Érsekcsanád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015. (III. 10.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat és költségvetési szervei 2015. évi költségvetéséről
Hatályos: 2015. 09. 30- 2023. 07. 25Érsekcsanád Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2015. (III.10.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat és költségvetési szervei 2015. évi költségvetéséről
2015-09-30-tól
Érsekcsanád Község Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikkének (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Pénzügyi, Településfelesztési és Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre.
2. Az önkormányzat és költségvetési szervei 2015. évi költségvetése (összevont adatok)
2. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei 2015. évi költségvetésének
bevételi főösszegét 311.938.000 forintban (tárgyévi bevételek halmozottan, intézményfinanszírozás nélkül) ,
kiadási főösszegét 311.938.000 forintban (tárgyévi kiadások halmozottan, intézményfinanszírozás nélkül) állapítja meg.
(2) Az önkormányzat és költségvetési szervei 2015. évi bevételeit halmozottan, intézményfinanszírozás nélkül az 1. sz. melléklet mutatja be.
(3) Az önkormányzat és költségvetési szervei 2015. évi kiadásait halmozottan, intézményfinanszírozás nélkül a 2. sz. melléklet mutatja be.
(4) Az önkormányzat és költségvetési szervei 2015. évi bevételeit és kiadásait halmozottan, intézményfinanszírozás nélkül, mérlegszerűen a 3. sz. melléklet mutatja be.
3. Bevételek
3. §
(1) Az önkormányzat 2015. évi bevételeinek forrásonkénti, működési és felhalmozási cél szerinti részletezését a 4. számú melléklet tartalmazza.
(2) Az Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatal 2015. évi bevételeinek forrásonkénti, működési és felhalmozási cél szerinti részletezését az 5. sz. melléklet tartalmazza.
(3) Az Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda 2015. évi bevételeinek forrásonkénti, működési és felhalmozási cél szerinti részletezését az 6. sz. melléklet tartalmazza.
4. Kiadások
4.§
(1) Az önkormányzat működési, fenntartási, pénzforgalom nélküli és finanszírozási kiadási és létszám előirányzatait a 7. sz. melléklet mutatja be.
(2) Az Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatal működési, fenntartási kiadási és létszám előirányzatait a 8. sz. melléklet mutatja be.
(3) Az Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda működési, fenntartási kiadási és létszám előirányzatait a 9. sz. melléklet mutatja be
(4) Az önkormányzat tervezett beruházási kiadásait a 10. sz. melléklet mutatja be.
(5) Az önkormányzat tervezett felújítási kiadásait a 11. sz. melléklet mutatja be.
(6) A Polgármesteri Hivatal tervezett beruházási kiadásait a 12. sz. melléklet mutatja be.
(7) Az Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda tervezett beruházási kiadásait a 13. sz. melléklet mutatja be.
(8) Az Európai Uniós támogatással megvalósuló programok, projektek kimutatását a 14. sz. melléklet mutatja be.
5. A költségvetési tartalék
5. §
A költségvetés 6.524.000 Ft általános tartalék előirányzatot tartalmaz, mely felett a képviselő-testület rendelkezik.
6. A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok
6. §
(1)Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.
- A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.
- Az önkormányzat költségvetési szervei a kiemelt kiadási előirányzatai és a kiemelt kiadási előirányzatokon belüli rovatok között saját hatáskörben átcsoportosítást hajthat végre az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm.rendelet előírásainak figyelembe vételével.
- Az önkormányzat költségvetésében tervezett feladatok kiemelt kiadási előirányzatai és a kiemelt kiadási előirányzaton belüli rovatok között a polgármester saját hatáskörben átcsoportosítást hajthat végre az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm.rendelet előírásainak figyelembe vételével.
