Komló Város Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2015. (III.6.) önkormányzati rendelete

AZ ÖNKORMÁNYZAT MŰKÖDÉSÉVEL KAPCSOLATOS EGYES RENDELETEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL

Hatályos: 2015. 03. 07- 2015. 03. 07

KOMLÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

9/2015. (III.6.)

 ö n k o r m á n y z a t i  r e n d e l e t e


AZ ÖNKORMÁNYZAT MŰKÖDÉSÉVEL KAPCSOLATOS EGYES RENDELETEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL


Komló Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény. 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


I. Fejezet

Módosító rendelkezések


1. A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2014. (X.27.) önkormányzati rendelet módosítása


1. §


Komló Város Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2014. (X.27.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: SZMSZ) 2. § (5) bekezdésében a „Magyar Köztársaság” szövegrész helyébe a „Magyarország” szövegrész lép.


2. §


Az SZMSZ 4. alcímét megelőző III. Fejezet címe „A képviselő-testület szervezete és működése, a képviselő-testület bizottságai és a részönkormányzatok” címre módosul.


3. §


(1)            Az SZMSZ 8. § (5) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:


„(5) A képviselő-testület fő szabályként – január, július és augusztus hó kivételével – minden hónap első csütörtöki napján, du. 15 órai kezdettel rendes ülést tart. A polgármester kezdeményezésére, indokolt esetben (pl. ünnep, vezető tisztségviselők elfoglaltsága stb.) a képviselő-testület rendes ülése ettől eltérő időpontra is összehívható. Erről az ülés meghívójának kiküldése előtt a képviselő-testület hivatala rövid úton tájékoztatni köteles a képviselőket.


(2)            Az SZMSZ 8. § (12) bekezdésében a „polgármesteri hivatal” szövegrész helyébe a „képviselő-testület hivatala” szövegrész lép.


4. §


Az SZMSZ 9. § (2) bekezdésében a „a (2) bekezdésben” szövegrész helyébe a „az (1) bekezdésben” szövegrész lép.




5. §


Az SZMSZ 11. § (3) bekezdésében a „pénzügyi, jogi és ellenőrzési bizottság” szövegrész helyébe a „jogi, ügyrendi és közbeszerzési bizottság” szövegrész lép.


6. §


(1)            Az SZMSZ 16. § (1) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:


„(1) A képviselő-testület a napirend elfogadása után a polgármester előterjesztése alapján dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés, valamint az előző képviselő-testületi ülés óta végzett munkáról, az előző ülést követő fontosabb eseményekről, intézkedésekről szóló tájékoztató, továbbá a bizottságok és részönkormányzatok tevékenységéről szóló beszámoló elfogadásáról.”


(2)            Az SZMSZ 16. § (8) bekezdésében a „(6) bekezdésben” szövegrész helyébe a „(7) bekezdésben” szövegrész lép.


7. §


(1)            Az SZMSZ 18. § (4) bekezdés d) pontjában az „illetőleg” szövegrész helyébe az „illetve” szövegrész lép.


(2)            Az SZMSZ 18. § (10) bekezdésében a „pénzügyi, jogi és ellenőrzési bizottság” szövegrész helyébe a „jogi, ügyrendi és közbeszerzési bizottság” szövegrész lép.


8. §


Az SZMSZ 32. § (4) bekezdésében a „januári” szövegrész helyébe a „februári” szövegrész lép.


9. §


(1)            Az SZMSZ 40. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


„(4) A tervezet elsőként a törvényben előírt kötelező önkormányzati és államigazgatási feladatok megoldását dolgozza ki, ezek után a további, még vállalható önkormányzati feladatokat.”


(2)            Az SZMSZ 40. § (5) bekezdésében a „forráskiesés” szövegrész helyébe a „forráshiány” szövegrész lép.


10. §


Az SZMSZ 43. § (3) bekezdésében a „jogi és közbeszerzési bizottság” szövegrész helyébe a „jogi, ügyrendi és közbeszerzési bizottság” szövegrész lép.


11. §


(1)            Az SZMSZ 1. számú melléklete helyébe az 1. számú melléklet lép.


(2)            Az SZMSZ 2. számú melléklete helyébe a 2. számú melléklet lép.


(3)            Az SZMSZ 3. számú melléklete helyébe a 3. számú melléklet lép.


(4)            Az SZMSZ II. sz. Függeléke helyébe az I. sz. Függelék lép.


(5)            Az SZMSZ VIII. sz. Függeléke helyébe a II. sz. Függelék lép.


(6)            Az SZMSZ IX. sz. Függeléke helyébe a III. sz. Függelék lép.



2. Az önkormányzati lakások és helyiségek bérletéről szóló 17/2011. (VI.24.) önkormányzati rendelet módosítása


12. §


Az önkormányzati lakások és helyiségek bérletéről szóló 17/2011. (VI.24.) önkormányzati rendelet 18. § (1) bekezdésében a „Pénzügyi, Jogi és Ellenőrzési Bizottság” szövegrész helyébe a „képviselő-testület illetékes bizottsága” szövegrész lép.


II. Fejezet

Hatályba léptető rendelkezések


13. §


Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


III. Fejezet

Hatályon kívül helyező rendelkezések


12. §


Hatályát veszti az SZMSZ 8. § (6) bekezdése.


13. §


Hatályát veszti az SZMSZ 19. alcímét megelőző „III. Fejezet A képviselő-testület bizottságai és a részönkormányzatok” szerkezeti egység megjelölés.


14. §


Hatályát veszti az SZMSZ 47. § (2) bekezdése.


Komló, 2015. március 5.




     dr. Vaskó Ernő                                                                   Polics József 

    címzetes főjegyző                                                                polgármester


1. számú melléklet a 9/2015. (III.6.) önkormányzati rendelethez

A bizottságokra ruházott testületi hatáskörök és a

bizottságok által, illetve állásfoglalásával benyújtható előterjesztések


I.                    SZOCIÁLIS ÉS EGÉSZSÉGÜGYI BIZOTTSÁG


A.)            A bizottságra átruházott döntési hatáskörök:


1.      A bizottság hatáskörét érintő pályázatok benyújtásáról szóló döntés, amennyiben önkormányzati önerőt nem igényel vagy a fedezet nevesítve rendelkezésre áll, illetve ha a költségvetési rendeletben szereplő szabad szociális előirányzatok terhére biztosítható.


2.         Települési szociális kölcsönről szóló döntés.


3.         Települési szemétszállítási díjtámogatásokról szóló döntés.


4.      Szociális bérlakások kiutalásáról szóló döntés.


5.      Rendkívüli élethelyzetre tekintettel a polgármester által bérbe adott önkormányzati lakásra vonatkozóan az újabb, határozott időre szóló lakásbérleti szerződésről szóló döntés.


6.      A Helyi Esélyegyenlőségi Program felülvizsgálatával és esetleges módosításával kapcsolatos döntés.


B.)            Csak a bizottság által benyújtható előterjesztések:


1.         A bizottság munkájáról, tevékenységéről szóló beszámolók, előterjesztések.


2.         Szociális, esélyegyenlőségi, valamint egészségügyi feladatellátáshoz kapcsolódó koncepciók jóváhagyása.


3.         A bizottság által hozott döntések ellen benyújtott fellebbezések előterjesztése.


C.)            Csak a bizottság állásfoglalásával (véleményével) benyújtható előterjesztések:


1.                     Az önkormányzat egészségügyi alapellátásának helyzetével, így a háziorvosi és házi gyermekorvosi ellátással, fogorvosi alapellátással, az alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátással, a védőnői szolgálattal, az iskola-egészségügyi ellátással, illetve ezek körzeteivel, színvonalával, tárgyi és személyi feltételrendszerével kapcsolatos előterjesztések.


2.                     Az egészségügyi alapellátás egyes területeinek átszervezésére, módosítására vonatkozó előterjesztések.



3.                     Az illetékes egészségbiztosítási pénztárral való kapcsolattartásra, a város területén működő egészségügyi ellátás finanszírozására vonatkozó előterjesztések.


4.                     Az ügyeleti ellátás helyzetére és színvonalára, valamint az ügyeleti díjak felhasználására vonatkozó előterjesztések.


