Ladánybene Község Önkormányzat Képviselő-testülete 3/2021. (V. 27.) önkormányzati rendeletének indokolása

a 2020. évi költségvetés végrehajtásáról

Hatályos: 2021. 05. 31

a 2020. évi költségvetés végrehajtásáról

Általános indokolás

Általános indoklás:

Az Államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. tv. 91. §.-a alapján a jegyző által előkészített zárszámadási rendelet-tervezetet és az előterjesztés mellékleteként tájékoztatásul a költségvetési mérleget, az előirányzat felhasználási (pénzeszköz változás) tervet, a többéves kihatással járó döntéseket, a közvetett támogatások kimutatását, a részesedések alakulását, az adósság állomány bemutatását és a vagyonkimutatást az alábbiak szerint terjesztem a tisztelt Képviselő-testület elé.

Ladánybene Község Önkormányzata a 2020. évet is eredményesen zárta. Ez főleg abban nyilvánul meg, hogy a biztonságos működtetés mellett 42.897.059.- Ft pénzkészlet állt rendelkezésre a bankszámlán. Ennek jelentős része is kötelezettségvállalással terhelt (ezek a teljesség igénye nélkül: decemberi bérek, Bácsvíz Zrt. felhalmozási elhatárolása, Kossuth L. utca felújítására nyert támogatás összege, Képviselő-testület 2020. évi testületi ülések alkalmával történő kötelezettség vállalásai).

A tervezett adó bevételeinknél nagyságrendileg 50 %-os alulteljesítést realizáltunk az eredeti előirányzathoz képest. Ennek fő oka, hogy a gépjárműadó bevételek önkormányzatot megillető részét is át kellett utalnunk a központi költségvetés részére.

Bevételeink legnagyobb részét továbbra is az önkormányzatok általános működési támogatásából származó bevétel teszi ki.

Ladánybene Község Önkormányzata 2020. év folyamán is gondoskodott a kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásáról.

Így kötelező feladatként gondoskodni kell, ezek a teljesség igénye nélkül:

- településfejlesztés, településrendezés;

- településüzemeltetés (köztemetők kialakítása és fenntartása, a közvilágításról való gondoskodás, kéményseprő-ipari szolgáltatás biztosítása, a helyi közutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása, közparkok és egyéb közterületek kialakítása és fenntartása, gépjárművek parkolásának biztosítása);

- a közterületek, valamint az önkormányzat tulajdonában álló közintézmény elnevezése;

- egészségügyi alapellátás, az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások;

- környezet-egészségügy (köztisztaság, települési környezet tisztaságának biztosítása, rovar- és rágcsálóirtás);

- óvodai ellátás;

- kulturális szolgáltatás, különösen a nyilvános könyvtári ellátás biztosítása; filmszínház, előadó-művészeti szervezet támogatása, a kulturális örökség helyi védelme; a helyi közművelődési tevékenység támogatása;

- szociális, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások;

- lakás- és helyiséggazdálkodás;

- a területén hajléktalanná vált személyek ellátásának és rehabilitációjának, valamint a hajléktalanná válás megelőzésének biztosítása;

- helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás;

- honvédelem, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás;

- helyi adóval, gazdaságszervezéssel és a turizmussal kapcsolatos feladatok;

- a kistermelők, őstermelők számára - jogszabályban meghatározott termékeik - értékesítési lehetőségeinek biztosítása, ideértve a hétvégi árusítás lehetőségét is;

- sport, ifjúsági ügyek;

- nemzetiségi ügyek;

- közreműködés a település közbiztonságának biztosításában;

- helyi közösségi közlekedés biztosítása;

- hulladékgazdálkodás;

- távhőszolgáltatás;

- víziközmű-szolgáltatás, amennyiben a víziközmű-szolgáltatásról szóló törvény rendelkezései szerint a helyi önkormányzat ellátásért felelősnek minősül.

Önként vállalt feladatként gondoskodik:

civil szervezetek támogatása

IKSZT működtetése

mezőőri szolgáltatás

közbiztonság helyi feladatai

tanyagondnoki szolgálat

közfoglalkoztatás ellátása

A kötelező és önként vállalt feladatokat a 2011. évi CLXXXIX. tv. (továbbiakban: Mötv.) 13 §. (1) bekezdése tartalmazza.

A felsorolt feladatok megoldása az év folyamán stabil, kiegyensúlyozott, fegyelmezett pénzügyi gazdálkodás mellett valósult meg. Valamennyi kifizetési kötelezettségünket időben, késedelem nélkül tudtuk kiegyenlíteni.

