Sükösd Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018. (II.5.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 8/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2018. 02. 07- 2018. 05. 07

Sükösdi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének

4/2018.(II.5.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló

8/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelet módosításáról



Sükösd Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) a Sükösdi Nagyközségi Önkormányzat szervezeti és működési rendjét eredeti jogalkotói hatáskörében Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d. pont alapján, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (8)a. pontban, 67.§(1) a. pontban, 82.§ (3) bekezdésében kapott feladatkörében eljárva az alábbiakat rendeli.


1.§ A Képviselő-testület a 8/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: R.) 3.§ (1) bekezdésének helyébe az alábbiakat lépteti:


„3. § (1) Az önkormányzat

hivatalos megnevezése:          Sükösd Nagyközség Önkormányzata

székhelye:                               Sükösd, Dózsa György út 201.

működési területe:                  Sükösd közigazgatási területe

döntéshozó legfőbb szerve:    Sükösd Nagyközség Önkormányzatának

                                               Képviselő-testülete

A Képviselő-testület szervei: polgármester, alpolgármester, bizottságok, a polgármesteri hivatal, a jegyző és a társulás.” 


2.§ A Képviselő-testület a R. 4.§ (2) bekezdésének helyébe az alábbiakat lépteti:


„4. § A Sükösdi Nagyközségi Önkormányzat feladatai:

……………………..

(2) A települési önkormányzat (1) bekezdésben rögzített feladatait alábbi költségvetési szervekkel és szakfeladaton nyilvántartott székhelyeken és telephelyeken láttatja el:


a) Sükösdi Polgármesteri Hivatal (székhely: Sükösd, Dózsa Gy.u.201.)

            telephelyei: Napközi konyha-Sükösd, Deák F. u. 123., és a Napközi konyhához tartozó „ellátottak számára nyitva álló egyéb helyiség”

b) Sükösdi Általános Művelődési Központ (rövidítve: Sükösdi ÁMK, székhely: Sükösd, Dózsa Gy.u.183.), telephely: Sükösd, Deák F. u. 91.

c) Borostyán Gondozóház (Sükösd, Dózsa Gy.u.195.)

d) Önkormányzati telephelyek:

Egészségügyi központ (Sükösd, Dózsa Gy.u.164.)

Műszaki részleg (Sükösd, Dózsa Gy. u. 201.)

Könyvtári szolgáltató hely (Sükösd, Dózsa Gy.u.199.)

Családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatások (Sükösd, Dózsa Gy.u.162.)”


2.§ A Képviselő-testület a R. 22.§-nak helyébe az alábbiakat lépteti:


„22.§ (1) A polgármester a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben rögzített követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki. A Képviselő-testület aljegyzői tisztséget nem alapít a Sükösdi Polgármesteri Hivatalban.  A jegyzői tisztség betöltetlensége, vagy a jegyző tartós akadályoztatása esetén annak megszűntéig a polgármester a jegyzői feladatok ellátásával a Sükösdi Polgármesteri Hivatalban a jegyzői tisztség betöltésére megfelelő végzettséggel rendelkező köztisztviselőt bízza meg.”


3.§ A Képviselő-testület a R. 2. sz. melléklete 7. pontja helyébe az alábbiakat lépteti:


„2. sz. melléklet a 8/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelethez

Sükösd Nagyközség Önkormányzata bizottságainak feladatai, hatáskörei

Oktatási és szociális bizottság


7/ Szociális igazgatás területén első fokon eljáró hatósági hatásköre:

a) rendkívüli települési támogatás a kamatmentes szociális kölcsön és tűzifa ellátás kivételével

b) pénzbeli családi szociális segély

c) a felsőoktatásban részt vevő tanulók támogatása, a Bursa Hungarica pályázati keret felosztása a jogosultak között”


4.§ A Képviselő-testület a R. 3. sz. melléklete 23. pontja helyébe az alábbiakat lépteti:


„3. sz. melléklet a 8/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelethez

Sükösd Nagyközség Önkormányzata

Polgármesterének feladat- és hatásköréről


23/       Gyakorolja a munkáltatói jogokat a Sükösdi Polgármesteri Hivatalnál, valamint a Családsegítő és gyermekjóléti szolgálatnál.

a) a Közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény és

b) Munka törvénykönyv szerinti alkalmazottak esetén.”


5.§ A rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.


Sükösd, 2018. január 31.




Tamás Márta                                                                         Bánné dr. Raffai Gyöngyi

polgármester                                                                                      jegyző



A rendelet kihirdetve:


2018. február 5.

                                                                                               Bánné dr. Raffai Gyöngyi

                                                                                                          jegyző


Sükösdi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének

8/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról


(Egységes szerkezet)


Bevezető rész


Sükösd Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) a Sükösdi Nagyközségi Önkormányzat szervezeti és működési rendjét eredeti jogalkotói hatáskörében Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) a. és d. pontok alapján, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43.§(3), 44.§, 45.§, 48.§(2), 48.§ (4), 49.§(2), 50.§, 51.§(2), 53.§, 57.§, 59.§(2), 82.§(3) 84.§(2)- ben, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 42.§(1) d) pontban, a 49.§(2) bekezdésében   kapott felhatalmazások alapján az alábbi rendeletében állapítja meg.


1. Az önkormányzat jelképei, kitüntetései


1.§ Az önkormányzat jelképei a címer, zászló és bélyegző. Használatukat, leírásukat az önkormányzat külön rendeletében szabályozza. A címer képét jelen rendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.


2. § (1) A képviselő-testület a községért áldozatot hozó, s fejlődését nagyban elősegítő személyek részére erkölcsi elismerés jeléül évente egy alkalommal „díszpolgári” címet adományozhat. A díszpolgári címmel járó pénzjuttatást a képviselő-testület a tárgyévi költségvetési rendeletében tervezi meg.


(2) A képviselő-testület a Sükösdön működő, az oktatás, a közigazgatás, az egészségügy, a kultúra, a sport és a közművelődés területén elért sikereire és odaadó munkájára tekintettel „Sükösd településért” díjat adományozhat. A díjjal járó pénzjuttatást a képviselő-testület a tárgyévi költségvetési rendeletében tervezi meg.


2. Általános rendelkezések

3. § (1) Az önkormányzat

hivatalos megnevezése:          Sükösd Nagyközség Önkormányzata

székhelye:                               Sükösd, Dózsa György út 201.

működési területe:                  Sükösd közigazgatási területe

döntéshozó legfőbb szerve:    Sükösd Nagyközség Önkormányzatának

                                               Képviselő-testülete

A Képviselő-testület szervei: polgármester, alpolgármester, bizottságok, a polgármesteri hivatal, a jegyző és a társulás.


 (2) A Képviselő-testület az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával



kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt hoz létre, melynek megnevezése és címe:

Sükösdi Polgármesteri Hivatal, 6346 Sükösd, Dózsa György út 201.



