Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2019 (X.25.). önkormányzati rendelete
az önkormányzati képviselőnek, a bizottsági elnöknek és bizottság tagjának tiszteletdíjáról és természetbeni juttatásairól
Hatályos: 2019. 11. 01- 2020. 07. 01Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének 21/2019 (X.25.). önkormányzati rendelete
az önkormányzati képviselőnek, a bizottsági elnöknek és bizottság tagjának tiszteletdíjáról és természetbeni juttatásairól
Hatályos: 2019. 11. 01- 2020. 07. 01
Tiszakécske Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143.§ (4) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
E rendelet hatálya kiterjed Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének önkormányzati képviselő tagjának (a továbbiakban: önkormányzati képviselő) és a Képviselő-testület állandó bizottságai (a továbbiakban: bizottság) nem képviselő tagjának tiszteletdíjára és természetbeni juttatásaira.
2. §
(1) Az 1. § szerinti jogosultak a megbízatásuk keletkezése napjától a megbízatásuk megszűnése napjáig jogosultak az e rendelet szerinti tiszteletdíjra.
(2) Az önkormányzati képviselő tiszteletdíja havonta bruttó 80.000 Ft.
(3) Az önkormányzati képviselő tiszteletdíja a (2) bekezdésben foglaltaktól eltérően
a) amennyiben bizottság tagja havonta bruttó 100. 000 Ft,
b) amennyiben bizottság elnöke havonta bruttó 120. 000 Ft.
(4) Az önkormányzati képviselő a (2) és (3) bekezdésben meghatározott tiszteletdíjak közül egyidejűleg csak egy jogcímen, több bizottsági tagság vagy több elnöki tisztség betöltése esetén is csak egy bizottsági tagság vagy elnöki tisztség után jogosult tiszteletdíjra.
(5) A bizottság nem képviselő tagjának tiszteletdíja havonta bruttó 30 000 Ft.
3. §
- Az önkormányzati képviselő és a bizottság nem képviselő tagja tiszteletdíjáról a polgármesterhez címzett írásbeli nyilatkozattal lemondhat.
- Az (1) bekezdés szerinti nyilatkozatnak tartalmaznia kell a tiszteletdíjról lemondás kezdő és befejező időpontját, valamint a lemondással érintett tiszteletdíj bruttó összegét.
4. §
- A tiszteletdíj mértékét nem érinti a Képviselő-testületi és bizottsági ülések száma, tiszteletdíj abban a hónapban is jár, amikor ülés tartására nem kerül sor.
- Az önkormányzati képviselő és a bizottság nem képviselő tagja a képviselő-testületi vagy bizottsági ülésről történő előre bejelentett, igazolt és indokolt távolmaradása esetén is jogosult a tiszteletdíjra.
- Az (2) bekezdés szerinti előre bejelentett, igazolt távollétnek számít, ha az önkormányzati képviselő és a bizottság nem képviselő tagja az ülés napján 12.00 óráig szóban vagy írásban képviselő-testületi ülés esetén a polgármesternek, bizottsági ülés esetén a bizottság elnökének a távolmaradását bejelenti.
- A (2) bekezdés szerinti indokolt távolmaradásnak minősül, amennyiben az önkormányzati képviselő és a bizottság nem képviselő tagja:
- az ülés időpontjában az önkormányzat érdekében feladatot teljesít,
- az ülés időpontjában beteg, vagy időponthoz kötött egészségügyi ellátásban részesül,
- közeli hozzátartozója elhunyt, és a végtisztesség időpontja egybeesik az ülés időpontjával,
- az ülés időpontjában állampolgári kötelezettségének tesz eleget (pl. idézés, tanúmeghallgatás),
- az ülésen munkájával összefüggő halaszthatatlan feladat ellátása miatt nem tud részt venni,
- az ülésen elháríthatatlan családi ok miatt nem tud részt venni.
5. Nem jár tiszteletdíj az önkormányzati képviselőnek és a bizottság nem képviselő tagjának a képviselő-testületi, illetve bizottsági ülések azon hányadára, amely üléseken indokolatlanul, vagy igazolatlanul maradt távol.
5. §
- A képviselő-testületi ülésről és a bizottsági ülésről jelenléti ív készül, és azt a jegyzőkönyvvezető a tárgyhó utolsó napján adja át a Tiszakécskei Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya (továbbiakban: Pénzügyi Osztály) részére.
- A tiszteletdíj a tárgyhónapot követő hónap 5. napjáig kerül kifizetésre. A kifizetésért a Pénzügyi Osztály vezetője a felelős.
6. §
- Az önkormányzati képviselő és a bizottság nem képviselő tagja a képviselői illetve bizottsági tagsággal összefüggésben felmerült tevékenysége során jogosult a Tiszakécskei Polgármesteri Hivatal helyiségeinek és ügyviteli szolgáltatásainak térítés nélküli igénybevételére.
2. Az (1) bekezdés szerinti ügyviteli szolgáltatás a sokszorosítás, gépírás, postai és távközlési szolgáltatás.
7. §
1. Ez a rendelet 2019. november 1-jén lép hatályba.
2. Hatályát veszti a helyi önkormányzati képviselők, tanácsnok, bizottsági elnökök és bizottsági tagok tiszteletdíjáról szóló 22/2014. (X.21.) önkormányzati rendelet.
Tiszakécske, 2019. október 24.
Tóth János Gombosné dr. Lipka Klaudia
polgármester jegyző
ZÁRADÉK:
A rendelet kihirdetése a mai napon a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel megtörtént.
Tiszakécske, 2019. október 25.
Gombosné dr. Lipka Klaudia
jegyző