A feladatok megoldását nagyban segítette, hogy egy megalapozottan előkészített, illetve elkészített költségvetés került a Képviselő-testület által elfogadásra, illetve végrehajtásra, melyben többé-kevésbé az előirányzott bevételek és kiadások reálisak voltak.

Részletes indoklás:

A %-os teljesítést az eredeti előirányzathoz viszonyítjuk, egész számra kerekítve mutatjuk be.

Önkormányzat

Bevételek alakulása

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Teljesítés aránya

Önkormányzatok műk. tám.

178 534 514

188 876 567

196 355 652

110%

Elvonások és befizetések bevételei

Felhalmozási célú támogatásértékű bevételek

0

29 205 012

Közhatalmi bevételek

34 450 000

24 450 000

18 127 853

53%

Működési bevételek (intézményi)

15 990 000

15 990 000

19 072 673

119%

Felhalmozási bevételek

650 000

Működési célú átvett pénzeszköz

2 000 000

2 000 000

Működési bevételek összesen

230 974 514

231 316 567

263 411 190

114%

Felhalmozási célú átvett pénzeszköz

Felhalmozási bevételek

0

0

-

Költségvetési bevételek összesen

230 974 514

231 316 567

263 411 190

114%

Belföldi értékpapírok bevétele

Maradvány igénybevétele

100 000 000

118 361 924

115 210 966

115%

Államháztartáson belüli megelőlegezések

-

314 562

7 606 752

Finanszírozási bevételek összesen

100 000 000

118 676 486

122 817 718

123%

Tárgyévi bevételek összesen

330 974 514

349 993 053

386 228 908

117%

Működési támogatások

Ezen hozzájárulások 114 %-ban teljesültek az eredeti előirányzathoz képest. Az önkormányzat működési költségvetési támogatása növekedést mutat az év elején nem tervezhető lemondások, pótigények, valamint az évközben megjelenő támogatási lehetőségek miatt.

Közhatalmi bevételek

A közhatalmi bevételek az eredeti előirányzathoz képest 53 %-ban teljesültek. Ennek fő oka, hogy a gépjárműadó bevételek önkormányzatot megillető részét is át kellett utalnunk a központi költségvetés részére.

Az említett bevételi források együttesen számított bevételeinek teljesülése az eredeti előirányzat 117 %-a, a saját bevételek legnagyobb részét a közhatalmi bevételek teszik ki, mértéke az önkormányzat gazdálkodását tekintve igen számottevő.

Önkormányzat

Kiadások alakulása

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Teljesítés aránya

Személyi juttatások

24 838 189

27 996 199

27 344 440

110%

Munkaadói járulékok és szocho

5 285 143

5 285 143

4 476 849

85%

Dologi kiadások

32 627 350

64 031 899

61 809 417

189%

Ellátottak pénzbeli juttatásai

4 770 000

4 770 000

1 872 800

39%

Egyéb működési célú kiadások

27 401 595

11 562 721

10 896 735

40%

Beruházások

85 250 131

74 322 387

71 251 929

84%

Felújítások

17 647 059

20 892 906

20 882 906

118%

Egyéb felhalmozási kiadások

300 000

918 758

918 758

306%

Költségvetési kiadások összesen

198 119 467

209 780 013

199 453 834

101%

Finanszírozási kiadások

132 855 047

140 213 040

140 213 040

106%

Finanszírozási kiadások összesen

132 855 047

140 213 040

140 213 040

106%

Tárgyévi kiadások összesen

330 974 514

349 993 053

339 666 874

103%

Költségvetési kiadások

Az önkormányzat költségvetési kiadásai 101 %-ra , összességében a tárgyévi kiadások 103 %-ra teljesültek az eredeti előirányzathoz képest.

Jelentős növekedés a dologi kiadásoknál jelenik meg, melynek oka, hogy az év elején a beruházások áfája a felhalmozási kiadások között szerepelt a költségvetésben, de azokat át kellett sorolnunk a működési kiadások közé, mivel fordított áfaként kerültek elszámolásra. A felújítások között útfelújítások és az ivóvízhálózat vezetékeinek felújítása szerepel, melyek az év elején még nem voltak tervezhetőek, így csak módosított előirányzatként szerepelnek a költségvetésben.

