Dusnok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019.(III.14.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről

Hatályos: 2019. 12. 03- 2020. 03. 16

Dusnok Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019.(III.14.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről

2019.12.03.

Dusnok Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. § (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva - a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság véleményét kikérve - a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya az Önkormányzatra, a Képviselő-testületre és szerveire, valamint az Önkormányzat nem intézményi keretek között ellátott kötelező és nem kötelező feladataira terjed ki.

(2) E rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó, e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.

(3) A Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban hagyja jóvá.

II. Fejezet

A KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEI ÉS KIADÁSAI

Az Önkormányzat 2019. évi költségvetése

2. § (1)1 A Képviselő-testület az Önkormányzat 2019.évi költségvetésének

Költségvetési bevételi főösszegét 753 163 798 Ft-ban,
Költségvetési kiadási főösszegét 753 163 798 Ft-ban állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított tárgyévi költségvetési egyesített bevételeket az 1. sz. melléklet, a költségvetési intézményekre lebontott bevételeket a 2. sz. melléklet, míg az egyesített kiadásokat a 3. sz. melléklet, valamint a költségvetési intézményekre lebontott kiadásokat a 4. sz. melléklet tartalmazza.

3. §

(1)2 Az Önkormányzat 2019. évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként: (1/a – 1/c. melléklet)

a)

működési és felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről összesen:

443 035 607 Ft

aa)

központi költségvetési szervektől

162 347 173 Ft

ab)

központi kezelésű előirányzatoktól

195 000 Ft

ac)

fejezeti kezelésű előirányzatok EU-s programok és azok hazai társfinanszírozása

227 154 326 Ft

ad)

egyéb fejezeti kezelésű előirányzatoktól

43 515 472 Ft

ae)

társadalombiztosítás pénzügyi alapjaitól

7 000 000 Ft

af)

elkülönített állami pénzalapoktól

1 443 636 Ft

ag)

helyi önkormányzattól és költségvetési szerveiktől

650 000 Ft

ah)

társulásoktól és költségvetési szerveiktől

0 Ft

ai)

nemzetiségi önkormányzatoktól és költségvetési szerveiktől

730 000 Ft

aj)

térségi fejlesztési tanácsoktól és költségvetési szerveiktől

0 Ft

b)

közhatalmi bevétel

61 600 000 Ft

c)

működési bevétel

26 617 549 Ft

d)

felhalmozási bevétel

3 850 000 Ft

e)

egyéb működési célú átvett pénzeszközök

6 700 000 Ft

f)

egyéb felhalmozási célú átvett pénzeszközök

23 893 142 Ft

g)

előző évi pénzmaradvány alaptevékenység ellátására történő igénybevétele

162 159 213 Ft

h)

államháztartáson belüli megelőlegezések

5 964 664 Ft

(2) 3Az Önkormányzat 2019. évi kiadásai kiemelt előirányzatonként: ( 3/a – 3/b. melléklet)

a)

működési költségvetés

323 500 435 Ft

aa)

személyi juttatások

171 412 000 Ft

ab)

munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

30 154 557 Ft

ac)

dologi kiadások

112 295 895 Ft

ad)

ellátottak pénzbeli juttatásai

3 060 000 Ft

ae)

egyéb működési célú kiadások

3 820 000 Ft

af)

elvonások és befizetések

2 557 983 Ft

b)

felhalmozási költségvetés

348 769 061 Ft

ba)

beruházások

16 025 296 Ft

bb)

felújítások

332 643 765 Ft

bc)

egyéb felhalmozási kiadások

100 000 Ft

c)

finanszírozási kiadások

5 964 664 Ft

ca)

államháztartáson belüli megelőlegezések

5 964 664 Ft

(3) 4 Az Önkormányzat nevében végzett

a)

beruházások kiadásai

9 743 891 Ft

aa)

Ingatlan vásárlása

2 462 000 Ft

ab)

közmunka beszerzések

7 019 991 Ft

ac)

egyéb informatikai eszköz beszerzés

261 900 Ft

b)

felújítások kiadásai

337 092 716 Ft

ba)

TOP 3.2.1 Energetika pályázat

35 362 004 Ft

bb)

TOP-5.3.1 Helyi identitás

1 100 000 Ft

bc)

VP-6.7.2.1-7.4.1.2-16 mezőgazdasági elkerülőút

55 223 367 Ft

bd)

Konyha felújítás

20 033 371 Ft

be)

Zrínyi u. felújítása

12 116 115 Ft

bf)

TOP 1.2.1 Turisztika

61 896 341 Ft

bg)

TOP 1.4.1 Óvoda felújítás

30 000 000 Ft

bh)

TOP 4.1.1 Orvosi rendelő felújítása

25 736 868 Ft

bi)

TOP 1.1.3 Piac felújítása

50 316 487 Ft

bj)

Járdaépítés

570 000 Ft

bk)

TOP 2.3.1 Csapadékvíz

9 160 000 Ft

bl)

JETA-98-2018 Útfejújítás, tervezés

4 993 767 Ft

bm)

JETA-97-2018 Művelődési ház felújítása

17 535 401 Ft

bn)

