Ladánybene Község Önkormányzat Képviselő-testülete 3/2021. (V. 27.) önkormányzati rendeletének indokolása
a 2020. évi költségvetés végrehajtásáról
Hatályos: 2021. 05. 31a 2020. évi költségvetés végrehajtásáról
Általános indokolás
Általános indoklás:
Az Államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. tv. 91. §.-a alapján a jegyző által előkészített zárszámadási rendelet-tervezetet és az előterjesztés mellékleteként tájékoztatásul a költségvetési mérleget, az előirányzat felhasználási (pénzeszköz változás) tervet, a többéves kihatással járó döntéseket, a közvetett támogatások kimutatását, a részesedések alakulását, az adósság állomány bemutatását és a vagyonkimutatást az alábbiak szerint terjesztem a tisztelt Képviselő-testület elé.
Ladánybene Község Önkormányzata a 2020. évet is eredményesen zárta. Ez főleg abban nyilvánul meg, hogy a biztonságos működtetés mellett 42.897.059.- Ft pénzkészlet állt rendelkezésre a bankszámlán. Ennek jelentős része is kötelezettségvállalással terhelt (ezek a teljesség igénye nélkül: decemberi bérek, Bácsvíz Zrt. felhalmozási elhatárolása, Kossuth L. utca felújítására nyert támogatás összege, Képviselő-testület 2020. évi testületi ülések alkalmával történő kötelezettség vállalásai).
A tervezett adó bevételeinknél nagyságrendileg 50 %-os alulteljesítést realizáltunk az eredeti előirányzathoz képest. Ennek fő oka, hogy a gépjárműadó bevételek önkormányzatot megillető részét is át kellett utalnunk a központi költségvetés részére.
Bevételeink legnagyobb részét továbbra is az önkormányzatok általános működési támogatásából származó bevétel teszi ki.
Ladánybene Község Önkormányzata 2020. év folyamán is gondoskodott a kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásáról.
Így kötelező feladatként gondoskodni kell, ezek a teljesség igénye nélkül:
- településfejlesztés, településrendezés;
- településüzemeltetés (köztemetők kialakítása és fenntartása, a közvilágításról való gondoskodás, kéményseprő-ipari szolgáltatás biztosítása, a helyi közutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása, közparkok és egyéb közterületek kialakítása és fenntartása, gépjárművek parkolásának biztosítása);
- a közterületek, valamint az önkormányzat tulajdonában álló közintézmény elnevezése;
- egészségügyi alapellátás, az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások;
- környezet-egészségügy (köztisztaság, települési környezet tisztaságának biztosítása, rovar- és rágcsálóirtás);
- óvodai ellátás;
- kulturális szolgáltatás, különösen a nyilvános könyvtári ellátás biztosítása; filmszínház, előadó-művészeti szervezet támogatása, a kulturális örökség helyi védelme; a helyi közművelődési tevékenység támogatása;
- szociális, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások;
- lakás- és helyiséggazdálkodás;
- a területén hajléktalanná vált személyek ellátásának és rehabilitációjának, valamint a hajléktalanná válás megelőzésének biztosítása;
- helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás;
- honvédelem, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás;
- helyi adóval, gazdaságszervezéssel és a turizmussal kapcsolatos feladatok;
- a kistermelők, őstermelők számára - jogszabályban meghatározott termékeik - értékesítési lehetőségeinek biztosítása, ideértve a hétvégi árusítás lehetőségét is;
- sport, ifjúsági ügyek;
- nemzetiségi ügyek;
- közreműködés a település közbiztonságának biztosításában;
- helyi közösségi közlekedés biztosítása;
- hulladékgazdálkodás;
- távhőszolgáltatás;
- víziközmű-szolgáltatás, amennyiben a víziközmű-szolgáltatásról szóló törvény rendelkezései szerint a helyi önkormányzat ellátásért felelősnek minősül.
Önként vállalt feladatként gondoskodik:
civil szervezetek támogatása
IKSZT működtetése
mezőőri szolgáltatás
közbiztonság helyi feladatai
tanyagondnoki szolgálat
közfoglalkoztatás ellátása
A kötelező és önként vállalt feladatokat a 2011. évi CLXXXIX. tv. (továbbiakban: Mötv.) 13 §. (1) bekezdése tartalmazza.
