Máza Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2014. (II.18.) önkormányzati rendelete
Máza Község 2014. évi költségvetéséről
Hatályos: 2014. 02. 19Máza Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2014. (II.18.) önkormányzati rendelete
Máza Község 2014. évi költségvetéséről
2014-02-19-tól
Máza Község Önkormányzatának képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 143. § (4) bekezdés b) és h) pontjaiban, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. (továbbiakban: Áht.) 23. §. (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed Máza Község Önkormányzatának Képviselőtestületére (a továbbiakban: Képviselő-testület).
2. Az önkormányzat 2014. évi költségvetése
2. § A képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetési kiadási és bevételi főösszegét 80.909 ezer forintban állapítja meg.
3. § Az önkormányzat 2014. évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként:
Bevételek mindösszesen: 80.909 e Ft
a) irányító szerv költségvetéséből kapott támogatás: 0 e Ft
b) működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel, 16.707 e Ft
amelyből:
ba) elkülönített állami pénzalapból 1.667 e Ft
bb) társadalombiztosítás pénzügyi alapjaiból 2.500 e Ft
bc) helyi önkormányzattól 0 e Ft
bd) nemzetiségi önkormányzattól 0 e Ft
be) többcélú kistérségi társulástól 0 e Ft
bf) jogi személyiségű társulástól 0 e Ft
bg) térségi fejlesztési tanácstól az államháztartás központi alrendszerén
belülről kapott EU-s forrásból származó pénzeszközből 12.540 e Ft
c) közhatalmi bevétel 3.025 e Ft
amelyből:
ca) helyi adók (iparűzési adó) 1.000 e Ft
cb) átengedett központi adók (gépjárműadó) 2.000 e Ft
cc) pótlékok, bírságok: 25 e Ft
d) intézményi működési bevétel 6.920 e Ft
e) felhalmozási bevétel 0 e Ft
f) működési és felhalmozási célú átvett pénzeszköz 0 e Ft
g) előző évi pénzmaradvány alaptevékenység ellátásra történő
igénybevétel 6.660 e Ft
h) önkormányzatok költségvetési támogatása 19.510 e Ft
i) vis-maior támogatás 18.500 e Ft
j) szerkezetátalakítási tartalékból kapott támogatás 9.587 e Ft
4. § (1) Az önkormányzat összesített 2014. évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak össze, azaz
Kiadások mindösszesen: 80.909 e Ft
a) működési kiadások előirányzatra 77.110 e Ft
amelyből:
aa) személyi jellegű kiadások 16.044 e Ft
ab) munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó 4.053 e Ft
ac) dologi jellegű kiadások 18.460 e Ft
ad) önkormányzat által folyósított ellátások 4.673 e Ft
ae) egyéb működési célú kiadások 3.675 e Ft
af) felhalmozási kiadások 30.205 e Ft
b) hiteltörlesztésre 3.699 e Ft
c) tartalék 100 e Ft
határoz meg.
(2) A helyi önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatásai, szociális, rászorultság jellegű kiadásai:
a) átmeneti segély 200 e Ft
b) temetési segély 200 e Ft
c) beiskolázási segély 1.000 e Ft
d) rendszeres szoc.segély 200 e Ft
e) foglalkoztatás helyettesítő támogatás 800 e Ft
f) lakásfenntartási támogatás (alanyi) 1.260 e Ft
g) természetben juttatott lakásfenntartási támogatás 613 e Ft
h) közgyógyellátás 200 e Ft
i) köztemetés 200 e Ft
5. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2014. évre – közfoglalkoztatottak nélküli – létszám előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg:
a) átlagos statisztikai állományi létszám: 4 fő
b) az év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám: 4 fő.
(2) A közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzata: 14 fő.
(3) Az önkormányzatnál közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatott dolgozók munkabérét a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényben foglaltak alapján állapítja meg.
6. § Az önkormányzat költségvetésében az általános tartalék 100 e Ft.
3. A költségvetés készítésére,végrehajtására és módosítására vonatkozó szabályok
7. § Az Önkormányzat a Képviselő-testület által jóváhagyott költségvetés alapján, a vonatkozó jogszabályok előírásaira és belső szabályzataikra tekintettel gazdálkodik a gazdaságosság, a hatékonyság és eredményesség szempontjait figyelembe véve.
8. § (1) A költségvetésben jóváhagyott bevételi és kiadási előirányzatok módosítására, valamint a kiadási és bevételi előirányzatok átcsoportosítására a jogszabályokban meghatározott esetekben és módon van lehetőség
(2) Amennyiben a tervezett bevételek elmaradnak, a tervezett kiadások nem teljesíthetők.
(3) A költségvetési évben létrejött bevételi többlet felhasználásáról a Képviselő-testület dönt.
9. § (1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról, ha az érdemi döntést igényel, a Képviselő-testület dönt a költségvetési rendelet módosításával.
(2) Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok miatti költségvetési rendelet módosítását a negyedévet követő első Képviselő-testületi ülésre kell beterjeszteni.
(3) Az önkormányzat költségvetését rendeletmódosítással a Képviselő-testület változtathatja meg. A költségvetési rendeletet a Képviselő-testület negyedévente módosítja. A likviditási tervet a költségvetési rendelet-módosításokkal együtt módosítja a képviselő-testület, indokolt esetben ettől gyakrabban.