MVH 1927 855 337 Térfigyelő kamerarendszer kiépítése

6 123 305 Ft

bo)

Orvosi eszköz (fogorvosi szék) MFP-AEE/2019

6 129 400 Ft

bp)

Arany János u. felújítása

796 290 Ft

(4) 5 Az Önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatásai, szociális, rászorultság jellegű ellátásai:

a)

lakhatási önkormányzati támogatás

2 100 000 Ft

b)

önkormányzati segély

250 000 Ft

c)

egyéb önkormányzati rendeletben meghatározott juttatás

450 000 Ft

d)

családi támogatások

260 000 Ft

e)

betegséggel kapcsolatos ellátások

0 Ft

(5) A költségvetési évben az Önkormányzatnak a következő fejlesztési céljai azok, amelyek megvalósításához a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (a továbbiakban: Stabilitási Tv.) 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkező ügylet megkötése nem szükséges
a) Orvosi rendelő felújítása
b) Piac felújítás
c) Óvoda felújítása
d) Csapadékvíz elvezető rendszer felújítása
e) Dusnok Község önkormányzati épületeinek energetikai felújítása
f) Helyi identitás és kohézió erősítése Dusnok térségében
g) Zrínyi Miklós utca burkolat felújítási- és megerősítési munkái
h) Fajsz-Dusnok-Sükösd turisztikai célú fejlesztései a Duna menti kulturális és természeti örökség tükrében
i) Mezőgazdasági elkerülőút építése

4. § (1) A költségvetés egyenlege működési hiányt nem tartalmaz.

(2) Az Önkormányzat 2019. évben nem tervez fejlesztési hiánnyal.

(3)6 A belső finanszírozáson belül:

a)

az előző évek pénzmaradványának igénybevétele

162 159 213 Ft

aa)

működési célú

58 865 264 Ft

ab)

felhalmozási célú

90 490 841 Ft

b)

betétként elhelyezett szabad pénzeszköz visszavonása

0 Ft

ba)

működési célú

0 Ft

bb)

felhalmozási célú

0 Ft

c)

tartalék igénybevétele

75 129 638 Ft

(4) A külső finanszírozáson belül:

a)

hitel, kölcsön felvétele

0 Ft

aa)

működési célú

0 Ft

ab)

felhalmozási célú

0 Ft

A költségvetési hiány finanszírozásának módja

5. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány esetén a Képviselő-testület a költségvetést újratárgyalja a gazdasági szükséghelyzetre vonatkozó szabályok szerint.

(2) Az év közben létrejött működési hiány finanszírozási módja az előző évi költségvetési maradvány, valamint a költségvetési tartalék felhasználását követően szükség szerint a feladatok végrehajtásának átcsoportosítása, fejlesztési hiány finanszírozásának módja, hitel felvétele.

(3) A 5. § (1)-(2) bekezdésében foglalt hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a Képviselő-testületet illetik meg.

A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többlet felhasználás módja

6. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Képviselő-testület pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását a bevételi többlet összegének 10 %-ig a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedéséről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a Képviselő-testület - annak felmerülését követő testületi ülésén - esetenként dönt.

(4) Az év folyamán realizált, nem célzottan érkező többletbevétel hasznosításáról a Képviselő-testület dönt.

7. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2019. évre vonatkozó– közfoglalkoztatottak nélküli

– létszám-előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg:
a) átlagos statisztikai állományi létszám – átlaglétszám – 40 fő,
b) az év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 45 fő.
(2) A közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzata 33 fő.
(3) Az engedélyezett létszám-előirányzat további részletezését a 3/a számú melléklet tartalmazza.

8. § Az Európai Uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit és kiadásait, valamint az Önkormányzaton kívüli, ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat a 1/c számú melléklet tartalmazza.

9. § 7Az Önkormányzat költségvetésében az általános tartalék 4 400 139 Ft, a céltartalék 70 729 499 Ft. A tartalékkal való rendelkezés joga a Képviselő-testület kizárólagos hatásköre.

10. § A Képviselő-testület a 2019. évi költségvetése előirányzatainak előirányzat-felhasználási ütemtervét az 5. és a 6. számú melléklet szerint hagyja jóvá.

11. § Az Önkormányzat összevont költségvetési mérlegét, egyenleg összegét működési és felhalmozási cél szerinti bontásban a 7. sz. melléklet szerint a hagyja jóvá.

12. § A Képviselő-testület a közvetett támogatásokat – így különösen adóelengedéseket, adókedvezményeket - tartalmazó kimutatást a 8. számú melléklet szerint hagyja jóvá.

13. § A Képviselő-testület a többéves kihatással járó döntések számszerűsítését évenkénti bontásban és összesítve a 9. számú melléklet szerint hagyja jóvá.

14. § A Képviselő-testület az Önkormányzat, a költségvetési szervek, valamint a nem költségvetési szerv keretében ellátott kötelező és nem kötelező feladatait kiemelt előirányzatonként, feladatonként, egységenként szerint részletezve az 2/a és a 4/a. számú melléklet tájékoztató jelleggel tartalmazza.