5.                     Az állami fenntartásban lévő járóbeteg szakellátást, illetőleg fekvőbeteg szakellátást nyújtó egészségügyi intézményekkel, illetve azok működésével kapcsolatos előterjesztések (elsősorban felterjesztés, véleményezés, kérdés).


6.                     A bizottság működési területéhez kapcsolódó rendelettervezetek és pályázatok.


7.                     Az önkormányzati, illetve térségi fenntartásban lévő szociális és gyermekvédelmi intézmények létrehozásával, átszervezésével, megszüntetésével kapcsolatos előterjesztések.


8.                     A szociális és gyermekvédelmi intézmények vezetőinek kinevezésére vonatkozó előterjesztések.


9.                     Lakáscélú támogatásokra vonatkozó előterjesztések.


10.                Szociális és gyermekjóléti intézmények éves szakmai beszámolójára vonatkozó előterjesztések.


11.          A bizottság hatáskörébe tartozó, a Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulással kapcsolatos előterjesztések.


12.                Közfoglalkoztatással kapcsolatos előterjesztések.


13.         Az időskorúak szociális ellátásával és gondozásával kapcsolatos előterjesztések, programok.


14.   Az önkormányzat által benyújtandó/benyújtásra kerülő szociális tárgykörű pályázatok.


II.      GAZDASÁGI ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI BIZOTTSÁG


A.)     A bizottságra átruházott döntési hatáskörök:


1.        A bizottság hatáskörét érintő pályázatok benyújtásáról szóló döntés amennyiben önkormányzati önerőt nem igényel vagy a fedezet nevesítve rendelkezésre áll.


2.        Közvilágítási berendezések létesítéséről és üzemeltetéséről szóló döntés.


3.        A vízkár-elhárítási, út-híd karbantartási és víziközmű-rekonstrukcióra jóváhagyott keretek feladat-meghatározása, felosztása, felhasználásának ellenőrzése, valamint a lakóház-felújítási keret felhasználása.


4.        A környezetvédelmi alap felhasználásáról szóló döntés.


5.      Csendes övezet kialakításának elrendelése a zaj ellen fokozott védelmet igénylő létesítmény körül.


6.      A közterület tisztántartásával, a lomtalanítási akciókkal kapcsolatos feladatok ellátásáról szóló döntés.


7.      Országos és helyi környezetvédelmi és városszépítési tárgykörökbe tartozó rendezvényekhez való csatlakozás, rendezvények lebonyolítása.


8.      A nem lakáscélú helyiségek és beépítetlen területek bérbeadása esetén az induló bérleti díj meghatározása.


9.      3 m Ft összértéket meg nem haladó ingatlanoknál az értékesítésre kijelölésről, telek kiegészítésről, telekalakítás jóváhagyásáról szóló döntés.


10. Közterület-használati díj önkormányzati rendeletben biztosított elengedésére vonatkozó javaslat megtétele.


11. A helyi építési szabályzatban foglaltak szerint a közterületre elhelyezni kívánt építményekkel kapcsolatos kérelmek véleményezése.


12. Döntés a helyi települési értékké nyilvánításról, a települési értéktár bizottsági teendők ellátása.


13. Döntés a nem lakáscélú ingatlanok elidegenítéséről 1 millió forint, bérbeadásáról 3 millió forint összeghatárig.



B.)     Csak a bizottság által benyújtható előterjesztések:


1.            A bizottság munkájáról, tevékenységéről szóló beszámolók, előterjesztések.


C.)     Csak a bizottság állásfoglalásával (véleményével) benyújtható előterjesztések:


1.            A közút mentén, a tengelytől számított védőtávolságok határán belül megvalósuló létesítményekkel kapcsolatos előterjesztések.


2.            Ingyenesen az önkormányzat tulajdonába kerülő, újrahasznosításra alkalmas területek megszerzésére vonatkozó előterjesztések.


3.            A városrendezési programok, a belterületi határvonal jóváhagyására, módosítására vonatkozó előterjesztések, rendelettervezetek, a településfejlesztéssel, településrendezéssel, a környezet épített és természetes elemeinek védelmével kapcsolatos előterjesztések, a helyi szabályozási tervek előkészítésére, továbbfejlesztésére, módosítására vonatkozó előterjesztések, általános és részletes rendezési terv módosításáról szóló előterjesztések (ha a beruházás a tervmódosítást teszi szükségessé).


4.            A helyi köztemetővel (elsősorban létesítésével, bővítésével és fenntartásával) kapcsolatos előterjesztések.


5.            Barnamezős ingatlanok hasznosításával kapcsolatos előterjesztések.


6.            Települési, megyei térképészeti határkiigazításra vonatkozó előterjesztések.


7.            Az országos közúthoz közvetlenül nem csatlakozó helyi utak, a helyi utak részét képező járdák, valamint a helyi kerékpárutak és gyalogutak építésével, korszerűsítésével kapcsolatos előterjesztések.


8.            A közművekre vonatkozó előterjesztések.


9.            A művészeti alkotás közterületen, valamint önkormányzati tulajdonú épületen való elhelyezéséről, áthelyezéséről, lebontásáról szóló előterjesztések.


10.       A települési vízellátás, a települési csatornázás, az összegyűjtött szennyvizek elhelyezése, tisztítása, a csapadékvíz elvezetése, a helyi vízrendezés és vízkár-elhárítás, az ár-és belvízvédekezés államigazgatási feladatainak ellátásával kapcsolatos előterjesztések.


11.       Önkormányzati erdők és egyéb zöldterületek létesítésével és kezelésével kapcsolatos előterjesztések.


12.       A bizottság működési területéhez kapcsolódó rendelettervezetek és pályázatok véleményezése.


13.       A helyi idegenforgalom és turizmus fejlesztésére, javítására vonatkozó előterjesztések.


14.       Az önkormányzat idegenforgalmi propagandájának javításával, fejlesztésével és támogatásával kapcsolatos előterjesztések.


15.       Helyi jellegű természeti értékek védetté nyilvánításáról szóló rendeletek tervezete.


16.       Az önkormányzat gazdasági programja.


17.       Önkormányzati költségvetési szervek, Nonprofit Kft-k, gazdasági társaságok alapításának, átszervezésének és megszűntetésének tervezete.


18.       Önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok fejlesztéseiről szóló előterjesztések.


19.       Üzemeltetési, vagyonkezelési szerződések.


20.       Önkormányzati vagyon tulajdon átruházás útján történő növelésére tett javaslat.


21.       Más bizottság kizárólagos hatáskörébe nem tartozó beruházási, felújítási tárgyú előterjesztések.


22.       Hosszú távú beruházási koncepció és szakmai program előkészítése.


23.       Az önkormányzat gazdasági és válságkezelési stratégiájának meghatározása, ilyen témájú pályázat elbírálása.


24.       Önkormányzati tulajdonban lévő, illetve önkormányzati részesedéssel működő gazdasági társaságok, alapítványok és Nonprofit Kft-k alapító okirataira és társasági szerződéseire, valamint azok módosítására vonatkozó előterjesztések, önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok éves beszámolója, felügyelő bizottsági tájékoztatójuk, valamint legfőbb döntéshozó szerveik határozatainak jóváhagyása.


25.       3 m Ft összértéket meghaladó ingatlanoknál, telek-kiegészítéseknél, telekkialakításoknál az értékesítésre történő kijelölés.


26.       Önkormányzati ingatlanok elidegenítése.


27.       A bizottság hatáskörébe tartozó, a Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulással kapcsolatos előterjesztések.


28.       Munkahely-teremtési támogatásokkal kapcsolatos előterjesztések.


29.       A településrészek, közterületek nevének megállapításáról és megváltoztatásáról szóló előterjesztések.


30.       A kommunális és városüzemeltetési feladatokat ellátó önkormányzati intézmények és gazdasági társaságok vezetőivel kapcsolatos személyi kérdések véleményezése.