A felsorolt feladatok megoldása az év folyamán stabil, kiegyensúlyozott, fegyelmezett pénzügyi gazdálkodás mellett valósult meg. Valamennyi kifizetési kötelezettségünket időben, késedelem nélkül tudtuk kiegyenlíteni.
A feladatok megoldását nagyban segítette, hogy egy megalapozottan előkészített, illetve elkészített költségvetés került a Képviselő-testület által elfogadásra, illetve végrehajtásra, melyben többé-kevésbé az előirányzott bevételek és kiadások reálisak voltak.
Részletes indoklás:
A %-os teljesítést az eredeti előirányzathoz viszonyítjuk, egész számra kerekítve mutatjuk be.
Önkormányzat | ||||
|---|---|---|---|---|
Bevételek alakulása | ||||
Megnevezés | Eredeti előirányzat | Módosított előirányzat | Teljesítés | Teljesítés aránya |
Önkormányzatok műk. tám. | 178 534 514 | 188 876 567 | 196 355 652 | 110% |
Elvonások és befizetések bevételei | ||||
Felhalmozási célú támogatásértékű bevételek | 0 | 29 205 012 | ||
Közhatalmi bevételek | 34 450 000 | 24 450 000 | 18 127 853 | 53% |
Működési bevételek (intézményi) | 15 990 000 | 15 990 000 | 19 072 673 | 119% |
Felhalmozási bevételek | 650 000 | |||
Működési célú átvett pénzeszköz | 2 000 000 | 2 000 000 | ||
Működési bevételek összesen | 230 974 514 | 231 316 567 | 263 411 190 | 114% |
Felhalmozási célú átvett pénzeszköz | ||||
Felhalmozási bevételek | 0 | 0 | - | |
Költségvetési bevételek összesen | 230 974 514 | 231 316 567 | 263 411 190 | 114% |
Belföldi értékpapírok bevétele | ||||
Maradvány igénybevétele | 100 000 000 | 118 361 924 | 115 210 966 | 115% |
Államháztartáson belüli megelőlegezések | - | 314 562 | 7 606 752 | |
Finanszírozási bevételek összesen | 100 000 000 | 118 676 486 | 122 817 718 | 123% |
Tárgyévi bevételek összesen | 330 974 514 | 349 993 053 | 386 228 908 | 117% |
Működési támogatások
Ezen hozzájárulások 114 %-ban teljesültek az eredeti előirányzathoz képest. Az önkormányzat működési költségvetési támogatása növekedést mutat az év elején nem tervezhető lemondások, pótigények, valamint az évközben megjelenő támogatási lehetőségek miatt.
Közhatalmi bevételek
A közhatalmi bevételek az eredeti előirányzathoz képest 53 %-ban teljesültek. Ennek fő oka, hogy a gépjárműadó bevételek önkormányzatot megillető részét is át kellett utalnunk a központi költségvetés részére.
Az említett bevételi források együttesen számított bevételeinek teljesülése az eredeti előirányzat 117 %-a, a saját bevételek legnagyobb részét a közhatalmi bevételek teszik ki, mértéke az önkormányzat gazdálkodását tekintve igen számottevő.
