Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (II. 24.) önkormányzati rendelete

Tiszakécske Város Önkormányzatának 2022. évi költségvetéséről

Hatályos: 2022. 02. 25- 2022. 06. 07

Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (II. 24.) önkormányzati rendelete

Tiszakécske Város Önkormányzatának 2022. évi költségvetéséről

2022.02.25.

Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 23/2019. (XI.01.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 1.1.1. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi, Vagyonhasznosító és Településfejlesztési Bizottság, Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 23/2019. (XI.01.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 3.1. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Szociális, Egészségügyi, Családvédelmi és Esélyegyenlőségi Bizottság, Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 23/2019. (XI.01.) önkormányzati rendelet 4. melléklet 2.1. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság, valamint a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 6. § (3) bekezdés a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Önkormányzati Érdekegyeztető Fórum véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületére (továbbiakban: Képviselő-testület), annak bizottságaira, a Tiszakécskei Polgármesteri Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal) és az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (a továbbiakban: intézményekre) terjed ki.

2. A költségvetés főösszegei

2. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2022. évi

a) költségvetési bevételét 5.419.130 ezerFt-ban

aa) ezen belül működési bevételét 3.068.496 ezerFt-ban

ab) ezen belül felhalmozási bevételét 2.350.634 ezerFt-ban

b) költségvetési kiadását 4.631.430 ezerFt-ban, ezen belül

ba) működési kiadását 1.023.432 ezerFt-ban, melyből az általános tartalékot 20.000 ezerFt-ban, a céltartalékot 12.450 ezerFt-ban

bb) felhalmozási kiadását 3.607.998 ezerFt-ban

állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület az önkormányzat 2022. évi

a) költségvetési egyenlegének összegét 787.700 ezerFt-ban
aa) ezen belül működési költségvetés egyenlegét 2.045.064 ezerFt-ban
ab) felhalmozási költségvetés egyenlegét -1.257.364 ezerFt-ban
b) tárgyévi költségvetési hiány összegét 0 Ft-ban
állapítja meg.
(3) A Képviselő-testület az intézmények önkormányzati támogatásának előirányzatát 1.796.254 ezerFt-ban állapítja meg.

3. A helyi önkormányzat költségvetése

3. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2022. évi bevételeit a rendelet 1. melléklete, kiadásait a rendelet 2. melléklete tartalmazza. A várható általános működési támogatás és ágazati feladatok támogatását a 3. melléklet foglalja magában.

(2) A felhalmozási bevételek részletezését a 4. melléklet mutatja be.

(3) A felhalmozási kiadásokat felújításonként és beruházásonként a 5. melléklet mutatja be.

(4) A tartalék, ezen belül a céltartalék és általános tartalék kimutatását az 6. melléklet tartalmazza.

(5) Az intézmények tárgyévi engedélyezett átlaglétszámáról készített összefoglaló tábla a 7. mellékletben található.

(6) Tiszakécske Város Önkormányzatának 2022. évi összevont költségvetési mérlege a 8. mellékletben kerül bemutatásra.

(7) A közvetett támogatásokat a 9. melléklet tartalmazza.

(8) Az önkormányzat 2022. évre vonatkozó előirányzat felhasználási ütemtervét a 10. melléklet mutatja be.

(9) A több éves kihatással járó önkormányzati döntések kiadásvonzatát a
11. melléklet tartalmazza.

4. A helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek költségvetései

4. § A Képviselő-testület:

a) A Polgármesteri Hivatal 2022. évi költségvetését a rendelet 12. melléklete szerint hagyja jóvá.

b) Az Egyesített Szociális Intézmény és Egészségügyi Központ 2022. évi költségvetését külön intézményekre egységekre bontva a rendelet 13. melléklete szerint hagyja jóvá.

c) A Városgondnokság 2022. évi költségvetését a rendelet 14. melléklete szerint hagyja jóvá.

d) A Városi Óvodák és Bölcsőde 2022. évi költségvetését a rendelet 15. melléklete szerint hagyja jóvá.

e) Az Arany János Művelődési Központ és Városi Könyvtár 2022. évi költségvetését a rendelet 16. melléklete szerint hagyja jóvá.

5. § Az önkormányzat az általa fenntartott intézmények közalkalmazottainak és munka törvénykönyve hatálya alá tartozó dolgozóknak a cafetéria támogatását 10.000,-Ft/hó mértékig finanszírozza, a köztisztviselőinek pedig bruttó 284.000Ft/év összegben. Amennyiben az intézményvezető ezen felül nyújt dolgozóinak cafetéria támogatást, annak kiadásvonzatát az intézménynek saját személyi juttatás előirányzata terhére kell biztosítania.

5. A 2022. évi költségvetés végrehajtásának és az intézményi gazdálkodás szabályai

6. § (1) Az önkormányzat a költségvetését Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, az államháztartás végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm.rendelet, valamint e rendelet előírásainak megfelelően hajtja végre az önkormányzat hivatala és valamennyi költségvetési intézménye útján.