III.     OKTATÁSI, KULTURÁLIS, IFJÚSÁGI ÉS SPORTBIZOTTSÁG



A.)     A bizottságra átruházott döntési hatáskörök:


1.            A bizottság hatáskörét érintő pályázatok benyújtásáról szóló döntés amennyiben önkormányzati önerőt nem igényel vagy a fedezet nevesítve rendelkezésre áll.


2.            Az óvoda pedagógiai programjának, házirendjének, valamint SZMSZ-ének ellenőrzése.


3.            Az óvoda működési körzetének és nyitva tartási rendjének meghatározásáról szóló döntés.


4.            Az óvodai beiratkozási időszak meghatározása és helyben szokásos módon történő közzététele.


5.            Az óvoda továbbképzési programjának jóváhagyása.


6.            Az óvodai csoportok maximális létszámtól való eltérésének engedélyezése.


7.            Az önkormányzat fenntartásában működő közművelődési, közgyűjteményi intézmények munkaterve, beszámolói, a könyvtárhasználati szabályzat elfogadása, valamint a közgyűjteményi intézmények küldetésnyilatkozatának jóváhagyása.


8.            Az önkormányzati fenntartású közművelődési intézmények, valamint a közművelődési megállapodás alapján támogatásban részesülő civil és egyéb szervezetek megállapodásban rögzített feladataik ellátásáról készített beszámolóinak elfogadása.


9.            Szakmai ellenőrzésekről, értékelésekről készített jelentések elfogadásáról szóló döntés.


10.       A kulturális szakemberek képzési tervének elfogadása, ha a fedezetet a költségvetés biztosítja.


11.       Az iskolai felvételi körzetek véleményezése.


12.       Az iskolában működő intézményi tanácsban önkormányzatot képviselő személyek jelölése.




B)      Csak a bizottság által benyújtható előterjesztések


1.            A bizottság munkájáról, tevékenységéről szóló beszámolók, előterjesztések.


2.            Informatikai stratégia, sportkoncepció, ifjúsági koncepció, kulturális és köznevelési koncepció jóváhagyása.



C.)     Csak a bizottság állásfoglalásával (véleményével) benyújtható előterjesztések


1.              Az önkormányzati köznevelési, közművelődési és közgyűjteményi intézmények megszüntetéséről, átszervezéséről, feladatának megváltoztatásáról, nevének módosításáról, költségvetésének meghatározásáról szóló előterjesztések.


2.              Az önkormányzat fenntartásában működő köznevelési, közművelődési, közgyűjteményi intézmények vezetőinek kinevezésével összefüggő pályázatok.


3.              A bizottság hatáskörébe tartozó, a Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulással kapcsolatos előterjesztések.


4.              A közneveléssel és közművelődéssel kapcsolatos valamennyi előterjesztés.


5.              Művészeti alkotás közterületen, valamint önkormányzati tulajdonú épületen való elhelyezéséről, áthelyezéséről, lebontásáról szóló előterjesztés.


6.              Informatikai tárgyú előterjesztések.


7.              Az önkormányzat fenntartásában, illetve támogatásával működő testnevelési és sportintézmények munkájával kapcsolatos előterjesztések.


8.              Az önkormányzat ifjúságpolitikai céljaira, feladat- és eszközrendszerére vonatkozó előterjesztések.


9.          A bizottság működési területéhez kapcsolódó rendelettervezetek és pályázatok véleményezése.


10.       A településrészek, közterületek nevének megállapításáról és megváltoztatásáról szóló előterjesztések.





IV.     PÉNZÜGYI ÉS ELLENŐRZÉSI BIZOTTSÁG


A.)     A bizottságra átruházott döntési hatáskörök:


1.            Az egyes fejlesztési kiadások fedezeteként számba vehető fejlesztési célú bevételek meghatározása.


2.            Más, illetékes bizottság véleményének figyelembevételével 500 e Ft egyedi értéket meg nem haladó tartozások elengedése.


3.            Intézményi gazdálkodás és kötelezettség állomány folyamatos nyomon követése, szükség szerint javaslat beavatkozásra.


4.            Az önkormányzat költségvetésében meghatározott fejlesztési céltartalék felhasználása.


5.            Szándéknyilatkozat megtételéről szóló döntés, amennyiben az 10 MFt összérték feletti vagyonhoz illetve kötelezettségvállaláshoz kapcsolódik.


6.            Az önkormányzati tulajdont illetően az elővásárlási jog érvényesítéséről, illetve az elővásárlási jogról való lemondásról szóló döntés.


7.            A képviselő-testület vagy jegyző által elhatározott létszámleépítéshez kapcsolódó pályázatok benyújtásáról szóló döntés.


8.            A bizottság dönt pályázat benyújtásáról és pályázati önerő biztosításáról a polgármester indítványára - amennyiben a pályázat benyújtására nyitva álló határidőig a képviselő-testület ülésének összehívására nincs mód – a költségvetésben pályázati önerő céljára biztosított tartalék terhére, legfeljebb 10 M Ft. értékhatárig.


9.            A munkahelyek megtartása érdekében nyújtható bérleti díjkedvezmények megállapításáról szóló döntés.



B.)       Csak a bizottság által benyújtható előterjesztések:


1.            A bizottság munkájáról, tevékenységéről szóló beszámolók, előterjesztések.



C.)     Csak a bizottság állásfoglalásával (véleményével) benyújtható előterjesztések:


1.            Önkormányzati tulajdonban lévő, illetve önkormányzati részesedéssel működő gazdasági társaságok, alapítványok és Nonprofit Kft.-k alapító okirataira és társasági szerződéseire, valamint azok módosítására vonatkozó előterjesztések, illetve ezek éves beszámolója, felügyelő bizottsági tájékoztatója, valamint legfőbb döntéshozó szerveik határozatainak jóváhagyása.


2.            Részvény, üzletrészvásárlás, értékesítés, apport, tőkeemelés tárgyú előterjesztések.


3.            Tagi kölcsön, kezességvállalás tárgyú előterjesztések.


4.            Adórendeletről és módosításairól, költségvetési rendeletről és módosításairól, zárszámadási rendeletről, pénzmaradvány jóváhagyásáról, költségvetési beszámolókról szóló előterjesztések.


5.            Költségvetésben jóváhagyott általános tartalék felhasználásáról szóló előterjesztések.


6.            Hitelfelvétellel és biztosíték nyújtásával kapcsolatos előterjesztések.


7.            Közüzemi, közszolgáltatói és térítési díjak módosításáról/jóváhagyásáról szóló előterjesztések.


8.            Tartozás-elengedés 500 e Ft egyedi érték felett.


9.            Költségvetési rendeletben nem nevesített fejlesztésekről szóló előterjesztések és nem nevesített pályázatok benyújtása, kivéve az önerőt nem igénylő, illetve más bizottság hatáskörébe utalt fejlesztéseket, pályázatokat.


10.       Intézményi létszámgazdálkodáshoz kapcsolódó előterjesztések.


11.       Működési, fejlesztési célú pénzeszköz-átadásról szóló előterjesztés.


12.       Belső ellenőri tevékenységgel kapcsolatos előterjesztések.


13.       Állami Számvevőszéki és belső ellenőri vizsgálatokról szóló tájékoztató és intézkedési tervek.


14.       Intézményi tevékenységi kör változásáról és annak költségkihatásáról szóló előterjesztés. (E tárgykörben előterjesztő köteles számszerűsíteni az adott előterjesztés költségvetési kihatásait a döntés teljes időtartamára, de legalább 3 évre.)


15.       Önkormányzat által képzett/kezelt alapokról szóló tájékoztatók.


16.       Polgármesteri kerettel kapcsolatos előterjesztések.


17.       A nem költségvetési szervek támogatási keretösszegére vonatkozó javaslattétel.


18.   A bizottság hatáskörébe tartozó, a Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulással kapcsolatos előterjesztések.


19.   Valamennyi olyan előterjesztés, amely többlet kiadást, vagy bevételi kiesést eredményezhet.



V. JOGI, ÜGYRENDI ÉS KÖZBESZERZÉSI BIZOTTSÁG


A.)     A bizottságra átruházott döntési hatáskörök:


1.        Szakember letelepítése céljából benyújtott lakáskérelmekről szóló döntés.


2.        A helyi képviselők, bizottsági tagok és a nem képviselő bizottsági tagok költségtérítésének, tiszteletdíjának megvonásával kapcsolatos vitás kérdésekről szóló döntés.