306 %-on teljesültek a felhalmozási célú átadott pénzeszközök kiadásai, amik az ifjú házasok lakásvásárláshoz nyújtott támogatások voltak. Ezeket a költségvetés tervezésekor nem lehet egzakt módon meghatározni.

Finanszírozási kiadások

A két intézmény finanszírozási kiadásai 106 %-on teljesültek, a növekedésben az előző évi maradvány évközi elszámolásának van szerepe.

Közös Önkormányzati Hivatal (KÖH)

Bevételek alakulása

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Teljesítés aránya

Működési célú támogatás áht-n belül

4 677 319

3 936 350

84%

Közhatalmi bevétel

250 000

250 000

125 000

50%

Működési bevételek

51 813

Költségvetési bevételek összesen

250 000

4 927 319

4 113 163

83%

Maradvány igénybevétele

717 853

717 853

100%

Irányítószervi támogatás

62 936 558

68 268 963

68 268 963

108%

Finanszírozási bevételek összesen

62 936 558

68 986 816

68 986 816

110%

Tárgyévi bevételek összesen

63 186 558

73 914 135

73 099 979

116%

Irányítószervtől kapott támogatás

A támogatások 116 %-ban teljesültek az eredeti előirányzat szintjén. A hivatal működéséhez elengedhetetlen forrás, mely mind személyi, mind annak járulék és dologi kiadások fedezeteként szolgál. A növekedést elsősorban az előző évi maradvány felhasználása okozta.

Működési célú támogatás áht-n belül

Magába foglalja a Közös Hivatal létrehozásából adódóan a Kunbaracs Község Önkormányzatától átvett pénzeszközöket.

Közös Hivatal (KÖH)

Kiadások alakulása

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Teljesítés aránya

Személyi juttatások

47 980 000

51 820 116

51 807 507

108%

Munkaadói járulékok és szocho

8 502 176

8 898 368

8 898 368

105%

Dologi kiadások

6 450 382

6 647 688

5 251 918

81%

Ellátottak pénzbeli juttatásai

Egyéb működési célú kiadások

6 293 963

6 293 963

Beruházások

254 000

254 000

-

0%

Felújítások

-

Egyéb felhalmozási kiadások

Költségvetési kiadások összesen

63 186 558

73 914 135

72 251 756

114%

Finanszírozási kiadások

Finanszírozási kiadások összesen

-

-

-

Tárgyévi kiadások összesen

63 186 558

73 914 135

72 251 756

114%

Költségvetési kiadások

A KÖH költségvetési kiadásai összességében 114 %-ra teljesültek az eredeti előirányzathoz képest, főként az előző évi maradvány visszafizetése miatt.

Csiribiri Óvoda

Bevételek alakulása

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Teljesítés aránya

Működési bevételek (Intézményi)

5 271 500

5 271 500

4 941 789

94%

Költségvetési bevételek összesen

5 271 500

5 271 500

4 941 789

94%

Maradvány igénybevétele

2 349 035

1 211 844

Irányítószervi támogatás

63 676 953

65 387 979

65 387 979

103%

Finanszírozási bevételek összesen

63 676 953

67 737 014

66 599 823

105%

Tárgyévi bevételek összesen

68 948 453

73 008 514

71 541 612

104%

Költségvetési bevételek

Az étkeztetés befizetései 94%-ban teljesültek az eredeti előirányzathoz képest, mely eltérés annak köszönhető, hogy a járvány miatt hosszabb ideig zárva voltak az intézmények, így kevesebben kértek étkezést.

Finanszírozási bevételek

A finanszírozási bevételek 105 %-ban teljesültek az eredeti előirányzat szintjén. Az Óvoda működéséhez elengedhetetlen forrás az irányítószervi támogatás, mely mind a személyi, mind annak járulékai és a dologi kiadások fedezeteként is szolgál.

Csiribiri Óvoda

Kiadások alakulása

Megnevezés

Eredeti előirányzat

Módosított előirányzat

Teljesítés

Teljesítés aránya

Személyi juttatások

40 973 548

42 013 548

41 754 536

102%

Munkaadói járulékok és szocho

7 218 996

7 218 996

7 034 538

97%

Dologi kiadások

17 921 480

18 444 365

16 443 873

92%

Egyéb működési célú kiadások

3 065 490

3 065 490

Beruházások

2 834 429

2 266 115

2 109 414

74%

Felújítások

-

-

-

Költségvetési kiadások összesen

68 948 453

73 008 514

70 407 851

102%

Finanszírozási kiadások összesen

-

-

-

Tárgyévi kiadások összesen

68 948 453

73 008 514

70 407 851

102%

Költségvetési kiadások

Az Óvoda költségvetési kiadásai összességében 102 %-ra teljesültek az eredeti előirányzathoz képest.