4. § A Sükösdi Nagyközségi Önkormányzat feladatai:


A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (továbbiakban: Mötv.), valamint más törvényben a helyi önkormányzatoknak meghatározott kötelező feladatok. A Képviselő-testület által ellátott nem kötelező feladatok: az éttermi és mozgó vendéglátás, helyi civil szervezetek támogatása, községi rendezvények.



            (2) A települési önkormányzat (1) bekezdésben rögzített feladatait alábbi költségvetési szervekkel és szakfeladaton nyilvántartott székhelyeken és telephelyeken láttatja el:

a) Sükösdi Polgármesteri Hivatal (székhely: Sükösd, Dózsa Gy.u.201.)

            telephelyei: Napközi konyha-Sükösd, Deák F. u. 123., és a Napközi konyhához tartozó „ellátottak számára nyitva álló egyéb helyiség”

b) Sükösdi Általános Művelődési Központ (rövidítve: Sükösdi ÁMK, székhely: Sükösd, Dózsa Gy.u.183.), telephely: Sükösd, Deák F. u. 91.

c) Borostyán Gondozóház (Sükösd, Dózsa Gy.u.195.)

d) Önkormányzati telephelyek:

Egészségügyi központ (Sükösd, Dózsa Gy.u.164.)

Műszaki részleg (Sükösd, Dózsa Gy. u. 201.)

Könyvtári szolgáltató hely (Sükösd, Dózsa Gy.u.199.)

Családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatások (Sükösd, Dózsa Gy.u.162.)




            (3) A Képviselő-testület a Sükösdi Polgármesteri Hivatalt önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervként, a Sükösdi ÁMK-t önállóan működő költségvetési szervként alapítja. Ezen költségvetési szervek alapításáról alapító okiratot ad ki. A feladat ellátási helyekre vonatkozóan – a Sükösdi Polgármesteri Hivatal és a Sükösdi ÁMK kivételével- a nemdohányzók védelmére jelen rendelet III. számú függelékében fogalmazza meg a szabályozást. Az önálló költségvetési szervek szervezeti és működési szabályzatukban gondoskodnak a nemdohányzók védelmének biztosításáról.



            5. § Az önkormányzat társulásban, szövetségben részt vehet. Megállapodásban, illetve alapító okiratban kell leszabályozni, hogy milyen tevékenységre, időtartamra, és milyen anyagi támogatással vehet részt a társulásban, szövetségben.


 3. A Képviselő-testület szervezete, működése


            6. §      A Képviselő-testület


(1) hivatalos elnevezése:        Sükösd Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete


(2) létszáma 7 fő, összetétele:           

- 6 fő települési képviselő

- és a polgármester, aki a képviselő-testület tagja

(3) A Képviselő-testület névsorát e rendelet I.sz. függeléke tartalmazza.


7. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 10 alkalommal tart ülést.


(2) Az ülést 15 napon belül össze kell hívni: a települési képviselők egynegyedének, az önkormányzati bizottságnak, a kormányhivatal vezetőjének az összehívás indokát tartalmazó indítványára.


(3) Az ülést a polgármester hívja össze és vezeti. A polgármesteri tisztség betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetén az alpolgármester gyakorolja e jogot. Az alpolgármesteri tiszt betöltetlensége és tartós akadályoztatása esetén az ülés összehívására és vezetésére a költségvetési és ügyrendi bizottság elnöke jogosult. A meghívót és a nyílt ülés anyagát elektronikus úton, a képviselő és a szakértőként az ülésen részt vevők, valamint a nemzetiség elnöke által kizárólagosan használt, általa bejelentett e-mail címre úgy kell elküldeni, hogy azt a címzettek az ülés előtt legalább 5 nappal hamarabb megkapják. A meghívóban szerepelni kell az ülés helyének, idejének, a napirendeknek. A meghívóhoz csatolni kell az előterjesztéseket, tervezeteket. Az ülésre meg kell hívni a 8. § (5) bekezdésben részletezett tanácskozási joggal rendelkező résztvevőket, a szakértőt valamint a jegyzőt, a jegyző távollétében az ő helyettesítésére az általa kijelölt, megfelelő képesítéssel rendelkező köztisztviselőt. A képviselő-testület ülésére-, ha törvény meghívását kötelezően nem írja elő- meghívható még az érintett. Mindazok, akik a fenti személyeken kívül a polgármester döntése szerint az adott témakörben érintettek, a meghívót és mellékleteit írásban kapják meg.


(4) a/A nyílt ülés meghívóját a helyben szokásos módon: a Sükösdi Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és a települési honlapon a lakosság részére ki kell hirdetni. Zárt ülés esetén   az előterjesztésen fel kell tüntetni a „zárt üléses előterjesztés” megjegyzést és így kell a nyílt ülésre vonatkozó határidőn belül megküldeni minden meghívottnak.


      b/ A döntésre váró ügy és a körülmények mérlegelése után a rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívásáról a polgármester dönt. A rendkívüli képviselő-testületi ülés esetén a meghívót és előterjesztést a képviselők számára elektronikusan kell kiküldeni, emellett telefonon is értesíteni kell az ülés megtartásáról a meghívottakat.


(5) a/ A képviselő-testület ülése a b) pontban részletezettek kivételével nyilvános.


     b/ A képviselő-testület zárt ülést tart önkormányzati hatósági, összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetési ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén, továbbá zárt ülést tart az érintett kérésére választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor. A képviselő-testület zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.


      c/ A választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor, a jelen rendelet 4. sz. melléklete szerinti nyilatkozatot kell kitölteni az érintettnek.


      d/ A zárt ülés elrendelését az önkormányzati vagyonnal való rendelkezés ügyében, a vagyonra vonatkozóan az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázatról való döntés tárgyalásakor a képviselő-testület bármely tagja kezdeményezheti. A zárt ülés elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbségű szavazattal dönt.


(6) a/ A képviselő-testületi ülés előterjesztései rendeletalkotás, intézmény alapítása, megszüntetése, társulások létrehozása esetén kötelezően írásosak, egyéb ügyben formailag kötetlenek.


      b/ A képviselő-testületi ülések előterjesztését a polgármester, a jegyző, képviselői indítvány esetén a képviselő jegyzi.


(7) Az ülésen résztvevő személyeknek az ülésvezető polgármester engedélyezi a hozzászólási jogot.


8. § (1) A képviselő-testületi ülés határozatképes, ha a megválasztott települési képviselők több, mint a fele megjelent. A betöltetlen képviselői helyet a határozatképesség szempontjából betöltöttnek kell tekinteni. Az ülés megnyitásakor a polgármester számszerűen megállapítja a határozatképességet, és a jelenlévő képviselők közül választott egy fő jegyzőkönyv-hitelesítő személyére javaslatot tesz. Egyes témáknak a napirendre kerülését bármely képviselő, a polgármester és a jegyző kezdeményezheti. Erről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

 A jegyzőkönyv-hitelesítő személyéről és a napirend vita nélküli egyszerű szótöbbségű elfogadása után a képviselő-testület megkezdi munkáját.

