Szabadszállás Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2003. (IX. 22.) önkormányzati rendelete
Önkormányzati jelképek szabályozásáról
Hatályos: 2003. 09. 22Szabadszállás Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2003. (IX. 22.) önkormányzati rendelete
Önkormányzati jelképek szabályozásáról
Szabadszállás Város Önkormányzatának 13/2003.(V.26.) KR. sz. rendelete a város címerét és zászlaját az alábbiak szerint határozza meg:
A címer használata
1. § A város címerének használatát e rendeletben meghatározottak szerint - díszítő és utaló jelképként a következő célokra lehet engedélyezni:
a) a város nemzetközi kapcsolataival összefüggésben;
b) a városi ünnepségeken, rendezvényeken és azok meghívóin, propaganda
anyagain;
c) a város történetével, fejlődésével, életével foglalkozó kiadványokon;
d) idegenforgalmi, reklám anyagokon és kereskedelmi termékeken;
e) díszítő elemként a város középületein;
f) a város életét bemutató országos és nemzetközi eseményeken történő
részvétel alkalmával;
g) az önkormányzat által alapított intézmények, fenntartott gazdasági
társaságok emblémájaként;
h) a városi székhelyű alapítványok, közhasznú társaságok társadalmi
szervezetek kiadványain, reklám- és propagandaanyagain.
2. § A Magyar Köztársaság címerével történő együttes használat esetén az állami címer elsőbbségét annak elhelyezésével, méretarányaival vagy más megkülönböztető módon kell biztosítani
3. § (1) A város címerét kizárólag hiteles alakban, a címerkép méretarányainak és színeinek megtartásával szabad ábrázolni, valamint a hiteles ábrázolás sérelme nélkül kicsinyíteni.
(2) Nyomdai sokszorosítás esetén a címer egy színben is ábrázolható.
(3) Egyedi előállítás esetén engedélyezhető, hogy a címer az előállításkor használt anyag (fa, fém pecsétviasz, mélynyomat) színét viselje.
A címer előállításának, használatának és forgalomba-
hozatalának engedélyezése
4. § (1) A város címerének előállítását, használatát és forgalomba hozatalát (továbbiakban: használat) az ügyrendi bizottság engedélyezi.
(2) A város címerét engedély nélkül használhatják:
a) a Képviselő-testület tagjai,
b) a Képviselő-testület bizottságai,
c) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző.
5. § (1) A címer használatára vonatkozó kérelemnek tartalmaznia kell:
rendelkező az engedélyt visszavonhatja.
folyamatosan ellenőrzi.
A város zászlaja
6. § (1) A város zászlaját a Polgármesteri Hivatalban kell elhelyezni és megőrizni.
(2) A zászlót a Városháza épületén az állami és városi ünnepnapokon, valamint a Képviselő-testület ülései alkalmával kell kitűzni.
(3) A zászlók készítésére és használatára a polgármester adhat engedélyt.
(4) Engedély nélkül használható:
Záró rendelkezések
7. § Aki az önkormányzat jelképeit engedély nélkül, vagy az engedélytől eltérő módon használja, szabálysértést követ el, és 30.000,- Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújtható.1
8. § (1) A rendelet kihirdetése napján lép hatályba. A jelenleg használt címerek engedélyeztetését a hatályba lépéstől számított 6 hónapon belül kell kérelmezni, az engedély nélküli használatot meg kell szüntetni.
(2) E rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
A 10/2012. (V.24.) önkormányzati rendelet 1. §-a hatályon kívül helyezi.