Összegezve:

Mint ahogy már a bevezetőben is említettem, a 2020. gazdálkodási évben stabil gazdasági és pénzügyi körülmények illetve feltételek között tudtuk végrehajtani feladatainkat.

Ez a tény és az, hogy a reálisan betervezett bevételek folyamatosan és a szükséges időpontban mindig rendelkezésre álltak, lehetővé tették a működés és ezzel párhuzamosan a beruházások biztonságos finanszírozását is.

A tervezésben jelentősebb eltérést az előző évi maradványok elszámolása, valamint az év elején előre nem látható kiadások - bevételek okoztak.

A különböző adónemek bevételei nehezen tervezhetőek, emiatt nagyobb arányban eltérnek az előirányzattól. Összességében azonban pozitív a változás, ami nagyban hozzájárult a beruházások finanszírozásához.

Mérleg és előirányzat felhasználási terv szöveges indoklása:

Működési bevételek a teljesség igénye nélkül: bérleti díjak, szociális étkeztetés, továbbszámlázott szolgáltatások, amelyek a vállalkozók által használt ingatlanok közüzemi számláinak díját tartalmazzák, valamint az államháztartáson belüli pályázatok bevételét. Ebből az Önkormányzat működési támogatása 196.355.652.- Ft.

Önkormányzat kiadásai költségvetési és finanszírozási kiadásokra bonthatóak. Legjelentősebb a finanszírozási kiadás, amely a két intézmény működését biztosítja: 140.213.040.- Ft.

1/a. melléklet

Ladánybene Község Önkormányzatának 2020. évi összesített pénzforgalmi mérlege

Az előirányzat felhasználási terv helyett a zárszámadáskor a pénzkészlet változását kell kimutatni a számszaki adatokat az előterjesztés 2/a sz. mellékletében ismertetjük.

Pénzkészlet változás

2/a. melléklet

3/a. sz. melléklet

A többéves kiadással járó feladatok szöveges indoklása

Az Áht. 24 § (4) bekezdése alapján az Önkormányzat előterjesztésében kell szerepeltetni a többéves kiadással járó feladatok előirányzatait éves bontásban és összesítve. Az Önkormányzat vonatkozásában ide tartozott az IKSZT működtetése, amely lejárt 2016. évben, így arra jövőbeni adatokat már nem szerepeltetünk.

Közvetett támogatások szöveges indoklása

A magánszemélyek kommunális adójáról szóló helyi rendelet 5/2004 (VI.01.) 10. §.-a tartalmazza azon személyek körét, akik közvetett támogatásban részesülhetnek, valamint a 4/2020 (II.28) szociális rendelet módosításában kerül meghatározásra az önkormányzat által kialakított építési telkek vásárlásánál adható kedvezmények. Ezek számszaki adatait az alábbi táblázatban mutatjuk ki:

4/a. melléklet

Ft

1. Helyi adónál, gépjármű adónál biztosított kedvezmény, mentesség összege adónemenként

magánszemélyek kommunális adó mentesség

1 000 000

2. Építési telkek vásárlásnál biztosított kedvezmény

500.000.- Ft / telek kedvezmény biztosítása az ifjú házasok számára

1 000 000

A 29/A. §. szerinti tervszámoknak megfelelően a költségvetési évet követő három év tervezett előirányzatainak keretszámait főbb csoportokban és a 29/A. §. szerinti tervszámoktól történő esetleges eltérés indokait (5/a sz. és 6/a sz. mellékletek), melyet a képviselő-testület (társulás) határozatban állapít meg, legkésőbb a költségvetési rendelet, határozat elfogadásáig.

Az Áht. 29/A. §. a) pontja szerint a Stabilitási törvény 45. §. (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján kiadott 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendeletaz adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól 2. § (1) az Önkormányzat saját bevételének minősül:

1. a helyi adóból származó bevétel,

2. az önkormányzati vagyon és az önkormányzatot megillető vagyoni értékű jog értékesítéséből és hasznosításából származó bevétel,

3. az osztalék, a koncessziós díj és a hozambevétel,

4. a tárgyi eszköz és az immateriális jószág, részvény, részesedés, vállalat értékesítéséből vagy privatizációból származó bevétel,

5. bírság-, pótlék- és díjbevétel, valamint

6. a kezességvállalással kapcsolatos megtérülés.

