Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Közgyűlésének 9/2012. (X. 8.) önkormányzati rendelete

a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól

Hatályos: 2016. 12. 01- 2017. 07. 09

Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Közgyűlésének 9/2012. (X. 8.) önkormányzati rendelete

a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól

2016.12.01.

A Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés (a továbbiakban: Közgyűlés) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 16. § (1) bekezdésében, valamint Magyarország helyi önkormányzatiról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: új Ötv.) 143. § (4) bekezdése i) pontjában kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvényben foglaltakra Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól a következő rendeletet alkotja:

1. A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet személyi hatálya kiterjed az Önkormányzat szerveire, valamint az Önkormányzat gazdálkodó szervezeteire, az önkormányzati vagyonkezelőkre, az önkormányzati vagyont használókra, működtetőkre, üzemeltetőkre, és mindazokra, akik az Önkormányzat vagyonát érintően eljárásra jogosultak.

(2) A rendelet tárgyi hatálya az Önkormányzat tulajdonában, használatában, vagyonkezelésében lévő vagyonra, így ingatlanokra, ingó dolgokra, vagyoni értékű jogokra, az Önkormányzatot megillető társasági részesedésre, értékpapírokra, követelésekre, valamint a vagyonnal kapcsolatos különböző eljárásokra terjed ki.

(3) Nem terjed ki a rendelet hatálya az Önkormányzat és a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Hivatala (a továbbiakban: Önkormányzat Hivatala) pénzgazdálkodási, valamint közbeszerzési eljárásaira.

2. Az Önkormányzat vagyona

2. § (1) Az Önkormányzat vagyona a tulajdonából és az Önkormányzatot megillető vagyoni értékű jogokból áll. Az Önkormányzat vagyona nemzeti vagyon, amely az Önkormányzati feladatok és célok ellátását szolgálja.

(2) Az Önkormányzat vagyona törzsvagyonból és üzleti vagyonból áll.

3. § (1) Az Önkormányzat tulajdonában álló nemzeti vagyon külön része a törzsvagyon. Az Önkormányzat törzsvagyona közvetlenül a kötelező önkormányzati feladatkör ellátását vagy hatáskör gyakorlását szolgálja. A törzsvagyon körébe tartozó vagyon forgalomképtelen vagy korlátozottan forgalomképes.

(2) Forgalomképtelen törzsvagyonnak minősül az Önkormányzat tulajdonában álló vagyon,

a) amelyet a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (a továbbiakban: Nvtv.) kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló vagyonnak minősít,

b) amelyet törvény vagy az Önkormányzat rendelete nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonnak minősít.

(3) Korlátozottan forgalomképes törzsvagyonnak minősül a (2) bekezdés hatálya alá nem tartozó, törvény vagy az Önkormányzat rendelete által ekként meghatározott vagyon.

(4) Törvény által korlátozottan forgalomképesként megállapított vagyonról a törvényben meghatározott feltételek szerint lehet rendelkezni.

(5) Az Önkormányzat rendeletében korlátozottan forgalomképes vagyonelemként megállapított vagyon megterhelhető, biztosítékul adható, és abban az esetben idegeníthető el, amennyiben a közvetlenül a kötelező önkormányzati feladatkör ellátását vagy hatáskör gyakorlását az Önkormányzat e vagyon nélkül is biztosítani tudja.

(6) Az Önkormányzat törzsvagyonát - forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes bontásban - a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

4. § (1) Az Önkormányzat forgalomképes üzleti vagyonának minősül a törzsvagyon körébe nem tartozó vagyon. Az Önkormányzat üzleti vagyonát a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(2) A forgalomképes üzleti vagyon elidegeníthető, megterhelhető, biztosítékul adható.

(3) Az Önkormányzat törzsvagyona és üzleti vagyona a Nvtv. rendelkezései és e rendelet szabályai szerint hasznosítható.

3. A vagyon nyilvántartása

5. § (1)1 Az Önkormányzat vagyonáról a hatályos jogszabályi előírások szerinti nyilvántartást kell vezetni, amely elkülönítetten tartalmazza a törzsvagyon és az üzleti vagyon adatait. A nyilvántartás vezetéséért és az adatok hitelességéért a megyei jegyző felelős.

(2)2 A vagyont használók az ingatlan állapotában, értékében bekövetkezett változást a bekövetkezéstől számított 30 napon belül jelenteni kötelesek a megyei jegyzőnek.

(3) Az Önkormányzat vagyonállapotát rögzítő - külön jogszabályokban meghatározott – vagyonkimutatás az éves zárszámadás mellékletét képezi.