     

8.§ (2) A jegyzőkönyv-hitelesítő és a napirend vita nélküli elfogadása után a képviselő-testület megkezdi munkáját. A jelenlévők a jelenléti ívet aláírják, mely a jegyzőkönyv melléklete.


(3) a) A képviselő-testületi ülésen a napirendre vett témák tekintetében a képviselői és egyéb hozzászólások maximum 10 percben adhatók elő. Indokolt esetben a polgármester még 5 perc hozzászólást engedélyezhet.  


      b) A képviselő a polgármestertől, alpolgármestertől, jegyzőtől, bármely bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen, vagy legkésőbb azt követő 15 napon belül érdemi választ kell adni.


      c) Az előterjesztések feletti vita lezárására bármely képviselő javaslatot tehet. E javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.


(4) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslat törvényességét illetően kíván észrevételt tenni.


(5) Az ülésen tanácskozási joggal résztvevők és más jelenlévők részére hozzászólási jogot az ülésvezető polgármester adhat. Tanácskozási joggal részt vehet a képviselő-testületi és a bizottsági üléseken közbiztonsági kérdések tárgyalásánál a helyi polgárőr egyesület képviselője, körzeti megbízott, a mezőőr, sporttal kapcsolatos kérdésekben a helyi sportegyesület képviselője, szociális kérdésekben témaérintettség esetén a családsegítő és gyermekjóléti szolgálat munkatársa és az önkormányzati munkavállalókat közvetlenül érintő döntéseknél a munkavállalói érdekképviselet.


(6) A képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek a közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. Az önkormányzati képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról az érintett önkormányzati képviselő kezdeményezésére vagy bármely önkormányzati képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt. A kizárt önkormányzati képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni. A bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a meghozott döntés érvénytelen.


9. § (1) A képviselő-testület döntései határozatok és rendeletek. A képviselők a határozatokat általában egyszerű szótöbbséggel hozzák. Ez a jelenlévő képviselő-testületi tagok több mint a felének egybehangzó szavazatát jelenti. Minősített többségű döntésekhez a megválasztott települési képviselők több mint a felének egybehangzó szavazata szükséges.


        (2) Az (1) bekezdésben rögzített szükséges érvényes szavazat hiányában a képviselő-testület a javaslatot elutasította.


(3) Minősített többségű döntés szükséges az alábbi tárgyakban:


a) a rendeletalkotás;

b) szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás;

c) önkormányzati társulás létrehozása, megszüntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

d) megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

e) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése;

f) polgármester sorozatos törvénysértő tevékenysége, mulasztása miatti kereset benyújtásáról szóló döntéshez

g) az önkormányzati képviselő kizárásához;

   h) összeférhetetlenség, valamint a méltatlanság megállapításához;
   i) a képviselői megbízatás megszűnéséről való döntéshez;

j) a képviselő-testület feloszlásának kimondásához;

k) hitel felvételéről való döntéshez;

c) zárt ülés elrendeléséről, ha a vagyonával való rendelkezésről kell döntést hozni, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené;
   m) polgármester elleni kereset benyújtásáról szóló döntéshez;

n) helyi népszavazás kezdeményezéséről való döntéshez;

   o) hatáskör átruházásakor,

p) nemzetiségi önkormányzat kezdeményezéséről történő döntés.

 q) a vagyontárgyak önkormányzati törzsvagyonná és törzsvagyontárgyak üzleti vagyonná minősítéséhez


            10. §    (1) A képviselő-testület tagjai kézfelemeléssel, igennel vagy nemmel szavaznak, személyüket, vagy közeli hozzátartozójukat érintő kérdésekben tartózkodhatnak a szavazástól. A szavazás eredményét a polgármester állapítja meg.

             (2) A Képviselő-testület titkos szavazással dönthet azon ügyekben, melyekben zárt ülés tartható. Erről a képviselő-testület egyszerű többséggel foglal állást.


(3) A titkos szavazást a Képviselő-testületi ülés szünetében a Költségvetési és ügyrendi bizottság bonyolítja le. A szavazáshoz külön helyiséget biztosít, s urnába gyűjti a leadott szavazatokat, biztosítva a szavazás titkosságát, majd kihirdeti az ülésen a titkos szavazás eredményét. A titkos szavazás eljárásáról 2 példányban külön jegyzőkönyv készül, melyet a Költségvetési és ügyrendi bizottság elnöke - távollétében a bizottság egy tagja- és a jegyző írnak alá. A Képviselő- testületi ülés jegyzőkönyvéhez csatolni kell.


            (4) A képviselő-testület név szerinti szavazással dönt a képviselők egynegyedének indítványára, továbbá:

  • a helyi adóról,
  • a költségvetésről,


  • önkormányzati tulajdon elidegenítéséről,
  • a képviselő-testület által esetenként elrendelt ügyekben.


(5) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző egyenként, ábécé-rend szerint olvassa a jelenlévő képviselők neveit, akik nevük felolvasásakor igennel vagy nemmel szavaznak, illetve tartózkodnak a szavazástól. Név szerinti szavazáskor a polgármester utolsóként szavaz.


            11. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni 2 példányban. A zárt ülésről 1 példányos jegyzőkönyv készül.


(2) A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.


(3) A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző és az ábécé - rendben soron következő jelenlévő képviselő, mint jegyzőkönyv-hitelesítő írja alá.


(4) A képviselő-testület határozati döntéseit évenként kezdődően folyamatosan kell számozni. Jelölése: szám/ évszám (az ülés hónapja, napja) Kt. számú határozat. A határozat végén fel kell tüntetni a végrehajtására megszabott határidőt és a felelőst.


(5) Nem kell számozott határozatként rögzíteni a jegyzőkönyvben az ügyrendi kérdést, a jegyzőkönyv-hitelesítőt elfogadó döntést, a képviselői kérdésre adott választ, a név szerinti szavazás elrendelését.


(6) A nyílt és a zárt ülések jegyzőkönyve és mellékletei eredeti irattári példányát elektronikus úton kell továbbítani az ülést követő 15 napon belül a Kormányhivatalnak. A nyílt és zárt ülések jegyzőkönyvének irattári példánya a Sükösdi Polgármesteri Hivatalban őrizendő, mely példányt mellékleteivel együtt évenként külön-külön a jegyző bekötteti. A nyilvános ülés jegyzőkönyvének második példánya a helyi könyvtárban a lakosok által megtekinthető. A nyilvános ülések jegyzőkönyveit az ülést követő 15 napon belül a település honlapjára is fel kell tenni.