5/a. sz. melléklet

adatok eFt

Saját bevétel megnevezése

2019

2020

2021

Helyi adóból származó bevétel

20 700 000

26 000 000

34 450 000

Önk. vagyon és vagyoni ért. jogok értékesítéséből és hasznosításából sz. bevétel (lakás és földter. bérbeadásából)

2 594 000

2 300 000

4 500 000

Osztalék, koncessziós díj és hozam bevétel

Tárgyi eszköz, részvény, részesedés ért. származó bevétel

Bírság-, pótlék- és díjbevétel

1 000 000

1 000 000

1 000 000

Kezességvállalással kapcsolatos megtérülések

ÖSSZESEN

24 294 000

29 300 000

39 950 000

6/a. sz. melléklet

Az Áht. 29/A. §. b) pontja szerint a Stabilitási törvény 3. §. (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek költségvetési évet követő három évre várható összegét tervezni nem tudjuk. Önkormányzatunknál ez a táblázat nem releváns.

Mérleg és előirányzat felhasználási terv szöveges indoklása:

A KÖH mérlegének bevételi oldalának jelentős része az Önkormányzattól átvett pénzeszköz, ami a működési kiadásokra használható fel 68.986.816.- Ft. A KÖH kiadásait kiemelt előirányzatonként az 1/b melléklet mutatja be:

1/b. melléklet

Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatal 2020. évi összesített pénzforgalmi mérlege

A zárszámadáskor előirányzat felhasználási terv helyett a pénzkészlet változást kell bemutatni, melyhez a számszaki adatokat az előterjesztés 2/b sz. mellékletében ismertetjük.

2/b. melléklet

Pénzkészlet változás KÖH

3/b. sz. melléklet

A többéves kiadással járó feladatok szöveges indoklása

Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján az Önkormányzat költségvetési előterjesztésében szerepeltetni kell a többéves kiadással járó feladatok előirányzatait éves bontásban. A Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatal vonatkozásában ez nemleges.

Jelenleg a Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatal vonatkozásában a táblázat nem releváns.

4/b. sz. melléklet

Közvetett támogatások szöveges indoklása

Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján az Önkormányzat költségvetési előterjesztésében szerepeltetni kell a közvetett támogatásokat, mely a Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatal vonatkozásában nemleges.

Az Áht. 29/A. §. b) pontja szerint a Stabilitási törvény 3. §. (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek költségvetési évet követő három évre várható összegét tervezni nem tudjuk. Ez a táblázat nem releváns.

Mérleg és előirányzat felhasználási terv szöveges indoklása:

Az Óvoda mérlegének bevételi oldalán szerepel az Önkormányzattól átvett pénzeszköz 65.387.979.- Ft, és a működési bevétel 4.941.789.- Ft, melynek jelentős részét az intézményi térítési díjak, valamint a szociális étkezők által befizetett összegek teszik ki.

Az Óvoda kiadásait kiemelt előirányzatonként az 1/c. melléklet mutatja be:

1/c. melléklet


Ladánybenei Csiribiri Óvoda 2020. évi összesített pénzforgalmi mérlege

A zárszámadáskor előirányzat felhasználási terv helyett a pénzkészlet változást kell bemutatni, melyhez a számszaki adatokat az előterjesztés 2/c sz. mellékletében ismertetjük.

2/c. melléklet

Pénzkészlet változás

5/c. sz. melléklet

A többéves kiadással járó feladatok szöveges indoklása

Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján az Önkormányzat költségvetési előterjesztésében szerepeltetni kell a többéves kiadással járó feladatok előirányzatait éves bontásban. A Ladánybenei Csiribiri Óvoda vonatkozásában ez nemleges.

A Ladánybenei Csiribiri Óvoda vonatkozásában a táblázat nem releváns.

6/c. sz. melléklet

Közvetett támogatások szöveges indoklása

Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján az Önkormányzat költségvetési előterjesztésében szerepeltetni kell a közvetett támogatásokat, mely a Ladánybenei Csiribiri Óvoda vonatkozásában nemleges.

Az Áht. 29/A. §. b) pontja szerint a Stabilitási törvény 3. §. (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek költségvetési évet követő három évre várható összegét tervezni nem tudjuk. Ez a táblázat nem releváns.

