosítani kell.
(3) Gondoskodni kell arról, hogy az önkormányzati feladatellátás – ide értve az önkormányzati és társulási szervezetek, intézmények, és a közszolgáltató szervezetek, cégek által ellátott feladatokat is – az igazgatási szünet miatt ne szenvedjen hátrányt.
(4) Biztosítani kell az állami, az államigazgatási és a pályázatkezelő szervekkel való folyamatos, szükséges mértékű kapcsolattartást, az intézményi és közszolgáltató cégek közötti koordinációt és a beruházások folyamatosságát.
(5) A feladat- és hatáskörök ellátását ügyeleti rendben, illetve egyéb célravezető módon kell biztosítani. Az igazgatási szünetben a munkarendet a jegyző állapítja meg a polgármesterrel egyeztetett módon. Az igazgatási szünet időtartama alatt a jegyző intézkedése alapján a postai küldemények átvétele – a törvényi határidők figyelembe vételével – szünetelhet, és számlák befogadása és kifizetése is felfüggeszthető.
5.§
(1) A jegyző a polgármester felhívására vagy saját hatáskörében eljárva – kivételesen, szükség esetén – köteles az ügyfélfogadást elrendelni és biztosítani az igazgatási szünet időszaka alatt egyéb ügykörökben, akár a hivatal egy szervezeti egységét érintően is. A jegyző ebben az esetben köteles az érintett ügyfeleket soron kívül tájékoztatni, és a következő testületi ülésen írásbeli tájékoztatást adni intézkedése szükségességének indokolásával a Képviselő-testület tagjainak.
(2) A település lakosságát és az érintett szervezeteket az igazgatási szünet kezdete előtt legalább 15 nappal megfelelő módon tájékoztatni kell.
6.§
Ez a rendelet 2014. december 5-én lép hatályba.
Komló, 2014. december 4.
dr. Vaskó Ernő Polics József
címzetes főjegyző polgármester