Nagybaracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2017.(V.25.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól
Hatályos: 2017. 06. 01Nagybaracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2017.(V.25.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól
2017-06-01-tól
Nagybaracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének
8/2017.(V.25.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és díjairól
Nagybaracska Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a)-b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
1. §
E rendelet alkalmazásában:
a) hivatali helyiség: Nagybaracska Község Önkormányzata által térítésmentesen biztosított, a házasságkötés lebonyolítására kijelölt helyiség (6527 Nagybaracska, Szabadság tér 10. szám alatti Nagybaracskai Közös Önkormányzati Hivatal házasságkötő terme).
b) hivatali munkaidő: Nagybaracskai Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend
2. §
(1) A hivatali helyiségen vagy hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés díjköteles és kérelemre engedélyezhető.
(2) A hivatali helyiségen vagy hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésére irányuló kérelmet a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg, írásban kell benyújtani – az anyakönyvvezető útján – a Nagybaracskai Közös Önkormányzati Hivatal jegyzőjéhez, az elektronikus anyakönyvi rendszerből előállított nyomtatványon.
(3) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés iránti kérelem elbírálását megelőzően helyszíni szemlét kell tartani.
3. §
(1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés lebonyolításának szolgáltatási díja 6.000.- Ft.
(2) A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés lebonyolításának szolgáltatási díja 7.000.- Ft.
(3) A hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés lebonyolításának szolgáltatási díja az (1)-(2) bekezdésben foglalt szolgáltatási díjak összege.
(4) A díjfizetési kötelezettség a Nagybaracskai Közös Önkormányzati Hivatal házipénztárába történő készpénz befizetéssel, vagy költségvetési számlájára történő átutalási megbízással teljesíthető.
(5) A díj készpénzben történő befizetését vagy átutalási megbízással való teljesítését az erről szóló bizonylat másolati példányával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A díjat legkésőbb a házasságkötés kitűzött időpontját megelőzően egy héttel kell megfizetni.
(6) A befizetett díjat az elmaradt házasságkötés napjától számított 10 napon belül vissza kell fizetni, ha a házasuló felek a házasságkötést legkésőbb a tervezett házasságkötést megelőző kettő nappal előbb személyesen lemondják az anyakönyvvezetőnél.
4. §
A hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő házasságkötésben közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselők szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy
a) a 3. § (1) bekezdésében meghatározott díjból bruttó 5.000,- Ft
b) a 3. § (3) bekezdésében meghatározott díjból bruttó 8.000,- Ft
díjazás illeti meg.
5. §
(1) Ez a rendelet 2017. június 1-jén lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékről szóló 11/2013.(IX.25.) önkormányzati rendelet.
Nagybaracska, 2017. május 24.
Bögi István András dr. Horváth Katalin
polgármester jegyző
Kihirdetve:
Nagybaracska, 2017. május 25.
dr. Horváth Katalin
jegyző