12. § (1) A képviselő-testület legalább évi egy alkalommal közmeghallgatást tart. Tájékoztatja a lakosságot az éves működésről, az egyéb, a lakosságot érintő fontosabb kérdésekről. A lakosság és a társadalmi szervezetek közérdekű felvetéseire válaszol, javaslattételeinek megfelelő fórumot biztosít.


(2) A közmeghallgatás időpontját a polgármester javaslata alapján a képviselő-testület határozza meg. Időpontját és napirendjét legalább 7 nappal korábban a helyben szokásos módon közzé kell tenni.


4. Önkormányzati rendeletalkotás


            13. § (1) A képviselő-testület feladatkörében eljárva a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, illetve törvényben kapott felhatalmazás alapján önkormányzati rendeletet alkot.

 A helyi önkormányzat a helyi közügyek intézése körében törvény keretei között rendeletet alkot.


(2) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

                        a/ a települési képviselő,

                        b/ a képviselő-testület bizottsága,

                        c/ polgármester,

                        d/ jegyző.


(3) Az előterjesztést írásban a polgármesterhez kell benyújtani.

(4) A rendelet tervezetének előkészítéséről a jegyző gondoskodik.


            14. § (1) A rendelet elfogadását követően, annak a képviselő-testület által elfogadott szövegét a jegyző szerkeszti meg.


(2) Az önkormányzati rendeleteket évenként kezdődően és folyamatosan kell sorszámozni.


(3) A rendelet jelölése: sorszám/év (kihirdetés hónapja, napja) önkormányzati rendelet.


(4) A rendelet hatálybalépésének napját a képviselő-testület szabályozza.


(5) A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá, kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.


(6) A kihirdetés a helyben szokásos módon, azaz a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján kifüggesztéssel történik.

15. § (1) A Képviselő-testület a helyi rendeletalkotást megelőzően a következő témakörökben írja elő a társadalmi egyeztetést:


            a) Települési rendezési terv, helyi építési szabályzat

            b) Önkormányzati jelkép – címer, zászló – használata

            c) Közművelődés

            d) Temető használat

            e) Üzletek működési rendje

            f) Közterület használat


(2) A rendeletalkotás előtt a társadalmi egyeztetést úgy kell biztosítani, hogy legkésőbb a rendelet-tervezetet tárgyaló Képviselő-testületi ülés előtt 7 nappal a tervezet szövegét közzé kell tenni a település honlapján és az önkormányzati hivatal hirdetőjén.


(3) A lakosság és a társadalmi szervezetek a tervezettel kapcsolatban írásos véleményüket a tervezetet tárgyaló Képviselő-testületi ülést megelőző napig juttathatják el az önkormányzati hivatalba.


(4) A Képviselő-testület előtt a polgármester terjeszti elő a társadalmi egyeztetésben kialakított írásbeli véleményeket és értékeli a rendelet tervezetének tárgyalásakor.


5. A Képviselő-testület bizottságai


            16. § A képviselő-testület az alábbi bizottságokat hozza létre:


  1. Költségvetési és ügyrendi bizottság, mely legfeljebb 5 tagból áll
  2. Oktatási és szociális bizottság, mely legfeljebb 5 tagból áll
  3. Ideiglenes Bizottság


17. § (1) Bizottság elnöke csak képviselő-testületi tag lehet. a bizottság elnökét és általános hatáskörű helyettesét a képviselő-testület választja meg. A bizottság összetételét oly módon kell meghatározni, hogy a bizottság tagjainak több mint a fele képviselő-testületi tagokból álljon.


(2) A bizottság tagjaira a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet.


             (3) A bizottság – feladatkörében – előkészíti a képviselő-testület döntéseit, állást foglal a bizottság témakörébe tartozó ügyekben, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását. A képviselő-testület az általa átruházott hatáskört visszavonhatja, illetve az átruházott hatáskör gyakorlásához utasítást adhat.


            (4) A polgármester a bizottság döntésének végrehajtását felfüggesztheti, ha a döntés ellentétes a képviselő-testület határozatával, vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a képviselő-testület a következő ülésen határoz.


            (5) A bizottságok névsorát a rendelet II. sz. függeléke és az egyes bizottságok hatásköreit a 2. sz. melléklete tartalmazza.


             (6) Az ideiglenes bizottság felállításáról a képviselő-testület ülésén határozattal dönt. Az ideiglenes bizottság feladata: a képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyek előkészítése, véleményalkotás, a képviselő-testületi hatáskörbe tartozó ügyben együttműködés a polgármesteri hivatallal.


            (7) A bizottság határozatképességére és határozathozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.


6. A polgármester, az alpolgármester, és a jegyző


            18. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el. A képviselő-testületet a polgármester képviseli.


        19. § (1) A polgármester feladatai:

a) a képviselő-testület döntései szerint és saját hatáskörében irányítja a polgármesteri hivatalt;

b) a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a polgármesteri hivatalnak a feladatait az önkormányzat munkájának a szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában;

c) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági hatáskörökben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja az alpolgármesterre, a jegyzőre, a polgármesteri hivatal ügyintézőjére;

d) a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a hivatal belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására;

e) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét;

f) gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző tekintetében;

g) gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az önkormányzati intézményvezetők tekintetében;
    h) a község fejlődésének elősegítése,

     i) a helyi közszolgáltatások fejlesztése,
     j) a község vagyonának megőrzése és gyarapítása,
     k) felelős községgazdálkodás,
     l) a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülésének biztosítása,
     m) az önkormányzat társulásban és tulajdonközösségben történő részvétele esetén
    képviseli az önkormányzat Képviselő-testületét,

(2) A polgármester részletes feladat- és hatáskörét a szervezeti és működési szabályzat SZMSZ 3. sz. melléklete tartalmazza.


            20. § (1) A polgármester felett a munkáltatói jogkört a képviselő-testület gyakorolja, illetményét a jogszabály keretei között határozza meg. A polgármestert jogszabályban meghatározott mértékű költségtérítés illeti meg.


(2) A képviselő-testület egyes hatásköreit a polgármesterre ruházhatja át. Ennek gyakorlásához utasítást adhat, hatáskört visszavonhat.


(3) A polgármester megválasztásakor, majd ezt követően évente vagyonnyilatkozatot köteles tenni az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatára vonatkozó szabályok szerint. A polgármester köteles megválasztását követő 30 napon belül felvételét kérni a köztartozásmentes adózói adatbázisba.


21.§ (1) A képviselő-testület a polgármester általános helyettesítésére, és egyes önkormányzati feladatok ellátására a képviselők közül egy alpolgármestert választ.


(2) Ahol a szervezeti és működési szabályzat polgármestert említ, ott helyettesítés esetén az alpolgármestert kell érteni.


