Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2011. (II.18.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, és az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2021. 04. 30- 2022. 04. 26Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2011. (II.18.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, és az azokért fizetendő díjak mértékéről
Érsekcsanád Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:[1]
1. Általános rendelkezések
1. § A rendelet hatálya a Érsekcsanád község közigazgatási területén történő házasságkötésekre, valamint a bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítésére ( továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény ) terjed ki.
2. § E rendelet alkalmazásában:
- 1. hivatali helyiség: Érsekcsanád Község Önkormányzata által biztosított kijelölt helyiség 6347 Érsekcsanád, Dózsa Gy. út 77. Polgármesteri Hivatal tanácsterme.
- 2. hivatali munkaidő: Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
3. § (1) Hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményt munkaszüneti napok kivételével az alábbiak szerint lehet lebonyolítani:
- a) pénteken 14.00 óra és 18.00 óra,
- b) szombaton 9.00 óra és 18.00 óra között,
- c)[2]
2. Az engedélyezés szabályai
4. § (1) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt.
(2) A kérelmet írásban, az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani az anyakönyvvezető útján az önkormányzat jegyzőjéhez.
(3) A kérelem elbírálását megelőzően az anyakönyvvezető köteles a választott helyszínen szemlét tartani, melyről feljegyzést készít, és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.
(4) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelembe kell venni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
3. Díjfizetési kötelezettség
5. § (1) Az önkormányzat a hivatali munkaidőn belül a hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolítását térítésmentesen biztosítja.
(2) A hivatali munkaidőn kívül a hivatali helyiségben és a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményért a szolgáltatási díjfizetési kötelezettség a Polgármesteri Hivatal házipénztárába történő készpénz befizetésével teljesíthető.
(3) A szolgáltatási díjnak készpénzben történő befizetését az erről szóló bizonylat másolati példányával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A szolgáltatási díjat legkésőbb az anyakönyvi esemény létesítését megelőzően legalább egy héttel kell teljesíteni.
(4) Amennyiben az anyakönyvi esemény az önkormányzat hibájából meghiúsul a kérelmező részére a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni.
(5) A házasulók, valamint a bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben vagy az érintettek valamelyikének lakásán hivatali munkaidőn belül lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.
4. Díjak mértéke
6. § [3] (1) A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményekért eseményenként 10.000 Ft + mindenkor hatályos Áfa szolgáltatási díjat kell fizetni, mely tartalmazza a tárgyi és személyi feltételek biztosítását.
(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményekért eseményenként 20.000 + mindenkor hatályos Áfa szolgáltatási díjat kell fizetni, mely tartalmazza a tárgyi és személyi feltételek biztosítását.
(3) A munkaidőn kívüli hivatali helységen kívül tartott anyakönyvi esemény díja megegyezik a (2) bekezdésben foglalt díjjal.
(4) Az anyakönyvvezetőt a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseményben történő közreműködéséért választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenként bruttó 8.000 Ft díjazás illeti meg.
5. Záró rendelkezések
7. § (1)[4] Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
(2) E rendelet 2011. március 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett e rendelet szerinti anyakönyvi események létesítése iránti eljárásokban kell alkalmazni.