Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2011. (II.18.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, és az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2011. 03. 01- 2016. 03. 01

Érsekcsanád Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében, valamint az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló  1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdésének a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következő rendelet alkotja:

1. Általános rendelkezések


1. §A rendelet hatálya a Érsekcsanád község közigazgatási területén történő házasságkötésekre, valamint a bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítésére                        ( továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény ) terjed ki.

1. §E rendelet alkalmazásában:

  1. hivatali helyiség: Érsekcsanád Község Önkormányzata által biztosított kijelölt helyiség 6347 Érsekcsanád, Dózsa Gy. út 77. Polgármesteri Hivatal tanácsterme.
  2. hivatali munkaidő: Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.

3. § (1)    Hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményt munkaszüneti napok kivételével az alábbiak szerint lehet lebonyolítani:

  1. pénteken 14.00 óra és 18.00 óra,
  2. szombaton 9.00 óra és 18.00 óra között,
  3. vasárnap 9.00 óra és11.00 óra között.

2. Az engedélyezés szabályai


4. §    (1) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt.


  1. A kérelmet írásban, az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani az anyakönyvvezető útján az önkormányzat jegyzőjéhez.


  1. A kérelem elbírálását megelőzően az anyakönyvvezető köteles a választott helyszínen szemlét tartani, melyről feljegyzést készít, és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.


  1. A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelembe kell venni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.


4. Díjak mértéke


6. §  (1) A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményekért eseményenként 5.000 Ft + mindenkor hatályos Áfa szolgáltatási díjat kell fizetni, mely tartalmazza a tárgyi és személyi feltételek biztosítását.


         (2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményekért eseményenként 10.000 + mindenkor hatályos Áfa szolgáltatási díjat kell fizetni, mely tartalmazza a tárgyi és személyi feltételek biztosítását.


         (3) A munkaidőn kívüli hivatali helységen kívül tartott anyakönyvi esemény díja megegyezik a (2) bekezdésben foglalt díjjal.


(4) Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseményben történő közreműködéséért választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenként bruttó 4.000 Ft díjazás illeti meg.

5. Záró rendelkezések


7. § (1) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló l982. évi 17. törvényerejű rendelet rendelkezéseit 2011. december 31-ig, 2012. január 1-től az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény előírásait kell alkalmazni.


(2) E rendelet 2011. március 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell alkalmazni.