(4) Ha év közben az Országgyűlés – az önkormányzatot érintő módon – a központi támogatásokat csökkenti, vagy zárolja, vagy törli, az intézkedést követően a költségvetési rendelet módosítását haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni.
(5) Az önkormányzat által nem tervezhető, többletbevételként jelentkező forrásokat, és feladat elmaradásból eredő előirányzat maradványt elsődlegesen a tervezett bevételi elmaradás pótlására, illetve a működési hitel visszafizetésére kell fordítani.
10. § (1) A köztisztviselői illetményalap 38.650,- Ft.
(2) A képviselő-testület cafetéria-juttatás éves keret összegét a polgármester részére a nem rendszeres személyi juttatás részeként, azon belül 200.000,- Ft/fő-ben állapítja meg. A megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő SZJA-t és EHO-t is magába foglalja.
11. § Pályázat benyújtásához a Képviselő-testület előzetes hozzájárulása szükséges. Minden esetben ki kell mutatni a kérelmezett program, fejlesztés, pályázat rövid és hosszú távú költségvetési kihatásait. A szükséges önerő biztosításáról, valamint a pályázat benyújthatóságáról a Képviselő-testület dönt.
12. § (1) A Képviselő-testület a társadalmi önszerveződő közösségek, sport-, és egyéb egyesületek, civil szervezetek alapítványok, egyházak részére pénzbeli támogatást nyújthat az erre a célra a költségvetésben elkülönített alapok terhére
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott támogatások folyósítására a támogatott szervezettel az Önkormányzat nevében megkötött támogatási szerződés aláírását követően kerülhet sor. A támogatási szerződésnek rendelkezni kell legalább a támogatás felhasználására, elszámolására, a nem cél szerinti felhasználás jogkövetkezményeire vonatkozóan.
(3) A támogatásban részesítettek a támogatási szerződésben rögzített időpontig, legkésőbb a tárgyévet követő január 31-ig kötelesek elszámolni a támogatás felhasználásáról. A Máza Községi Bányász Fúvószenekarért Alapítvány a támogatási évről szóló pénzügyi beszámoló elfogadása után képviselőtestületi ülésen köteles beszámolni a támogatás felhasználásáról.
(4) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő támogatottak újabb támogatást nem kaphatnak a kötelezettség teljesítéséig.
13. § (1) A polgármester a hatályos jogszabályi előírások szerinti gyakorisággal és időpontokban beszámol az önkormányzat gazdálkodásának helyzetéről.
(2) Az önkormányzat a pénzmaradványát az éves beszámoló készítésekor állapítja meg és hagyja jóvá.
(3) Többletfeladat csak a forrás és előirányzat egyidejű biztosításával vállalható.
4. Pénzgazdálkodás, pénzellátás szabályai
14. § A Képviselő-testület Máza Község Önkormányzata számlavezető pénzintézetéül továbbra is a „Hungária” Takarék Szászvári Fiókját jelöli ki.
15. § (1) Az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek lekötéséről 3 millió forintig – a gazdálkodás folyamatos biztosítása mellett – a képviselő testület a Polgármester hatáskörébe utalja.
(2) A szabad pénzeszközök hasznosításáról a Képviselő-testületet a gazdálkodással kapcsolatos beszámolókkal egyidejűleg tájékoztatni kell.
(3) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy rendkívüli esetben két testületi ülés között hatáskörében eljárva, a költségvetési szabályoknak megfelelően – utólagos tájékoztatási kötelezettség mellett – 300.000,- Ft-ig döntsön.
(4) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester az önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedéseket hozhat, amelyről a Képviselő-testület legközelebbi ülésén köteles beszámolni.
5. A költségvetési hiány, a hiány finanszírozásának módja
16. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozási módja a hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől, illetve a helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásának igénylése.
(2) Hitel csak a Képviselő-testület döntése után vehető fel, a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény előírásainak figyelembe vételével.
(3) A Képviselő-testület az átmeneti likviditási problémák kezelésére hozzájárul 4.000 e Ft erejéig folyószámlahitel felvételéhez.
(4) Az (1) bekezdésben rögzített hitel tekintetében a Képviselő-testület azok visszafizetésére kötelezettséget vállal, kijelenti, hogy a hitel visszafizetését és a kapcsolódó terheit a költségvetésében megtervezte.
17. § A Képviselő-testület 16. §-ban rögzített hiteleken kívüli rövidlejáratú, valamint hosszú lejáratú hitel felvételéről esetenként külön dönt.
18. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a 2015. évi költségvetési rendelet elfogadásáig az önkormányzat bevételeit beszedje és a legszükségesebb kiadásokat
teljesítse. A felhatalmazás az új költségvetési rendelet hatályba lépésének napján megszűnik.
6. Záró rendelkezések
19. § E rendelet 2014. év január hó 1. napján lép hatályba.
M á z a, 2014. február 6.
Pecze Gábor Dr. Markó Gábor
polgármester jegyző
Záradék:
A rendeletet a mai napon kihirdettem.
M á z a, 2014. február 18.
Dr. Markó Gábor
jegyző