4. A vagyongazdálkodás

6. § (1) Az Önkormányzat vagyonának alapvető rendeltetése a közfeladat ellátásának biztosítása. Az Önkormányzat vagyonával rendeltetésszerűen, felelős módon kell gazdálkodni, ellátva a Nvtv-ben a nemzeti vagyongazdálkodás feladataként meghatározottakat.

(2) Az Önkormányzat rendeltetésszerű vagyongazdálkodása érdekében a Közgyűlés közép- és hosszútávú vagyongazdálkodási tervet alkot, amelynek megvalósulását évente áttekinti.

(3) Az Önkormányzat vállalkozási tevékenységet folytathat, de az kötelező feladatainak ellátását nem veszélyeztetheti.

(4) Jogszabály, szerződés, vagy a Közgyűlés általi kijelölés hiányában az Önkormányzat ingó és ingatlan vagyonának használója az Önkormányzat Hivatala.

(5)3 Az Önkormányzat tulajdonában álló ingó és ingatlan vagyon működtetésének feladatát – ha jogszabály vagy a Közgyűlés döntése alapján kötött szerződés másként nem rendelkezik – az Önkormányzat Hivatala látja el. A működtetés az Önkormányzat vagyonának birtoklásából, használatából, hasznai szedéséből, fenntartásából, üzemeltetéséből álló tevékenységek együttese, amely az önkormányzati vagyon felújítására, fejlesztésére, valamint birtoklásának, használatának, hasznai szedése jogának továbbengedésére is kiterjed az e rendeletben foglaltak szerint.

5. A vagyon kezelése

7. § (1) A Közgyűlés az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyonra – az Nvtv. rendelkezései szerint – szerződéssel vagyonkezelői jogot, haszonélvezeti jogot létesíthet.

(2) A vagyon kezelésére vonatkozó szerződés, valamint a haszonélvezeti jogot alapító szerződés versenyeztetés nélkül köthető.

(3) A vagyonkezelői jog átengedhető ingyenesen vagy ellenérték fejében. Az Önkormányzat vagyona ingyenesen kizárólag közfeladat ellátása céljából, a közfeladat ellátásához szükséges mértékben adható vagyonkezelésbe. A vagyonkezelői jog ellenértékének meghatározásánál figyelembe kell venni az adott vagyon rendeltetését, az önkormányzati feladat ellátással kapcsolatos kötelezettségeket, a működtetés költségeit, várható bevételeket, a vagyon értékét, műszaki állapotát.

(4) A felek megállapodhatnak abban, hogy a vagyonkezelő nem díjfizetési, hanem a szerződésben meghatározott más kötelezettség teljesítését vállalja ellenértékként, azaz valamely előre meghatározott tevékenységet lát el, a vagyon értékét növelő beruházást végez vagy más ellenszolgáltatást nyújt.

(5) A vagyonkezelői jog jogosultja a vagyonkezelői jog gyakorlása során köteles a rábízott vagyon:

a) biztosítására,

b) közterheinek viselésére,

c) jó gazda módjára történő megőrzésére,

d) a gazdálkodás szabályai szerinti használatára és gyarapítására,

e) fenntartásával, üzemeltetésével, karbantartásával kapcsolatos feladatok ellátására,

f) nyilvántartásával kapcsolatos adatszolgáltatásra.

(6)4 Az Önkormányzat vagyonának kezelőjét, haszonélvezőjét megillető jogok gyakorlását, annak szabályszerűségét, célszerűségét, a szerződés teljesítését évente kell ellenőrizni. Az ellenőrzésekről a megyei főjegyző az Önkormányzat Hivatala útján gondoskodik. A vagyonkezelő köteles az ellenőrzést tűrni, a jogszerűen kért adatszolgáltatást teljesíteni, tájékoztatást megadni, dokumentumokba történő betekintést biztosítani. A megyei jegyző az ellenőrzésről, annak megállapításai alapján megtett intézkedésekről évente beszámol a Közgyűlésnek.

(7) A vagyonkezelői jog gyakorlására, a vagyonkezelés ellenőrzésére a Nvtv. rendelkezései irányadók.

6.A vagyon hasznosítása

8. § (1) Az Önkormányzat vagyonának hasznosítása a vagyon birtoklásának, használatának, hasznok szedése jogának bármely – a tulajdonjog átruházását nem érintő – jogcímen történő átengedése. Nem minősül hasznosításnak a vagyonkezelésbe adás és a haszonélvezeti jog alapítása.