Önkormányzat | ||||
|---|---|---|---|---|
Kiadások alakulása | ||||
Megnevezés | Eredeti előirányzat | Módosított előirányzat | Teljesítés | Teljesítés aránya |
Személyi juttatások | 24 838 189 | 27 996 199 | 27 344 440 | 110% |
Munkaadói járulékok és szocho | 5 285 143 | 5 285 143 | 4 476 849 | 85% |
Dologi kiadások | 32 627 350 | 64 031 899 | 61 809 417 | 189% |
Ellátottak pénzbeli juttatásai | 4 770 000 | 4 770 000 | 1 872 800 | 39% |
Egyéb működési célú kiadások | 27 401 595 | 11 562 721 | 10 896 735 | 40% |
Beruházások | 85 250 131 | 74 322 387 | 71 251 929 | 84% |
Felújítások | 17 647 059 | 20 892 906 | 20 882 906 | 118% |
Egyéb felhalmozási kiadások | 300 000 | 918 758 | 918 758 | 306% |
Költségvetési kiadások összesen | 198 119 467 | 209 780 013 | 199 453 834 | 101% |
Finanszírozási kiadások | 132 855 047 | 140 213 040 | 140 213 040 | 106% |
Finanszírozási kiadások összesen | 132 855 047 | 140 213 040 | 140 213 040 | 106% |
Tárgyévi kiadások összesen | 330 974 514 | 349 993 053 | 339 666 874 | 103% |
Költségvetési kiadások
Az önkormányzat költségvetési kiadásai 101 %-ra , összességében a tárgyévi kiadások 103 %-ra teljesültek az eredeti előirányzathoz képest.
Jelentős növekedés a dologi kiadásoknál jelenik meg, melynek oka, hogy az év elején a beruházások áfája a felhalmozási kiadások között szerepelt a költségvetésben, de azokat át kellett sorolnunk a működési kiadások közé, mivel fordított áfaként kerültek elszámolásra. A felújítások között útfelújítások és az ivóvízhálózat vezetékeinek felújítása szerepel, melyek az év elején még nem voltak tervezhetőek, így csak módosított előirányzatként szerepelnek a költségvetésben.
306 %-on teljesültek a felhalmozási célú átadott pénzeszközök kiadásai, amik az ifjú házasok lakásvásárláshoz nyújtott támogatások voltak. Ezeket a költségvetés tervezésekor nem lehet egzakt módon meghatározni.
Finanszírozási kiadások
A két intézmény finanszírozási kiadásai 106 %-on teljesültek, a növekedésben az előző évi maradvány évközi elszámolásának van szerepe.
Közös Önkormányzati Hivatal (KÖH) | ||||
|---|---|---|---|---|
Bevételek alakulása | ||||
Megnevezés | Eredeti előirányzat | Módosított előirányzat | Teljesítés | Teljesítés aránya |
Működési célú támogatás áht-n belül | 4 677 319 | 3 936 350 | 84% | |
Közhatalmi bevétel | 250 000 | 250 000 | 125 000 | 50% |
Működési bevételek | 51 813 | |||
Költségvetési bevételek összesen | 250 000 | 4 927 319 | 4 113 163 | 83% |
Maradvány igénybevétele | 717 853 | 717 853 | 100% | |
Irányítószervi támogatás | 62 936 558 | 68 268 963 | 68 268 963 | 108% |
Finanszírozási bevételek összesen | 62 936 558 | 68 986 816 | 68 986 816 | 110% |
Tárgyévi bevételek összesen | 63 186 558 | 73 914 135 | 73 099 979 | 116% |
Irányítószervtől kapott támogatás
A támogatások 116 %-ban teljesültek az eredeti előirányzat szintjén. A hivatal működéséhez elengedhetetlen forrás, mely mind személyi, mind annak járulék és dologi kiadások fedezeteként szolgál. A növekedést elsősorban az előző évi maradvány felhasználása okozta.
Működési célú támogatás áht-n belül
Magába foglalja a Közös Hivatal létrehozásából adódóan a Kunbaracs Község Önkormányzatától átvett pénzeszközöket.
Közös Hivatal (KÖH) | ||||
|---|---|---|---|---|
Kiadások alakulása | ||||
Megnevezés | Eredeti előirányzat | Módosított előirányzat | Teljesítés | Teljesítés aránya |
Személyi juttatások | 47 980 000 | 51 820 116 | 51 807 507 | 108% |
Munkaadói járulékok és szocho | 8 502 176 | 8 898 368 | 8 898 368 | 105% |
Dologi kiadások | 6 450 382 | 6 647 688 | 5 251 918 | 81% |
Ellátottak pénzbeli juttatásai | ||||
Egyéb működési célú kiadások | 6 293 963 | 6 293 963 | ||
Beruházások | 254 000 | 254 000 | - | 0% |
Felújítások | - | |||
Egyéb felhalmozási kiadások | ||||
Költségvetési kiadások összesen | 63 186 558 | 73 914 135 | 72 251 756 | 114% |
Finanszírozási kiadások | ||||
Finanszírozási kiadások összesen | - | - | - | |
Tárgyévi kiadások összesen | 63 186 558 | 73 914 135 | 72 251 756 | 114% |
Költségvetési kiadások
A KÖH költségvetési kiadásai összességében 114 %-ra teljesültek az eredeti előirányzathoz képest, főként az előző évi maradvány visszafizetése miatt.