3.        A képviselői vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok ellátása.


4.        Közbeszerzési szabályzatban meghatározott véleményezés és a beérkezett ajánlatok elbírálása.


5.        Az önkormányzat közbeszerzési, beszerzési eljárásai esetén az eljárást megindító hirdetmény jóváhagyása.


6.        Jóváhagyja a közbeszerzési tervet és az esetleges módosításait.


7.        A közbeszerzési, valamint a beszerzési szabályzatokban meghatározott, a bizottság hatáskörét leíró feladatok ellátása.


8.        Könyvvizsgáló kiválasztása.


9.        Alapvagyon biztosító kiválasztása.


10.   Kártérítési perekben jogi szakvélemény alapján peres megállapodások megkötése.



B.)       Csak a bizottság által benyújtható előterjesztések:


1.        A bizottság munkájáról, tevékenységéről szóló beszámolók, előterjesztések.


2.        A polgármester és alpolgármester juttatásaira vonatkozó javaslat előterjesztése.


3.        Helyi kitüntetés adományozására vonatkozó előterjesztés.


4.        A képviselői összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárás, illetve vagyonnyilatkozat tétellel kapcsolatos ügyek.


C.)   Csak a bizottság állásfoglalásával (véleményével) benyújtható előterjesztések:


1.        A városi rendőrkapitány kinevezésének véleményezésére vonatkozó előterjesztés.


2.        A helyi közbiztonsági tárgyú előterjesztések.


3.        A települési földrajzi nevek megállapítására, illetve megváltoztatására vonatkozó előterjesztés.


4.        Az önkormányzati rendeletek tervezete.


5.        A helyi önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzatok közötti együttműködési megállapodások megkötése, módosítása.


6.        A képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó szerződésekre, megállapodásokra vonatkozó előterjesztések.


7.        Más bizottság hatáskörébe nem tartozó személyi döntések véleményezése.


8.        Kártérítési ügyekről szóló előterjesztések.


9.        A településrészek, közterületek nevének megállapításáról és megváltoztatásáról szóló előterjesztések.


2. számú melléklet a 9/2015. (III.6.) önkormányzati rendelethez

A polgármesterre átruházott hatáskörök, a polgármester egyéb feladatai


1.                  Az önkormányzat képviselete.

2.                  Az önkormányzat demokratikus működésének, széleskörű nyilvánosságának biztosítása.

3.                  A települési képviselők, bizottságok munkájának segítése.

4.                  A társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel való együttműködés.

5.                  Településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése.

6.                  Képviselő-testületi döntés ismételt tárgyalásának kezdeményezése.

7.                  Bizottság összehívásának kezdeményezése.

8.                  A bizottság döntése végrehajtásának felfüggesztése, ha az a képviselő-testület határozatával ellentétes, vagy egyébként sérti az önkormányzat érdekeit, erről a képviselő-testületet soron következő ülésén tájékoztatja.

9.                  A bizottság elnökének jelzése alapján a bizottsági elnök kizárásáról szóló döntés, ha az adott ügy az elnököt vagy hozzátartozóját személyesen érinti.

10.             Az önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatában meghatározott feladatok ellátása.

11.             Rendkívüli települési támogatásról szóló döntés.

12.             Köztemetésről szóló döntés.

13.             A települési adósságkezelési szolgáltatásról és a települési adósságcsökkentési támogatásról szóló döntés.

14.             A települési szociális célú tűzifa juttatásról szóló döntés.

15.             Szociális földprogramban való részvételi jogosultságról szóló döntés.

16.             Önkormányzati rendelet alapján a rendkívüli élethelyzetbe került kérelmező részére önkormányzati bérlakás határozott időre történő kiutalásáról szóló döntés.

17.             Rendkívüli élethelyzet esetén lakáscélú támogatás visszafizetésére vonatkozóan megállapodás módosítása.

18.             Utólagos beszámolási kötelezettség mellett pénzügyi kötelezettséggel nem járó pályázat benyújtásáról szóló döntés, ha a rendelkezésre álló idő rövidsége indokolja, vagy az illetékes bizottság összehívása aránytalan nehézséggel járna.

19.             Utólagos beszámolási kötelezettség mellett pályázat benyújtásáról szóló döntés, ha az ahhoz szükséges önerő pénzeszköz átadásával külső szerv, illetve más szervezet által biztosított, ha a rendelkezésre álló idő rövidsége indokolja, vagy az illetékes bizottság összehívása aránytalan nehézséggel járna.

20.             Utólagos beszámolási kötelezettség mellett a rendes képviselő-testületi ülések közötti időszakban legfeljebb 5 millió forint önerőt igénylő pályázatról szóló döntés, ha a rendelkezésre álló idő rövidsége indokolja, illetve a képviselő-testület összehívása aránytalan nehézséggel járna

21.             Az önkormányzati tulajdonú ingatlanokat érintő beruházás, építési munka, valamint rendeltetési mód változása esetén tulajdonosi hozzájáruló nyilatkozat megtétele.

22.             Önkormányzati tulajdonú ingatlan részletfizetéssel való értékesítése esetén az adós személyében bekövetkező változáskor a tartozás átvállalásához hozzájáruló nyilatkozat megtétele, továbbá önkormányzati tulajdonnal, önkormányzati támogatással vásárolt ingatlannal kapcsolatos jelzálogjog sorrendjének bejelentéséről, átjegyzéséről szóló nyilatkozat megtétele, részletfizetés engedélyezése, rendelkezés jelzálogjog törléséről megszűnt jogalap esetén.

23.             Beruházás indítása, illetve intézmények által ellátott feladatokhoz kapcsolódó kötelezettségek esetén alszámla nyitás.

24.             Szándéknyilatkozat megtétele minden olyan esetben, melyben a nyilatkozattal érintett vagyontárgy, egyéb kötelezettség összértéke 10 millió Ft alatt van.

25.             Az önkormányzat korlátozottan forgalomképes vagyonkörébe tartozó műemlékek, középületek és erdők tulajdonjogot nem érintő hasznosításáról szóló döntés.

26.             Az önkormányzat közigazgatási területén lévő más önkormányzat tulajdonára fennálló elővásárlási jog gyakorlásáról szóló nyilatkozat megtétele a költségvetési rendeletben meghatározott előirányzat erejéig.

27.             Többszemélyes gazdasági társaságban és közhasznú társaságban az önkormányzat részesedése vonatkozásában a tagot megillető jogok gyakorlása.

28.             A képviselő-testület utólagos tájékoztatásának kötelezettsége mellett 5 m Ft értékhatárig az önkormányzati tulajdonban lévő értékpapírok (részvények, kárpótlási jegyek) értékesítéséről szóló döntés.

29.             Azon társasházakban, ahol az önkormányzati tulajdon 50 % alatti, ott - a képviselőtestület utólagos tájékoztatása mellett - a társasházi közgyűlés döntésével megegyezően hozzájárulás adása a közös tulajdonú helyiségek arányos tulajdoni hányadának értékesítéséhez a társasház által meghatározott áron azzal a feltétellel, hogy a befolyó ellenértéket a társasház felújítási alapjára kell befizetni.

30.             Az önállóan, illetve részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervek között a munkamegosztás és felelősségvállalás rendjére vonatkozóan megkötött megállapodás jóváhagyása

31.             Az önkormányzat fenntartásában működő intézmények vezetőinek tekintetében az egyéb munkáltatói jogok gyakorlása

32.             A „Bursa Hungarica” felsőoktatási, valamint a szakképzési önkormányzati ösztöndíj pályázatok elbírálása a képviselő-testület rendelete alapján.

33.             Az önkormányzati intézmények szervezeti és működési szabályzatának jóváhagyása a képviselő-testület hivatala SZMSZ-ének kivételével.