(2) Törvényben foglalt értékhatár feletti értékű önkormányzati vagyont hasznosítani – ha törvény kivételt nem tesz – csak versenyeztetés útján, az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő részére, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás értékarányosságával lehet.

(3) Az Önkormányzatnak az ötmillió forint értéket elérő, de a (2) bekezdése hatálya alá nem tartozó értékű vagyona hasznosítására versenyeztetés útján kerülhet sor a (4) bekezdésben foglalt kivételekkel.

(4)5 Versenyeztetés nélkül történhet a (3) bekezdés szerinti értékű Önkormányzati vagyon hasznosítása:

a) azokban az esetekben, amelyekben törvény a (2) bekezdésben meghatározott értékhatár felett lehetővé teszi a versenyeztetés mellőzését,

b) a versenyeztetés nem vezetett eredményre,

c) a versenyeztetés mellőzését nyomós közérdek vagy gazdasági érdek – különösen az Önkormányzat érdekeinek megóvása - indokolja.

(5) Az Önkormányzat ötmillió forint értéket el nem érő értékű vagyona – amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik – versenyeztetés nélkül hasznosítható.

(6) Az Önkormányzat vagyona ingyenesen kizárólag közfeladat ellátása céljából adható használatba, a közfeladat ellátásához szükséges mértékben.

7. A vagyon átruházása

9. § (1) Az Önkormányzat elidegeníthető vagyonát átruházni csak természetes személy vagy a Nvtv. szerinti átlátható szervezet részére lehet.

(2) Törvényben meghatározott értékhatár felett az Önkormányzat tulajdonában álló vagyon tulajdonjogát átruházni – ha törvény kivételt nem tesz – csak versenyeztetés útján, az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő részére, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás értékarányosságával lehet.

(3) Az Önkormányzatnak az ötmillió forint értéket elérő, de a (2) bekezdése hatálya alá nem tartozó értékű vagyona tulajdonjogának átruházása versenyeztetéssel történik a (4) bekezdésben foglalt kivételekkel.

(4) Versenyeztetés nélkül történhet a (3) bekezdés szerinti értékű Önkormányzati vagyon átruházása - e rendelet 17. §-ában foglaltak figyelembe vételével -, ha

a) törvény a (2) bekezdésben meghatározott értékhatár felett lehetővé teszi a versenyeztetés mellőzését,

b) a versenyeztetés nem vezetett eredményre,

c) a versenyeztetés mellőzését közérdek vagy gazdasági érdek – különösen az Önkormányzat érdekeinek megóvása - indokolja.

(5) Az Önkormányzat ötmillió forint értéket el nem érő értékű vagyona – amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik – versenyeztetés nélkül átruházható.

(6) Az Önkormányzat vagyona tulajdonjogát ingyenesen átruházni csak törvényben meghatározott esetekben, módon és feltétekkel lehet.

8. Versenyeztetési eljárás

10. § (1) Az Önkormányzat vagyonának versenyeztetéssel történő elidegenítése, hasznosítása, illetve – amennyiben a vagyonkezelői jog átruházása érdekében a Közgyűlés versenyeztetésről dönt – a vagyonkezelői jog átruházása a tulajdonosi jog gyakorlására jogosult által a (2) – (5) bekezdésben foglaltak figyelembe vételével meghatározott versenyeztetési szabályok szerint történik.

(2) A versenyeztetési szabályoknak biztosítaniuk kell a pályázók számára az egyenlő és korrekt feltételek garantálását, a verseny tisztaságának védelmét, a versenyeztetés szabályozott és ellenőrizhető lefolytatását.

(3) A versenyeztetés nyílt vagy zártkörű lehet. A nyílt versenyeztetés lehet nyilvános árverés is. A versenyeztetés abban az esetben lehet zártkörű, amennyiben:

a) az önkormányzati vagyon jellege, jelentősége, vagy annak hatékonyabb hasznosításával kapcsolatos feladatok megoldása előre meghatározott ajánlattevők, befektetők részvételét teszi szükségessé,

b) közérdek vagy a gazdasági érdek - különösen az Önkormányzat érdekeinek megóvása – indokolja,

c) a nyílt versenyeztetés nem vezetett eredményre.

(4) A versenyeztetésre vonatkozó felhívásban, illetve - amennyiben dokumentáció is készül - a dokumentációban az ajánlattételhez szükséges részletezettséggel ismertetni kell a versenyeztetés tárgyát, meg kell határozni legalább az eljárási határidőket, a bírálat szempontját, az elbírálás módját, a hiánypótlás szabályait, a szerződéses feltételeket, az ajánlati kötöttség időtartamát, az ajánlat benyújtásával kapcsolatos formai és egyéb előírásokat, adott esetben az ajánlati biztosíték összegét, rendelkezésre bocsátásának módját, a tárgyalás szabályait.

