Szabadszállás Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2003. (IX. 22.) önkormányzati rendelete

Önkormányzati jelképek szabályozásáról

Hatályos: 2003. 09. 22

Szabadszállás Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2003. (IX. 22.) önkormányzati rendelete

Önkormányzati jelképek szabályozásáról

2003.09.22.

Szabadszállás Város Önkormányzatának 13/2003.(V.26.) KR. sz. rendelete a város címerét és zászlaját az alábbiak szerint határozza meg:

Az önkormányzat címere:
Két ág közé foglalt pajzs mezőnyében három szál mezei liliom,
felül öt ágú korona. Címer alsó széle kék. A pajzsot két stilizált
faág övezi, a faágak barnák, levélzetük zöld.
Szabadszállás Város zászlaja:
Világoskék színű, közepén a város címere.
Szabadszállás Város Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) a helyi Önkormányzatokról szóló 1990.évi LXV. törvény 1. § (6) bekezdés a) pontjában és a 16. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az önkormányzati jelképek használatának szabályozásáról az alábbi rendeletet alkotja:
I. Fejezet

A címer használata

1. § A város címerének használatát e rendeletben meghatározottak szerint - díszítő és utaló jelképként a következő célokra lehet engedélyezni:

a) a város nemzetközi kapcsolataival összefüggésben;

b) a városi ünnepségeken, rendezvényeken és azok meghívóin, propaganda
anyagain;

c) a város történetével, fejlődésével, életével foglalkozó kiadványokon;

d) idegenforgalmi, reklám anyagokon és kereskedelmi termékeken;

e) díszítő elemként a város középületein;

f) a város életét bemutató országos és nemzetközi eseményeken történő
részvétel alkalmával;

g) az önkormányzat által alapított intézmények, fenntartott gazdasági
társaságok emblémájaként;

h) a városi székhelyű alapítványok, közhasznú társaságok társadalmi
szervezetek kiadványain, reklám- és propagandaanyagain.

2. § A Magyar Köztársaság címerével történő együttes használat esetén az állami címer elsőbbségét annak elhelyezésével, méretarányaival vagy más megkülönböztető módon kell biztosítani

3. § (1) A város címerét kizárólag hiteles alakban, a címerkép méretarányainak és színeinek megtartásával szabad ábrázolni, valamint a hiteles ábrázolás sérelme nélkül kicsinyíteni.

(2) Nyomdai sokszorosítás esetén a címer egy színben is ábrázolható.

(3) Egyedi előállítás esetén engedélyezhető, hogy a címer az előállításkor használt anyag (fa, fém pecsétviasz, mélynyomat) színét viselje.

A címer előállításának, használatának és forgalomba-

hozatalának engedélyezése

4. § (1) A város címerének előállítását, használatát és forgalomba hozatalát (továbbiakban: használat) az ügyrendi bizottság engedélyezi.

(2) A város címerét engedély nélkül használhatják:

a) a Képviselő-testület tagjai,

b) a Képviselő-testület bizottságai,

c) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző.

5. § (1) A címer használatára vonatkozó kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a kérelmező megnevezését és címét,
b) a használat célját és módját,
c) az előállítani kívánt mennyiséget (db)
d) az elállításhoz felhasználni kívánt anyagot,
e) a terjesztés, illetve a forgalomba hozatal módját,
f) a használat időtartamát,
g) a címerrel díszítendő tárgy, kiadvány mintapéldányát (rajz, fénykép,
másolat),
h) felhasználásért felelős személy megnevezését.
(2) A címer használatára vonatkozó engedély tartalmazza:
a) a használatra jogosult szerv, személy megnevezését és címét,
b) az előállítás engedélyezett anyagát,
c) az engedélyezett felhasználási célt,
d) az előállítható mennyiséget,
e) a felhasználás idejét, illetve az engedély érvényességének időtartamát,
f) esetleges kikötéseket a terjesztésre, forgalomba hozatalra,
g) a felhasználással kapcsolatos egyéb kikötéseket.
(3) A kiadott engedélyekről nyilvántartást kell vezetni.
(4) A nem megfelelő vagy a címerhez nem méltó használat esetén a hatáskörrel
rendelkező az engedélyt visszavonhatja.
(5) A címer engedélybe foglaltaknak megfelelő használatát a Polgármesteri Hivatal
folyamatosan ellenőrzi.
II. Fejezet

A város zászlaja

6. § (1) A város zászlaját a Polgármesteri Hivatalban kell elhelyezni és megőrizni.

(2) A zászlót a Városháza épületén az állami és városi ünnepnapokon, valamint a Képviselő-testület ülései alkalmával kell kitűzni.

(3) A zászlók készítésére és használatára a polgármester adhat engedélyt.

(4) Engedély nélkül használható:

- az önkormányzat rendezvényein, ünnepségein;
- a nemzetközi kapcsolatok, látogatások alkalmával.
(5) A zászló előállítására és használatára az 5. § rendelkezéseit kell alkalmazni.
III. Fejezet

Záró rendelkezések

7. § Aki az önkormányzat jelképeit engedély nélkül, vagy az engedélytől eltérő módon használja, szabálysértést követ el, és 30.000,- Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújtható.1

8. § (1) A rendelet kihirdetése napján lép hatályba. A jelenleg használt címerek engedélyeztetését a hatályba lépéstől számított 6 hónapon belül kell kérelmezni, az engedély nélküli használatot meg kell szüntetni.

(2) E rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

1

A 10/2012. (V.24.) önkormányzati rendelet 1. §-a hatályon kívül helyezi.