Csiribiri Óvoda | ||||
|---|---|---|---|---|
Bevételek alakulása | ||||
Megnevezés | Eredeti előirányzat | Módosított előirányzat | Teljesítés | Teljesítés aránya |
Működési bevételek (Intézményi) | 5 271 500 | 5 271 500 | 4 941 789 | 94% |
Költségvetési bevételek összesen | 5 271 500 | 5 271 500 | 4 941 789 | 94% |
Maradvány igénybevétele | 2 349 035 | 1 211 844 | ||
Irányítószervi támogatás | 63 676 953 | 65 387 979 | 65 387 979 | 103% |
Finanszírozási bevételek összesen | 63 676 953 | 67 737 014 | 66 599 823 | 105% |
Tárgyévi bevételek összesen | 68 948 453 | 73 008 514 | 71 541 612 | 104% |
Költségvetési bevételek
Az étkeztetés befizetései 94%-ban teljesültek az eredeti előirányzathoz képest, mely eltérés annak köszönhető, hogy a járvány miatt hosszabb ideig zárva voltak az intézmények, így kevesebben kértek étkezést.
Finanszírozási bevételek
A finanszírozási bevételek 105 %-ban teljesültek az eredeti előirányzat szintjén. Az Óvoda működéséhez elengedhetetlen forrás az irányítószervi támogatás, mely mind a személyi, mind annak járulékai és a dologi kiadások fedezeteként is szolgál.
Csiribiri Óvoda | ||||
|---|---|---|---|---|
Kiadások alakulása | ||||
Megnevezés | Eredeti előirányzat | Módosított előirányzat | Teljesítés | Teljesítés aránya |
Személyi juttatások | 40 973 548 | 42 013 548 | 41 754 536 | 102% |
Munkaadói járulékok és szocho | 7 218 996 | 7 218 996 | 7 034 538 | 97% |
Dologi kiadások | 17 921 480 | 18 444 365 | 16 443 873 | 92% |
Egyéb működési célú kiadások | 3 065 490 | 3 065 490 | ||
Beruházások | 2 834 429 | 2 266 115 | 2 109 414 | 74% |
Felújítások | - | - | - | |
Költségvetési kiadások összesen | 68 948 453 | 73 008 514 | 70 407 851 | 102% |
Finanszírozási kiadások összesen | - | - | - | |
Tárgyévi kiadások összesen | 68 948 453 | 73 008 514 | 70 407 851 | 102% |
Költségvetési kiadások
Az Óvoda költségvetési kiadásai összességében 102 %-ra teljesültek az eredeti előirányzathoz képest.
Összegezve:
Mint ahogy már a bevezetőben is említettem, a 2020. gazdálkodási évben stabil gazdasági és pénzügyi körülmények illetve feltételek között tudtuk végrehajtani feladatainkat.
Ez a tény és az, hogy a reálisan betervezett bevételek folyamatosan és a szükséges időpontban mindig rendelkezésre álltak, lehetővé tették a működés és ezzel párhuzamosan a beruházások biztonságos finanszírozását is.
A tervezésben jelentősebb eltérést az előző évi maradványok elszámolása, valamint az év elején előre nem látható kiadások - bevételek okoztak.
A különböző adónemek bevételei nehezen tervezhetőek, emiatt nagyobb arányban eltérnek az előirányzattól. Összességében azonban pozitív a változás, ami nagyban hozzájárult a beruházások finanszírozásához.