(5) A versenyeztetés előkészítése, lebonyolítása az Önkormányzat Hivatala közreműködésével történik.

9. Tulajdonosi jogok gyakorlása, rendelkezés az önkormányzati vagyonnal

11. § Az Önkormányzatot megilletik mindazok a jogok és terhelik mindazok a kötelezettségek, amelyek a tulajdonost megilletik, terhelik.

12. § (1) A Közgyűlés hatáskörébe tartozik:

a) Ingatlan tulajdonjogának átruházása,

b) Ötmillió forint értéket meghaladó értékű, ingó vagyon tulajdonjogának átruházása,

c) Ötmillió forint értéket meghaladó értékű ingatlan(rész), ingó vagyon hasznosítása,

d) Döntés vagyonnak vagyonkezelésbe adásáról, annak feltételeiről,

e) Döntés haszonélvezeti jogot alapító szerződés megkötéséről,

f) Az Önkormányzat vagyonának biztosítékul nyújtása, egyéb módon történő megterhelése,

g) Kezességvállalás,

h) Az Önkormányzat egymillió forintot meghaladó követeléséről való lemondás,

i) Az Önkormányzat gazdasági társaságokban fennálló részesedéseinek átruházása,

j) Döntés gazdasági társaságok alapításáról, megszüntetéséről és működő társaságokba pénzbeli és apport befektetésről,

k) Ingatlan vásárlása, cseréje

l) Az Önkormányzatot megillető vagyoni értékű joggal kapcsolatos döntések.

(2)6 A tulajdonosi joggyakorlásról szóló javaslatot a Pénzügyi és Turisztikai Bizottság véleményével a Közgyűlés elnöke terjeszti a Közgyűlés elé.

(3) Amennyiben e rendelet másképpen nem rendelkezik, az átruházásra, hasznosításra vonatkozó hatáskör magában foglalja az átruházásra, hasznosításra való kijelölés jogát is.

13. § (1)7 A Pénzügyi és Turisztikai Bizottság hatáskörébe tartozik:

a) Értékhatártól függetlenül az Önkormányzat tulajdonát képező ingatlan hasznosítása, vagyonkezelésbe, térítésmentes használatba adása során az ingatlanon nem az Önkormányzat vagy nem az önkormányzati alapítású szerv beruházásában történő értéknövelő beruházásokhoz, illetve építési engedélyhez kötött munkálatokhoz az Önkormányzat költségvetését nem érintő előzetes tulajdonosi hozzájárulás.

b) Egymillió forintot elérő, de ötmillió forint értéket meg nem haladó értékű, ingó vagyon átruházása e rendeletnek a vagyon átruházására vonatkozó rendelkezései figyelembe vételével.

c) Egymillió forintot elérő, de ötmillió forint értéket meg nem haladó értékű ingatlan(rész), ingó vagyon hasznosítása e rendeletnek a vagyon hasznosítására vonatkozó rendelkezései figyelembe vételével.

d) A nem a költségvetésben kijelölt ingatlanok vonatkozásában a minimális eladási ár meghatározása.

(2) mennyiben e rendelet másképpen nem rendelkezik, az átruházásra, hasznosításra vonatkozó hatáskör magában foglalja az átruházásra, hasznosításra való kijelölés jogát is.

14. § (1) A Közgyűlés elnökének hatáskörébe tartozik:

a) Egymillió forintot el nem érő értékű ingatlan(rész), ingó vagyon hasznosítása.

b) Egymillió forintot el nem érő értékű, ingó vagyon átruházása.

c) Az Önkormányzat, az Önkormányzat Hivatala egymillió forintot meg nem haladó követeléséről való lemondáshoz történő hozzájárulás.

(2) mennyiben e rendelet másképpen nem rendelkezik, az átruházásra, hasznosításra vonatkozó hatáskör magában foglalja az átruházásra, hasznosításra való kijelölés jogát is.

15. § (1) Az önkormányzat vagyonát érintő hatósági eljárásban a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot, továbbá a közigazgatási és bírósági eljárásban az ügyfél jogát a Közgyűlés elnöke gyakorolja.

