Szentlőrinc Város Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2022. (XI. 18.) önkormányzati rendelete

munkaszervezéssel összefüggő igazgatási szünet elrendeléséről

Hatályos: 2022. 11. 19

Szentlőrinc Város Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2022. (XI. 18.) önkormányzati rendelete

munkaszervezéssel összefüggő igazgatási szünet elrendeléséről

2022.11.19.

Szentlőrinc Város Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye, a helyi önkormányzatok alcím 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában foglalt jogkörében, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a közszolgálati tisztviselők munka-és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőket és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III.7.) Korm. rendelet 13-15. §-aiban foglaltak, a 9/2017. (V.19.) NGM rendeletben foglaltak valamint a különleges jogállású szerveknél és a helyi önkormányzatok képviselő-testületeinek hivatalánál elrendelhető igazgatási szünetre alkalmazandó veszélyhelyzeti szabályokról szóló 460/2022. (XI. 10.) Korm. rendeletben foglaltak figyelembevételével az alábbi rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed a Szentlőrinci Közös Önkormányzati Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre, közszolgálati ügykezelőre és munkavállalóra.

Az igazgatási szünet

2. § (1) A Képviselő-testület a Hivatalban 2022. december 23-2023. január 6. napja között igazgatási szünetet rendel el.

(2) Az igazgatási szünet ideje alatt a Hivatal foglalkoztatottjai részére a rendes szabadságot ki kell adni, illetve a rendes szabadságot ki kell venni.

(3) A munkáltatói jogkör gyakorlója – a (5) bekezdésben foglalt kivétellel - köteles az igazgatási szünetre eső valamennyi munkanapra szabadságot kiadni Hivatalnál foglalkoztatottak részére, azzal, hogy

a) ebben az esetben nem alkalmazandó a foglalkoztatottra irányadó jogszabály azon rendelkezése, amely szerint a szabadság egy részével a foglalkoztatott rendelkezik

b) először a 2022. évben esedékes szabadságot kell kiadni,

c) ha a b) pont szerinti szabadság nem elegendő, a 2023. évben esedékes szabadságot kell kiadni.

(4) Az (3) bekezdés nem alkalmazandó, és az igazgatási szünet alatti munkavégzés nem rendelhető el azokra a napokra, amikor a foglalkoztatott a jogviszonyára irányadó jogszabály alapján mentesül a rendelkezésre állási, illetve a munkavégzési kötelezettség alól

(5) Ha a foglalkoztatott jogviszonya az igazgatási szünet alatt szűnik meg, és a foglalkoztatott nem rendelkezik igénybe vehető szabadsággal az igazgatási szünet időtartamára vonatkozóan, a foglalkoztatott mentesül a rendelkezésre állási, valamint a munkavégzési kötelezettség teljesítése alól, azzal, hogy a mentesülés időtartamára a foglalkoztatott az illetményével megegyező összegű díjazásra – külön megállapodás nélkül – jogosult

(6) A jegyző az igazgatási szünet idejére, a Szentlőrinc Város Önkormányzat működéséhez feltétlenül szükséges halaszthatatlan feladat elvégzése érdekében, a rendes szabadság kivétele alól részben vagy egészben felmentést adhat.

(7) Az igazgatási szünet időtartama alatt – 2. § (9) bekezdésben foglaltak kivételével - a Hivatal a feladatait nem látja el, az ügyfélfogadás nem működik.

(8) Az igazgatási szünet időtartama nem számít bele

a) az előtte folyó hatósági és egyéb eljárások ügyintézési határidejébe,

b) azon bírósági eljárások határidejébe, amelyekben félként vesz részt,

c) a közigazgatási per indítására szolgáló határidőbe,

d) az általa megkötött szerződésben meghatározott kötelezettség szerződésszerű teljesítésének határidejébe,

e) az e rendelet hatálya alá nem tartozó szerv előtt folyó olyan eljárás ügyintézési határidejébe, amelyben ügyfélként vesz részt, illetve amely vele szemben indult, vagy amely igazgatási szünet alatti megkeresésével jár,

f) az adott szerv, illetve annak vezetője által indított bármely jogorvoslati eljárás kezdeményezésnek határidejébe, valamint

g) a postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvény 42. § (1) bekezdése, valamint a postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről szóló 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet 31. § (1) és (2) bekezdése szerinti rendelkezésre tartási határidőbe.

(9) Az igazgatási szünet alatt a halaszthatatlan közfeladatellátás folyamatosságának biztosítása érdekében a Hivatal ügyeletet tart.

(10) Az (7) bekezdés rendelkezését, valamint a (8) bekezdést az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 11. §-a szerinti automatikus döntéshozatali eljárásban nem kell alkalmazni.

(11) A (8) bekezdés d) pontja alkalmazása esetén az érintett kötelezettségvállalás pénzügyi teljesítésének 2023. évre áthúzódó összegét a különleges jogállású szerv és a fejezeti kezelésű előirányzat kötelezettségvállalással terhelt maradványának kell tekinteni, ha a pénzügyi teljesítés legkésőbb 2023. január 31-én megtörténik.

(12) Az igazgatási szünet időtartama alatt az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet 84. § (3) bekezdését nem kell alkalmazni.

(13) Az igazgatási szünet alatti munkavégzés elrendelése esetén a munkáltatói jogkör gyakorlója a foglalkoztatott jogviszonyának létesítő okiratában meghatározottól eltérő munkavégzési helyet is kijelölhet, azzal, hogy ebben az esetben a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény. 51. § (2) és (6) bekezdését alkalmazni kell.

3. §

Záró rendelkezések

(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2023. január 7. napján veszti hatályát.
(2) E rendelet hatálybalépésével hatályát veszti az önkormányzat a 2022. évi igazgatási szünet elrendeléséről, valamint a 2022. évi munkaszüneti napok körüli ügyfélfogadási rendről szóló 21/2021. (XII.17.) számú rendelete.