Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013. (II. 28.) önkormányzati rendelete

TISZAKÉCSKE VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2013. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL

Hatályos: 2013. 02. 28- 2022. 12. 15

Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013. (II. 28.) önkormányzati rendelete

TISZAKÉCSKE VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2013. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL

2013.02.28.

Az önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. Törvény, a végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet, a 2013. évi költségvetésről szóló 2013. évi CCIV. törvény, továbbá az önkormányzat által elfogadott költségvetési koncepció alapján Tiszakécske Város Önkormányzatának 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja.

1. § A rendelet hatálya Tiszakécske Város Önkormányzatára, Polgármesteri Hivatalára, intézményeire, Képviselő-testületére és annak bizottságaira terjed ki.

2. § A testület az önkormányzat 2013. évi költségvetésének

bevételét 4.209.493 eFt-ban,
működési kiadásait 2.414.034 eFt-ban
felhalmozási, felújítási kiadásait 2.228.216 eFt-ban,
tartalékát 99.333 eFt-ban
állapítja meg.
költségvetési kiadások és bevételek
összesítésének egyenlege 532.090 eFt, amelyet az
előző évi pénzmaradvány igénybevételével és 262.970 eFt
értékpapírok értékesítésének bevételével 269.120 eFt
finanszíroz.
A kiadási előirányzatokon belül az alábbi kiemelt előirányzatok kerülnek meghatározásra:
Intézmény-finanszírozás 1.007.393 eFt
személyi juttatás 527.657 eFt
munkaadókat terhelő járulékok 136.377 eFt
dologi kiadások 608.266 eFt
működési célú támogatásértékű kiadások 23.701 eFt
működési célú pénzeszközátadás ÁH kívülre 14.600 eFt
működési célú visszatérítendő tám. ÁH kívülre 5.000 eFt
szociális feladatok 86.040 eFt
szennyvízcsatorna II. ütemmel kapcs.kiadások 5.000 eFt
felhalmozási kiadás 2.218.216 eFt
pénzeszköz átadás (fejl.célú) 10.000 eFt

3. §

A helyi önkormányzat költségvetése

(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2013. évi bevételeit és kiadásait a rendelet 1.sz. mellékletének részletezése szerinti tartalommal mutatja be. A várható általános működési támogatás és ágazati feladatok támogatását az 1/a sz. melléklet foglalja magában.
(2) A felhalmozási bevétel részletezését az 1/b sz. melléklet mutatja.
(3) Az önkormányzat kiadási előirányzatait feladatonként az 1/c sz. melléklet írja elő.
(4) A szociális feladatok előirányzatainak részletezését az 1/d sz. melléklet mutatja.
(5) A felhalmozási kiadásokat felújításonként és beruházásonként az 1/e sz. melléklet mutatja be.
(6) A tartalék, ezen belül a céltartalék - működési és felhalmozási célonként - és általános tartalék kimutatását az 1/f sz. melléklet tartalmazza.
(7) Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló projekthez kapcsolódó bevételeket és kiadásokat a 8.sz. melléklet szemlélteti.
(8) Tiszakécske Város 2013. évi költségvetésének mérlege a 9. sz. mellékletben kerül bemutatásra.
(9) A közvetett támogatásokat a 10.sz. melléklet tartalmazza.
(10) Az önkormányzat 2013. évre vonatkozó előirányzat felhasználási ütemtervét a 11. sz. táblázat mutatja be.
(11) A több éves kihatással járó önkormányzati döntés kiadásvonzatát a
12. sz. melléklet tartalmazza.

4. §

A helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek költségvetései

A Képviselő-testület :
(1) A Polgármesteri Hivatal 2013. évi költségvetését a rendelet 2. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.
(2) Az Egyesített Szociális Intézmény és Egészségügyi Központ 2013. évi költségvetését külön intézményekre bontva a rendelet 3. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.
(3) A Városgondnokság 2013. évi költségvetését a rendelet 4. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.
(4) A Városi Óvodák és Bölcsőde 2013. évi költségvetését a rendelet 5. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.
(5) Az Arany János Művelődési Központ és Városi Könyvtár 2013. évi költségvetését a rendelet 6. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.
(6) A Társulások 2013. évi költségvetését a rendelet 7. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.

5. § (1) Az önkormányzat az általa fenntartott intézmények közalkalmazottainak étkezési támogatását 9.000,-Ft/hó mértékig finanszírozza, a köztisztviselőinek pedig a jogszabályban meghatározott minimális 12.200,- Ft/hó összegben. Amennyiben az intézményvezető ezen felül nyújt dolgozóinak étkezési támogatást, annak kiadásvonzatát az intézményeknek saját személyi juttatás előirányzata terhére kell biztosítania.