(2)8 A Közgyűlés elnöke engedélyezheti az Önkormányzat tulajdonában lévő ingatlan, ingatlanrész jogszerű használójának a használt ingatlan székhelyként, illetve telephelyként történő bejelentését. A használati jogviszony megszűnése esetén az engedély hatályát veszti. A Közgyűlés elnöke olyan szervezet részére is engedélyezheti az Önkormányzat tulajdonában lévő ingatlan, ingatlanrész székhelyként, illetve telephelyként történő bejelentését, amely szervezet nem használója az Önkormányzat tulajdonában álló ingatlannak, ingatlanrésznek, de a szervezetben az Önkormányzat tagként vesz részt vagy az Önkormányzat tisztségviselője a szervezetben is tisztséget tölt be. A Közgyűlés elnöke jogosult az engedély visszavonására is, visszavonása esetén az engedély hatályát veszti.

10. Követelésekről történő lemondás szabályai

16. § (1) Az Önkormányzat, az Önkormányzat Hivatala - részben vagy egészben pénz-, illetve egyéb vagyoni - követeléséről lemondani törvényben meghatározott esetben és módon, valamint a következő esetekben lehet:

a) csődegyezségi megállapodásban,

b) bírósági egyezség keretében,

c) a felszámolási eljárás során, ha a felszámoló által írásban adott nyilatkozat alapján az várhatóan nem térül meg,

d) ha a végrehajtás során nem vagy csak részben térült meg,

e) ha a követelés igazoltan csak veszteséggel vagy aránytalanul nagy költségráfordítással érvényesíthető,

f) kötelezettje nem lelhető fel, s ez dokumentumokkal hitelt érdemlően bizonyított,

g) közérdekű cél érdekében, ha a lemondás ezen közérdekű cél megvalósítását szolgálja.

11. Az önkormányzati vagyon értékének meghatározása

17. § (1) A vagyon értékének megállapítására a nyilvántartási érték az irányadó.

(2)9 Az önkormányzati vagyon tulajdonjogának átruházására vagy hasznosítására irányuló döntést megelőzően az adott vagyon forgalmi értékét az alábbiak szerint kell meghatározni:

1. Elidegenítéskor a vagyon értékét az alábbiak szerint kell meghatározni:

a) társasági részesedés esetén 1 évnél nem régebbi üzleti értékbecslés alapján, kivéve ha a részesedés aránya nem éri el a 25 %-ot,

b) egyéb értékpapír esetén tőzsdei árfolyamon, a tőzsdén nem jegyzett részvény esetében üzleti értékbecslés alapján,

c) egyéb vagyon esetében egy évnél nem régebbi értékbecslés alapján.

2. Hasznosításakor a forgalmi értéket az alábbiak szerint kell meghatározni:

a) ingatlan vagyon esetében az ingatlanvagyon-kataszterben meghatározott becsült érték alapján, ennek hiányában – 10 millió forint feletti nyilvántartási értékű ingatlan esetén - egy évnél nem régebbi értékbecslés alapján,

b) ingó vagyon esetében a vagyontárggyal azonos vagy paramétereiben hozzá legközelebb álló, kereskedelemben kapható dolog ára.

(3) Az értékbecslést arra feljogosított független szakértővel kell elkészíttetni. Az egy évnél régebbi értékbecslés aktualizált változata is elfogadható.

(4) Értékesítéskor a minimális eladási ár nem lehet alacsonyabb az (1)-(3) bekezdésekben meghatározottak szerint megállapított értéknél, kivéve, ha a Közgyűlés közérdekből vagy gazdasági érdekből ettől eltérően dönt.

12.Gazdasági társaságokban lévő vagyon

18. § (1) Az Önkormányzat kizárólag olyan vállalkozásban vehet részt, amelyben felelőssége nem haladja meg vagyoni hozzájárulásának mértékét.

(2)10 A kizárólagos és többségi önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság ügyvezetése évente köteles tájékoztatni a Pénzügyi és Turisztikai Bizottságot a gazdasági társaság működéséről.

(3) Az önkormányzati kizárólagos és többségi tulajdonában lévő gazdasági társasága gazdálkodásának ellenőrzését Felügyelő Bizottságok végzik.

(4) Gazdasági társaságokban az Önkormányzatot a közgyűlés elnöke képviseli. A Közgyűlés elnöke a tag képviseleti meghatalmazására vonatkozó szabályok szerint jogosult a képviselettel a Közgyűlés bármely tagját, az Önkormányzat Hivatala dolgozóját megbízni.

(5) A gazdasági társaságban az Önkormányzat tagsági képviselete önálló döntésre jogosít a szavazati jog gyakorlásban a (6) bekezdésben foglaltak kivételével.