34.             Közterület-használat engedélyezése.

35.             A helyi közutak nem közlekedési célú igénybevétele érdekében benyújtott kérelmekről szóló döntés.

36.             A Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulásban az önkormányzat képviseletét ellátva a képviselő-testület jóváhagyása szükséges az alábbi kérdésekben:

a)     a társulás hatáskörébe utalt intézményalapítás, átszervezés és megszüntetés,

b)     a társulási tanács hatáskörébe utalt választás, kinevezés, megbízás,

c)     a társulási tanács költségvetésének, területfejlesztési koncepciójának elfogadása,

d)     a helyi önkormányzatokkal, önkormányzati társulásokkal, a megyei területfejlesztési és a regionális fejlesztési tanáccsal kötött megállapodás jóváhagyása,

az önkormányzati törvény, az ágazati jogszabályok és a többcélú kistérségi társulásokkal kapcsolatos jogszabályok által a társulás kötelező és át nem ruházható feladataként meghatározott ügyekben kikérheti a testület, illetve annak szakbizottsága véleményét.


3. számú melléklet a 9/2015. (III.6.) önkormányzati rendelethez

A helyi rendeletalkotás eljárásrendjéről

(Szabályzat)


A Szabályzat célja, hogy meghatározza a Komló Város Önkormányzat Képviselő-testülete által alkotandó, illetve alkotott helyi rendeletek előkészítésének, valamint felülvizsgálatának eljárásrendjét. A szabályozás elősegíti e rendelet rendeletalkotásra vonatkozó szabályainak hatékony végrehajtását az eljárás során alkalmazandó fogalmak egyértelmű meghatározásával, a rendeletalkotásban közreműködők felelősségi körének pontos kijelölésével, az előkészítő eljárás tartalmi és formai követelményeinek meghatározásával.


I.

Általános rendelkezések

1. A szabályzat hatálya


  1. A szabályzat rendelkezéseit a rendeletek előkészítésére, felülvizsgálatára és hatályon kívül helyezésére irányuló előkészítő eljárásokra kell alkalmazni abban az esetben, ha azt a polgármester és a jegyző írásban elrendeli. Különösen, ha
  • eredeti jogalkotói hatáskörben,
  • széles társadalmi réteget érintő szabályozási tárgykörben,
  • kiemelkedő gazdasági jelentőségű,
  • a környezet állapotát jelentősen befolyásoló,
  • jelentős kötelezettséget megállapító

szabályozás megalkotására kerül sor.


  1. A szabályzat hatálya kiterjed a rendeletek előkészítésében közreműködő
  • képviselő-testületi tagokra
  • bizottságok elnökeire
  • bizottságokra
  • tisztségviselőkre (polgármester, alpolgármester, jegyző)
  • a képviselő-testület hivatalának köztisztviselőjére és
  • az Önkormányzat intézménye vezetőjére.


2. Fogalmak


  1. A szabályzat alkalmazásában:
  1. rendeletalkotás: a képviselő-testület által elfogadott új helyi jogszabály megalkotása, illetve már megalkotott helyi jogszabály felülvizsgálata, módosítása, kiegészítése vagy hatályon kívül helyezése;
  2. rendeletalkotás kezdeményezése: valamely helyi társadalmi viszony körében, a polgármesterhez előterjesztett, rendelet előkészítésére irányuló indítvány;
  3. rendelet előkészítés: a képviselő-testület, vagy a polgármester, illetve a jegyző által elrendelt eljárás az arra jogosult által kezdeményezett rendelet szakmai előkészítésére, felülvizsgálatára;
  4. előzetes hatásvizsgálat: a rendelet előkészítése során alkalmazott eljárás annak megállapítására, hogy a tervezett szabályozást mi indokolja, milyen szabályozási megoldás (módosítás, kiegészítés, új vagy újraszabályozás) ajánlott, illetve a szabályozás milyen várható társadalmi, gazdasági, költségvetési, környezeti, szervezeti és adminisztratív következményekkel jár;
  5. utólagos hatásvizsgálat: a szabályozás előzetes hatásvizsgálata alapján várt és a tényleges hatások egybevetése a szükséges korrekciók előkészítése érdekében;
  6. dereguláció: a rendeletek tartalmi felülvizsgálata annak érdekében, hogy az elavult, szükségtelenné vált, a szabályozási cél sérelme nélkül egyszerűsíthető, a helyi rendelet címzettjei számára gyorsabb, kevésbé költséges eljárásokat eredményező szabályozással felváltható, vagy párhuzamos szabályozást megvalósító jogszabályi rendelkezések hatályon kívül helyezésére, illetve megfelelő módosítására kerüljön sor;
  7. párhuzamos szabályozás: olyan helyi rendeleti szabályozás, amely egy másik helyi rendeletben már szabályozott társadalmi viszonyra vonatkozó normákat tartalmaz.

II.

A helyi jogalkotási eljárás elemei

  1.  A helyi rendeletalkotás folyamata magában foglalja
  • a rendeletalkotás kezdeményezését
  • a rendelet előkészítését
  • elfogadását és kihirdetését, valamint
  • a felülvizsgálatát.

3. A rendeletalkotás kezdeményezése


  1. Rendelet alkotását az e rendelet 41. § (1) bekezdésében meghatározottak kezdeményezhetik a polgármesterhez írásban benyújtott javaslatban, a rendelet előkészítésére kellő felkészülést biztosító időpontban.

5.1.) A polgármester a kezdeményezés testületi tárgyalásra javasolt időpontját megelőzően dönt a kezdeményezés elutasításáról, vagy elfogadásáról.

5.2.) A polgármester a rendeletalkotási kezdeményezést mindaddig visszautasíthatja, míg az nem felel meg a kezdeményezésre előírt követelményeknek.


  1. Az írásba foglalt kezdeményezésnek tartalmaznia kell:
  • a szabályozni kívánt tárgykör megjelölését,
  • (ha van) a tárgykört szabályozó hatályos rendelet megnevezését,
  • a szabályozással elérni kívánt alapvető célt (pl. legyen egyszerűbb az adott engedélyezési eljárás),
  • a szabályozás kezdeményező szerinti indokait (pl. mert szerepel a testület jogalkotási tervében),
  • (ha van) a szabályozási kényszert elrendelő törvény megnevezését,
  • a szabályozási koncepció kidolgozásának szükségességére vagy mellőzősére vonatkozó javaslatot,
  • a rendelet-tervezet elkészítésére javasolt szervezet, személy megjelölését.


4. A rendelet előkészítése


  1. A rendelet felülvizsgálatát a jegyző államigazgatási feladatkörében köteles elvégezni és a felülvizsgálat eredményétől függően előkészíti a rendelet módosítását, kiegészítését vagy hatályon kívül helyezését.
  2. Új rendelet előkészítésére a képviselő-testület – a testülettől átruházott hatáskör gyakorlás keretében a polgármester – döntése alapján kerülhet sor.
  3. A rendelet előkészítéséről a jegyző gondoskodik. Amennyiben a rendelet előkészítésével a képviselő-testület (polgármester) mást bíz meg, a jegyző köteles figyelemmel kísérni az előkészítési munkálatokat, a rendelkezésére álló adatokat az előkészítő rendelkezésére bocsátani és a rendelet előkészítéséhez a szükséges és kért szakmai segítséget megadni.
  4. A rendelet előkészítője a rendeletalkotás kezdeményezésében foglaltak alapján dönt arról, hogy szükséges-e a rendelet előkészítése során szabályozási koncepció kidolgozása, illetve – ha az előkészítő nem a jegyző – szükség szerint kezdeményezi a jegyző vezetésével működő kodifikációs munkacsoport létrehozását.
  5. A rendelet előkészítésének menete:
  • a kodifikációs munkacsoport létrehozása és a munkamegosztás meghatározása
  • az előkészítéshez szükséges információs bázis kialakítása
  • a szabályozási koncepció kidolgozása
  • az előzetes hatásvizsgálat elvégzése
  • a szabályozási koncepció elfogadása
  • társadalmi és szakmai egyeztetések lefolytatása
  • a rendelet-tervezet kidolgozása.