6. §

A 2013. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK

ÉS AZ INTÉZMÉNYI GAZDÁLKODÁS SZABÁLYAI

(1) Az önkormányzat a költségvetését a költségvetési törvény, az államháztartási törvény, az államháztartás végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Kormányrendelet, valamint e rendelet előírásainak megfelelően hajtja végre az önkormányzat hivatala és valamennyi önállóan működő és gazdálkodó költségvetési intézménye útján.
(2) Az intézmények finanszírozása a kincstári finanszírozási rendről szóló 5/2013.(I.26.) KR. sz. helyi rendelet alapján történik.
(3) Az intézmények vezetői a képviselő-testület által jóváhagyott költségvetés kiadási fő összegét, kiemelt előirányzatokat és részelőirányzatokat - fegyelmi felelősség terhe mellett - kötelesek betartani.
(4) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatok között átcsoportosítás a polgármester kezdeményezésére a képviselő-testület által e rendelet módosításával lehetséges.
(5) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek az alábbi készpénzes kifizetésekre igényelhetnek felvételt házipénztárból: illetmény előleg, készlet- és kis értékű tárgyi eszközök beszerzésére, kiküldetési és reprezentációs kiadásokra, kisösszegű szolgáltatási kiadások készpénzben történő teljesítésére a költségvetési szerv pénzkezelési szabályzatában meghatározott házipénztári keret nagyságára figyelemmel, továbbá szociális juttatások és ellátottak pénzbeli juttatásainak készpénzben kifizetendő összegére.
(6) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerveknél a dologi kiadások körében megtervezett kiemelt részelőirányzatokat más célra nem használhatják fel, viszont amennyiben a tárgyévben nem elengedő, akkor az intézményeknek egyéb előirányzatából kell pótolni. Ezeket a részelőirányzatokat és a létszámkeretet érintő átcsoportosítás csak a testület jóváhagyásával történhet.
(6) A költségvetési szervek költségvetési támogatási előirányzata csak alaptevékenységgel kapcsolatos kiadásokra használható fel.
(7) Az intézmények év közben az előirányzatot meghaladó bevételei terhére kérhetik kiadási előirányzatainak megemelését, mely csak a Képviselő-testület döntését követően használható fel.
(8) A személyi juttatások előirányzatból származó megtakarítás terhére tartós kötelezettség (ideértve az illetményemelést is) vállalható, ha a megtakarítás a létszám-előirányzat, létszámösszetétel, illetményszükséget vagy a munkaidőalap évközi, tartós hatású csökkentéséből származik. Az előirányzat átmeneti megtakarítása terhére tartós kötelezettség nem vállalható.
(9) Az önkormányzat költségvetési szervei által a bérmegtakarításból jutalmazásra, prémium címén teljesítményösztönzésre, személyi ösztönzésre kifizethető összeg az eredeti rendszeres személyi juttatás 10%-át nem haladhatja meg.
(10) A Városgondnokság kiadási előirányzata tartalmazza az intézmények ingatlanainak folyamatos karbantartásához szükséges anyagok beszerzésének és karbantartási szolgáltatás előirányzatát is. Városgondnokság így saját részelőirányzata terhére köteles ellátni az önkormányzat intézményeinek karbantartási feladatait.
(11) Az intézményeknél meghatározott létszámkeret a különféle jogviszonyban foglalkoztatott dolgozók teljes munkaidős foglalkoztatottra átszámítva, éves átlagban értendő, amely tartalmazza a túlórák és a számlát adó dolgozók óráinak létszámosításával megállapított pedagóguslétszámot is. A nem pedagógus alkalmazottak létszámának meghatározásakor ugyanígy kell eljárni - kivéve a túlóra átszámítását.
(12) Az önkormányzat által fenntartott intézményeknél nyugdíjazás miatt megszűnt munkaviszony helyett új létesítése csak a jegyzővel történő egyeztetést követően, a Pénzügyi, Településfejlesztési- és Vagyonhasznosító Bizottság egyetértésével történhet, tekintettel az esetleges későbbi szervezési intézkedésekre.
(13) Az alkalmazottak létszámáról a tárgyévet követő február 10-ig információt kell nyújtani a polgármesteri hivatal gazdálkodási osztálya felé, amelyet - a statisztikai útmutatóban foglaltak szerint – megfelelő nyilvántartással kell alátámasztani. Ebből egyértelműen - havi részletezésben – megállapíthatónak kell lenni a foglalkoztatott közalkalmazottak, megbízással alkalmazottak és vállalkozók létszámának, így az éves átlaglétszámnak is.
(14) A céltartalékban az intézmények működtetéséhez elkülönített összeg 2013. október hónap előtti időszakban csak rendkívül indokolt esetben használható fel.
(15) Amennyiben a pályázatok benyújtásának jóváhagyásakor a testület határozattal dönt, az eredményes pályázatok megvalósításához szükséges saját forrást - a megállapodás megkötése előtt - e rendelet módosításával kell biztosítani.
(16) Amennyiben az önkormányzatnak abból származik visszafizetési kötelezettsége az állam által nyújtott támogatások elszámolása során, hogy az intézmény neki felróható ok – nem eléggé megalapozott igénylés, illetve elszámolásnál nem megfelelő dokumentálás - miatt téves adatot szolgáltatott, annak következményét az adott intézmény köteles viselni.
(17) A célfeladatoknál jóváhagyott támogatások csak megállapodás alapján és számadási kötelezettséggel folyósíthatók.
(18) A képviselő-testület kötelezi a polgármestert és az intézményvezetőket, hogy a költségvetés végrehajtása során biztosítsák az önkormányzat pénzeinek takarékos, hatékony felhasználását.

7. § A Pénzügyi és Vagyonhasznosító Bizottság döntési jogkörébe tartozik az alkalmankénti 500.000,-Ft-ot meg nem haladó – nem vagyonnal kapcsolatos – összeg felhasználása az általános tartalékkeret terhére. Ezen döntések kiadásvonzata éves szinten az 5 millió forintot nem haladhatja meg.

8. § Amennyiben az önkormányzati intézmény 30 napon túl - elismert - tartozásállománya meghaladja a költségvetési szerv éves eredeti dologi kiadási előirányzatának 10 %-át, a képviselő-testület önkormányzati biztost jelöl ki. (Az ilyen tartozásállományról az intézmény köteles a jegyzőt értesíteni.)

9. § Az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek lekötésére a polgármesternek és az önkormányzat hivatalának - a vonatkozó jogszabályi keretek között – a legbiztonságosabb és a legkedvezőbb lekötési formát kell választania.

10. § A rendelet 2013. január 1-től lép hatályba, kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.