(6)11 Az Önkormányzat egyszemélyes gazdasági társaságaiban az alapítói jogok gyakorlásának megosztása a Közgyűlés és szervei között a következő, amelyet a gazdasági társaság alapító okiratában is rögzíteni kell:

1. A közgyűlés hatáskörébe tartozik:

a) A számviteli törvény szerinti beszámoló jóváhagyása, ide értve az adózott eredmény felhasználására vonatkozó döntést.

b) Pótbefizetés elrendelése és visszatérítése; a pótbefizetés teljesítésének módja, ütemezése és teljesítésének határideje meghatározása.

c) Vezető tisztségviselő megválasztása, visszahívása, díjazásának megállapítása.

d) Felügyelőbizottsági tagok megválasztása, visszahívása, díjazásának megállapítása.

e) Állandó könyvvizsgáló megválasztása, visszahívása, megbízási szerződése feltételeinek, díjazásának meghatározása.

f) Olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet a társaság saját tagjával, ügyvezetőjével, felügyelő bizottsági tagjával, választott társasági könyvvizsgálójával vagy azok közeli hozzátartozójával köt.

g) Döntés a taggal, vezető tisztségviselővel, felügyelőbizottsági taggal és a társasági könyvvizsgálóval szembeni kártérítési igény, egyéb követelések érvényesítéséről.

h) Döntés átalakulásról, a társaság jogutód nélküli megszűnéséről.

i) Alapító okirat módosítása.

j) Tőkekivonás, veszteségrendezés vagy a saját tőke más elemeinek növelése céljából a törzstőke leszállításának elhatározása. Törzstőke kötelező leszállítása esetén határozat meghozatala.

k) A vezető tisztségviselők munkájának segítése érdekében egy vagy több cégvezető kinevezése.

l) Döntés abban az esetben, ha a létesítő okirat az ügyvezetés hatáskörébe tartozó egyes döntések meghozatalát a felügyelőbizottság előzetes jóváhagyásához köti, és a felügyelőbizottság az ügyvezetés határozati javaslatát nem hagyja jóvá, de az ügyvezetés a javaslatot fenntartja, az ügyvezetés jogosult a társaság legfőbb szervének döntését kérni.

m) Döntés a társaság cégnevének, székhelyének, telephelyeinek, fióktelepeinek, és a társaság - főtevékenységnek nem minősülő - tevékenységi körének megváltoztatásáról.

n) Döntés felmentvény adásáról.

o) Döntés a társaság telephelyein, fióktelepein tevékenykedő, korlátozott hatáskörű cégvezető kinevezéséről. Az ügyvezető felhatalmazása ilyen cégvezetők kinevezésére.

p) Ha a felügyelőbizottság szerint az ügyvezetés tevékenysége jogszabályba vagy az Alapító Okiratba ütközik, ellentétes a társaság legfőbb szerve (az Alapító) határozataival vagy egyébként sérti a gazdasági társaság érdekeit, e kérdés megtárgyalása és a szükséges határozatok meghozatala.

q) Döntés ingatlan tulajdonjogának megszerzéséről.

r) Döntés a gazdasági társaság tulajdonát képező ingatlan elidegenítéséről, megterheléséről.

s) Döntés hitel felvételéről.

t) A közhasznúsági jelentés elfogadása.

u) Olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet a gazdasági társaság a társadalmi közös szükséglet kielégítéséért felelős szervvel köt a közhasznú tevékenység folytatásának feltételeiről.

v) Közgyűlési tag megbízása a gazdasági társaság irataiba történő betekintés, a vezető tisztségviselőtől tájékoztatás, felvilágosítás kérés érdekében.

w) Döntés tőkeemelésről a Nvtv-ben foglalt módon.

x) Gazdálkodó szervezet alapítása, megszűntetése.

y) Gazdálkodó szervezetben részesedés megszerzése vagy átruházása.

z) Mindazon ügyek, amelyeket jogszabály vagy az alapító okirat a taggyűlés hatáskörébe utal.

2. A Pénzügyi és Turisztikai Bizottság hatásköre:

a) az éves üzleti terv elfogadása, módosítása,

b) számviteli politika elfogadása, módosítása,

c) a gazdasági társaság szervezeti és működési szabályzatának, munkaügyi szabályzatának, külföldi kiküldetési rendjéről szóló szabályzatának elfogadása, módosítása

d) felügyelőbizottság ügyrendjének jóváhagyása.

3. A Közgyűlés elnökének hatásköre a Közgyűlés és a Pénzügyi és Turisztikai Bizottság hatáskörébe nem tartozó egyéb alapítói jogok gyakorlása.