5. A kodifikációs munkacsoport


  1. Ha a jegyző nem hoz létre kodifikációs munkacsoportot, a munkacsoport feladatait a jegyző az e szabályzatban foglaltak értelemszerű alkalmazásával maga látja el.
  2. A kodifikációs munkacsoportot a jegyző – mérlegelési jogkörében eljárva – hozza létre és irányítja annak munkáját. A munkacsoport szakmai munkaszervezet, amelynek tagjai:
  • a rendeletalkotás kezdeményezője (szervezet esetén annak képviselője),
  • a testületi döntések előkészítéséért felelős ügyintéző,
  • a képviselő-testület hivatalának a tárgykör szerint érintett irodavezetője,
  • a képviselő-testület hivatalának tárgykör szerint érintett, kvalifikált szakmai ügyintézője,
  • az érintett bizottság elnöke vagy az általa delegált (szakértő) tagja,
  • szükség szerint a jegyző által felkért külső szakértő,
  • a jegyző mérlegelési jogkörben hozott döntése alapján felkért külső tagok (a szabályozással érintett helyi érdekképviseletek, társadalmi szervezetek szakmai megbízottjai).




  1. A kodifikációs munkacsoport feladata:
  • a jegyző által meghatározott munkamegosztás alapján kialakítja a tervezett szabályozás információs adatbázisát (a hatályos központi és helyi szabályozási elemek, AB és bírósági döntések, más önkormányzatok szabályozási megoldásai összegyűjtése, szakirodalom felkutatása, tanulmányozása és a hasznosítható ismeretek feljegyzésben történő rögzítése, a szabályozás tárgya szerint szükséges műszaki, történeti, szervezeti, személyzeti stb. adatok összegyűjtse és rendszerezése);
  • elkészíti a szabályozási koncepció tervezetét;
  • szakértő tagja(i), és/vagy a jegyző által felkért szakértő(k) közreműködésével elkészíti a tervezett szabályozás előzetes hatáselemzését tartalmazó dokumentumot;
  • a jegyző egyetértésével kijelöli a rendelet-tervezet szövegezőjét és elfogadja a szabályozási tervezetet;
  • elfogadja – a rendelet-tervezet szövegezőjének előterjesztése alapján – a rendelet-tervezet indokolásának szövegét;
  • a jegyző intézkedése alapján elvégzi a rendelet felülvizsgálatát és javaslatot tesz – az előzőekben meghatározottak megfelelő alkalmazásával – az adott rendelet módosítására, kiegészítésére, illetve hatályon kívül helyezésére.


6. A munkacsoport működése


  1. A kodifikációs munkacsoport szakmai vezetőjét a jegyző bízza meg. A munkacsoport a szakmai vezető útján adatokat, információkat, vizsgálatban és elemzésben való közreműködést, szakmai előkészítő részanyagok elkészítését közvetlenül kérheti a képviselő-testület hivatalának vezetőitől, köztisztviselőitől.
  2. A munkacsoportot a szakmai vezető, illetve a jegyző szükség szerint hívja össze. A munkacsoport első ülésén meghatározza a munka és ütemtervét, illetve kijelöli a munkatervi részfeladatok felelőseit. A munkacsoport üléseit a szakmai vezető vagy a jegyző vezeti. A munkacsoport munka- és ütemterv alapján látja el feladatát. A munka- és ütemtervet a jegyző hagyja jóvá a szakmai vezető javaslata alapján.
  3. A munkacsoport ülésén a polgármester, illetve megbízottja tanácskozási joggal vehet részt.


  1. A munkacsoport külső szakértőjét a – a szakmai vezető javaslata alapján – a jegyző kéri fel és bízza meg a feladat ellátásával. Külső szakértő igénybevétele akkor indokolt, ha a képviselő-testület hivatalában nem áll rendelkezésre a rendeletalkotáshoz szükséges speciális szakértő köztisztviselő.

7. A szabályozási koncepció


  1. Ha a képviselő-testület eltérően nem rendelkezik, a rendeletek szakmai előkészítése során – a kezdeményező javaslatát is figyelembe véve – a jegyző dönt az adott tárgykört érintő szabályozási koncepció kidolgozásáról. A jegyző szabályozási koncepciót dolgozhat ki, ha:
  • új rendelet megalkotásáról dönt a képviselő-testület,
  • a tervezett szabályozás a hatályos helyi szabályozás jelentős vagy meghatározó részét érinti,
  • a szabályozás a rendezési terv szabályozási terv részének módosítását, újraszabályozását, kiegészítését vagy hatályon kívül helyezését tervezi.


  1. A szabályozási koncepció tartalmazza
  • a szabályozás tárgyát (annak a helyi társadalmi viszonynak a leírását, amelyet az önkormányzat szabályozni kíván,
  • a szabályozás címzettjeit (alanyait),
  • a szabályozással elérni kívánt politikai, szakmapolitikai (ágazati) és szakmai célokat,
  • a célok elérést biztosító főbb tartalmi elemek, eszközök (források) felvázolását,
  • a szabályozás indokait (magasabb szintű jogszabály változása, új helyi társadalmi viszony kialakulása, hatékonyabb szabályozási megoldásra van lehetőség, a testület politikai céljai stb.),
  • a szabályozási szint meghatározását (miért kell rendeletet alkotni, miért nem elégséges a határozati forma),
  • a jogérvényesülés tervezett módját (önkéntes jogkövetés ellenőrzési rendszer működtetése mellett, egyedi hatósági döntések),
  • a szabályozás fontosabb tartalmi elemeit (az egyes tervezett jogszabályhelyek tartalmának vázolását),
  • a szabályozástól várt társadalmi, gazdasági, szervezeti, működési hatásokat,
  • a megismerhető előnyök és hátrányok elemzésén alapuló kockázatokat.

8. Előzetes hatásvizsgálat


  1. A szabályozás előzetes hatáselemzésének elvégzésére – a jegyző döntése alapján – a rendelet előkészítője köteles. Az előzetes hatáselemzés mélységét a jegyző határozza meg az alábbiak figyelembe vételével:
  • a deklaratív tartamú helyi jogszabályok esetében (a helyi címer megalkotása, helyi kitüntetések alapítása stb.) elegendő a társadalmi- és közvetlen költséghatások elemzése;
  • a helyi társadalom széles körét érintő, jogot, kötelezettséget megállapító átfogó szabályozás esetén teljes hatáselemzést kell elvégezni;
  • amennyiben a szabályozás ellenőrzési, nyilvántartási, engedélyezési feladatokat szab a hivatalra, el kell végezni a személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi követelmények elemzését;
  • a környezeti és egészségügyi következmények vizsgálata csak abban az esetben indokolt, ha a szabályozás kihat a környezet állapotára, illetve a szabályozás tárgya egészségre veszélyes társadalmi viszonyokat foglal magában,
  • a jogszabály megalkotásának szükségességét és a szabályozás elmaradásának hatásait minden esetben elemezni kell.


  1. Az előzetes hatáselemzés módszertanát a jegyző határozza meg az általánosan elfogadott szakmai követelményekkel összhangban.


9. Társadalmi és szakmai egyeztetés


  1. A szabályozási koncepció kialakítása során célszerű együttműködni a szabályozási tárgykörrel érintett helyi szakmai közösségekkel, érdekképviseleti és civil szervezetekkel. Az együttműködés kereteit a jegyző határozza meg (kérdőíves megkeresés, szakmai fórum összehívása, folyamatos munkakapcsolat kialakítása stb.).


  1. A rendelet tervezetek előkészítése során szükséges a címzettek szabályozási igényeit, javaslatait, kezdeményezéseit megismerni.  Az igények, javaslatok, kezdeményezések megismerését szolgáló módszereket a jegyző határozza meg (pl. közvélemény kutatás, társadalmi tanácskozások, érdekképviseletek, civil szervezetek megkeresése, honlapon közzététel és véleménykérés).