(3) Az alpolgármester a polgármester által meghatározott feladatát társadalmi megbízatásban látja el. Az alpolgármester munkarendje: keddi napokon 16.00 órától a Sükösdi Polgármesteri Hivatalban fogadóórát tart. Megbízatásával kapcsolatban felmerült és igazolt költségét az önkormányzat esetenként megtéríti. Az alpolgármestert- kérelme alapján- külön jogszabályban meghatározott mértékű költségtérítés illeti meg.


(4) Az alpolgármestert a polgármester javaslatára, a képviselő-testület tagjai sorából titkos szavazással választják meg.


(5) Az alpolgármester feladatai ellátásáért tiszteletdíjban részesül. Tiszteletdíját a képviselő-testület határozza meg.

           

22.§ (1) A polgármester a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben rögzített követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki. A Képviselő-testület aljegyzői tisztséget nem alapít a Sükösdi Polgármesteri Hivatalban.  A jegyzői tisztség betöltetlensége, vagy a jegyző tartós akadályoztatása esetén annak megszűntéig a polgármester a jegyzői feladatok ellátásával a Sükösdi Polgármesteri Hivatalban a jegyzői tisztség betöltésére megfelelő végzettséggel rendelkező köztisztviselőt bízza meg.


(2) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ennek keretében:


a) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben;

b) gyakorolja a munkáltatói jogokat a polgármesteri hivatal köztisztviselői és munkavállalói tekintetében;

c) gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról;

d) tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottságának ülésén;

e) jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő;

f) évente beszámol a képviselő-testületnek a hivatal tevékenységéről;

g) döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket;

h) dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át;

i) dönt a hatáskörébe utalt önkormányzati és önkormányzati hatósági ügyekben;

j) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét;

   k) rögzíti a talált dolgok nyilvántartásába a talált idegen dologgal kapcsolatos a körözési nyilvántartási rendszerről és a személyek, dolgok felkutatásáról és azonosításáról szóló törvény szerinti adatokat, valamint a talált idegen dolog tulajdonosnak történő átadást követően törli azokat;

    l) a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testületi illetve a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket;

                            

(3) A jegyző javaslatot terjeszt a polgármester elé a polgármesteri hivatal feladataira, az önkormányzat munkájának szervezésére, a döntések előkészítésére és végrehajtására.

A jegyző a polgármesternek javaslatot ad a képviselő-testület felé benyújtandó, a Sükösdi Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására.


     (4) A jegyző illetményét a vonatkozó jogszabályi előírások alapján a polgármester állapítja meg. A jegyző vagyonnyilatkozat tételére köteles.


7. A települési képviselő


            23. § (1) A helyi önkormányzati települési képviselő Sükösd teljes lakosságának képviseletére megválasztott képviselő.


(2) A települési képviselőt tisztsége ellátására havi tiszteletdíj illeti meg. A képviselői tiszteletdíj mértékét helyi rendelet szabályozza. Az Mötv-ben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni jutatását a képviselő-testület legfeljebb 12 havi időtartamra csökkentheti, illetve megvonhatja. A képviselő-testület 12 havi időtartamra megvonja a képviselő tiszteletdíját, természetbeni juttatását:

a/ ha a képviselő a tárgyévben megtartott képviselő-testületi ülések felén önhibájából nem vesz részt,

b/ a képviselő letett esküjét megszegi.

Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés vagy a megvonás újra megállapítható.


(2/a) A képviselő a testületi üléseken önhibájából akkor nem vesz részt, ha saját maga, vagy vele együtt élő hozzátartozójának betegsége ezt indokolja.


(3) A képviselői tiszteletdíjak mértékét a képviselő-testület rendeletben határozza meg.


(4) A képviselőnek a képviselő-testület képviseletében vagy megbízásából végzett tevékenységével összefüggő, általa előlegezett, számlával igazolt, szükséges költségét meg kell téríteni. A képviselői költségek kifizetését a polgármester engedélyezi.


(5)  Az önkormányzati képviselő a megbízólevelének átvételétől, majd ezt követően minden év január 1-jétől számított 30 napon belül a vonatkozó jogszabály szerinti vagyonnyilatkozatot köteles tenni. A képviselő saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekének vagyonnyilatkozatát. A képviselő megválasztását követő 30 napon belül köteles felvételét kérni a köztartozásmentes adózói adatbázisba.


8. A Sükösdi Polgármesteri Hivatal


24.§ (1) A képviselő-testület hivatalának elnevezése: Sükösdi Polgármesteri Hivatal. (továbbiakban: hivatal) A hivatal belső szervezeti tagozódását, munkarendjét, az ügyfélfogadást a képviselő-testület a Sükösdi Polgármesteri Hivatal szervezeti és működési szabályzatában határozza meg.


            (2) A polgármesteri és a jegyzői hatáskörbe tartozó ügyek rendezésére, a hivatali eljárás szabályozására, kiadmányozásra a polgármester és a jegyző utasítást ad ki.


            (3) A hivatalhoz kapcsolódó közösségi feladatokat, tevékenységeket a Sükösdi Polgármesteri Hivatal alapító okirata határozza meg.


            9. Települési nemzetiségi önkormányzat


            25. § (1) Az önkormányzat képviselő-testülete folyamatos kapcsolatot tart fenn a települési nemzetiségi kisebbségi önkormányzattal. A kapcsolattartást és a nemzetiségi önkormányzat működését biztosító feladatokat külön együttműködési megállapodásban rögzítik.


(2) A képviselő-testület a közvetlen kapcsolat fenntartásával a polgármestert bízza meg. A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásával összefüggő egyeztetési feladatokat a jegyző végzi el.


(3) A települési nemzetiségi önkormányzat elnöke a képviselő-testületi üléseken a nemzetiség képviselőjeként jogosult részt venni.


(4) A helyi önkormányzat biztosítja a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben a nemzetiségi önkormányzati képviselő-testület működését biztosító feltételeket.


(5) A képviselő-testület a nemzetiségi önkormányzattal való együttműködéséről megállapodást köt.


10. Helyi népszavazás


            26. § A helyi népszavazást legalább 20 %-ának megfelelő számú választópolgár kezdeményezheti.


11. Az önkormányzat költségvetése, vagyona, belső ellenőrzése


30. § (1) Az önkormányzat éves költségvetését rendeletben állapítja meg.


(2) A rendelettervezetet a jegyző az intézményvezetőkkel megismerteti, és véleménynyilvánításukhoz megfelelő fórumot biztosít.


            31. § (1) Az önkormányzat vagyona a tulajdonából és az őt megillető vagyoni értékű jogokból áll, melyek az önkormányzati célok megvalósítását célozzák.


            (2) Az önkormányzat vagyona feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról külön rendeletet alkot.


(3) Hatályon kívül.


            (4) Az önkormányzat szakfeladat számait, kormányzat funkcióit, bankszámlaszámát, statisztikai számjelét és adószámát a rendelet IV. sz. függeléke tartalmazza.