13. Lakások és helyiségek bérlete, valamint elidegenítésük egyes szabályai

19. § (1) A rendeletben foglaltakat az Önkormányzat tulajdonát képező lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek hasznosítására, azok tulajdonjogának átruházására az e §-ban foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

(2) Az Önkormányzat Hivatala a feladatai ellátásához biztosított helyiség, valamint – a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Lakástörvény) hatályba lépésekor vállalati, szolgálati - lakás bérbeadásának feltételeit önállóan határozza meg. Ennek során az önkormányzati lakásokra és helyiségekre vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni, és a bérbeadó a lakásbérleti jog folytatására vonatkozó jogosultságot kizárhatja.

(3)12 A megyei jegyző évente beszámol az Önkormányzat Hivatalának a feladatai ellátásához biztosított helyiségek, lakás hasznosításáról.

14. Záró rendelkezések

20. § (1) E rendelet kihirdetése napján lép hatályba, kihirdetéséről a megyei főjegyző gondoskodik.

(2) Ezen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti:

1. a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 15/2009.(IX.29.) Kgy. számú rendelet és a módosításairól szóló 4/2010.(II.15.) Kgy. számú rendelet valamint a 18/2010.(XII. 20.) Kgy. számú rendelet

2. A Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat tulajdonában lévő lakások és helyiségek bérletéről, valamint elidegenítésük egyes szabályairól szóló 11/2004. (VII.9.) Kgy. számú rendelet és a módosításairól szóló 7/2009. (II.25.) Kgy. számú rendelet, a 3/2010.(II.15.) Kgy. számú rendelet, valamint a 4/2011.(III.1.) Önk. Rendelet.

1. melléklet

BÁCS-KISKUN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT TÖRZSVAGYONA
A) FORGALOMKÉPTELEN TÖRZSVAGYON

I. Nvtv. által kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló vagyonnak minősített vagyon

I.1. Ingatlan

Sor-szám

Ingatlan adatai

Használó

Kötelező önkormányzati feladatkör vagy hatáskör, amelynek az ellátását, gyakorlását szolgálja

Megnevezés

Település Helyrajzi szám

Területe
(m2)

Tulajdoni hányad

Címe

-

-

-

-

-

-

-

-

I.2.Társasági részesedés

Sor-szám

Gazdasági társaság adatai

Neve

Cégjegyzék száma

Székhelye

Önkormányzat részesedése

-

-

-

-

-

I.3.Ingóság
-

II. Törvény vagy a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat rendelete által nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonnak minősített vagyon

II.1.Ingatlan

Sor-szám

Ingatlan adatai

Használó

Kötelező önkormányzati feladatkör vagy hatáskör, amelynek az ellátását, gyakorlását szolgálja

Megnevezés

Település Helyrajzi szám

Területe
(m2)

Tulajdoni hányad

Címe

-

-

-

-

-

-

-

-

II.2.Társasági részesedés

Sor-szám

Gazdasági társaság adatai

Neve

Cégjegyzék száma

Székhelye

Önkormányzat részesedése

-

-

-

-

-

II.3.Ingóság
-
B. KORLÁTOZOTTAN FORGALOMKÉPES TÖRZSVAGYON

I. Törvény alapján korlátozottan forgalomképes vagyon

I.1.Ingatlan

Sor-szám

Ingatlan adatai

Használó

Ellátott feladat/hasznosítás

Megnevezés

Település és Helyrajzi szám

Területe
(m2)

Tulajdoni hányad

Címe

1

Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Hivatala

Önkormányzat Hivatala SZMSZ szerinti feladatai

irodaház

Kecskemét 3340/2

1679

256/1679

Kecskemét, Deák F. tér 3.

2

Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Hivatala

Önkormányzat Hivatala SZMSZ szerinti feladatai

lakóház, udvar

Baja
133

575

1/1

Baja, Szabadság u. 23.

I.2.Társasági részesedés

Sor-szám

Gazdasági társaság adatai

Neve

Cégjegyzék száma

Székhelye

Önkormányzat részesedése

-

-

-

-

-

I.3.Ingóság
-

II. A Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat rendelete által korlátozottan forgalomképessé nyilvánított vagyon

II.1.Ingatlan

Sor-szám

Ingatlan adatai

Használó

Ellátott feladat/hasznosítás

Megnevezés

Település és Helyrajzi szám

Területe
(m2)

Tulajdoni hányad

Címe

-

-

-

-

-

-

-

-

II.2.Társasági részesedés

Sor-szám

Gazdasági társaság adatai

Neve

Cégjegyzék száma

Székhelye

Önkormányzat részesedése

-

-

-

-

-

II.3.Ingóság
-

2. melléklet13

A BÁCS-KISKUN MEGYEI ÖNKORMÁNYZAT ÜZLETI VAGYONA
1.Ingatlan

Sor-szám

Ingatlan adatai

Használó

Ellátott feladat/hasznosítás

Megnevezés

Település és Helyrajzi szám

Területe
(m2)

Tulaj-doni hányad

Címe

1

Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Hivatala

Önkormányzat Hivatala SZMSZ szerinti feladatai

lakóház, udvar

Kecskemét
3889/1

494

1/1

Fráter u. 14/a.

