Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Közgyűlésének 4/1999. (IV. 12.) önkormányzati rendelete
az önkormányzati biztos kirendelésének és tevékenységének rendjéről
Hatályos: 2017. 07. 10- 2019. 10. 12Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Közgyűlésének 4/1999. (IV. 12.) önkormányzati rendelete
az önkormányzati biztos kirendelésének és tevékenységének rendjéről
A Bács Kiskun Megyei Közgyűlés az államháztartásról szóló - többször módosított - 1992. évi XXXVIII. tv. 98. § (6) bekezdésében, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII.30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet.) 153. § (1) (2) (6) (7) (8) bekezdéseiben, a 161. § (1) bekezdésében és a (2) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az önkormányzati biztos kirendelésének és tevékenységének rendjét az alábbiak szerint szabályozza.
1. § A Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés irányítása alá tartozó költségvetési szerv (a továbbiakban: költségvetési szerv) a tartozásállományáról e rendelet melléklete szerinti formában és adattartalommal köteles adatszolgáltatást teljesíteni havonta a tárgyhónapot követő 5. napig - a 2. § (1) bekezdésében meghatározott tartozásállomány elérése esetén ennek időpontjától számított 3 munkanapon belül - a Bács-Kiskun megyei főjegyzőnek.
2. § (1) A Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés – amennyiben a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. tv. 4. § szerinti adósságrendezési eljárást az önkormányzat vagy hitelezői nem kezdeményezték – önkormányzati biztost rendel ki a költségvetési szervhez, ha annak 30 napon túli elismert tartozásállományának mértéke eléri a költségvetési szerv éves eredeti kiadási előirányzatának 10 %-át, vagy egyébként a 50 millió forintot, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által finanszírozott költségvetési szerv esetében az éves eredeti kiadási előirányzatának 10 %-át, vagy egyébként a 150 millió forintot.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tartozásállomány fennállásáig az ellenjegyzés általános szabályain túlmenően csak az önkormányzati biztos ellenjegyzésével együtt vállalható további kötelezettség, illetve teljesíthető kifizetés.
3. § (1) Az önkormányzati biztosnak jelölhető személyeket a Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés Pénzügyi Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi Bizottság) nyilvános pályázat alapján választja ki, az államháztartás működési rendjéről szóló Korm. rendelet (továbbiakban: Ámr.) vonatkozó előírásainak figyelembe vételével. Nevüket és költségvetési gyakorlatuk szakirányát tájékoztatóban a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat honlapján (a továbbiakban: honlap) teszi közzé.
(2) A jelölhető személyek közül a költségvetési szervhez az önkormányzati biztost a Pénzügyi Bizottság - az OEP által finanszírozott költségvetési szervhez az OEP véleményének előzetes kikérése mellett - jelöli ki.
(3) A Pénzügyi Bizottság által kijelölt önkormányzati biztost a közgyűlés elnöke bízza meg. Az önkormányzati biztos megbízásának tényét a honlapon kell közzétenni.
4. § Az Ámr. 167. § (6) bekezdésének alkalmazása során az ott meghatározott eljárási szabályokat az alábbiak szerint kell gyakorolni:
a) az azonnali végrehajtásra irányuló intézkedési tervet a Pénzügyi Bizottság az OEP által finanszírozott költségvetési szerv esetében az Egészségügyi és Szociális Bizottsággal együtt - fogadja el,
b) az önkormányzati biztos a tevékenységéről a Pénzügyi Bizottságnak és a közgyűlés elnökének havonta - munkájának a költségvetési szerv általi akadályoztatása esetén soron kívül - beszámol. A beszámolóban számot kell adni a megtett intézkedésekről, a tartozásállomány, a kintlévőségek alakulásáról, illetve javaslatot tenni a közgyűlés és szervei hatáskörébe tartozó intézkedések megtételére,
c) az önkormányzati biztos által készített, a gazdálkodás, feladatellátás hosszabb távú ésszerűsítésére irányuló intézkedési tervet, valamint az önkormányzati biztos megbízásának megszűnésekor készítendő záró értékelést egyeztető tárgyaláson kell elfogadni. Az egyeztető tárgyalás a Pénzügyi Bizottság, az érintett költségvetési szerve, - az OEP által finanszírozott költségvetési szerv esetében az Egészségügyi és Szociális Bizottság - részvételével kell megtartani.
d) a közgyűlést a soron következő ülésen a Pénzügyi Bizottság tájékoztatja az önkormányzati biztos által készített intézkedési tervekről, a beszámolóiról és a záró értékelésről.
5. § Az önkormányzati biztos kirendelésével összefüggő valamennyi kiadás azt a költségvetési szervet terheli, ahová az önkormányzati biztos kirendelésre került.
6. § Amennyiben az önkormányzati biztos kirendelését követően az önkormányzatnál az e rendelet 2. § (1) bekezdés szerinti adósságrendezési eljárást kezdeményezték, az önkormányzati biztos további tevékenységére vonatkozó eljárás rendje a következő:
a) Az önkormányzati biztos működése során köteles betartani az 1996. évi XXV. TV. rendelkezéseit,
b) Az önkormányzati biztos köteles együttműködni a pénzügyi gondnokkal is,
c) az önkormányzati biztos köteles az érintett költségvetési szervről a válságköltségvetés elkészítéséhez szükséges adatokat a közgyűlés elnökének rendelkezésére bocsátani,
d) az önkormányzati biztos e rendelet 4. § b) pontjában meghatározott beszámolási kötelezettségét az adósság rendezési bizottság felé is teljesíteni,
e) az e rendelet 4. § c) pontja szerinti egyeztető tárgyalásokon az ott meghatározottakon kívül az adósságrendezési bizottságnak is részt kell vennie.
7. § Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba.
Adatszolgáltatás
az intézmény elismert tartozásállományáról
…… év …………………. hónapról
Nap |
Elismert tartozásállomány |
Ebből: |
||||||||||
30 napon belüli |
31-60. nap közötti |
60. napon túli |
||||||||||
Állammal szembeni |
Egyéb |
Összesen |
Állammal szembeni |
Egyéb |
Összesen |
Állammal szembeni |
Egyéb |
Összesen |
Állammal szembeni |
Egyéb |
Összesen |
|
1. |
||||||||||||
2. |
||||||||||||
3. |
||||||||||||
4. |
||||||||||||
5. |
||||||||||||
6. |
||||||||||||
7. |
||||||||||||
8. |
||||||||||||
9. |
||||||||||||
10. |
||||||||||||
11. |
||||||||||||
12. |
||||||||||||
13. |
||||||||||||
14. |
||||||||||||
Éves eredeti kv-i előirányzat: 10 %-a: |
|