Városföld Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete
a 2025. évi igazgatási szünet elrendeléséről
Hatályos: 2025. 02. 15Városföld Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete
a 2025. évi igazgatási szünet elrendeléséről
[1] Városföld Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a rendelet megalkotásával - figyelembe véve a hatékony közigazgatási működés, a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőideje közötti egyensúly, valamint az önkormányzat gazdaságos működtetésének elvét - biztosítani kívánja azt, hogy - a település közszolgáltatásokkal való ellátásának zavartalansága mellett - az általa fenntartott önkormányzati hivatal dolgozóinak a pihenéshez való joga maradéktalanul érvényesülhessen.
[2] Városföld Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III.7.) Korm. rendelet 13. §-ában foglaltakra figyelemmel a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya kiterjed a Városföldi Polgármesteri Hivatalban (a továbbiakban: Hivatal) foglalkoztatott valamennyi köztisztviselőre, közszolgálati ügykezelőre.
2. § (1) A Hivatal 2025. évi igazgatási szünet nyári időszaka:
a) 2025. július 21. napjától 2025. július 25. napjáig, illetve
b) 2025. augusztus 18. napjától 2025. augusztus 19. napjáig, és 2025. augusztus 21. napjától 2025. augusztus 22. napjáig tart.
(2) A Hivatal 2025. évi igazgatási szünet téli időszaka:
a) 2025. december 22. napjától 2025. december 23. napjáig,
b) 2025. december 29. napjától 2025. december 31. napjáig tart,
c) továbbá 2026. január 2. napja.
3. § (1) Az igazgatási szünet időszaka alatt a foglalkoztatott részére a rendes szabadságot ki kell adni, a foglalkoztatottnak pedig ki kell vennie. Ezen időszak alatt az esedékessége évében ki nem adott szabadság teljes egésze kiadható.
(2) A jegyző a működéshez feltétlenül szükséges, halaszthatatlan feladat elvégzése érdekében a rendes szabadság kivétele alól részben vagy egészben felmentést adhat.
4. § Az igazgatási szünet időtartama alatt az ügyfélfogadás szünetel.
5. § Ez a rendelet 2025. február 15-én lép hatályba, és 2026. január 3-án hatályát veszti.