Mérleg és előirányzat felhasználási terv szöveges indoklása:
Működési bevételek a teljesség igénye nélkül: bérleti díjak, szociális étkeztetés, továbbszámlázott szolgáltatások, amelyek a vállalkozók által használt ingatlanok közüzemi számláinak díját tartalmazzák, valamint az államháztartáson belüli pályázatok bevételét. Ebből az Önkormányzat működési támogatása 196.355.652.- Ft.
Önkormányzat kiadásai költségvetési és finanszírozási kiadásokra bonthatóak. Legjelentősebb a finanszírozási kiadás, amely a két intézmény működését biztosítja: 140.213.040.- Ft.
1/a. melléklet | ||||||||
Ladánybene Község Önkormányzatának 2020. évi összesített pénzforgalmi mérlege | ||||||||
Az előirányzat felhasználási terv helyett a zárszámadáskor a pénzkészlet változását kell kimutatni a számszaki adatokat az előterjesztés 2/a sz. mellékletében ismertetjük.
Pénzkészlet változás
2/a. melléklet
3/a. sz. melléklet
A többéves kiadással járó feladatok szöveges indoklása
Az Áht. 24 § (4) bekezdése alapján az Önkormányzat előterjesztésében kell szerepeltetni a többéves kiadással járó feladatok előirányzatait éves bontásban és összesítve. Az Önkormányzat vonatkozásában ide tartozott az IKSZT működtetése, amely lejárt 2016. évben, így arra jövőbeni adatokat már nem szerepeltetünk.
Közvetett támogatások szöveges indoklása
A magánszemélyek kommunális adójáról szóló helyi rendelet 5/2004 (VI.01.) 10. §.-a tartalmazza azon személyek körét, akik közvetett támogatásban részesülhetnek, valamint a 4/2020 (II.28) szociális rendelet módosításában kerül meghatározásra az önkormányzat által kialakított építési telkek vásárlásánál adható kedvezmények. Ezek számszaki adatait az alábbi táblázatban mutatjuk ki:
4/a. melléklet
Ft
1. Helyi adónál, gépjármű adónál biztosított kedvezmény, mentesség összege adónemenként | |
magánszemélyek kommunális adó mentesség | 1 000 000 |
2. Építési telkek vásárlásnál biztosított kedvezmény | |
500.000.- Ft / telek kedvezmény biztosítása az ifjú házasok számára | 1 000 000 |
A 29/A. §. szerinti tervszámoknak megfelelően a költségvetési évet követő három év tervezett előirányzatainak keretszámait főbb csoportokban és a 29/A. §. szerinti tervszámoktól történő esetleges eltérés indokait (5/a sz. és 6/a sz. mellékletek), melyet a képviselő-testület (társulás) határozatban állapít meg, legkésőbb a költségvetési rendelet, határozat elfogadásáig.
Az Áht. 29/A. §. a) pontja szerint a Stabilitási törvény 45. §. (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján kiadott 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendeletaz adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól 2. § (1) az Önkormányzat saját bevételének minősül:
1. a helyi adóból származó bevétel,
2. az önkormányzati vagyon és az önkormányzatot megillető vagyoni értékű jog értékesítéséből és hasznosításából származó bevétel,
3. az osztalék, a koncessziós díj és a hozambevétel,
4. a tárgyi eszköz és az immateriális jószág, részvény, részesedés, vállalat értékesítéséből vagy privatizációból származó bevétel,
5. bírság-, pótlék- és díjbevétel, valamint
6. a kezességvállalással kapcsolatos megtérülés.
5/a. sz. melléklet
adatok eFt
Saját bevétel megnevezése | 2019 | 2020 | 2021 |
Helyi adóból származó bevétel | 20 700 000 | 26 000 000 | 34 450 000 |
Önk. vagyon és vagyoni ért. jogok értékesítéséből és hasznosításából sz. bevétel (lakás és földter. bérbeadásából) | 2 594 000 | 2 300 000 | 4 500 000 |
Osztalék, koncessziós díj és hozam bevétel | |||
Tárgyi eszköz, részvény, részesedés ért. származó bevétel | |||
Bírság-, pótlék- és díjbevétel | 1 000 000 | 1 000 000 | 1 000 000 |
Kezességvállalással kapcsolatos megtérülések | |||
ÖSSZESEN | 24 294 000 | 29 300 000 | 39 950 000 |
6/a. sz. melléklet
Az Áht. 29/A. §. b) pontja szerint a Stabilitási törvény 3. §. (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek költségvetési évet követő három évre várható összegét tervezni nem tudjuk. Önkormányzatunknál ez a táblázat nem releváns.