2.Gazdasági társaság

Sor-szám

Gazdasági társaság adatai

Neve

Cégjegyzék száma

Székhelye

Önkormányzat részesedése

1

Bács-Kiskun Megyei Területfejlesztési Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság

Cg. 03-09-116313

6000 Kecskemét, Deák Ferenc tér 3.

100 %

2

DKMT Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégiós Fejlesztési Ügynökség-Nonprofit Közhasznú Kft.

Cg. 06-09-014087

6722 Szeged,Tábor u. 7. B. ép.

11,333 %

3

DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. "végelszámolás alatt"

Cg. 06-09-013906

6720 Szeged, Tisza Lajos krt. 2-4.

1/3

4

Bács-Kiskun Megyei Turizmusfejlesztési és Marketing Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság

Cg. 03-09-129252

6000 Kecskemét, Deák Ferenc tér 3.

100 %

3.Ingóság
A Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat főkönyvi nyilvántartásában szereplő tárgyi eszközök.
4.Vagyoni értékű jog

Sor-szám

Ingatlan adatai

Ingatlan tulajdonosa

Címe

Megnevezés

Helyrajzi szám

Területe, ingatlanrész megnevezése

Vagyoni értékű jog jellege

Vagyoni értékű jog időtartama

1

Magyar Állam

Kecskemét, Deák F. tér 3.

irodaház

Kecskemét 3340/2

81,32 m2
III. emeleti tárgyaló

bérleti díj- mentes, közös használat

határozatlan

2

Magyar Állam

Kecskemét, Deák F. tér 3.

irodaház

Kecskemét 3340/2

36,6 m2
III. emeleti tárgyaló előtér

bérleti díj- mentes, közös használat

határozatlan

3

Magyar Állam

Kecskemét, Deák F. tér 3.

irodaház

Kecskemét 3340/2

150,2 m2
Földszint
Tanácsterem

bérleti díj- mentes, közös használat

határozatlan

4

Magyar Állam

Kecskemét, Deák F. tér 3.

irodaház

Kecskemét 3340/2

79,52 m2
Földszint
Képes terem

bérleti díj- mentes, közös használat

határozatlan

5

Magyar Állam

Kecskemét, Deák F. tér 3.

irodaház

Kecskemét 3340/2

13,82 m2
Földszint
Stúdió

bérleti díj- mentes, közös használat

határozatlan

6

Magyar Állam

Kecskemét, Deák F. tér 3.

irodaház

Kecskemét 3340/2

10,79 m2
Földszint
WC (női)

bérleti díj- mentes, közös használat

határozatlan

7

Magyar Állam

Kecskemét, Deák F. tér 3.

irodaház

Kecskemét 3340/2

6,84 m2
Földszint
WC (férfi)

bérleti díj- mentes, közös használat

határozatlan

8

Magyar Állam

Kecskemét, Deák F. tér 3.

irodaház

Kecskemét 3340/2

11,5 m2
Földszint
WC (mozgássérült)

bérleti díj- mentes, közös használat

határozatlan

9

Magyar Állam

Kecskemét, Nyíri út 38.

garázs épület

Kecskemét
2385/19

132 m2
garázs

bérleti díj- mentes használat, használati megosztás alapján

határozatlan

10

Magyar Állam

Kecskemét, Deák Ferenc tér 3.

parkoló

3., 4., 5., 6., 7., 18. sorszámú

térítésmen-tes kizáróla-gos használat

határozatlan

1

Módosította a 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. XII. 1.

2

Módosította a 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. XII. 1.

3

Módosította a 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. XII. 1.

4

Módosította a 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. XII. 1.

5

Módosította a 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. XII. 1.

6

Módosította a 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. XII. 1.

7

Módosította a 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. XII. 1.

8

Módosította a 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. XII. 1.

9

Módosította a 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. XII. 1.

10

Módosította a 12/2016. (XI.30.). önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. XII. 1.

11

Módosította a 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. XII. 1.

12

Módosította a 12/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. XII. 1.

13

Módosította a 2/2016. (XI.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2016. XII. 1.