10. Utólagos hatásvizsgálat, tartalmi felülvizsgálat


  1. A rendeletek utólagos hatásvizsgálatáról a jegyző gondoskodik. Az utólagos hatásvizsgálat alapján a jegyző – szükség szerint – dönt a vizsgált jogszabály felülvizsgálatáról és kezdeményezi a rendelet módosítását, kiegészítését, illetve hatályon kívül helyezését.
  2. A jegyző köteles a rendelet megalkotását követő év végéig elvégezni az első utólagos hatásvizsgálatot és – szükség szerint – de legalább választási ciklusonként gondoskodik a rendeletek tartalmi felülvizsgálatáról az alábbiak figyelembe vételével:
  • a helyi rendelet megalkotásra felhatalmazást adó törvény megváltozása esetén a rendelet tartalmi felülvizsgálatát haladéktalanul el kell végezni;
  • ha az utólagos hatásvizsgálat eredménye alapján jelentős eltérés mutatható ki a várt hatások és a tényleges hatások között, kötelező a rendelet tartalmi felülvizsgálata;
  • a rendelet módosítása során kötelező a rendelet egészének tartalmi és formai felülvizsgálata.


11. Vegyes szabályok


  1. A szabályzat rendelkezéseit e rendelet rendeletalkotásra és a testületi előterjesztésekre vonatkozó előírásaival összhangban kell alkalmazni.
  2. A szabályozási koncepció nélkül készülő rendelet-tervezetek követelményeit a jegyző a szabályozási koncepció tartalmi elemeire vonatkozó előírásokat figyelembe véve határozza meg.


I. sz. függelék a 9/2015. (III.6.) önkormányzati rendelethez


Az önkormányzat által ellátandó és önként vállalt feladatok jegyzéke


ELLÁTANDÓ FELADAT

ÖNKÉNT VÁLLALT FELADAT

FELADATOT ELŐÍRÓ JOGSZABÁLY

FELADATELLÁTÁS MÓDJA

EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS

Háziorvosi ellátás, házi gyermekorvosi ellátás


1997. évi CLIV. törvény 152. §

Ellátási szerződésekkel

Fogorvosi alapellátás


1997. évi CLIV. törvény 152. §

Ellátási szerződésekkel

Alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátás


1997. évi CLIV. törvény 152. §

Ellátási szerződésekkel

Védőnői ellátás


1997. évi CLIV. törvény 152. §


Iskola-egészségügyi ellátás


1997. évi CLIV. törvény 152. §


ÁLLATEGÉSZSÉGÜGY

Állategészségügyi ellátás


1998. évi XXVIII. törvény


SZOCIÁLIS ELLÁTÁS


Települési rendszeres szociális segéllyel kapcsolatos feladatok

A települési támogatásokról, valamint a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatásokról szóló önkormányzati rendelet


Helyi közfoglalkoztatás


2011. évi CLXXXIX. törvény



Lakhatási települési támogatással kapcsolatos feladatok

A települési támogatásokról, valamint a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatásokról szóló önkormányzati rendelet


Rendkívüli települési támogatással kapcsolatos feladatok


1993. évi III. törvény

A települési támogatásokról, valamint a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatásokról szóló önkormányzati rendelet





Települési szociális kölcsönnel kapcsolatos feladatok

A települési támogatásokról, valamint a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatásokról szóló önkormányzati rendelet


Köztemetéssel kapcsolatos feladatok


1993. évi III. törvény



Települési gyógyszertámogatással kapcsolatos feladatok

A települési támogatásokról, valamint a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatásokról szóló önkormányzati rendelet



Települési adósságkezelési szolgáltatással kapcsolatos feladatok

A települési támogatásokról, valamint a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatásokról szóló önkormányzati rendelet




Települési szemétszállítási díjtámogatással kapcsolatos feladatok

A települési támogatásokról, valamint a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatásokról szóló önkormányzati rendelet



Települési szociális célú tűzifa juttatás

A települési támogatásokról, valamint a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatásokról szóló önkormányzati rendelet


Étkeztetés


1993. évi III. törvény

Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulás fenntartásában működő

Komló Térségi Integrált Szociális Szolgáltató Központja útján



Házi segítségnyújtás


1993. évi III. törvény

Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulás fenntartásában működő

Komló Térségi Integrált Szociális Szolgáltató Központja útján

Családsegítés működtetése


1993. évi III. törvény

Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulás fenntartásában működő

Komló Térségi Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat útján


Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

1993. évi III. törvény

Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulás fenntartásában működő

Komló Térségi Integrált Szociális Szolgáltató Központja útján

Nappali ellátás: idősek klubja


1993. évi III. törvény

Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulás fenntartásában működő

Komló Térségi Integrált Szociális Szolgáltató Központja útján, valamint a „Szent Borbála Otthon” Nonprofit Kft.-vel kötött megállapodással


Hajléktalan személyek átmeneti szállása működtetése

1993. évi III. törvény

Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulás fenntartásában működő

Komló Térségi Integrált Szociális Szolgáltató Központja útján


Idősek otthona működtetése

1993. évi III. törvény

„Szent Borbála Otthon” Nonprofit Kft.-vel kötött megállapodással

GYERMEKJÓLÉTI, GYERMEKVÉDELMI FELADATOK

Gyermekjóléti szolgálat működtetése


1997. évi XXXI. törvény

Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulás fenntartásában működő

Komló Térségi Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálata útján

Bölcsőde működtetése


1997. évi XXXI. törvény

Komlói Kistérség Többcélú Önkormányzati Társulás Szilvási Bölcsőde útján


Családok átmeneti otthona

1997. évi XXXI. törvény

„Szent Borbála Otthon” Nonprofit Kft.-vel kötött megállapodással

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsággal kapcsolatos feladatok


1997. évi XXXI. törvény, 331/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet


Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek családbafogadó gyámjául kirendelt hozzátartozó pénzbeli ellátásával kapcsolatos feladatok


1997. évi XXXI. törvény, 331/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet


Óvodáztatási támogatás


1997. évi XXXI. törvény, 331/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet


Hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet megállapításával és nyilvántartásával kapcsolatos feladatok


1997. évi XXXI. törvény, 331/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet



Ösztöndíj támogatás (BURSA)

51/2007. (III.26.) Korm. rendelet


Gyermekétkeztetés


1997. évi XXXI. törvény

Komló Város Önkormányzat Gazdasági Ellátó Szervezet



KÖZMŰVELŐDÉSI, KÖZGYŰJTEMÉNYI, KULTURÁLIS FELADATOK

Helyi közművelődési tevékenység támogatása, közművelődési intézmény működtetése


1997. évi CXL. törvény, 2011. évi CLXXXIX.  törvény

Közösségek Háza, Színház és Hangversenyterem

Nyilvános könyvtári ellátás rendszerének működtetése


1997. évi CXL. törvény, 2011. évi CLXXXIX.  törvény

József Attila Városi Könyvtár és Muzeális Gyűjtemény


Muzeális Gyűjtemény kezelése

1997. évi CXL. törvény

József Attila Városi Könyvtár és Muzeális Gyűjtemény


Közművelődési, kulturális programok támogatása

Mindenkori költségvetési rendelet


Turizmussal kapcsolatos feladatok


2011. évi CLXXXIX. törvény

TDM Egyesülettel kötött együttműködési megállapodással

KOMMUNÁLIS FELADATOK

Köztemetővel kapcsolatos feladatok


2011. évi CLXXXIX. törvény

Komlói Temetkezési Kft.-vel kötött szerződés keretében

Helyi közterületek fenntartása, köztisztaság, településtisztaság biztosítása, rovar- és rágcsálóirtás, településfejlesztés, településrendezés


2011. évi CLXXXIX. törvény

Városgondnokság

Hulladékkezelési közszolgáltatás szervezése


2012. évi CLXXXV. törvény

Komlói VGZrt.


Hulladék szelektív gyűjtésének szervezése

Helyi rendelet

Komlói VGZrt.

Közterületek tisztántartása


2011. évi CLXXXIX. törvény

Városgondnokság

Ivóvízellátás biztosítása, helyi viziközművek működtetése, szennyvízelvezetés, szennyvíztisztítás, csapadékvíz elvezetése, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás


2011. évi CLXXXIX. törvény, 2011. évi CCIX. törvény

Komló-Víz Kft.

