Érsekcsanád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (IV. 26.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, és az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2022. 04. 27Érsekcsanád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (IV. 26.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, és az azokért fizetendő díjak mértékéről
Érsekcsanád Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, ugyanezen törvény 18-19. §-ában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § A rendelet hatálya a Érsekcsanád község közigazgatási területén történő házasságkötésekre, valamint a bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítésére (továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény) terjed ki.
2. § E rendelet alkalmazásában:
1. hivatali helyiség: az Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatal (6347 Érsekcsanád, Dózsa Gy. út 77.) helyisége.
2. hivatali munkaidő: Érsekcsanádi Polgármesteri Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
3. § Hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményt munkaszüneti napok kivételével az alábbiak szerint lehet lebonyolítani:
a) pénteken 14.00 óra és 18.00 óra,
b) szombaton 9.00 óra és 18.00 óra között,
2. Az engedélyezés szabályai
4. § (1) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt.
(2) A kérelmet írásban, az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani az anyakönyvvezető útján az önkormányzat jegyzőjéhez.
(3) A kérelem elbírálását megelőzően az anyakönyvvezető a választott helyszínen szemlét tarthat, melyről feljegyzést készít, és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.
(4) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelembe kell venni a hivatali helyiségben előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
3. Díjfizetési kötelezettség
5. § (1) Az önkormányzat a hivatali munkaidőn belül a hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolítását térítésmentesen biztosítja. A térítésmentesen biztosított anyakönyvi esemény lebonyolítására ügyfélfogadás mentes napokon kerülhet sor kizárólag a házasulandók és a két tanú jelenlétében.
(2) A hivatali munkaidőn kívül a hivatali helyiségben és a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményért a szolgáltatási díjfizetési kötelezettség a Polgármesteri Hivatal bankszámlájára átutalással vagy postai készpénzátutalási megbízással teljesíthető.
(3) A szolgáltatási díjnak megfizetését az erről szóló bizonylat másolati példányával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A szolgáltatási díjat legkésőbb az anyakönyvi esemény létesítését megelőzően legalább egy héttel kell teljesíteni (kivéve a 30 napos várakozási idő alóli felmentés esetét, amikor az anyakönyvi eseményt megelőzően kell teljesíteni).
(4) Amennyiben az anyakönyvi esemény az önkormányzat hibájából meghiúsul a kérelmező részére a befizetett szolgáltatási díjat vissza kell fizetni. Továbbá vissza kell fizetni a befizetett szolgáltatási díjat, ha valamelyik házasulandó az anyakönyvi eseményt legkésőbb az eseményt megelőző nap 12.00 óráig személyesen lemondja az anyakönyvvezetőnél.
(5) A házasulók, valamint a bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben vagy az érintettek valamelyikének lakásán hivatali munkaidőn belül lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.
4. Díjak mértéke
6. § (1) A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményekért eseményenként 10.000 Ft szolgáltatási díjat kell fizetni, mely tartalmazza a tárgyi és személyi feltételek biztosítását.
(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményekért eseményenként 20.000 Ft szolgáltatási díjat kell fizetni, mely tartalmazza a tárgyi és személyi feltételek biztosítását.
(3) A hivatali munkaidőn kívüli hivatali helységen kívül tartott anyakönyvi esemény díja megegyezik a (2) bekezdésben foglalt díjjal.
(4) Az anyakönyvvezetőt az (1) bekezdésben foglalt anyakönyvi eseményben történő közreműködéséért eseményenként bruttó 8.000 Ft, a (2) és (3) bekezdésben foglalt anyakönyvi eseményben történő közreműködésért eseményenként bruttó 16.000 Ft díjazás illeti meg.
5. Záró rendelkezések
7. § Hatályát veszti a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívüli történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, és az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 5/2011. (II.18.) önkormányzati rendelet.
8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.