Mérleg és előirányzat felhasználási terv szöveges indoklása:
A KÖH mérlegének bevételi oldalának jelentős része az Önkormányzattól átvett pénzeszköz, ami a működési kiadásokra használható fel 68.986.816.- Ft. A KÖH kiadásait kiemelt előirányzatonként az 1/b melléklet mutatja be:
1/b. melléklet | |
Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatal 2020. évi összesített pénzforgalmi mérlege | |
A zárszámadáskor előirányzat felhasználási terv helyett a pénzkészlet változást kell bemutatni, melyhez a számszaki adatokat az előterjesztés 2/b sz. mellékletében ismertetjük.
2/b. melléklet
Pénzkészlet változás KÖH
3/b. sz. melléklet
A többéves kiadással járó feladatok szöveges indoklása
Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján az Önkormányzat költségvetési előterjesztésében szerepeltetni kell a többéves kiadással járó feladatok előirányzatait éves bontásban. A Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatal vonatkozásában ez nemleges.
Jelenleg a Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatal vonatkozásában a táblázat nem releváns.
4/b. sz. melléklet
Közvetett támogatások szöveges indoklása
Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján az Önkormányzat költségvetési előterjesztésében szerepeltetni kell a közvetett támogatásokat, mely a Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatal vonatkozásában nemleges.
Az Áht. 29/A. §. b) pontja szerint a Stabilitási törvény 3. §. (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek költségvetési évet követő három évre várható összegét tervezni nem tudjuk. Ez a táblázat nem releváns.
Mérleg és előirányzat felhasználási terv szöveges indoklása:
Az Óvoda mérlegének bevételi oldalán szerepel az Önkormányzattól átvett pénzeszköz 65.387.979.- Ft, és a működési bevétel 4.941.789.- Ft, melynek jelentős részét az intézményi térítési díjak, valamint a szociális étkezők által befizetett összegek teszik ki.
Az Óvoda kiadásait kiemelt előirányzatonként az 1/c. melléklet mutatja be:
1/c. melléklet | ||||||||
| ||||||||
A zárszámadáskor előirányzat felhasználási terv helyett a pénzkészlet változást kell bemutatni, melyhez a számszaki adatokat az előterjesztés 2/c sz. mellékletében ismertetjük.
2/c. melléklet
Pénzkészlet változás
5/c. sz. melléklet
A többéves kiadással járó feladatok szöveges indoklása
Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján az Önkormányzat költségvetési előterjesztésében szerepeltetni kell a többéves kiadással járó feladatok előirányzatait éves bontásban. A Ladánybenei Csiribiri Óvoda vonatkozásában ez nemleges.
A Ladánybenei Csiribiri Óvoda vonatkozásában a táblázat nem releváns.
6/c. sz. melléklet
Közvetett támogatások szöveges indoklása
Az Áht. 24. § (4) bekezdése alapján az Önkormányzat költségvetési előterjesztésében szerepeltetni kell a közvetett támogatásokat, mely a Ladánybenei Csiribiri Óvoda vonatkozásában nemleges.
Az Áht. 29/A. §. b) pontja szerint a Stabilitási törvény 3. §. (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek költségvetési évet követő három évre várható összegét tervezni nem tudjuk. Ez a táblázat nem releváns.
Fentiekre tekintettel az alábbi határozat tervezetet és rendelet-tervezetet terjesztem a Képviselő-testület elé:
Határozat-tervezet
…./2021. (V.31.) sz. határozat
2020. évi maradvány jóváhagyása
H a t á r o z a t
1. Ladánybene Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2020. évi maradvány kimutatást az alábbiak szerint fogadja el:
Alaptevékenység maradványa 46 562 034 Ft
Összes maradvány 46 562 034 Ft
Alaptevékenység szabad maradványa 46 562 034 Ft
2. A képviselő-testület felkéri a jegyzőt, hogy e határozatnak megfelelően a maradvány átvezetését készítse elő a soron következő költségvetési rendelet módosítására.