(5) Az önkormányzat pénztárából történő, készpénzben teljesíthető kifizetéseket e rendelet V. számú függeléke tartalmazza.


31/A§ A belső ellenőr jogállása, feladata:


(1) A belső ellenőrzés kiterjed az önkormányzat és költségvetési szervei minden tevékenységére, különösen a költségvetési bevételek és kiadások tervezésének, felhasználásának és elszámolásának, valamint az eszközökkel és forrásokkal való gazdálkodásnak a vizsgálatára. A belső ellenőrzést polgári jogi szerződés keretében, külső szolgáltató megbízásával kell biztosítani. A belső ellenőrzést végző külső szolgáltató szervezeti és funkcionális függetlenségét garantálni kell, közvetlenül a jegyző irányítása alá tartozik. A belső ellenőrnek tevékenysége során függetlennek, külső befolyástól mentesnek, pártatlannak és tárgyilagosnak kell lennie.

 (2) A belső ellenőrzés bizonyosságot adó tevékenysége körében ellátandó feladata:

a) Elemezni, vizsgálni és értékelni a belső kontrollrendszerek kiépítésének, működésének jogszabályoknak és szabályzatoknak való megfelelését, valamint működésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét.

b) Elemezni, vizsgálni a rendelkezésre álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások megfelelőségét, a beszámolók valódiságát.

c) A vizsgált folyamatokkal kapcsolatban megállapításokat, következtetéseket és javaslatokat megfogalmazni a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése vagy csökkentése, a szabálytalanságok megelőzése, illetve feltárása érdekében, valamint az önkormányzat, mint költségvetési szerv működése eredményességének növelése és a belső kontrollrendszerek javítása, továbbfejlesztése érdekében.

d) Nyilvántartani és nyomon követni a belső ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket.

(3) A bizonyosságot adó tevékenységet az alábbi ellenőrzési típusok szerint kell ellátni:

a) A szabályszerűségi ellenőrzés arra irányul, hogy az önkormányzati szervezet vagy szervezeti egység működése, illetve tevékenysége megfelelően szabályozott-e, és érvényesülnek-e a hatályos jogszabályok, belső szabályzatok és vezetői rendelkezések előírásai.

b) A pénzügyi ellenőrzés célja az önkormányzati szervezetnek, program vagy feladat pénzügyi elszámolásainak, valamint az ezek alapjául szolgáló számviteli nyilvántartások ellenőrzése.

c) A rendszerellenőrzés keretében az egyes rendszerek kialakításának, illetve működésének átfogó vizsgálatát kell elvégezni.

d) A teljesítmény-ellenőrzés célja annak megállapítása, hogy az adott szervezet által végzett tevékenységek, programok egy jól körülhatárolható területén a működés, illetve a forrásfelhasználás gazdaságosan, hatékonyan és eredményesen valósul-e meg.

e) Az informatikai ellenőrzés az önkormányzat és költségvetési szervénél működő informatikai rendszerek megfelelőségére, megbízhatóságára, biztonságára, valamint a rendszerben tárolt adatok teljességére, megfelelőségére, szabályosságára és védelmére irányul.

(4) A tanácsadó tevékenység keretében ellátható feladatok lehetnek különösen:

a) vezetők támogatása az egyes megoldási lehetőségek elemzésével, értékelésével, vizsgálatával, kockázatának becslésével;

b) pénzügyi, tárgyi, informatikai és humánerőforrás-kapacitásokkal való ésszerűbb és hatékonyabb gazdálkodásra irányuló tanácsadás;

c) a vezetőség szakértői támogatása a kockázatkezelési és szabálytalanságkezelési rendszerek és a teljesítménymenedzsment rendszer kialakításában, folyamatos továbbfejlesztésében;

d) tanácsadás a szervezeti struktúrák racionalizálása, a változásmenedzsment területén;

e) konzultáció és tanácsadás a vezetés részére a szervezeti stratégia elkészítésében;

f) javaslatok megfogalmazása az önkormányzat és költségvetési szerve működése eredményességének növelése és a belső kontrollrendszerek javítása, továbbfejlesztése érdekében, a belső szabályzatok tartalmát, szerkezetét illetően.


12. Záró és értelmező rendelkezések


32. § (1) E rendelet 2013. július 1-én lép hatályba. Hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a 14/2011. (VII.1.) önkormányzati rendelettel, a 17/2011.(IX.14.) önkormányzati rendelettel, a 21/2011.(XII.3.) önkormányzati rendelettel, az 1/2012. (I.20.) önkormányzati rendelettel módosított 8/2011.(III.9.) önkormányzati rendelet.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az önkormányzati képviselők tiszteletdíjának mértékéről szóló 3/2005. (02. 01.) Kt. sz. rendelet 3/A § és 3/B §-i hatályukat vesztik.

(3) E rendelet alkalmazásában hozzátartozó a Polgári törvénykönyvben ekként meghatározott személy.


Sükösd, 2013-06-26



                        Tamás Márta                                                  Bánné dr. Raffai Gyöngyi

                        Polgármester                                                                   Jegyző


A rendelet kihirdetve: 2013. június 28-án                                                                                                                                                                         


Bánné dr. Raffai Gyöngyi

                                                                                                               Jegyző


















1.sz. melléklet a 8/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelethez















































2. sz. melléklet a 8/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelethez


Sükösd Nagyközség Önkormányzata bizottságainak

feladatai, hatáskörei


1. Költségvetési és ügyrendi bizottság

Költségvetéssel kapcsolatosan:

1/         A költségvetés, a zárszámadás, a költségvetés módosításának és a beszámolók
                        előzetes véleményezése.

2/         A költségvetés végrehajtásának folyamatos ellenőrzése. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.

3/         Pénzügyi belső ellenőrzési terv véleményezése a testületi tárgyalást megelőzően.

4/         Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizteti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend, és a bizonylati fegyelem érvényesítését. Vizsgálati megállapítását a bizottság a képviselő-testülettel haladéktalanul közli. Ha a megállapításokkal a képviselő-testület nem ért egyet, a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt az Állami Számvevőszéknek megküldi.

5/         Belső ellenőr által elvégzendő célvizsgálat lefolytatását kezdeményezi a képviselő-testület felé.

6/         A sükösdi önkormányzatnak a 2007. évi CLXXXI. törvény 1.§(1) hatálya alá tartozó bevételeiből az államháztartáson kívüli természetes, és jogi személyek, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezetek –ide nem értve a társasházat- számára juttat a bizottság pályázati úton, vagy pályázati rendszeren kívül természetben vagy pénzben támogatást. Amennyiben olyan szervezet számára történne támogatásnyújtás, melynek vezető tisztségviselője egyben a Költségvetési és ügyrendi bizottság tagja is, az ügyben a sükösdi nagyközségi önkormányzat Oktatási és szociális bizottsága dönt.