- Az államháztartásól szóló törvény végrehajtására vonatkozó 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 35. §-a szerinti többletbevételek felhasználása 300.000 Ft-ot meg nem haladó többletbevételek esetén a képviselő-testület előzetes engedélye nélkül történhet. Az előirányzatok módosítása utólag, a költségvetési rendelet módosításával történik. A többletbevétel felhasználásáról az önkormányzat költségvetését érintő többletbevételek esetén a polgármester, a költségvetési szervek költségvetését érintő többletbevételek esetén a költségvetési szerv vezetője dönt.
- A feladathoz kötődő B1, B2 rovatokban elszámolandó, működési és felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről , valamint a B6, B7 rovatokban elszámolandó, működési és felhalmozási célú átvett pénzeszközök felhasználása a képviselő-testület előzetes engedélye nélkül történhet. Az előirányzatok módosítása utólag, a költségvetési rendelet módosításával történik. E többletbevételek felhasználásáról az önkormányzat költségvetését érintő többletbevételek esetén a polgármester, a költségvetési szervek költségvetését érintő többletbevételek esetén a költségvetési szerv vezetője dönt.
- A 2015. évi gazdálkodás során jutalmazásra együttesen kifizethető összeg nem haladhatja meg a K1101 törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzata 15 %-ának megfelelő összeget.
- A Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározott saját bevételeket a rendelet 14. sz. melléklete mutatja be.
- A költségvetési hiány külső finanszírozásáról a képviselő-testület dönt.
- Az átmenetileg szabad pénzeszközök befektetéséről, hasznosításáról a képviselő-testület dönt.
- Az önkormányzat és költségvetési szervei 2015. évi költségvetésében nincs olyan fejlesztési célt, mely megvalósításához adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik, vagy válhat szükségessé .
- Az önkormányzatnak 2015. évi költségvetése adósságot keletkeztető ügyletből és önkormányzati kezességvállalásból származó fizetési kötelezettséget nem tartalmaz.
Az önkormányzat általi kezességvállalás adatai:
Jogosult: Szigetvári Takarékszövetkezet
Kölcsönfelvevő adós: Sükösd-Csanád Víziközmű Társulat
Az ügylet típusa: készfizető kezesség
A készfizető kezességvállalással biztosított ügylet: A Sükösd-Csanád Vízkiközmű Társulat által HC/14/17810181 ügyletszám alatt megkötött kölcsönszerzdés (Beruházási célő, kamattámogatott, forint kölcsön szennyvízcsatorna-hálózat megépítése céljából társulatok részére)
A kezességvállalás összege: 67.838.277,-Ft összegű tőketartozás és annak szerződés szerinti járulékai.
A tőketörlesztés esedékessége: 2019. február 28.
(13) A házipénztár útján a következő készpénzes kifizetések teljesíthetőek:
a.) készlet- és kis értékű tárgyi eszköz beszerzés 100 ezer forint egyedi értékhatárig;
b.) kiküldetési és reprezentációs kiadások;
c.) szolgáltatási kiadások 100 ezer forint egyedi értékig;
d.) társadalom- és szociálpolitikai juttatások;
e.) felújítási és beruházási kiadások 100 ezer forint egyedi értékhatárig;
f.) illetmény kivételével az egyes személyi juttatások nettó összege 100 ezer forint egyedi értékhatárig.
(14) A házipénztár útján a következő készpénzes kifizetések teljesíthetőek:
a.) készlet- és kis értékű tárgyi eszköz beszerzés 100 ezer forint egyedi értékhatárig;
b.) kiküldetési és reprezentációs kiadások;
c.) szolgálatási kiadások – kivéve a d.) pont szerintieket- 100 ezer forint egyedi értékig;
d.) az önkormányzati rendezvényeken fellépő előadóművészek díjazása 500.000 Ft egyedi értékhatárig;
e.) társadalom- és szociálpolitikai juttatások;
f.) felújítási és beruházási kiadások 100 ezer forint egyedi értékhatárig;
g.) illetmény kivételével az egyes személyi juttatások nettó összege 100 ezer forint egyedi értékhatárig.
7. Záró rendelkezések
7. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2015. január 01. napjától kell alkalmazni.