Madaras Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (III. 14.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről
Hatályos: 2025. 03. 15Madaras Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (III. 14.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről
[1] Az Önkormányzat gazdálkodásának alapja az éves költségvetése, amely alapján finanszírozza és ellátja a jogszabályban előírt kötelező, valamint a kötelező feladat ellátását nem veszélyeztető önként vállalt feladatait. A rendelet célja Madaras Község Önkormányzata 2025. évi költségvetése egyensúlyának, a közpénzekkel való szabályszerű, áttekinthető, gazdaságos, hatékony, eredményes és ellenőrizhető gazdálkodásának biztosítása.
[2] Madaras Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 27. § (2) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi- és Ügyrendi Bizottság, valamint Kulturális- és Sport Bizottság véleményének kikérésével, az Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Madaras község Önkormányzatára, valamint az Önkormányzat által irányított költségvetési szervekre.
(2) Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek:
a) Madarasi Polgármesteri Hivatal
b) „Gondviselés Háza” Gondozási Központ
c) Madarasi Szivárvány Óvoda.
2. § (1) A Képviselő-testület Madaras község Önkormányzata 2025. évi költségvetését az alábbiak szerint állapítja meg:
a) költségvetési bevételek 827 118 176 Ft
aa) működési bevételek 824 670 777 Ft
ab) felhalmozási bevételek 2 447 399 Ft
b) költségvetési kiadások 843 647 250 Ft
ba) működési kiadások 837 048 828 Ft
bb) felhalmozási kiadások 6 598 422 Ft
c) költségvetési egyenleg 16 529 074 Ft hiány
ca) működési hiány 12 378 051 Ft
cb) felhalmozási hiány 4 151 023 Ft.
(2) Az Önkormányzat bevételei és kiadásai:
a) bevételek összesen 858 810 739 Ft
aa) működési bevételek 824 670 777 Ft
ab) felhalmozási bevételek 2 447 399 Ft
ac) finanszírozási bevételek 31 692 563 Ft
b) kiadások összesen 858 810 739 Ft
ba) működési kiadások 837 048 828 Ft
bb) felhalmozási kiadások 6 598 422 Ft
bc) finanszírozási kiadások 15 163 489 Ft
c) egyenleg 0 Ft
ca) működési hiány 12 378 051 Ft
cb) felhalmozási hiány 4 151 023 Ft
cc) finanszírozási többlet 16 529 074 Ft
(3) Az Önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok és kiemelt előirányzatok szerinti bontásban az 1. melléklet tartalmazza.
(4) A költségvetési hiány részletes kimutatását a 2. melléklet tartalmazza.
(5) A költségvetési hiány belső finanszírozása az előző évi maradványból történik.
3. § (1) Az Önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek engedélyezett létszámát a 3. melléklet tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek költségvetési bevételeit kormányzati funkciónként a 4. melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat és az általa irányított költségvetési szervek költségvetési kiadásait kormányzati funkciónként a 5. melléklet tartalmazza.
(4) Az Önkormányzat felhalmozási költségvetésének feladatonkénti, célonkénti részletezését a 6. melléklet tartalmazza.
4. § A költségvetési évben az Önkormányzat nem számol olyan fejlesztési célokkal, amelyek megvalósításához adósságot keletkeztető jogügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé.
5. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az alábbi finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatáskörrel: a szabad pénzeszközök törvényben szabályozott betétként való elhelyezése és visszavonása.
6. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy 2 000 000 forint értékhatárig döntsön a forrásfelhasználásról. Döntéséről a soron következő ülésen köteles tájékoztatni a Képviselő-testületet.
7. § Az évközi többletigények, valamint az elmaradt bevételek pótlására szolgáló általános és céltartalék összesen 15 318 938 Ft. A tartalék feladatok, célok szerinti részletezését a 7. melléklete tartalmazza.
8. § Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek kiadásait, valamint a helyi önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait a 8. melléklet tartalmazza.
9. § A Madarasi Polgármesteri Hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában az illetményalap 2025. évben 90 800 Ft.
10. § A 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (4) bekezdése szerinti illetménykiegészítés mértéke az illetmény 10 %-a.
11. § A Képviselő-testület a Bácsalmás Önkormányzati Tűzoltó Parancsnokság részére 2025. évben fizetendő hozzájárulás összegét 3 017 300 forintban határozza meg.
12. § Ez a rendelet 2025. március 15-én lép hatályba.