Fentiekre tekintettel az alábbi határozat tervezetet és rendelet-tervezetet terjesztem a Képviselő-testület elé:

Határozat-tervezet

./2021. (V.31.) sz. határozat

2020. évi maradvány jóváhagyása

H a t á r o z a t

1. Ladánybene Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2020. évi maradvány kimutatást az alábbiak szerint fogadja el:

Alaptevékenység maradványa 46 562 034 Ft

Összes maradvány 46 562 034 Ft

Alaptevékenység szabad maradványa 46 562 034 Ft

2. A képviselő-testület felkéri a jegyzőt, hogy e határozatnak megfelelően a maradvány átvezetését készítse elő a soron következő költségvetési rendelet módosítására.

Felelős: Képviselő-testület

Határidő: 2021. június 30.

Ladánybene, 2021. május 31.

/:Kardos Attila:/ /:Szádvári Erika:/

polgármester aljegyző

Határozat-tervezet

./2021. (V.31.) sz. határozat

2020. évi maradvány jóváhagyása

H a t á r o z a t

1. Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatalának a Képviselő-testület a 2020. évi maradvány kimutatást az alábbiak szerint fogadja el:

Alaptevékenység maradványa 848 223 Ft

Összes maradvány 848 223 Ft

Alaptevékenység szabad maradványa 848 223 Ft

2. Javasoljuk a kötelezettséggel nem terhelt 848 223 Ft szabad maradvány elvonásától a Képviselő-testület tekintsen el, az maradjon az Intézménynél 2021. évi felhasználásra.

3. A képviselő-testület felkéri a jegyzőt, hogy e határozatnak megfelelően a maradvány átvezetését készítse elő a soron következő költségvetési rendelet módosítására.

Felelős: Képviselő-testület

Határidő: 2021. június 30.

Ladánybene, 2021. május 31.

/:Kardos Attila:/ /:Szádvári Erika:/

polgármester aljegyző

Határozat-tervezet

./2021. (V.31.) sz. határozat

2020. évi maradvány jóváhagyása

H a t á r o z a t

1. Ladánybenei Csiribiri Óvodának a Képviselő-testület a 2020. évi maradvány kimutatást az alábbiak szerint fogadja el:

Alaptevékenység maradványa 1 133 761 Ft

Összes maradvány 1 133 761 Ft

Alaptevékenység szabad maradványa 1 133 761 Ft

2. Javasoljuk a kötelezettséggel nem terhelt 848 223 Ft szabad maradvány elvonásától a

Képviselő-testület tekintsen el, az maradjon az Intézménynél 2021. évi felhasználásra.

3. A képviselő-testület felkéri a jegyzőt, hogy e határozatnak megfelelően a maradvány átvezetését készítse elő a soron következő költségvetési rendelet módosítására.

Felelős: Képviselő-testület

Határidő: 2021. június 30.

Ladánybene, 2021. május 31.

/:Kardos Attila:/ /:Szádvári Erika:/

polgármester aljegyző

Határozat-tervezet

./2021 (V.31.) sz.kt határozat

2020. évi beszámoló felülvizsgálata, jóváhagyása

H a t á r o z a t

Ladánybene Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a költségvetési szerveinek 2020. évi beszámolóját az alábbiak szerint felülvizsgálta és jóváhagyja:

1. Az Önkormányzat és az Intézményei alaptevékenységébe tartozó feladatainak szakmai teljesítése 2020. évben megfelelő színvonalú volt, alapító okiratában szereplő szakmai feladatait teljesítette.

2. 2020. évben az Intézményeknek rendelkezésre bocsátott források felhasználása a szakmai alapfeladatok ellátását szolgálta és ezek összhangja az év folyamán biztosított volt.

3. Az Önkormányzat és az Intézményei vonatkozásában a rendelkezésre bocsátott előirányzatokon belül történt a gazdálkodás, a képződött maradvány fedezetet nyújt a pályázatok benyújtásához szükséges önerőkhöz.

4. Az Önkormányzat és az Intézményei költségvetési rendelete megegyezik a Kincstárhoz benyújtott éves beszámolóban szereplő módosított előirányzatokkal.

5. Az elkészített számszaki beszámolók belső tartalmi elemei megfelelnek az előírt adatszolgáltatások tartalmi követelményeinek.

6. A Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatalt a számszaki beszámolóknak és működésüknek elbírálásáról, jóváhagyásáról írásban kell értesíteni.

7. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a kiértesítést végezze el.

Felelős: Képviselő-testület

Határidő: 2021. június 30.

Ladánybene, 2021. május 31.

/:Kardos Attila:/ /:Szádvári Erika:/

polgármester aljegyző