Közvilágítás biztosítása


2011. évi CLXXXIX. törvény

Városgondnokság

Helyi közutak fenntartása, parkolás biztosítása, forgalmi rend kialakítása


2011. évi CLXXXIX. törvény

Városgondnokság

Helyi környezet-, és természetvédelmi feladatok ellátása


2011. évi CLXXXIX. törvény, helyi rendeletek


Közreműködés a közbiztonság biztosításában


2011. évi CLXXXIX. törvény


Helyi közösségi közlekedés biztosítása


2011. évi CLXXXIX. törvény


Távhőszolgáltatás biztosítása


2011. évi CLXXXIX. törvény, 2005. évi XVIII. törvény


OKTATÁSSAL ÉS NEVELÉSSEL KAPCSOLATOS FELADATOK

Óvodai nevelés, nemzetiséghez tartozók óvodai nevelése, a többi gyerekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermek óvodai nevelése


2011. évi CLXXXIX. törvény, 2011. évi CXC. törvény

Önálló intézményfenntartással

Az önkormányzat illetékességi területén lévő összes saját tulajdonban álló, az állami intézményfenntartó által fenntartott köznevelési intézmény – szakképző iskola kivételével – működtetése


2011. évi CLXXXIX. törvény, 2011. évi CXC. törvény

Komló Város Önkormányzat Gazdasági ellátó Szervezet

Ifjúsági feladatok


2011. évi CLXXXIX. törvény


SPORTFELADATOK

Sporttámogatás


2011. évi CLXXXIX. törvény, 2004. évi I. törvény, mindenkori költségvetési rendelet


EGYÉB FELADATOK

A nemzetiségek jogainak érvényesítése, a helyi nemzetiségi önkormányzatok munkájának segítése


2011 évi CLXXXIX. törvény, mindenkori költségvetési rendelet

Együttműködési megállapodással


A lakosság önszerveződő közösségei (társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések, ifjúsági szervezetek) tevékenységének segítése, támogatása, az együttműködés biztosítása

Mindenkori költségvetési rendelet


Vagyongazdálkodás


Alaptörvény 32. cikk f. pont, helyi rendelet


Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és helyiségek hasznosítása


2011. évi CLXXXIX. törvény

Városgondnokság

Választási feladatok


2013. évi XXXVI. törvény


Közterületek, önkormányzati tulajdonú közintézmények elnevezése


2011. évi CLXXXIX. törvény


Honvédelmi, polgári védelmi, katasztrófavédelmi feladatok


2011. évi CLXXXIX. törvény, 2011. évi CXIII. törvény, 2011. évi CXXVIII. törvény


Helyi adóval, gazdaságszervezéssel kapcsolatos feladatok


2011. évi CLXXXIX. törvény, 1990. évi C. törvény


A kistermelők, őstermelők számára értékesítési lehetőségek biztosítása


2011. évi CLXXXIX. törvény, helyi rendelet



II. sz. függelék a 9/2015. (III.6.) önkormányzati rendelethez


Vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek


Kötelezett megnevezése

Nyilatkozattétel gyakorisága

Önkormányzati intézmények vezetői


Gazdasági Ellátó Szervezet

Évente

Komló és Térsége Óvodái

Kétévente

Komló Városi Óvoda

Kétévente

Közösségek Háza

Színház- és Hangversenyterem

Kétévente

József Attila Városi Könyvtár és Muzeális Gyűjtemény

Kétévente

Egyéb önkormányzati intézmények


Városgondnokság

Évente

Gazdasági társaságok


Fűtőerőmű Zrt.

Kétévente

Komló-Víz Kft.

Kétévente

Komlói Városgazdálkodási Zrt.

Kétévente

Más közfeladatot ellátó személyek


Önkormányzat könyvvizsgálója

Kétévente

Pénzügyi, és ellenőrzési bizottság; Jogi, ügyrendi és közbeszerzési bizottság külső tagjai

Évente

Szociális és egészségügyi; Gazdasági és településfejlesztési; Oktatási, kulturális, ifjúsági és sportbizottságok külső tagjai

Kétévente


III. sz. függelék a 9/2015. (III.6.) önkormányzati rendelethez

 TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSSEL ÉS TELEPÜLÉSRENDEZÉSSEL ÖSSZEFÜGGŐ

PARTNERSÉG RENDJE

A partnerség rendje az önkormányzati településfejlesztési és településrendezési döntések meghozatalának társadalmi egyeztetését foglalja keretekbe. Tartalmazza a vélemények bekérésének, megválaszolásának, nyilvántartásának menetét a különböző típusú eljárások során.

A településfejlesztési koncepcióról, az integrált városfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 29. §-a alapján településfejlesztéssel és településrendezéssel összefüggő partnerségének rendjét az alábbiak szerint határozza meg a képviselő-testület:

I.             Az egyeztetésben résztvevők (a továbbiakban: partnerek) köre

1.    A város teljes lakossága.

2.    A város területén működő civil szervezetek.

3.    A környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 98. § (2) bekezdés a) pontja alapján a településrendezési eszközök véleményezési eljárásába bejelentkező szervezetek.

4.    Engedélyező - építésügyi - hivatal

5.    Érintettség esetén a város területén működő vízgazdálkodási társulatok.

6.    Érintettség esetén az országos közutak kezelője.


II.            A partnerek tájékoztatásának módja és eszközei:

1.    A tájékoztatás és észrevételezés helye

a)    Az önkormányzat a honlapján külön tárhelyet biztosít a partnerség keretében zajló társadalmi egyeztetéseknek.

b)    A partnerség keretében a polgármester az értelmezéshez szükséges tartalmú tájékoztatást tölt fel az a) pont szerinti tárhelyre melynek megjelenéséről felhívást tesz közzé a helyi internetes médiában (www.komlo.hu) és a Komlói Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján.

c)    A b) pont szerinti tájékoztatás anyaga a Komlói Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélszolgálatán papír alapon is hozzáférhető.

d)    Az I. pontokban foglalt partnereket a polgármester bevonja a településfejlesztési koncepcióról, az integrált városfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 9. melléklet szerinti kötelező egyeztetési eljárásba, ennek keretében töltenek be partnerségi szerepet.

e)    A közzétett tájékoztató alapján a partnerek a meghatározott határidőig írásos észrevételt tehetnek. Levelüket személyesen a Hivatal titkárságán adhatják át, ill. postai úton is megküldhetik a 7300 Komló, Városház tér 3. címre, vagy elektronikus levélben továbbíthatják a polghiv@komlo.hu e-mail címre.

2.    Az észrevételek kezelése

a)    A beérkezett észrevételeket a Hivatal Főépítész irodája  által papír alapon tároltatja az eljárás végéig.  (A levelek iktatása és nyilvántartása a helyben szokásos módon történik.)

b)    A beérkezett észrevételeket a véleményezési anyag szerzője a polgármesterrel egyeztetve írásban értékeli, az értékelés papír alapon a Hivatal Főépítész irodáján elérhető.

c)    A b) szerinti értékelés az ügy aktájában irattári archiválásra kerül.

3.    Az el nem fogadott észrevételek kezelése

a)    A 2. a) pont szerinti értékelésben szereplő el nem fogadott észrevételeket a véleményezési anyag szerzője a polgármesterrel egyeztetve írásban megindokolja. Az indokolás papír alapon a Hivatal Főépítész irodáján elérhető.

b)    Az el nem fogadott észrevételek indoklása az ügy aktájában irattári archiválásra kerül.

4.    Az elfogadott településfejlesztési dokumentumok és településrendezési eszközök nyilvánosságát biztosító intézkedések:

a)    Az elfogadott településfejlesztési dokumentumok és településrendezési eszközök a II.1. a) pont szerinti tárhelyen, valamint papír alapon a Komlói Közös Önkormányzati Hivatalban a jóváhagyás kihirdetését követő 10 napon belül hozzáférhetővé válnak.

b)    Az a) pontban szereplő intézkedésről a polgármester felhívást tesz közzé az önkormányzati honlap főoldalán és a hivatal hirdetőtábláján.

III.          A partnerség rendjének hatályossága

1.      Területi hatály: Komló Város igazgatási területére készülő településfejlesztési dokumentumok és településrendezési eszközökre érvényes.

2.    Időbeni hatály: 2014. március 6-tól visszavonásig érvényes.