(2) Tiszakécske Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert

a) hogy bármely azonnali intézkedést igénylő esetben a szükséges intézkedést megtegye két testületi ülés között tíz millió forint összeghatárig, az általános tartalék terhére,
b) az önkormányzat költségvetésében tervezett feladatok közötti átcsoportosításra.
A polgármester az így megtett intézkedésekről köteles a soron következő Képviselő-testületi ülésen beszámolni.
(3) Az intézmények vezetői a képviselő-testület által jóváhagyott költségvetés kiadási fő összegét, kiemelt előirányzatokat és részelőirányzatokat - fegyelmi felelősség terhe mellett - kötelesek betartani.
(4) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatok között átcsoportosítás a polgármester kezdeményezésére a képviselő-testület által e rendelet módosításával lehetséges.
(5) Az intézmények finanszírozására minden hónap 5. napjáig kerül sor, az általuk - tárgyhót megelőző hó 25. napjáig - leadott heti részletezettségű likviditási ütemterv alapján.
(6) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek a kiadások készpénzben történő teljesítésének eseteiről szóló 24/2013.(X.31.) önkormányzati rendelete alapján igényelhetnek készpénzes kifizetésekre felvételt házipénztárból.
(7) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerveknél a dologi kiadások körében megtervezett kiemelt részelőirányzatokat más célra nem használhatják fel, viszont amennyiben a tárgyévben nem elengedő, akkor az intézményeknek egyéb előirányzatából kell pótolni. Ezeket a részelőirányzatokat és a létszámkeretet érintő átcsoportosítás csak a Képviselő-testület jóváhagyásával történhet.
(8) A költségvetési szervek költségvetési támogatási előirányzata csak alaptevékenységgel kapcsolatos kiadásokra használható fel.
(9) Az intézmények év közben az előirányzatot meghaladó bevételei terhére kérhetik kiadási előirányzatainak megemelését, mely csak a Képviselő-testület döntését követően használható fel.
(10) A személyi juttatások előirányzatból származó megtakarítás terhére tartós kötelezettség - ideértve az illetményemelést is - vállalható, ha a megtakarítás a létszám-előirányzat, létszámösszetétel, illetményszükséglet vagy a munkaidőalap évközi, tartós hatású csökkentéséből származik. Az előirányzat átmeneti megtakarítása terhére tartós kötelezettség nem vállalható.
(11) Az önkormányzat költségvetési szervei által jutalmazásra, személyi ösztönzésre, céljuttatásra együttesen kifizetett összeg az egységes rovatrend K1101. Törvény szerinti munkabérek, illetmények rovat eredeti előirányzatának 19%-át nem haladhatja meg.
(12) A Városgondnokság kiadási előirányzata tartalmazza az intézmények ingatlanainak folyamatos karbantartásához szükséges anyagok beszerzéséhez fedezetet nyújtó előirányzatot is. Városgondnokság így saját részelőirányzata terhére köteles ellátni az önkormányzat intézményeinek karbantartási feladatait.
(13) Az intézményeknél meghatározott létszámkeret a különféle jogviszonyban foglalkoztatott dolgozók teljes munkaidős foglalkoztatottra átszámítva, éves átlagban értendő, amely tartalmazza a túlórák óráinak létszámosításával megállapított pedagóguslétszámot is. A nem pedagógus alkalmazottak létszámának meghatározásakor ugyanígy kell eljárni - kivéve a túlóra átszámítását.
(14) Az önkormányzat által fenntartott intézményeknél nyugdíjazás miatt megszűnt munkaviszony helyett új létesítése csak a jegyzővel történő egyeztetést követően lehet, tekintettel az esetleges későbbi szervezési intézkedésekre.
(15) Az alkalmazottak létszámáról a tárgyévet követő február 10-ig információt kell nyújtani a polgármesteri hivatal gazdálkodási osztálya felé, amelyet - a statisztikai útmutatóban foglaltak szerint – megfelelő nyilvántartással kell alátámasztani. Ebből egyértelműen - havi részletezésben – megállapíthatónak kell lenni a foglalkoztatott közalkalmazottak, megbízással alkalmazottak és vállalkozók létszámának, így az éves átlaglétszámnak is.
(16) Amennyiben a pályázatok benyújtásának jóváhagyásakor a testület határozattal dönt, az eredményes pályázatok megvalósításához szükséges saját forrást - a megállapodás megkötése előtt - e rendelet módosításával kell biztosítani.
(17) Amennyiben az önkormányzatnak abból származik visszafizetési kötelezettsége az állam által nyújtott támogatások elszámolása során, hogy az intézmény neki felróható ok – nem eléggé megalapozott igénylés, illetve elszámolásnál nem megfelelő dokumentálás - miatt téves adatot szolgáltatott, annak következményét az adott intézmény köteles viselni.
(18) Az egyéb működési célú kiadásoknál jóváhagyott támogatások csak megállapodás alapján és számadási kötelezettséggel folyósíthatók.
(19) A képviselő-testület kötelezi a polgármestert és az intézményvezetőket, hogy a költségvetés végrehajtása során biztosítsák az önkormányzat pénzeinek körültekintő, takarékos és hatékony felhasználását.

7. § A Pénzügyi, Vagyonhasznosító és Településfejlesztési Bizottság döntési jogkörébe tartozik az alkalmankénti 500.000,-Ft-ot meg nem haladó összeg felhasználása az általános tartalékkeret terhére. Ezen döntések kiadásvonzata éves szinten az 5 millió forintot nem haladhatja meg.

8. § Amennyiben az önkormányzati intézmény 30 napon túli, elismert tartozásállománya meghaladja a költségvetési szerv éves eredeti dologi kiadási előirányzatának 10 %-át, a képviselő-testület önkormányzati biztost jelöl ki. Az ilyen tartozásállományról az intézmény köteles a jegyzőt értesíteni.

9. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek lekötésére, mely során a polgármesternek és az önkormányzat hivatalának – a vonatkozó jogszabályi keretek között – a legbiztonságosabb és legkedvezőbb lekötési formát kell választania.

6. Záró rendelkezések

10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

11. § E rendelet rendelkezéseit 2022. január 1-jétől kell alkalmazni.