Szigetvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (II. 24.) önkormányzati rendelete

a Szociálpolitikai Kerekasztal létrehozásáról és működéséről

Hatályos: 2023. 03. 02

Szigetvár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (II. 24.) önkormányzati rendelete

a Szociálpolitikai Kerekasztal létrehozásáról és működéséről

2023.03.02.

Szigetvár Város Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 58/B. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva – a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet 111. – 111/B. § rendelkezéseire is figyelemmel – Szigetvár Város Önkormányzat szociális ellátásaival kapcsolatos feladatai segítése céljából a következőket rendeli el:

1. A Szociálpolitikai Kerekasztal létrehozása és tagjai

1. § (1) Szigetvár Város Önkormányzat (a továbbiakban: önkormányzat) Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) önkormányzati és társadalmi részvétellel Szociálpolitikai Kerekasztalt (a továbbiakban: Kerekasztal) hoz létre.

(2) A Kerekasztal a szociális szakma képviselői közötti rendszeres párbeszéd fóruma, véleményező, javaslattevő testület.

(3) A Kerekasztal feladatainak végrehajtása során véleményez, állásfoglalást és javaslatot fogad el, döntéseit határozati formában hozza.

(4) A Kerekasztal tagjait díjazás nem illeti meg, a működéssel kapcsolatos egyéb költségeket az önkormányzat költségvetésében kell biztosítani.

2. § (1) A Kerekasztal tagjai

a) Szigetvár Város Polgármestere (a továbbiakban: polgármester), vagy az általa megbízott személy;

b) Szigetvár Város Jegyzője (a továbbiakban: jegyző), vagy az általa megbízott személy;

c) az önkormányzat Képviselő-testületének Szociális, Egészségügyi és Lakásügyi Bizottságának elnöke;

d) a Szigetvár – Dél-Zselic Többcélú Kistérségi Társulás Dél-Zselic Óvodái, Bölcsődéje és Konyhái intézményvezetője;

e) a Dr. Raksányi Árpád Integrált Szociális Intézmény vezetője, vagy az általa megbízott személy;

f) a helyi nemzetiségi önkormányzatok elnökei;

g) a szigetvári közoktatási intézmények vezetői;

h) a Szigetvári Tankerületi Központ igazgatója, vagy az általa megbízott személy;

i) a Szigetvári Család és Gyermekjóléti Központ és Szolgálat vezetője;

j) a Baranya Vármegyei Kormányhivatal Szigetvári Járási Hivatala Népegészségügyi Osztályának kormánytisztviselője;

k) a Szigetvári Rendőrkapitányság családösszekötő ügyintézője; továbbá

l) eseti meghívottak (szakterületet érintő kérdésben a szigetvári társadalmi, - karitatív szervezetek, illetve történelmi egyházak képviselői)..

(2) A Kerekasztal elnöke a polgármester (a továbbiakban: elnök).

2. A Kerekasztal feladatai, működése és munkaszervezete

3. § (1) A Kerekasztal feladata a Szociális Szolgáltatástervezési Koncepció (a továbbiakban: koncepció) Képviselő-testület általi elfogadását követően, az abban meghatározott feladatok megvalósításának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérése, melynek keretében

a) vizsgálja

aa) az egyes ellátotti csoportok helyzetének változásait a koncepcióban meghatározott feladatok időarányos teljesítésével,

ab) a koncepció végrehajtása érdekében elfogadott döntések megvalósulását,

ac) a koncepcióban kitűzött és elért eredményeket;

b) javaslatot tesz

ba) az ellátások költséghatékonyabb biztosítására,

bb) a képviselő-testület felé a koncepció esetleges módosítására;

c) állást foglal a helyi szociális ellátó rendszer működésének javítása érdekében;

d) segíti az önkormányzatot szociális feladatai ellátásában a koncepció két évente történő felülvizsgálatával

e) megvitatja az aktuális szociálpolitikai kérdéseket, illetve szociálpolitikai közügyeket.

(2) A Kerekasztal az elnök útján javaslattal élhet a képviselő-testület felé az ellátások hatékonyabb biztosítását eredményező intézkedések megtétele érdekében.

(3) A Kerekasztal a koncepció tartalmának kétévenkénti felülvizsgálata érdekében előzetes egyeztetési, véleményeztetési eljárást folytat le.

4. § (1) A Kerekasztal szükség szerint, de évente legalább egy ülést tart. Ülései nyilvánosak.

(2) A Kerekasztal üléseit az elnök hívja össze és vezeti, aki gondoskodik az e rendeletben foglaltak betartásáról.

(3) A tagok több, mint felének a napirend megjelölésével történő írásbeli kezdeményezésére az elnök az ülést harminc napon belül összehívja.

(4) Az ülés meghívóit – a napirend javaslatával – az ülést megelőző tíz nappal korábban kell a tagok részére elektronikus formában megküldeni. A napirenden nem szereplő új napirendi pont felvételére vonatkozó javaslatot bármely tag kezdeményezhet, melyet az elnök részére elektronikus formában e-mail útján kell eljuttatni.

(5) A polgármester a Kerekasztal ülésén történtekről tájékoztatja a Képviselő-testületet, annak soron következő ülésén.

5. § (1) A Kerekasztal ülésein tanácskozási joggal vehetnek részt az eseti meghívottak.

(2) A tagok a tárgyalt témákban az általuk képviselt álláspontot szóban, vagy írásban szabadon kifejthetik.

(3) A Kerekasztal határozatképes, ha a tagok több, mint fele jelen van. Az ülésen a tagok egyszerű szótöbbséggel, határozati formában döntenek. A Kerekasztal döntéseinek elfogadásához a jelenlévő tagok több, mint felének igen szavazata szükséges. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt.

(4) Az ülésről jegyzőkönyv és az annak mellékletét képező jelenléti ív készül. A jegyzőkönyv tartalmazza az ülés helyét, idejét, napirendjét, a felszólalások lényegét, valamint a hozott döntéseket. A határozatokat külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni, feltüntetve a döntéshozatal hónapját, napját, a SZK (Szociálpolitikai Kerekasztal) betűjelzést, továbbá a határozat kifejezést. Az ülésről készült jegyzőkönyvet az elnök írja alá.

6. § (1) A Kerekasztal szervezési, - ügyviteli feladatainak ellátásában a jegyző útján a Szigetvári Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) nyújt adminisztratív segítséget. Ennek keretén belül a Hivatal az elnök irányítása mellett gondoskodik a meghívók kiküldéséről, a beérkező iratok kezeléséről, a jelenléti ívek és jegyzőkönyvek elkészítéséről, nyilvántartásáról.

(2) A jegyzőkönyv papíralapú vagy elektronikus példányát bármely tag szóban igényelheti, melyet ésszerű időn belül az igénylő rendelkezésére kell bocsátani.

3. Záró rendelkezések

7. §1

8. § Ez a rendelet 2023. március 1-jén lép hatályba.

1

A 7. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.