Ügyrendi feladatokkal kapcsolatosan:          

1/         A képviselő-testületi döntéseknél a titkos szavazás lebonyolítása, összesítése.

            2/         A képviselő-testület szervezetére, működésére vonatkozó javaslatok tétele.

3/         Javaslattétel a polgármester jutalmazására.

4/         A helyi nemzetiségi önkormányzat kezdeményező határozatait a települési önkormányzat képviselő-testület ülései előtt megtárgyalja.

5/         A polgármesterrel szembeni fegyelmi felelősségre vonás kezdeményezése, és a képviselő-testület által elrendelt fegyelmi eljárás lefolytatása.

6/         A képviselő-testület döntései végrehajtásának ellenőrzése.

7/         Szociális igazgatás területén első fokon eljáró hatósági hatásköre:

a) rendkívüli települési támogatás a kamatmentes szociális kölcsön és tűzifa ellátás kivételével

b) pénzbeli családi szociális segély

c) a felsőoktatásban részt vevő tanulók támogatása, a Bursa Hungarica pályázati keret felosztása a jogosultak között”

8/         A képviselői vagyonnyilatkozatokat nyilvántartja és ellenőrzi.



2. Oktatási és szociális bizottság


Oktatással kapcsolatban:


1/ Az oktatási intézményvezetői pályázatok előzetes véleményezése.

            2/ Intézmény felkérése esetén pedagógus pályázatának véleményezése.

            3/ Pedagógiai kérdésekben felmerülő problémák ellenőrzésére szakértő felkérése.

4/ A felsőbb tanintézménybe került sükösdi tanulók előmenetelének támogatása, figyelemmel kísérése.

5/ Tanulóknak a képviselő-testület által adományozott jutalmak odaítélése.

6/ A nagyközség közművelődését érintő ügyekben, helyi rendezvényeken tevékeny részvétel.



7/ Szociális igazgatás területén első fokon eljáró hatósági hatásköre:

a) rendkívüli települési támogatás a kamatmentes szociális kölcsön és tűzifa ellátás kivételével

b) a természetben nyújtott szociális ellátások közül a szociális étkeztetés

c) pénzbeli családi szociális segély

d) a felsőoktatásban részt vevő tanulók támogatása, a Bursa Hungarica pályázati keret felosztása a jogosultak között

     




8/ Egyéb hatáskör: A sükösdi önkormányzatnak a 2007. CLXXXI. Törvény 1.§(1) hatálya alá tartozó bevételeiből az államháztartáson kívüli természetes, és jogi személyek, valamint jogi személyiséggel rendelkező egyéb szervezetek – ide nem értve a társasházat – számára juttat a bizottság pályázati úton, vagy pályázati rendszeren kívül természetben vagy pénzben támogatást, abban az esetben, amikor olyan szervezet számára történne támogatásnyújtás, melynek vezető tisztségviselője egyben a Költségvetési és ügyrendi bizottság tagja.


















3. sz. melléklet a 8/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelethez



Sükösd Nagyközség Önkormányzata


Polgármesterének feladat- és hatásköréről



1/         A képviselő-testület működési feltételeinek megteremtése, munkájának megszervezése, összehangolása.


2/         A képviselők, a bizottsági elnökök munkájának segítése.


3/         A lakosság önszerveződési közösségeinek támogatása.


4/         Nyilvánosság megteremtése, a helyi fórumok szervezése.


5/         A képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtása, a végrehajtás megszervezése és ellenőrzése.


6/         Az önkormányzati intézmények működésének ellenőrzése és segítése.


7/         A polgármesteri hivatal saját jogkörében történő irányítása.


8/         Döntés a működéshez szükséges folyószámla hitel szükség szerinti felvételéről.


9/         Egyéb hitelek felvételének kezdeményezése.


10/       A szociális feladatok ellátásának szervezése.


11/       A lehetőség szerinti helyi munkahelyteremtés.


12/       A közművelődési, közgyűjteményei és művészeti tevékenységekkel, valamint a testneveléssel és sporttal kapcsolatos helyi irányítási, ellenőrzési feladatok.


13/       Döntés-előkészítés a beruházási pályázatok igényléséről.


14/       A településen az állati hullák ártalmatlanná tételével kapcsolatos önkormányzati feladatok ellátása.


15/       Azon állategészségügyi feladatok ellátása, melyre jogszabályokban hatáskört kapott.


16/       Az ebek veszettség elleni kötelező védőoltásának megszervezése nyilvántartás és összeírás alapján.


17/       A település belterületén – külön jogszabályban meghatározott – növényvédelmi feladatok ellátásának biztosítása és ellenőrzése.




18/                   Szociális hatáskörök:


            a/         köztemetés engedélyezése,

b/         rendkívüli települési támogatásként kamatmentes szociális kölcsön és tűzifa ellátás nyújtása,

c/         iskolakezdési támogatás,

d/         Közép-és felsőfokú oktatási intézménnyel tanulói/ hallgatói jogviszonyban állók támogatása

e/         Kelengyetámogatás


19/       A katasztrófavédelmi feladatok szervezése, irányítása.


20/       Gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző, az egyéb munkáltatói jogokat az intézményvezetők tekintetében.


21/       Önkormányzati hatósági hatáskörben közterület használatról dönt első fokon az erről szóló rendeletben megfogalmazottak szerint.


23/    Gyakorolja a munkáltatói jogokat a Sükösdi Polgármesteri Hivatalnál, valamint a Családsegítő és gyermekjóléti szolgálatnál.

a) a Közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény és

b) Munka törvénykönyv szerinti alkalmazottak esetén.


24./ Az igazságügyi szolgálat által kezdeményezett, Sükösd településen végzendő közérdekű munkavégzés irányítása



























4.sz. melléklet a 8/2013. (VI.28.) önkormányzati rendelethez



Nyilatkozat




Alulírott, ……………………………………….(név) nyilatkozom, hogy a Sükösdi Nagyközségi Önkormányzat …………………………… (dátum) tartandó Képviselő-testületi ülésén az engem érintő személyi ügy tárgyalásakor


-zárt ülés megtartását igénylem

-zárt ülés megtartását nem igénylem.



Kelt, …..…………………..


                                                                                   ……………………………..

                                                                                                          aláírás
























SÜKÖSDI NAGYKÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁNAK FÜGGELÉKEI


I. SZ. FÜGGELÉK:


Sükösd Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete

(2014-2019)



Polgármester:


Tamás Márta                                                  Sükösd, Dózsa Gy. út 167.


Alpolgármester:


Soós Gergely                                                 Sükösd, Hunyadi J. utca 137.


Képviselők:


Csizmadia Mihály                                          Sükösd, Mártírok útja 61.


Dósai Dezső József                                        Sükösd, Hősök útja 13.


Kovács Zoltán                                               Sükösd, Deák F. utca 78.