Felelős: Képviselő-testület
Határidő: 2021. június 30.
Ladánybene, 2021. május 31.
/:Kardos Attila:/ /:Szádvári Erika:/
polgármester aljegyző
Határozat-tervezet
…./2021. (V.31.) sz. határozat
2020. évi maradvány jóváhagyása
H a t á r o z a t
1. Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatalának a Képviselő-testület a 2020. évi maradvány kimutatást az alábbiak szerint fogadja el:
Alaptevékenység maradványa 848 223 Ft
Összes maradvány 848 223 Ft
Alaptevékenység szabad maradványa 848 223 Ft
2. Javasoljuk a kötelezettséggel nem terhelt 848 223 Ft szabad maradvány elvonásától a Képviselő-testület tekintsen el, az maradjon az Intézménynél 2021. évi felhasználásra.
3. A képviselő-testület felkéri a jegyzőt, hogy e határozatnak megfelelően a maradvány átvezetését készítse elő a soron következő költségvetési rendelet módosítására.
Felelős: Képviselő-testület
Határidő: 2021. június 30.
Ladánybene, 2021. május 31.
/:Kardos Attila:/ /:Szádvári Erika:/
polgármester aljegyző
Határozat-tervezet
…./2021. (V.31.) sz. határozat
2020. évi maradvány jóváhagyása
H a t á r o z a t
1. Ladánybenei Csiribiri Óvodának a Képviselő-testület a 2020. évi maradvány kimutatást az alábbiak szerint fogadja el:
Alaptevékenység maradványa 1 133 761 Ft
Összes maradvány 1 133 761 Ft
Alaptevékenység szabad maradványa 1 133 761 Ft
2. Javasoljuk a kötelezettséggel nem terhelt 848 223 Ft szabad maradvány elvonásától a
Képviselő-testület tekintsen el, az maradjon az Intézménynél 2021. évi felhasználásra.
3. A képviselő-testület felkéri a jegyzőt, hogy e határozatnak megfelelően a maradvány átvezetését készítse elő a soron következő költségvetési rendelet módosítására.
Felelős: Képviselő-testület
Határidő: 2021. június 30.
Ladánybene, 2021. május 31.
/:Kardos Attila:/ /:Szádvári Erika:/
polgármester aljegyző
Határozat-tervezet
…./2021 (V.31.) sz.kt határozat
2020. évi beszámoló felülvizsgálata, jóváhagyása
H a t á r o z a t
Ladánybene Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a költségvetési szerveinek 2020. évi beszámolóját az alábbiak szerint felülvizsgálta és jóváhagyja:
1. Az Önkormányzat és az Intézményei alaptevékenységébe tartozó feladatainak szakmai teljesítése 2020. évben megfelelő színvonalú volt, alapító okiratában szereplő szakmai feladatait teljesítette.
2. 2020. évben az Intézményeknek rendelkezésre bocsátott források felhasználása a szakmai alapfeladatok ellátását szolgálta és ezek összhangja az év folyamán biztosított volt.
3. Az Önkormányzat és az Intézményei vonatkozásában a rendelkezésre bocsátott előirányzatokon belül történt a gazdálkodás, a képződött maradvány fedezetet nyújt a pályázatok benyújtásához szükséges önerőkhöz.
4. Az Önkormányzat és az Intézményei költségvetési rendelete megegyezik a Kincstárhoz benyújtott éves beszámolóban szereplő módosított előirányzatokkal.
5. Az elkészített számszaki beszámolók belső tartalmi elemei megfelelnek az előírt adatszolgáltatások tartalmi követelményeinek.
6. A Ladánybenei Közös Önkormányzati Hivatalt a számszaki beszámolóknak és működésüknek elbírálásáról, jóváhagyásáról írásban kell értesíteni.
7. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a kiértesítést végezze el.
Felelős: Képviselő-testület
Határidő: 2021. június 30.
Ladánybene, 2021. május 31.
/:Kardos Attila:/ /:Szádvári Erika:/
polgármester aljegyző