III. Fejezet

A KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK SZABÁLYAI

Általános végrehajtási szabályok

15. § Az Önkormányzat, illetve a helyi nemzetiségi önkormányzatokkal, a költségvetési szervekkel történő megállapodás alapján a helyi nemzetiségi önkormányzatok, valamint a költségvetési szerv gazdálkodásának végrehajtó szerve, a költségvetési szervként működő Dusnoki Polgármesteri Hivatal.

Részletszabályok

Előirányzatok megváltoztatása, felhasználása

16. § (1) Az Önkormányzat a költségvetését, bevételi és kiadási előirányzatait a rendeletének módosításával megváltoztathatja. Az előirányzat megváltoztatása nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben felsorolt –, illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.

(2) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet vagy elkülönített állami pénzalap az Önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja. A Képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.

(3) A Képviselő-estület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.

17. § (1) A fejlesztési előirányzatok tervezet szerinti megvalósításáról, az ehhez kapcsolódó kötelezettségvállalás a képviselő-testületi döntést követően a polgármester hatásköre, aki e pénzeszközök felhasználásáról, az elvégzett feladatokról a tárgyévi költségvetés módosításával egyidejűleg a Képviselő-testületet tájékoztatja.

(2) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester az Önkormányzat költségvetése körében átmeneti – Áht. rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat 500.000,-Ft összegig, amelyről a Képviselő-testületet legközelebbi ülésén tájékoztatnia kell.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott jogkörében a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.

18. § A polgármester pótköltségvetési rendelet-tervezetet terjeszt a Képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek az Önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.

19. § Az Önkormányzat költségvetésében jóváhagyott

a) személyi juttatási előirányzat

b) felhalmozási célú előirányzat

kizárólag a Képviselő-testület jóváhagyását követően változtatható meg.

Költségvetés pénzmaradványa

20. § Az Önkormányzat pénzmaradványát, annak igénybevételét a Képviselő-testület hagyja jóvá.

Az Önkormányzat vagyonához tartozó beruházással, felújítással kapcsolatos döntéshozatal

rendje

21. § Az Önkormányzat vagyonához tartozó beruházással, felújítással kapcsolatos döntéshozatal a Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik.

A támogatások odaítélésének, folyósításának és elszámolásának rendje

22. §

(1) Jelen rendelet alapján önkormányzati támogatásban azok a civil szervezetek, önszerveződő közösségek részesülhetnek, amelyeket az illetékes hatóság nyilvántartásba vett. (10. számú melléklet)

(2) A támogatást igénylő és a támogatást nyújtó támogatási szerződést köt.
(3) A támogatás folyósítására a támogatási szerződésben rögzítettek szerint kerül sor.
(4) A támogatásban részesülő elszámolási kötelezettséggel tartozik a támogatást nyújtó Képviselő-testület felé.
(5) A támogatás összegének célhoz rendelt felhasználását a támogatott nevére kiállított számviteli bizonylattal kell igazolni. A támogatott elszámolási kötelezettségének a támogatás folyósítását követő év február 28. napjáig köteles eleget tenni.
IV. Fejezet

LÉTSZÁM ÉS BÉRGAZDÁLKODÁS

23. § (1) A költségvetésben engedélyezett létszám (álláshely) keret a tényleges foglalkoztatás során a Képviselő-testület jóváhagyása nélkül nem léphető túl.

(2) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzat nem léphető túl.

(3) A Képviselő-testület 2019. évre az Önkormányzatnál foglalkoztatott köztisztviselők vonatkozásában az alábbiakat határozza meg:

a) Köztisztviselői illetményalap 2019. január 1-től 46.380 Ft

b) Köztisztviselők cafetéria juttatásának kerete 200.000 Ft/év/fő.

c) Köztisztviselő bankszámla hozzájárulása 1.000 Ft/hó/fő,

mely a Házipénztárból egy összegben 2019. december 31-ig kerül kifizetésre.

(4) A Képviselő-testület 2019. évre a polgármester vonatkozásában 200.000 Ft/év cafetéria juttatás keretet határoz meg a Dusnoki Polgármesteri Hivatal köztisztviselőire vonatkozó cafetéria szabályzatban rögzítettek szerint.

V. Fejezet

V. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

24. § Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és 2022. december 31-én hatályát veszti.

Dusnok, 2019. november 26.
Záradék:
E rendelet kihirdetve: Dusnok, 2019. december 2.
1

Módosította a 10/2019. (XII.02.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 2022.12.03. napjától.

2

Módosította a 10/2019. (XII.02.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos: 2022.12.03. napjától.

3

Módosította a 10/2019. (XII.02.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos: 2022.12.03. napjától.

4

Módosította a 10/2019. (XII.02.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos: 2022.12.03. napjától.

5

Módosította a 10/2019. (XII.02.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos: 2022.12.03. napjától.

6

Módosította a 10/2019. (XII.02.) önkormányzati rendelet 3. §-a. Hatályos: 2022.12.03. napjától.

7

Módosította a 10/2019. (XII.02.) önkormányzati rendelet 4. §-a. Hatályos: 2022.12.03. napjától.