Siposné Kerekes Melinda                              Sükösd, Deák F. utca 46.


Vaskó György                                               Sükösd, Deák F. utca 219.




















II. SZ. FÜGGELÉK


Sükösd Nagyközségi Önkormányzat Bizottságainak tagjai

(2014- 2019)



1. Költségvetési és ügyrendi bizottság:


Siposné Kerekes Melinda bizottság elnöke


Csizmadia Mihály bizottság tagja, bizottság elnökhelyettese


Kovács Zoltán bizottság tagja



2. Oktatási és szociális bizottság:


Vaskó György bizottság elnöke


Csizmadia Mihály bizottság tagja


Dósai Dezső József bizottság tagja, bizottság elnökhelyettese


Marusa Tünde bizottság külső tagja


Varga Erzsébet bizottság külső tagja

                       























III. SZ. FÜGGELÉK


Sükösd Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és működési szabályzatának III. sz. FÜGGELÉKE                                                                                                                        


A nemdohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának, forgalmazásának egyes szabályairól szóló 1999. évi XLII. törvény (továbbiakban: törvény) végrehajtásával kapcsolatos rendelkezések az önkormányzathoz tartozó telephelyeken


1) Nem szabad dohányozni:

a) a Sükösd, Dózsa Gy. u. 164. szám alatti Egészségügyi Központ telephely épületében és a hozzá tartozó nyílt légtérben,

b) a Sükösd, Deák F. u. 123. szám alatti Napközi konyha telephely épületében és a hozzá tartozó nyílt légtérben,

c) a Sükösd, Dózsa Gy.u.162. szám alatti Családsegítő és gyermekjóléti szolgálat épületében és a hozzá tartozó nyílt légtérben,

d) a Sükösd, Deák F. u. 123. szám alatti általános iskolai működtetés telephelyének épületeiben és a hozzá tartozó nyílt légtérben,

e) a Sükösd, Dózsa Gy.u. 195. sz. alatti Borostyán Gondozóház szociális intézmény épületben

és az a)- e) pontban felsorolt épületek közterületi kijáratától számított 5 méteren belül, erre figyelemfelhívó táblát ki kell helyezni.

f) A tiltás szabályainak betartását ellenőrizni jogosultak, szabályszegést észlelve felszólítják a személyt a dohányzás abbahagyására, és írásos jelentésben tájékoztatják a polgármestert:


Sükösd, Dózsa Gy.u.164. Egészségügyi Központ telephely: Kátai- Sándor Erzsébet védőnő

Sükösd, Deák F.u.123. Napközi konyha telephely: Bencses Emőke élelmezésvezető.

Sükösd, Dózsa Gy.u.162. Családsegítő és gyermekjóléti szolgálat telephelyen: Marusa Tünde családgondozó

Sükösd, Deák F. u.123. iskolaműködtetés telephelyen: Tamási József karbantartó

Sükösd, Dózsa Gy.u.195. Borostyán Gondozóház épületében: Visnyei Ágnes Zsuzsanna int. vezető.


2) Kijelölt nyílt légterű dohányzóhely a telephelyek közül csak a Borostyán Gondozóház területén van.


3) A törvény rendelkezései betartásának ellenőrzése esetén, az egyes telephelyeken az alábbi személyek jogosultak jegyzőkönyvek aláírására (rendelkezésre jogosultak):


Sükösd, Dózsa Gy.u.164. Egészségügyi Központ telephely: Kátai- Sándor Erzsébet védőnő

Sükösd, Deák F.u.123. Napközi konyha telephely: Bencses Emőke élelmezésvezető.

Sükösd, Dózsa Gy.u.162. Családsegítő és gyermekjóléti szolgálat telephelyen: Marusa Tünde családgondozó

Sükösd, Deák F. u.123. Iskolaműködtetés telephelyen: Tamási József karbantartó

Sükösd, Dózsa Gy.u.195. Borostyán Gondozóház. Visnyei Ágnes Zsuzsanna 







Sükösd Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és működési szabályzatának IV. sz. FÜGGELÉKE


Az önkormányzat szakágazat rend szerinti besorolása:


841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége


Kormányzati funkciók az önkormányzati gazdálkodásban:


011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013320 Köztemető-fenntartás és működtetés

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013360 Más szerv részére végzett pénzügyi, gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

031030 Közterület rendjének fenntartása

041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram

042130 Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások

045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

064010 Közvilágítás

066010 Zöldterület-kezelés

066020 Város-, községgazdálkodási egyéb feladatok

072111 Háziorvosi alapellátás

074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

081045 Szabadidősport-(rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

082044 Könyvtári szolgáltatások

082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

083030 Egyéb kiadói tevékenység

096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások

104060 A gyermek, fiatalok s családok életminőségét javító programok

106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051 Szociális étkeztetés



Szakfeladatok az önkormányzati gazdálkodásban:


561000 Éttermi, mozgó vendéglátás                                                                       

562100 Rendezvényi étkeztetés             

010001 Növénytermesztés és kapcsolódó szolgáltatások

562912 Óvodai intézményi étkeztetés

562913 Iskolai intézményi étkeztetés

562917 Munkahelyi étkeztetés

562918 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

581400 Folyóirat, időszaki kiadvány kiadása

680001 Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

680002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

813000 Zöldterület-kezelés

889921 Szociális étkeztetés

889924 Családsegítés

910501 Közművelődési tevékenységek

960302 Köztemető-fenntartás és működtetés



Alszámlák:


11732033-15336842-05290000   Egészségbiztosítási finanszírozási számla

11732033-15336842-08800000   Egyéb bevételek beszedési számla

11732033-15336842-08970000   Gépjárműadó beszedési számla

11732033-15336842-03540000   Iparűzési adó számla

11732033-15336842-03610000   Bírság számla

11732033-15336842-03780000   Késedelmi pótlék számla

11732033-15336842-02990000   Vállalkozók kommunális adója

11732033-15336842-02820000   Magánszemélyek kommunális adója

11732033-15336842-08660000   Termőföld bérbeadásából származó jövedelem

11732033-15336842-04400000   Idegen bevételek számlája

11732033-15336842-03470000   Eljárási illeték

11732033-15336842-06530000   Letéti számla

11732033-15336842-02148007   Víziközmű fejlesztési számla

11732033-41013463                     Értékpapír számla

11732033-15336842-05120000   Sükösd Önk. Állami Hozzájárulás számla

11732033-15336842-02149008   Közfoglalkoztatási számla

11732033-15336842-02135005   Jövedéki adó beszedési számla

11732033-15336842-03920000   Talajterhelési díj beszedési számla

11732033-15336842-02136006    Víziközmű alszámla

11732033-15336842-02137007    Környezetvédelmi alap számla


Adószám: 15724416-2-03


Statisztikai számjel: 15724416-8411-321-022



Mellékletek